Haluan lapsen ja olen 42-vuotias nainen.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Hei sori, lapsentekojuna meni jo. Joskus pitää vaan hyväksyä tosiasiat.
Onpa epälooginen kommentti. Eiköhän se pidä ensin testata ja jos ei onnistu, niin sitten juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia on, onnistuuko raskaaksi tuleminen ja ennen kaikkea raskauden jatkuminen. Keskenmenoriski on suuri, jos raskaaksi voi edes tulla.
AP tuolla aiemmin kertoikin, että gynellä ultrattu ja hyvin on asiat raskautumisen suhteen. Keskenmenoriski on kaikilla, saavathan niitä nuoretkin monta peräkkäin tai sitten ei ollenkaan. Työni puolesta tiedän hyvin paljon tuosta.
Minun äiti oli 43 ja isä 47 kun saivat minut, ainoan lapsen. Hyvin meni, olin terve, nyt omaa ensimmäistä vauvaa odotan 27-vuotiaana. Lapsuuteni oli hyvä. Yrittämään vain.
Miksi monelle on niin vaikea asia jos nainen haluaa tulla raskaaksi vielä yli 40-vuotiaana? Hyvin monelle se on täysin mahdollista ja ei kai se keneltäkään pois ole. Onko nämä "lapsijuna meni jo" kirjoittajat niitä joilta itseltään ei moinen enää onnistunut tai ei ollut sopivaa miestä, sitten kun jollain olisi tuohon mahdollisuus niin lytätään heti. En ymmärrä tuota asennetta.
Nimin. lapseton omasta tahdosta.
Kaikki on sujunut tosi hyvin, sain edellisen lapsen 38-vuotiaana ja raskaus oli kaikin puolin paljon vaikeampi kuin tämä. T. Se kohta 42-vuotias odottaja
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Lapsen 18 v juhlat ja samalla äipän 60 v juhlat.
Tämä. Hävetkää nyt edes vähän.
Oma tätini sai lapsen 45-vuotiaana. Serkkuni on minua ja omaa siskoaan 22 vuotta nuorempi. Hulluimmassa tapauksessa olisi voinut käydä niin, että serkkuni olisi voinut olla syntyessään jo täti.
Onhan se 15-vuotiaasta lapsesta varmaan kivaa sitten yläasteella kun oma 60-vuotias äiti tulee vanhempainiltaan tai 63-vuotias äiti ylioppilasjuhliin :D
Kun lapsesi on 30 niin hän saa laittaa sinut vanhainkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tätini sai lapsen 45-vuotiaana. Serkkuni on minua ja omaa siskoaan 22 vuotta nuorempi. Hulluimmassa tapauksessa olisi voinut käydä niin, että serkkuni olisi voinut olla syntyessään jo täti.
Onhan se 15-vuotiaasta lapsesta varmaan kivaa sitten yläasteella kun oma 60-vuotias äiti tulee vanhempainiltaan tai 63-vuotias äiti ylioppilasjuhliin :D
Mitä hävettävää tässä on? Normaalia elämää.
Siitä vaan yrittämään. Itse 41 ja kolmannesta kierrosta ehkäsyn poisjättämisen jälkeen raskaaksi. Toki riskit on isommat ku kakskymppisellä mutta riskejä on silti aina.
Mitä se kenenkään päätä puristelee jos joku haluaakin vanhemmaks yli nelikymppisenä? On taas pipo kireellä joillaki.
Kyllä noin on parempi, kuin saada se lapsi 17 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi joskus ajatella myös vähän pidemmälle kuin että minä nyt vain haluan lapsen, piste. Haluatko kuusikymppisenä tapella kiukuttelevan teinin kanssa kotona? Saat lapsenlapsia kun olet 70 v ja jos eliniänodotteesi on se 80 v. niin lapsesi saa haudata sinut 35-vuotiaana ja lapsenlapsesilla ei ole enää 10 vuotiaina isovanhempia. Mutta jee, teinpähän vielä alle viisikymppisenä lapsen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks jotkut meistä pystyy kasvattaa lapsesa niin ettei niitä tollaset pikkuseikat haittaa ja niitä ei pätkääkää kiinnostele jonku nillittäjäserkun ikäongelmat. Suosittelen sullekki pipon hölläämistä, saatat tajuta et elämä on ihan kivaakin. Ainoo ketä toi asia sun esimerkkikuviossa näyttäs haittaavan oot sinä.
MUT IHAN HULLUU HEI JA NOLOO11!!!1!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi joskus ajatella myös vähän pidemmälle kuin että minä nyt vain haluan lapsen, piste. Haluatko kuusikymppisenä tapella kiukuttelevan teinin kanssa kotona? Saat lapsenlapsia kun olet 70 v ja jos eliniänodotteesi on se 80 v. niin lapsesi saa haudata sinut 35-vuotiaana ja lapsenlapsesilla ei ole enää 10 vuotiaina isovanhempia. Mutta jee, teinpähän vielä alle viisikymppisenä lapsen!
No minun lapsillani ei ole ollut koskaan isovanhempia ja haudata olen saanut heidät jo alle 25-vuotiaana. En nyt kuitenkaan ymmärrä, kenen sitä pitäisi hävetä.
Vierailija kirjoitti:
No mummoksikin joku voi päätyä tuossa iässä.
En päätynyt vaan pääsin mummoksi tuon ikäisenä. Se oli yhtä suuri ilo kuin 19v. äidiksi tulo. Minulle sopi parhaiten nuorena äidiksi ja isoäidiksi. Oli hauskaa kun kukaan ei meinannut uskoa todeksi!
Jos olisin Ap, laittaisin töpinäksi heti.
Eli pulla uuniin vaan pikimmiten.
Se on asia jota et tule katumaan.
Onnea matkaan! ♥️
Hirveää lapselle kun sillä on kymmenvuotiaana kavereitten mummujen ikäinen äiti. Todella kuvottavaa, toivottavasti et saa koskaan lapsia.
Miksi näissä ketjuissa aletaan aina jankuttamaan vanhempainilloista tai siitä, että äiti tulee sen ja sen ikäisenä juhliin ja lasta hävettää... Itse olen tosi iloinen, että äiti tulee juhliin, enemmän harmittaisi, jos jättäisi tulematta. Oma äitini on ollut 31-vuotias minut saadessaan ja se tuntui mielestäni silloin tenavana vanhalta, muttei enää, kun hän on 70-vuotias. Btw, sain juuri itse iltatähden, raskaus sujui hyvin, samoin synnytys, eikä yösyötöt vaipan vaihtoineen tunnu kuormittavilta. Kokemusta on myös äitiydestä parikymppisenä.
Eli aloittajalle tsempit, tee niin kuin sydämesi sanoo.
Tuo on ihan hölynpölyä että mahdollisuudet tulla raskaaksi esim. 42v on pieni. Toki se pienempi kuin nuoremmalla mutta ei todellakaan mikään mahdottomuus. Kestää voi pidempään raskautua. Jos kaikki sen ikäiset jättäsi ehkäsyn lapsia syntyisi pilvin pimein. Itsekin tulin 45v ihan helposti raskaaksi.
Miksei. Miehen äiti oli 44 v saadessaan hänet ja veljensä saadessaan 45 v.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää lapselle kun sillä on kymmenvuotiaana kavereitten mummujen ikäinen äiti. Todella kuvottavaa, toivottavasti et saa koskaan lapsia.
Sä oot varmaan sitä ikäluokkaa että kaikki on kauheeta, mutta tiedätkö että nykypäivänä ihmisiä ei enää kiinnosta kaiken maailman kääpien mielipiteet.
Hei sori, lapsentekojuna meni jo. Joskus pitää vaan hyväksyä tosiasiat.