Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syytää rahansa eksälle, mutta ei auta minua

12.11.2020 |

Meillä on miehen kans pieni lapsi ja oon kotihoidontuella. Miehellä on hyvät tulot. Miehellä on entisestä suhteesta teini-ikäinen lapsi, josta maksaa hyvät elarit + maksaa puhelinlaskun ja vakuutuksen + laittaa säästötilille rahaa. Näiden lisäksi antaa käyttörahaa joka kuukausi. Lokakuussa on antanut 100 € käyttörahaa. Äidillään ei ole minkäänlaisia asumiskustannuksia (asuu rikkaan miehensä talossa) eikä siltikään anna teinille rahaa.

Noh. Mulla on tilanne, että tuli veromätkyt viime vuodelta, kun vielä kävin töissä. Ja tulot tällä hetkellä olemattomat. Pyysin mieheltä, että voisko auttaa tässä tilanteessa, kun multa puuttuu 200 €, että saisin ne mätkyt maksettua. Alko syyttely, että voi jumalauta, miksen oo hoitanu asiaa sinne viime vuonna. Kerroin, että oon soittanu sinne ja muuttanu viime vuonna veroprosentin ku jäin töistä pois. Tästä tuli iso riita. Aiemmin en ole häneltä pyytänyt kertaakaan apua, olen käyttänyt säästöni ja osallistun kodin menoihin. Ei tunnu aivan oikealta tämä ja nyt ku tätä kirjoittaa, niin alkaa enempi tympäseen.

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 17v poika. Makaan elareita 190e. Annan pojalle 80-120e/kk. Ja ostan hänelle vaatteet. Nuoret vie enemmän rahaa, kun pienet lapset. Ehkä miehesi rahat ei riitä kaikkeen.

Vierailija
102/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin minulle aina mukavasti käyttörahaa teini-iässä antaneelle isälleni, joka joskus jeesailee edelleen, jos tiukka paikka. Taidan olla ikuinen teini.

t. avioerolapsi 32v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis yleisesti ollaan sitä mieltä, että lapsensaannin taloudellinen menetys koskee vain äitiä? Että miehen ei tarvi äitiysloman aikana laittaa yhtään rahaa perheensä elatukseen? Erittäin outoa.

Rupea ap laittamaan rahaa säästöön heti kun kykenet, äläkä mainitse miehellesi mitään.

Miehen asenne voi johtua myös siitä miten hänelle asia esitetään. Jos ensin esitetään syytös kuten aloituksessa näkyy, mies heittää myös syytöksen ja alkaa sillä puolustautua. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Näin voi käydä tai sitten ei.

Vierailija
104/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on oikeasti olemassa ap:n kaltaisia tyhmyreitä, jotka eivät osaa keskustella ENNEN yhteenmuuttoa/lastenhankitaa/naimisiinmenoa raha-asioista ?

Perussetti, parien treffien jälkeen perse pystyyn ja rojut ränniin. Sitten muutamaa vuotta myöhemmin ollaan huuli pyöreänä, kun kaikki menee päin sitä itteensä.

Ja oikein mainittu, että verovirkailijan kanssa juteltu veroprosentista. Se poloinen verotoimiston työntekijä antanee sulle just semmosen verokortin, minkä pyydät ts. millaiset tiedot annat. 200€ mätkyt kertoo siitä, että olet itse unohtanut ottaa huomioon jonkun 400-500€ tulon. Verovirkailija ei ole selvännäkijä.

Vierailija
105/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla kyllä pask... nen ukko. Käyttää sekä henkistä että taloudellista väkivaltaa. Nyt olisi suuren keskustelun paikka. Jos sinulla on työpaikka mihin palata niin mene. Jos mahdollista ala säästämään rahaa omalle tilillesi pahan päivän varalle. Itse nostaisin kissan pöydälle. Voi vielä olla että tuntee syyllisyyttä erosta ja yrittää hyvittää sitä teinille rahalla.

Joo taloudellista väkivaltaa tuo todellakin on.

Ap

Vierailija
106/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä soittaisin minulle aina mukavasti käyttörahaa teini-iässä antaneelle isälleni, joka joskus jeesailee edelleen, jos tiukka paikka. Taidan olla ikuinen teini.

t. avioerolapsi 32v

Joo harvemmin yli 30 vuotiasta tarvitsee vanhempien enää jeesata. Huomaa, että on jeesattu aiemminkin ehkä vähän liikaakin.

Ap

Vierailija
107/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. avioerolapsi 32v

Joo harvemmin yli 30 vuotiasta tarvitsee vanhempien enää jeesata. Huomaa, että on jeesattu aiemminkin ehkä vähän liikaakin.

Ap

Sehän on ihanaa, jos jotain jeesataan! Minulla on aivan päinvastaisesta kasvatustyylistä kokemuksia. Lopputuloksena en luota yhtään kehenkään ihmiseen missään asiassa.

Vierailija
108/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. avioerolapsi 32v

Ap

Sehän on ihanaa, jos jotain jeesataan! Minulla on aivan päinvastaisesta kasvatustyylistä kokemuksia. Lopputuloksena en luota yhtään kehenkään ihmiseen missään asiassa.

Onhan se ihanaa ja varmasti monet vanhemmat mielellään auttaa. Eri asia on se, että tarvitseeko yli 30 vuotias aikuinen vanhempien apua tai kehtaako ottamaan vanhempien apua. Tietenkin jos on aikuiseksi asti paapottu, niin ei tarvitsekaan yrittää mitään vaan aina voi luottaa isin apuun.

Ap

Vierailija
109/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 17v poika. Makaan elareita 190e. Annan pojalle 80-120e/kk. Ja ostan hänelle vaatteet. Nuoret vie enemmän rahaa, kun pienet lapset. Ehkä miehesi rahat ei riitä kaikkeen.

No tuo 190 € on niin olematon summa, etten ihmettele että jotain siihen ostatkin päälle ja annat käyttörahaa. Se on pelkästään kohtuullista. Ja kyllä, mieheni rahat varmasti riittävät, siitä ei ole kyse.

Ap

Vierailija
110/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. avioerolapsi 32v

Ap

Onhan se ihanaa ja varmasti monet vanhemmat mielellään auttaa. Eri asia on se, että tarvitseeko yli 30 vuotias aikuinen vanhempien apua tai kehtaako ottamaan vanhempien apua. Tietenkin jos on aikuiseksi asti paapottu, niin ei tarvitsekaan yrittää mitään vaan aina voi luottaa isin apuun.

Ap

Oletko nyt vihainen siitä, ettei sinua auta mies eivätkä vanhemmat? Oletko harkinnut lainan hakemista?

Vierailija
111/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. avioerolapsi 32v

Ap

Ap

Oletko nyt vihainen siitä, ettei sinua auta mies eivätkä vanhemmat? Oletko harkinnut lainan hakemista?

Oliko AP:lla ikää yli 30 vuotta? Harmittaako ettet osaakaan hoitaa asioitasi?

Vierailija
112/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus lyhykäisyydessään: näin voit naisena ryssiä sekä parisuhteesi että raha-asiasi, ellet sovi puolison kanssa asioista ennen kuin hankit lapsia.

Vierailija
113/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän aloittajaa. Moka verotuksessa on jo tapahtunut ja sille ei voi mitään. Nyt apua pyytäessä sitä ei saa vaikka kyseessä on oma aviopuoliso! Kyse on kuitenkin hikisestä 200 eurosta, jonka aloittaja voi maksaa vaikka takaisin joskus. Avun pyytäminen raha-asioissa on aika ison kynnyksen takana, juuri tämän syyllistämisen takia. Kaikkein vähiten sitä syyllistämistä haluaa kuulla rakkaalta puolisoltaan.

Itselläni on mies jonka kanssa on jo sovittu, että kun tulen raskaaksi ja saamme lapsen, niin jään siitä eteenpäin kotiin. Mies maksaa kaikki talouskulut ja menot, mm. ruoat ja elintarvikkeet. Maksaa minulle vielä kuukausittain rahaa omaan käyttöön, jonka voin laittaa säästöön tai käyttää miten haluan. En todellakaan käytä säästöjäni siihen, että ylläpidän talouttamme. Voin mennä takaisin töihin myöhemmin kun lapset ovat isoja.

Hankkikaa nyt oikeasti mies, joka pystyy elättämään perheensä ne muutamat vuodet. Ihan oikeasti kuka maksaa puolet kaikesta kun on kotona lasten kanssa?

Vierailija
114/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrän aloittajaa. Moka verotuksessa on jo tapahtunut ja sille ei voi mitään. Nyt apua pyytäessä sitä ei saa vaikka kyseessä on oma aviopuoliso! Kyse on kuitenkin hikisestä 200 eurosta, jonka aloittaja voi maksaa vaikka takaisin joskus. Avun pyytäminen raha-asioissa on aika ison kynnyksen takana, juuri tämän syyllistämisen takia. Kaikkein vähiten sitä syyllistämistä haluaa kuulla rakkaalta puolisoltaan.

Itselläni on mies jonka kanssa on jo sovittu, että kun tulen raskaaksi ja saamme lapsen, niin jään siitä eteenpäin kotiin. Mies maksaa kaikki talouskulut ja menot, mm. ruoat ja elintarvikkeet. Maksaa minulle vielä kuukausittain rahaa omaan käyttöön, jonka voin laittaa säästöön tai käyttää miten haluan. En todellakaan käytä säästöjäni siihen, että ylläpidän talouttamme. Voin mennä takaisin töihin myöhemmin kun lapset ovat isoja.

Hankkikaa nyt oikeasti mies, joka pystyy elättämään perheensä ne muutamat vuodet. Ihan oikeasti kuka maksaa puolet kaikesta kun on kotona lasten kanssa?

En ole sanonut, että maksan puolet kaikesta vaan, että olen osallistunut kuluihin.

Käytäntönne kuulostaa reilulta. Paljonko miehesi on luvannut maksaa sinulle kuukausittain?

Ap

Vierailija
115/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jättää näppärästi vastaamatta moneen oleelliseen kysymykseen. Ettekö jutelleet rahasta suhteen alkaessa, ettekö jutelleet kustannuksista ja niiden jakautumisesta lasta suunnitellessa? Miten mies korvaa sinulle sen että hoidat kotia?

Iso osa naisista tuntuu siirtävän eteenpäin täysin urpojen geenejä.

Mitä sillä nyt enää on väliä, mistä on keskusteltu ennen lapsen tuloa? Kyllähän mies voi luvata vaikka mitä ja kätevästi myöhemmin unohtaa kaikki keskustelut.

Vierailija
116/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jättää näppärästi vastaamatta moneen oleelliseen kysymykseen. Ettekö jutelleet rahasta suhteen alkaessa, ettekö jutelleet kustannuksista ja niiden jakautumisesta lasta suunnitellessa? Miten mies korvaa sinulle sen että hoidat kotia?

Iso osa naisista tuntuu siirtävän eteenpäin täysin urpojen geenejä.

Mitä sillä nyt enää on väliä, mistä on keskusteltu ennen lapsen tuloa? Kyllähän mies voi luvata vaikka mitä ja kätevästi myöhemmin unohtaa kaikki keskustelut.

Totta kai niin voi aina käydä. Paljon todennäköisemmin homma kuitenkin kusee, jos mistään ei sovita mitään etukäteen.

Vierailija
117/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut, että maksan puolet kaikesta vaan, että olen osallistunut kuluihin.

Käytäntönne kuulostaa reilulta. Paljonko miehesi on luvannut maksaa sinulle kuukausittain?

Ap

Viittasin tuolla puolet kuluista kuittaamisella niihin naisiin, jotka oikeasti tekevät niin, en periaatteessa sinuun. Mutta vaikka kuinka et osallistuisi ihan kaikkiin kuluihin kotona, niin minun jakeluun ei mene minkälainen mies ei voi auttaa 200 euron verran, kun oikeasti olisi tarvetta.

Mies maksaa minulle (riippuen sen hetken taloudellisista menoista) 500-1000 euroa kuukaudessa, sovimme tarkan summan sitten kun se on ajankohtaista. Tästä rahastahan ei mene mitään lapsesta johtuviin kuluihin, ellen välttämättä halua ostaa jotain tarpeetonta tilpehöörää, sen maksan toki sitten itse.

Idea tuossa on, että en joudu käyttämään säästöjäni elämiseen, koska eron sattuessa olen jo aika paljon häviöllä jos olen joutunut maksamaan kuluja ja käyttämään säästöjäni omiin juttuihini. Samoin olen jo hävinnyt kun en voi kerryttää eläkettä. Kerrytän sitä sitten omatoimisesti säästämällä miehen antamista rahoista.

Vierailija
118/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy persettä jos rahasi eivät riitä. Mikä velvollisuus miehellä on muka elättää aikuista ihmistä ja tukea rahallisesti? Lapsia hänellä on velvollisuus tukea, sinua ei.

Vierailija
119/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Vesalassa?

Vierailija
120/128 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Meastaria näkynyt siellä panokämpässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän