Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsen ja olen 42-vuotias nainen.

Vierailija
12.11.2020 |

Onko samoin ajattelevia?

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen lääkärissä ihan muissa asioissa, ja lääkäri kysyi perustietojen ohessa, voisinko olla raskaana. Hyvänen aika. Olen 45-vuotias. En edes tiennyt, että näin vanhana voi tulla raskaaksi.

40 on ihan eri asia vielä. Siskoni sai viime vuonna lapsen, hän oli tuolloin 40. Tiedän monia muitakin. Onnea matkaan, toivottavasti onnistuu! :)

Vierailija
22/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, älä nyt enää vanhoilla päivilläs!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä ihmeessä. Sanotaan että jaksaminen vähenee iän myötä esim. yövalvomisten suhteen mutta on yksilöllistä kuinka paljon kenelläkin ylipäätään on voimavaroja.

Mä sain kuopukseni 37-vuotiaana, eikä ollut mitään ongelmia yövalvomisten kanssa.

Vierailija
24/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei?

Vierailija
25/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä huomaa hyvin, miten jotkut eivät ymmärrä biologiaa. Naisen parhaat hedelmälliset vuodet on ikäluokassa 20-30, sitten laskee rytinällä. Yli nelikymppisenä havahdutaankin että ohhoh, haluaisinkin lapsen.

Miten sen nyt siis tässä huomaa? Eihän se, että nelikymppinen haluaa lapsen, tarkoita etteikö hän olisi voinut hankkia lapsia 20-30 -vuotiaana.

Vierailija
26/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin oikeankaltaisia nukkejakin huutamisineen kakkoineen kaikkineen, ja sitä paitsi, ihka aidosta joutuu ihan aikuisten oikeesti huolehtimaankin. Muosisen voi panna kiertoon!

Vierailija
27/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä. Lapsen 18 v juhlat ja samalla äipän 60 v juhlat.

Kyllä äippä ehtii jo vanhemmaksikin, kun nyt vasta mietitään.

Mitä väliä sillä olisi? Lapsihan tuolloin aikuinen ja suomalaisten keski-ikä muutenkin noussut, joten 60-vuotias ei ole vielä kovin vanha, eläkeikäänkin vielä vuosia.

Vierailija
28/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 42 ja raskaana😊

Vierailija
29/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen lääkärissä ihan muissa asioissa, ja lääkäri kysyi perustietojen ohessa, voisinko olla raskaana. Hyvänen aika. Olen 45-vuotias. En edes tiennyt, että näin vanhana voi tulla raskaaksi.

40 on ihan eri asia vielä. Siskoni sai viime vuonna lapsen, hän oli tuolloin 40. Tiedän monia muitakin. Onnea matkaan, toivottavasti onnistuu! :)

Minun työkaveri tuli luomuna raskaaksi 45-vuotiaana ja kaikki meni erittäin hienosti, onnellisia ovat.

Vierailija
30/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 42 ja raskaana😊

Ihanaa, onnea! Onko kaikki mennyt hyvin? =)

AP

Vierailija
31/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on, onnistuuko raskaaksi tuleminen ja ennen kaikkea raskauden jatkuminen. Keskenmenoriski on suuri, jos raskaaksi voi edes tulla.

Vierailija
32/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mummoksikin joku voi päätyä tuossa iässä.

Voi sitä päätyä mummoksi jopa nuorempana. Rassaako sua pahasti jos 40+ tulee äidiksi? Miksi ihmeessä?

Vierailija
33/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on siittäjä jo kotona (pahoittelen sananmuotoa mutta tarkoitan että sun ei tarvitse hankkia hoitojen kautta anonyymiä spermanluovuttajaa) ja hän on asiasta samaa mieltä niin ryhdy toimeen heti. Ei kannata täällä kysellä sen enempiä tai jahkailla. Tsemppiä!

Siittäjä on tässä yhteydessä ihan korrekti termi. Sukupuolista kun ei nykyisin ole korrektia puhua, paitsi omastaan.

Eli jos AP itse voi toimia synnyttäjänä, ja hänellä on kumppani, joka voi toimia siittäjänä, ei pitäisi olla mitään estettä hankkia lasta 42 vuotiaana.

Vierailija
34/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa ennen päätöstäsi David Wallacen kirja Asumiskelvoton maapallo (tämä kannattaa kaikkien lasta miettivien lukea). Kyse ei ole pelkästään sinun halustasi, jos olet vastuullinen ja tiedostava ihminen niin on hyvä tietää että Maapallo jossa lapsi tulee elämään ei ole lainkaan samanlainen jossa nyt elämme, kaikki tulee muuttumaan.

Vierailija
35/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia on, onnistuuko raskaaksi tuleminen ja ennen kaikkea raskauden jatkuminen. Keskenmenoriski on suuri, jos raskaaksi voi edes tulla.

Onhan se kun nuorillakin näyttää olevan ongelmia. Miksi tätä pitää aina jankuttaa jokaisessa ketjussa? Yleensä yli 40+ naisilla on hyvin tiedossa ettei raskaus välttämättä onnistu ja silti moni tulee luomusti raskaaksi ja synnyttävät terveitä lapsia. 

Vierailija
36/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työkaveri tuli luomuna raskaaksi 45-vuotiaana ja kaikki meni erittäin hienosti, onnellisia ovat.

Onpa mukava kuulla, onnittelut hänelle! :) Itse olen 45-vuotiaana pitkän sairastamisen vuoksi aika väsynyt ja raihnainen. Vaikea kuvitella, että jaksaisin olla äiti tässä iässä. Onneksi nämä jutut on kuitenkin niin yksilöllisiä, että monelta se varmasti onnistuukin tässä iässä.

Vierailija
37/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis pidä huolta vain omista lisääntymisistäsi. 42-v ei ole edes vanha.

Vierailija
38/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 43 enkä haluaisi lasta (sitäpaitsi minut on sterilisoitu), mutta jaksan aina ihmetellä näitä, joita häiritsee jonkun toisen lisääntyminen iäkkäänä. Minusta on vain mukavaa, jos ihmiset toteuttavat unelmiaan.

Vierailija
39/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on mahdollista myös vielä tuossa iässä tärpätä, mutta riskit vammaiseen lapseen ovat suuremmat kuin nuoremmalla iällä. Oletteko valmiita siis siihen? Saamaan vammaisen lapsen (kaikkia vammoja ei sitten näe ultrissa eikä voi abortoida, vaikka haluaisikin).

Vierailija
40/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi