Haluan lapsen ja olen 42-vuotias nainen.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä ketjuissa aletaan aina jankuttamaan vanhempainilloista tai siitä, että äiti tulee sen ja sen ikäisenä juhliin ja lasta hävettää... Itse olen tosi iloinen, että äiti tulee juhliin, enemmän harmittaisi, jos jättäisi tulematta. Oma äitini on ollut 31-vuotias minut saadessaan ja se tuntui mielestäni silloin tenavana vanhalta, muttei enää, kun hän on 70-vuotias. Btw, sain juuri itse iltatähden, raskaus sujui hyvin, samoin synnytys, eikä yösyötöt vaipan vaihtoineen tunnu kuormittavilta. Kokemusta on myös äitiydestä parikymppisenä.
Eli aloittajalle tsempit, tee niin kuin sydämesi sanoo.
Et siis ymmärrä mistään mitään, koska 31-vuotiaana äidiksi tuleminen nyt on vähän eri asia kuin 45 vee.
Meillä ainakin lapseni ollessa ala-asteella, oli oikein kilpailu kenen äiti/isä on nuorin. Olin silloin alle 30v. Eräällä lapsella oli vanhemmat yli 50v ja heitä tästä kiusattiin. Lapselle kun yli 50v on jo fossiili.
Itse sain lapseni 19v, 21v ja 23v. Voin sanoa, että nyt on ihanaa kun lapseni aikuisia. Itsestäni on tullut laiska ja mukavuudenhaluinen, ruuhkavuodet jo takana ja nyt saa keskittyä vain omiin juttuihin. Löhöillä viikonlopun sohvalla ja tuijotella sarjamaratoneja tai lähteä mihin vaan, milloin vaan.
Mutta jokainen taplaa tyylillään ja lapset nyt kiusaavat ties mistä asioista.
N42
Mulla lähipiirissä useita reilu 40 v lapsen saaneita eikä kenenkään lapsia kiusata. Vähän eri nyt 2020 luvulla kuin joku 80-luku.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää lapselle kun sillä on kymmenvuotiaana kavereitten mummujen ikäinen äiti. Todella kuvottavaa, toivottavasti et saa koskaan lapsia.
Taidat puhua kokemuksesta? Ilkeä kommentti siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin lapseni ollessa ala-asteella, oli oikein kilpailu kenen äiti/isä on nuorin. Olin silloin alle 30v. Eräällä lapsella oli vanhemmat yli 50v ja heitä tästä kiusattiin. Lapselle kun yli 50v on jo fossiili.
Itse sain lapseni 19v, 21v ja 23v. Voin sanoa, että nyt on ihanaa kun lapseni aikuisia. Itsestäni on tullut laiska ja mukavuudenhaluinen, ruuhkavuodet jo takana ja nyt saa keskittyä vain omiin juttuihin. Löhöillä viikonlopun sohvalla ja tuijotella sarjamaratoneja tai lähteä mihin vaan, milloin vaan.
Mutta jokainen taplaa tyylillään ja lapset nyt kiusaavat ties mistä asioista.N42
Kiusaajia oli sit huonosti kasvatettu. Toivottavasti olet omasi kasvattanut viisaammin.
Nopeasti sitten vain ja onnea yritykselle. Itse sain luomuvauvan 42-vuotiaana.
Kannattaa toivoa, että pysyt terveenä ja ettet dementoidu nuorena.
Nykyään ei pidetä mummona jos vanhemmat on 50 v lapsen ollessa 10 ja 60 v lapsen ollessa 18 v, nykyajan 50-60 vuotiaat on hyvässä kunnossa ja nuorekkaita. Ei tod mitään mummoja. Katsoppas vaikka Hollywoodin 50 v naisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Lapsen 18 v juhlat ja samalla äipän 60 v juhlat.
Tämä. Hävetkää nyt edes vähän.
Oma tätini sai lapsen 45-vuotiaana. Serkkuni on minua ja omaa siskoaan 22 vuotta nuorempi. Hulluimmassa tapauksessa olisi voinut käydä niin, että serkkuni olisi voinut olla syntyessään jo täti.
Onhan se 15-vuotiaasta lapsesta varmaan kivaa sitten yläasteella kun oma 60-vuotias äiti tulee vanhempainiltaan tai 63-vuotias äiti ylioppilasjuhliin :D
Kun lapsesi on 30 niin hän saa laittaa sinut vanhainkotiin.
Mitä hävettävää tässä on? Normaalia elämää.
Voisi joskus ajatella myös vähän pidemmälle kuin että minä nyt vain haluan lapsen, piste. Haluatko kuusikymppisenä tapella kiukuttelevan teinin kanssa kotona? Saat lapsenlapsia kun olet 70 v ja jos eliniänodotteesi on se 80 v. niin lapsesi saa haudata sinut 35-vuotiaana ja lapsenlapsesilla ei ole enää 10 vuotiaina isovanhempia. Mutta jee, teinpähän vielä alle viisikymppisenä lapsen!
Niin tuossa taas yleistetään, kun sinä eikä kukaan muukaan voi tietää millaista just tämän teinin käytös olisi, tai tulisiko lapsenlapset juuri tuossa iässä mitä esitit? Ja kuolisiko juuri 80-vuotiaana?
Aika monta olettamusta, josta sinä eikä kukaan mukaan voi tietää mitä TODELLISUUDESSA tapahtuisi.
AP antaa palaa vaan raskauden suhteen ja paljon tsemppiä sinulle! =)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa toivoa, että pysyt terveenä ja ettet dementoidu nuorena.
No mutta dementoituahan voi jo alle 40-vuotiaana ja sairastua syöpään tms. voi myös ihan minkä ikäisenä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Mutta jokainen taplaa tyylillään ja lapset nyt kiusaavat ties mistä asioista.N42
Sitä se huono kasvatus teettää, ei mitään käytöstapoja. Useat parikymppisenä lapsensa tehneet vanhemmat ei ole enää edes yhdessä.
Mieheni on nyt 32 v ja äitinsä 78 v ja isänsä 80 v. Kukaan ei ole koskaan kiusannut asiasta.
Täällä taitaa olla monta katkeroitunutta naista kirjottelemassa kenellä ei itellä tärpännyt tai mies lähti lätkimään, eihän sitä muillekaan voi sillon onnea suoda!
Haluaisin lapsen, vaikka olen yli 55-v mies.
Lapset ja koirat on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monelle on niin vaikea asia jos nainen haluaa tulla raskaaksi vielä yli 40-vuotiaana? Hyvin monelle se on täysin mahdollista ja ei kai se keneltäkään pois ole. Onko nämä "lapsijuna meni jo" kirjoittajat niitä joilta itseltään ei moinen enää onnistunut tai ei ollut sopivaa miestä, sitten kun jollain olisi tuohon mahdollisuus niin lytätään heti. En ymmärrä tuota asennetta.
Nimin. lapseton omasta tahdosta.
Mä luulen, että nuo kirjoittajat ovat nelikymppisiä miehiä, jotka harrastaa ikäistensä naisten mollaamista ja uhoaa nuorista naisista.
Vähintään joka toinen päivä uusi ketju aiheesta "voinko tulla raskaaksi 40+++?" Mikä vimma nelikymppisillä on hankkia lapsia, ei kukaan muu tällä palstalla uskalla sellaisista haaveillakaan.. Lisäksi huomaa kuinka nelikymppisenä naisen värkit lakkaa kiinnostamasta velavinkujia kun muissa ketjuissa ei sitten muusta puhutakaan kuin marginaalisista synnytysvaurioista, läheltä piti -tilanteita, messuhalleista, tunnottomista römpsistä, vatsaröllyköistä, riipputisseistä, housuun pissaamisesta, yh-äitien epätoivosta..... kuinka vela on joka miehen unelma ja saa elämältä kaiken.... Nyt täytyy sanoa, että aiheet jo hieman toistaa itseään, onnea ap, hyvästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Lapsen 18 v juhlat ja samalla äipän 60 v juhlat.
Tämä. Hävetkää nyt edes vähän.
Oma tätini sai lapsen 45-vuotiaana. Serkkuni on minua ja omaa siskoaan 22 vuotta nuorempi. Hulluimmassa tapauksessa olisi voinut käydä niin, että serkkuni olisi voinut olla syntyessään jo täti.
Onhan se 15-vuotiaasta lapsesta varmaan kivaa sitten yläasteella kun oma 60-vuotias äiti tulee vanhempainiltaan tai 63-vuotias äiti ylioppilasjuhliin :D
Kun lapsesi on 30 niin hän saa laittaa sinut vanhainkotiin.
Mitä hävettävää tässä on? Normaalia elämää.
Voisi joskus ajatella myös vähän pidemmälle kuin että minä nyt vain haluan lapsen, piste. Haluatko kuusikymppisenä tapella kiukuttelevan teinin kanssa kotona? Saat lapsenlapsia kun olet 70 v ja jos eliniänodotteesi on se 80 v. niin lapsesi saa haudata sinut 35-vuotiaana ja lapsenlapsesilla ei ole enää 10 vuotiaina isovanhempia. Mutta jee, teinpähän vielä alle viisikymppisenä lapsen!
Tuo on höpöä! Ystävättäreni sai lapsenlapsen 74 vuotiaana. On nätti ja nuorekas nainen. Asuu Espanjassa ja käy usein katsomassa tyttären perhettä Englannissa. Nyt korona-aikaan matkustelu on tietysti hankalampaa.
Mitä tulee elinajan odotteeseen, niin voi sitä nuorempikin kuolla vaikka miten äkkiä.
Toivon, että Ap saa vauvan jos hän sitä kerran haluaa!
Toivottavasti unelma lapsesta vielä täytyy :) Ja unohda nuo "mikset tehnyt sitä 15v sitten"-kitisijät, kumma juttu miten jotkut ei kykene senverran ajattelemaan oman navan ulkopuolelle ettei kaikilla välttämättä ole kyse omasta valinnasta. Vaikkakin kypsänä aikuisena naisena niin jo teetkin :) T:N35
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas on mukavaa kun lapsi tuli nyt 40 vuotiaana vasta. Olen ehtinyt elää, rakentaa uraa ja matkustella ja löhöilä sohvalla ihan tarpeeksi ja on elämänkokemustakin millä kasvattaa lapsesta fiksu. Samoin rahaa ettei mistään tarvitse tinkiä.
Taidat olla mun mies kun ikäkin sopii ja tiedän että panet hyvin. Puhe on kylläkin ollut että muumimuki -menetelmällä ja väestöliiton kautta että lopetetaanpa nyt tuollaiset puheet alkuunsa tai minä lähden!