Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan lapsen ja olen 42-vuotias nainen.

Vierailija
12.11.2020 |

Onko samoin ajattelevia?

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei pidetä mummona jos vanhemmat on 50 v lapsen ollessa 10 ja 60 v lapsen ollessa 18 v, nykyajan 50-60 vuotiaat on hyvässä kunnossa ja nuorekkaita. Ei tod mitään mummoja. Katsoppas vaikka Hollywoodin 50 v naisiakin.

Janet Jackson sai lapsen 51 -vuotiaana että ei ole vielä myöhäistä. John Travoltan nyt jo edesmennyt vaimo sai lapsen 48 -vuotiaana.

Vierailija
82/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin lapseni ollessa ala-asteella, oli oikein kilpailu kenen äiti/isä on nuorin. Olin silloin alle 30v. Eräällä lapsella oli vanhemmat yli 50v ja heitä tästä kiusattiin. Lapselle kun yli 50v on jo fossiili.

Itse sain lapseni 19v, 21v ja 23v. Voin sanoa, että nyt on ihanaa kun lapseni aikuisia. Itsestäni on tullut laiska ja mukavuudenhaluinen, ruuhkavuodet jo takana ja nyt saa keskittyä vain omiin juttuihin. Löhöillä viikonlopun sohvalla ja tuijotella sarjamaratoneja tai lähteä mihin vaan, milloin vaan.

Mutta jokainen taplaa tyylillään ja lapset nyt kiusaavat ties mistä asioista.

N42

Sitä se huono kasvatus teettää, ei mitään käytöstapoja. Useat parikymppisenä lapsensa tehneet vanhemmat ei ole enää edes yhdessä.

On varmaan eri asia verrata nelikymppisiil kaikkia parikymppisiä pareja, niitäkin, joiden lapset ovat puolivahinkoja kuin heitä, jotka ovat yhdessä suunnitelleet perheenperustamisen nuorina. Ei neliymppistenkään liitot paremmin kestä jos lapsi tehdään huonolla harkinnalla. Nelikymppisillä vahinkoja nyt käy vähemmän senkin vuoksi, ettei heti tärppää tai menee kesken, väkisinkin vanhojen vanhempien lapset on enemmän tekemällä tehtyjä. Meillä on lapset tehty myös suunnilleen tuon ikäisinä kuin edellä ja hyvin on kasvatettu. Tuollainen ennakkoluuloisuus lapsia kohtaan vanhemman iän perusteella on pelkästään omahyväistä ja silloin itsellä tuskin on enempää annettavaa kuin nuorillakaan vanhemmilla, edes niillä vastuuttomimmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti unelma lapsesta vielä täytyy :) Ja unohda nuo "mikset tehnyt sitä 15v sitten"-kitisijät, kumma juttu miten jotkut ei kykene senverran ajattelemaan oman navan ulkopuolelle ettei kaikilla välttämättä ole kyse omasta valinnasta. Vaikkakin kypsänä aikuisena naisena niin jo teetkin :) T:N35

Tämä melkein viisikymppisenä lapsen tekeminen se vasta oman navan tuijottamista onkin. Jeejee, haluan vielä iltatähden, olen voimaantunut aikuinen nainen! Sekuntiakaan ei ajatella mitä sen lapsen elämä tulee olemaan kun se saa kesken opiskeluiden miettiä, että minne vanhainkotiin äiti laitetaan.

Vierailija
84/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti sai minut 43 vuotiaana ja vanhemman sisarukseni 41 vuotiaana. Ikinä en muista hävenneeni äitiäni missään. Isä oli muutaman vuoden nuorempi. Äiti kuoli alle 80 vuotiaana, mutta ehti tulla 3 lastenlasta hänelle ennen sitä. Itse olen  41v. ja haaveilen toisinaan vielä yhdestä lapsesta. 

Vierailija
85/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä. Lapsen 18 v juhlat ja samalla äipän 60 v juhlat.

Tämä. Hävetkää nyt edes vähän.

Oma tätini sai lapsen 45-vuotiaana. Serkkuni on minua ja omaa siskoaan 22 vuotta nuorempi. Hulluimmassa tapauksessa olisi voinut käydä niin, että serkkuni olisi voinut olla syntyessään jo täti.

Onhan se 15-vuotiaasta lapsesta varmaan kivaa sitten yläasteella kun oma 60-vuotias äiti tulee vanhempainiltaan tai 63-vuotias äiti ylioppilasjuhliin :D

Kun lapsesi on 30 niin hän saa laittaa sinut vanhainkotiin. 

Mitä hävettävää tässä on? Normaalia elämää.

Inhottavaa ja sitten nämä äm mät on vaatimassa yhteiskunnalta apua kun ei valvomista jaksa ja tekevät sairaita penikoita veronmaksajien kiusaksi. kuohita pitäis ap ja kaltaisensa.

Mä en kyllä tiedä yhtään tällaista tapausta ton ikäisistä vanhemmista, mutta suunnittelemattomien teiniraskauksien kohdalla tilanne sitten ihan toinen -näitä kun nyt tykätään rinnastaa. Faktatietoakin asiasta mm. sosiaalietuuksien käyttäjätiedoista.

Vierailija
86/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutii ja ruopii kirjoitti:

Haluaisin lapsen, vaikka olen yli 55-v mies.

Lapset ja koirat on parasta.

Oletkin mies, ei sinun ikäsi ole lapsien hankkimisessa yhtään mitään! Naiset eivät soisi toisilleen onnea myöhemmällä iällä lapsia hankkia, jos ovat itse jääneet ilman. Sitä se katkeruus teettää. 

Vierailija
87/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa tuolla kadulla kun kulkee vanhempia lastensa kanssa, niin kuinka moni nykyään näyttää ikäiseltään? Ihmiset huolehtivat itsestään hyvin, ainakin suurin osa. Monikaan ei varmasti edes tiedä vaikka vastaan tulisi monta yli 40-vuotiasta pariskuntaa joilla vauva.

Vierailija
88/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päästiin vauva.fi asiaan. Vaikeaa tulla raskaaksi tuossa iässä. Onko lapsi terve?

Vierailija
89/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa tuolla kadulla kun kulkee vanhempia lastensa kanssa, niin kuinka moni nykyään näyttää ikäiseltään? Ihmiset huolehtivat itsestään hyvin, ainakin suurin osa. Monikaan ei varmasti edes tiedä vaikka vastaan tulisi monta yli 40-vuotiasta pariskuntaa joilla vauva.

Ihmisen terveyden nyt ja tulevina vuosikymmeninä arvioi siis parhaiten joku ohikulkija Prismassa? Jos tämän Prisma-testin läpäisee ja paria luullaan kolmekymppisiksi niin he ovat kolmekymppisiä? Helppo raskaus, helppo synnytys, terve lapsi, helppo toipuminen, hyvä elämä taattu?

Vierailija
90/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti unelma lapsesta vielä täytyy :) Ja unohda nuo "mikset tehnyt sitä 15v sitten"-kitisijät, kumma juttu miten jotkut ei kykene senverran ajattelemaan oman navan ulkopuolelle ettei kaikilla välttämättä ole kyse omasta valinnasta. Vaikkakin kypsänä aikuisena naisena niin jo teetkin :) T:N35

Tämä melkein viisikymppisenä lapsen tekeminen se vasta oman navan tuijottamista onkin. Jeejee, haluan vielä iltatähden, olen voimaantunut aikuinen nainen! Sekuntiakaan ei ajatella mitä sen lapsen elämä tulee olemaan kun se saa kesken opiskeluiden miettiä, että minne vanhainkotiin äiti laitetaan.

Näillä vanhemmilla on varaa ostaa sille lapselle oma asunto opiskelupaikkakunnalta ja huolehtia itse se vanhainkotipaikka.

Vierailija
91/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä vanhemmilla on varaa ostaa sille lapselle oma asunto opiskelupaikkakunnalta ja huolehtia itse se vanhainkotipaikka.

Ei ole. Periaatteessa olisi jos taloudellisesti menestynein osa väestöstä lykkäisi lastenteon aivan neljäänkymmeneen saakka. Todellisuudessa neljänkympin kieppeillä tehdään iltatähdet ja esikoisensa saavat ne, joilla nuori aikuisuus meni hukkaan/ei ole uraa, ei ole paljon rahaa.

Vierailija
92/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt päästiin vauva.fi asiaan. Vaikeaa tulla raskaaksi tuossa iässä. Onko lapsi terve?

Vauvojen teholla reilun 10 vuotta työskennelleenä voin sanoa, että niitä sairauksia tulee lähes yhtälailla myös "oikeassa iässä raskautuneille", eli ei muuta kun AP yrittämään vaan ja toivottavasti tärppää! Nykyään tuntuu, että nämä "nuoret" synnyttäjät on itse paljon sairaampia kuin yli 40-vuotiaat.

Vierailija
93/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tätini sai lapsen 45-vuotiaana. Serkkuni on minua ja omaa siskoaan 22 vuotta nuorempi. Hulluimmassa tapauksessa olisi voinut käydä niin, että serkkuni olisi voinut olla syntyessään jo täti.

Onhan se 15-vuotiaasta lapsesta varmaan kivaa sitten yläasteella kun oma 60-vuotias äiti tulee vanhempainiltaan tai 63-vuotias äiti ylioppilasjuhliin :D

Mun kaverin lapsi syntyi isättömänä. Kuoli auto-onnettomuudessa puoli vuotta ennen lapsen syntymää. Ehkä se 63-vuotias vanhempi ylppäreissä on pienempi paha kuin se, ettei ole vanhempaansa nähnyt ikinä?

Vierailija
94/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Periaatteessa olisi jos taloudellisesti menestynein osa väestöstä lykkäisi lastenteon aivan neljäänkymmeneen saakka. Todellisuudessa neljänkympin kieppeillä tehdään iltatähdet ja esikoisensa saavat ne, joilla nuori aikuisuus meni hukkaan/ei ole uraa, ei ole paljon rahaa.

Itseasiassa tilastojen mukaan yli 40-vuotiaat ensisynnyttäjät ovat kyllä juurikin niitä hyvätuloisia, kun ovat luoneet uraa ja tehnyt töitä. Nuorena lapsensa saaneet ovat monesti niitä, joilla ei ole työtä tai opiskelupaikkaa, tai muuten vaan keskiverto työ.

Vierailija
95/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin lapsi syntyi isättömänä. Kuoli auto-onnettomuudessa puoli vuotta ennen lapsen syntymää. Ehkä se 63-vuotias vanhempi ylppäreissä on pienempi paha kuin se, ettei ole vanhempaansa nähnyt ikinä?

Mitäs helvetin tekemistä tällä nyt on minkään kanssa? Joo, parempi, että on rippijuhlissa 90-vuotias isä kuin ei isää ollenkaan!

Vierailija
96/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen terveyden nyt ja tulevina vuosikymmeninä arvioi siis parhaiten joku ohikulkija Prismassa? Jos tämän Prisma-testin läpäisee ja paria luullaan kolmekymppisiksi niin he ovat kolmekymppisiä? Helppo raskaus, helppo synnytys, terve lapsi, helppo toipuminen, hyvä elämä taattu?

Pontti olikin se, että kukaan vastaantulija ei välttämättä tiedä ikää vaikka olisikin yli 40-vuotias äiti. Ja mitä väliä sillä onkaan oikeasti? 

Nuo loppuun kirjoittamasi asiat pätee yhtälailla nuorempiin äiteihin.

Vierailija
97/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen teholla reilun 10 vuotta työskennelleenä voin sanoa, että niitä sairauksia tulee lähes yhtälailla myös "oikeassa iässä raskautuneille", eli ei muuta kun AP yrittämään vaan ja toivottavasti tärppää! Nykyään tuntuu, että nämä "nuoret" synnyttäjät on itse paljon sairaampia kuin yli 40-vuotiaat.

Vauvojen teholla... Äidin ja isänkin ikä lisää myöhemminkin puhkeavien ja todettavien sairauksien riskejä kuin niiden, mitä vauvojen teholla hoidetaan. Ja tuo mutuluulosi nuorten synnyttäjien olevan sairaampia kuin 40+ ikäisten on aika kaukana tilastoista. Ap, yrittämään vaan vaikka 40 ei olekaan uusi 20!

Vierailija
98/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuohon jossitteluun lähdetään, niin kukaan ei voi tehdä lapsia. Entä jos sun lapsi joutuu hautaamaan äitinsä 5-vuotiaana pitkän saattohoidon jälkeen? Tai äippä masentuu oikein kunnolla, kun iskä jää tuhlaamaan lottovoittoa Thaimaan bordelleihin? Mikään ei ole elämässä varmaa, se 45v äiti voi hyvin olla kuvioissa kauemmin kuin se 21v äiti.

Vierailija
99/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tilastojen mukaan yli 40-vuotiaat ensisynnyttäjät ovat kyllä juurikin niitä hyvätuloisia, kun ovat luoneet uraa ja tehnyt töitä. Nuorena lapsensa saaneet ovat monesti niitä, joilla ei ole työtä tai opiskelupaikkaa, tai muuten vaan keskiverto työ.

Itseasiassa 40-vuotiailla ensisynnyttäjillä ei ole yleensä varaa ostaa nuorelleen asuntoa opiskelupaikkakunnaltaan. Ja nuorten vanhempien harvemmin tarvitsee huolehtia itselleen vanhainkotipaikkaa lapsensa opiskellessa.

Kyllä, onneksi 40v ensisynnyttäjät ovat yleensä tehneet pidempään töitä kuin selvästi nuoremmat synnyttäjät. Vaikka enemmistöllä kummastakaan ryhmästä ei ole sen ihmeellisempää uraa ja ihmeellisiä säästöjä. Ei ole mitään järkeä yrittää jakaa naisia kohteen ryhmään, köyhät nuoret äidit ja varakkaat vanhat äiti. Molemmissa ryhmissä on hyvätuloisia ja huonotuloisia.

Mahdollisella rahalla ja äitiyteen liittymättömällä kokemuksella yritetään kompensoida muita iän tuomia riskejä? Alemmuuden tunnettako?

Vierailija
100/130 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän onkin niin että jos olet nainen, on mikä tahansa valinta väärin. Jos teet lapset nuorena, se on väärin, jos teet lapset vanhana, se on väärin, jos jätät lapset kokonaan tekemättä niin se vasta väärin onkin! Ikinä et voi kaikkia miellyttää, joten tee juuri niinkuin koet sisimmässäsi parhaaksi. Muusta viis. Tsemppiä sinulle ap.