Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät mene enää naimisiin?

Vierailija
12.11.2020 |

Hesarin juttu laittoi miettimään. Perinteitä on hyvä välillä kyseenalaistaa, mutta silti minun on vaikea ymmärtää, miksei mennä naimisiin, jos on lapsiakin. Isompi sitoutuminen ne lapset ovat kuin avioliitto, josta pääsee tarvittaessa eroon.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007613639.html

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiselle liian hankalaa kävellä maistraattiin. Ilmeisesti näiden laiskimusten mielestä olisi parempi ja helpompi muuttaa lainsäädäntöä niin, että puoliso voi olla kuka tahansa samassa taloudessa kirjoilla oleva. Kaikki puolison ja lasten oikeudet tulisi näin helposti ja mutkattomasti.

Avioliitto ei tuo mitään lasten oikeuksia. Mistä tuon olet keksinyt? Avioliitto on rahasopimus ja useimmat eivät enää halua jakaa rahojaan toisen kanssa.

Vierailija
22/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tukien kanssa kikkailu on vaikeaa avioliitossa, kun molempien tulot huomioidaan tukia hakiessa automaattisesti. Vähän liikaa tiedän keplottelijoita, jotka asuvat saman katon alla, mutta ovat kirjoilla eri osoitteissa tai ovat "eronneet" lapsen saamisen jälkeen, ja sitten Kelalta kiskotaan asumislisiä yhden vanhemman tulot huomioiden ja lapsilisiä yh-korotuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset mitään sido. Senkun pettää ja jättää (tai jättää ilman pettämistä). Se on se moraali joka sitoo ja sitä ei kaikilla ole.

Itse olen kosinut ihan siitä syystä, että perinnönjaossa olisi puolisolla pienempi perintövero. Vain ja ainoastaan siitä syystä, meidän suhde ei olisi muuttunut mitenkään.

Sulla on lasten vanhempana elatusvelvollisuus, vaikka kuinka jättäsit ja pettäsit.

Vierailija
24/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä? Kyseessä on taloudellinen sopimus. Jotkut katsoo, ettei sellaisesta sopimuksesta ole heille tarpeeksi hyötyä tai iloa. Ihan sama kun ulistais "miksi ihmiset ei osta maitoa????"

Vierailija
25/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempieni kauhea avioliitto asennoitti minut jo lapsesta asti siihen että en ikinä halua itse naimisiin

Vierailija
26/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiselle liian hankalaa kävellä maistraattiin. Ilmeisesti näiden laiskimusten mielestä olisi parempi ja helpompi muuttaa lainsäädäntöä niin, että puoliso voi olla kuka tahansa samassa taloudessa kirjoilla oleva. Kaikki puolison ja lasten oikeudet tulisi näin helposti ja mutkattomasti.

Mistähän oikeuksista on kyse? Ja miksi tämä asia menee itselläsi niin tunteisiin? Oletko huonossa avioliitossa?

Vierailija
27/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla seurasin kun kaverini joka ei ole uskovainen, käveli kirkon käytävää isänsä saattamana, vastapuolella odotti toinen mies jolle nainen ojennettiin kuin jalkapallo. Sitten jeesusjumalan eteen vannomaan asioita mihin ei uskota ja naiselle tottakai miehen sukunimi.

Sitten syömään karjalanpaistia ja perunoita, mansikkakakkua jälkiruuaksi.

Tätä näytelmää kun seurasi parin muun ihmisen "rakkausjuhla" niin tulin siihen tulokseen, että en tule ole olemaan osa tätä, paitsi painajaisissani.

Vierailija
28/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nuoret koetaan, että avioliitto on äärimmäisen konservatiivista, vanhanaikaista ja vanhoillista eikä sovi enää tähän päivään. Katsos nykyään esim. nuoret työikäiset naiset ovat kouluttautuneita ja menestyviä uraihmisiä. Eivät he tarvitse enää elättäjää, niinkuin entisinä aikoina. Tasa-arvo jyrää ja se ruokkii ajattelutapaa, että avioliitto on vanhanaikaista. Tietenkin myös naisten vaatimukset ovat kasvaneet urautumisen myötä. Ennen vanhaan tuntui olevan ajattelutapa, että naisilla ei saa olla kunnianhimoa ja naimisiin menevät kuitenkin. Aika, maailma ja tavat ovat muuttuneet. 

Vierailija
29/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset mitään sido. Senkun pettää ja jättää (tai jättää ilman pettämistä). Se on se moraali joka sitoo ja sitä ei kaikilla ole.

Itse olen kosinut ihan siitä syystä, että perinnönjaossa olisi puolisolla pienempi perintövero. Vain ja ainoastaan siitä syystä, meidän suhde ei olisi muuttunut mitenkään.

Näin on ja mikään laki ei eron jälkeen pakota tapaamaan lapsia. Lapsetkaan ei ole mikään suuri sitoumus.

Joo, näin just ajattelee ihmiset, joilla ei itsellään ole lapsia.

Vierailija
30/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta sitoutua toiseen ihmiseen loppuelämäksi, koska nykyään on paljon enemmän valinnanvaraa ja mahdollisuuksia vaihtaa kumppania, kun naama alkaa tympiä kiitos netin, somen ja deittiappien.  Lisäksi jos omaisuutta on kertynyt on naimisiin meno aina riski rikkaammalle osapuolelle.

Vierailija
31/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mennä kun avioliiton keskeinen osa eli leskeneläke viedään pois ja ajetaan lesket sossun luukulle? Saman saa avoliitossa.

Hyvällä mallilla parisuhde kun sanasta "avioliitto" tulee ekana mieleen leskeneläke.

XD

Vierailija
32/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhempieni kauhea avioliitto asennoitti minut jo lapsesta asti siihen että en ikinä halua itse naimisiin

Entäs jos vanhempasi eivät olisi menneet naimisiin? Ajattelisitko, että vanhempien kauhea parisuhde aiheutti etten koskaan halua parisuhteeseen? Eli sinun vanhempiesi teot ovat määränneet miten sinä elät elämäsi.

Vierailija
33/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla seurasin kun kaverini joka ei ole uskovainen, käveli kirkon käytävää isänsä saattamana, vastapuolella odotti toinen mies jolle nainen ojennettiin kuin jalkapallo. Sitten jeesusjumalan eteen vannomaan asioita mihin ei uskota ja naiselle tottakai miehen sukunimi.

Sitten syömään karjalanpaistia ja perunoita, mansikkakakkua jälkiruuaksi.

Tätä näytelmää kun seurasi parin muun ihmisen "rakkausjuhla" niin tulin siihen tulokseen, että en tule ole olemaan osa tätä, paitsi painajaisissani.

Tuliko sinusta kenties katkera, kun ei kukaan halunnut sinua saattaa vihille, vaan jouduit monesti vierestä seuraajan rooliin? Se on pikkasen eri fiilis ollessa itse päivän juhlan kohteena kuin osallistua vieraana toisen juhliin.

Vierailija
34/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me nuoret koetaan, että avioliitto on äärimmäisen konservatiivista, vanhanaikaista ja vanhoillista eikä sovi enää tähän päivään. Katsos nykyään esim. nuoret työikäiset naiset ovat kouluttautuneita ja menestyviä uraihmisiä. Eivät he tarvitse enää elättäjää, niinkuin entisinä aikoina. Tasa-arvo jyrää ja se ruokkii ajattelutapaa, että avioliitto on vanhanaikaista. Tietenkin myös naisten vaatimukset ovat kasvaneet urautumisen myötä. Ennen vanhaan tuntui olevan ajattelutapa, että naisilla ei saa olla kunnianhimoa ja naimisiin menevät kuitenkin. Aika, maailma ja tavat ovat muuttuneet. 

Täällä toinen nuori joka ajattelee avioliitosta niin, että menet naimisiin rakastamasi ihmisen kanssa jonka kanssa haluat olla kuolemaan saakka (en ole uskovainen), RAKKAUDEN TAKIA.

Avioliitto mielestäni ei ole este olla kunnianhimoinen ja luoda uraa. Pitää olla aika huonoll tolalla suhde jos näin käy.

Ei avioliitto tarkoita, että olet orja ja kotirouva.

Avioliitto tarkoittaa minun mielestä sitä, että saat olla rakkaasi kanssa, ei siihen isoja häitä tarvita vaan yhteinen sopimus, mutta en kiellä ihmisiä olemasta avoliitossakaan.

Tämä on vain minun mielipide, muillakin on omat.

Peace and Love!

Vierailija
35/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haluta sitoutua toiseen ihmiseen loppuelämäksi, koska nykyään on paljon enemmän valinnanvaraa ja mahdollisuuksia vaihtaa kumppania, kun naama alkaa tympiä kiitos netin, somen ja deittiappien.  Lisäksi jos omaisuutta on kertynyt on naimisiin meno aina riski rikkaammalle osapuolelle.

Mikäs sen sopimuksen nimi olikaan millä voi määrätä mitä tapahtuu omille rahoille avioerossa?

Vierailija
36/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on lasten vanhempana elatusvelvollisuus, vaikka kuinka jättäsit ja pettäsit.

Isäni ei maksanut meistä penniäkään silloin kun lähti. - eri

Vierailija
37/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin pystyy helposti luistamaan ja kela hoitaa senkin.

Vierailija
38/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero on nykypäivänä ihan mahdollinen joten ei se sitoutuminen ole yhtään sen varmempaa avioliiton kautta. Lisäksi rikkaille ja muillekin on olemassa avioehto.

Vierailija
39/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on ja mikään laki ei eron jälkeen pakota tapaamaan lapsia. Lapsetkaan ei ole mikään suuri sitoumus.

Joo, näin just ajattelee ihmiset, joilla ei itsellään ole lapsia.

Minulla on lapsia.

Vierailija
40/193 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen nuori joka ajattelee avioliitosta niin, että menet naimisiin rakastamasi ihmisen kanssa jonka kanssa haluat olla kuolemaan saakka (en ole uskovainen), RAKKAUDEN TAKIA.

Avioliitto mielestäni ei ole este olla kunnianhimoinen ja luoda uraa. Pitää olla aika huonoll tolalla suhde jos näin käy.

Ei avioliitto tarkoita, että olet orja ja kotirouva.

Avioliitto tarkoittaa minun mielestä sitä, että saat olla rakkaasi kanssa, ei siihen isoja häitä tarvita vaan yhteinen sopimus, mutta en kiellä ihmisiä olemasta avoliitossakaan.

Tämä on vain minun mielipide, muillakin on omat.

Peace and Love!

Saa sitä olla rakkaansa kanssa ilman avioliittoakin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan