Mikä on pahin loukkaus narsistille?
Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?
Kommentit (1115)
Narsisti puolisona tuhoaa tai uhkaa tuhota omaisuuttasi jolla on tunnearvoa...
Pitää kyllä olla varovainen. Kun täälläkin näitä tekstejä lukee huomaa niissä myös narsistisia piirteitä.
Myös toinen vahvuuteen sairastunut narsisti voi alkaa syyllistämään ja alistamaan toista narsistiksi. Vaikka joku toinen henkilö ei tätä kokisikaan narsistiksi.
Tutustuin kivaan mieheen, alussa kaikki sujuikin hyvin, sitten muuttui mustasukkaiseksi, omistajaksi, syyllisti ja latisti.
Narsisti, lopetin tapailun, pyysin apua kolmannelta taholta.
Narskulle voisi sanoa katso peiliin!
Pahinta on jos olet jo ehtinyt perustaa perheen narsistisen ihmisen kanssa, siinä on kärsijöinä myös lapset ja jos arjessa on suurta painetta ja ongelmia esim. sairautta, yhtälö narsistin kanssa käy sietämättömäksi. Sanotaan usein että lähde(!) mutta suuren taakan alla ei siihen ole välttämättä voimia.
Vierailija kirjoitti:
Olet vihaa täynnä ilkeä kirjoitti:
Olet ruma ja käytät suku elintä väkivaltaan etkä tiedä mitään hyvästä tai rakkaudesta .
Kuka? Mulla ainakin on rakkaudellinen sukuelin ja olen kaunis. Ja olen rakastanut ja saanut rakkautta. Minulla on hyvä elämä ja tuon hyvää ympärilleni. Narsisteja olen tavannut työelämässä ja yksityiselämässäkin. Narsistien uhreja olen tavannut tarpeeksi.
Kuullostaa nyt siltä että olet käyttänyt "rakkaudellista sukuelintäsi" ja antanut ja saanut rakkautta näiden työpaikan ja yksityiselämän narsistien kanssa, aiheuttaen runsaasti näitä uhreja. Etenkin tuo että narsistien uhreja olet tavannut TARPEEKSI antaa tietyn kuvan. Tarpeeksi mihin? Kyllästymiseen saakka? Vaikutat, no joo...
Eräs narsisti-psykopaatti kyttäsi vanhan dementoituneen sukulaisensa omaisuutta, tutki tiliotteet ja kaapit, pikkuhiljaa vei ("osti") arabiat ja muut arvokkaammat, nekin joilla oli tunnearvoa vanhuksen jälkeläisille, kiusa se on pienikin kiusa. Oli vanhukselle "auttavainen". Sitten kun vanhus kuoli ja perinnönjako oli suoritettu narsisti ei luvannut tämän haudalle astua jalallaankaan, ei ikinä. Koska ei saanut penniäkään perintöä, kuvitteli olevansa siihen oikeutettu. Sitten alkoi levitellä valheita kaikille että vainajan lapsi vei kaiken.
Tämä narsisti etsii uusia ystäviä etelän rannoilta, ja kas, vanhuksia nämäkin usein, ja aina parempi jos ei niillä ole jälkeläisiä, tosin ovat vain hidaste ei este. Sitten kiertää näitä vanhuksia "auttelemassa" ympäri Suomea, perinnön toivossa tietty.
Tällaisen paikka olisi tiilenpäitä lukemassa.
Kerrot KAIKILLE, miten pieni sen vehje on ^^
Miksi pitäisi loukata sairasta ihmistä? Ota välimatkaa, älä kietoudu hänen verkkoihinsa vastustamalla häntä. Se ei johda muuhun kuin että tämä ihminen on entistä enemmän läsnä ajatuksissasi, ja ehkä elämässäsikin.
Narsistia ei kannata loukata, ellei halua käytöksen vain pahentuvan. Vaikka narsistille tekisi mieli pistää jauhot suuhun ja vettä myllyyn, niin hän ei ota opikseen, vaan alkaa samantien kieroilemaan mielessään vain pahempia loukkauksia sinua kohtaan. Pahimmillaan hän käyttää pelinappuloinaan sinulle rakkaita ihmisiä, jotta sinua sattuisi mahdollisimman paljon. Lievimmillään ehkä haukkuu elämäntapaasi anonyyminä netissä tmv.
Itse olen saanut lopetettua narsistin ilkeilyn itseäni kohtaan juurikin täällä mainitulla grey rock -menetelmällä, eli en anna itsestäni hänelle mitään, pakollinen yhteydenpito mahdollisimman neutraalia ja kohteliasta (tylyyskin on hänen toivomansa reaktio). Olin ennen hänen sylkykuppinsa herkkä ja temperamenttinen kun olen, mutta nyt, yllättäen, hän yrittää tehdä vaikutusta minuun ja hännystellä! Huvittavaa miten aikuinen ihminen voi olla niin sekaisin, kuin joku komediahahmo. Ja kyllä, hän luulee olevansa erittäin ovela toiminnassaan.
Tyynen rauhallisesti selkä suorana : "Tiedätkö - mua ei kiinnosta kuka tai mitä sä oot. Mulle sä oot täysi nolla." Ja sitten lähtee kävelemään, eikä enää ikinä katso taakseen ja estää narskun joka paikasta. Been there done that!
Vierailija kirjoitti:
Eräs narsisti-psykopaatti kyttäsi vanhan dementoituneen sukulaisensa omaisuutta, tutki tiliotteet ja kaapit, pikkuhiljaa vei ("osti") arabiat ja muut arvokkaammat, nekin joilla oli tunnearvoa vanhuksen jälkeläisille, kiusa se on pienikin kiusa. Oli vanhukselle "auttavainen". Sitten kun vanhus kuoli ja perinnönjako oli suoritettu narsisti ei luvannut tämän haudalle astua jalallaankaan, ei ikinä. Koska ei saanut penniäkään perintöä, kuvitteli olevansa siihen oikeutettu. Sitten alkoi levitellä valheita kaikille että vainajan lapsi vei kaiken.
Tämä narsisti etsii uusia ystäviä etelän rannoilta, ja kas, vanhuksia nämäkin usein, ja aina parempi jos ei niillä ole jälkeläisiä, tosin ovat vain hidaste ei este. Sitten kiertää näitä vanhuksia "auttelemassa" ympäri Suomea, perinnön toivossa tietty.
Tällaisen paikka olisi tiilenpäitä lukemassa.
Niinpä. Auttamista narsismin varjossa. Näitä näkee. Usein myös tällainen ihminen on, vaikka olisi perinnön saanutkin, persoona joka keksisi riidan tai muun syyn sanoa tyyliin, "En astu jalallanikaan haudalleen".
Huomiotta jättäminen. Olin duunissa yhessä kirjastossa radan varressa ja siellä oli kaks kamalaa kääkkää kiusaamassa. Toinen virolainen ja toine lappalaine, huutoa ja uhkailua, oli kuin lomalla kun ne oli poissa.
Että todistat hänen olevan väärässä jossain asiassa. Tietämäni tyyppi raivostui viimeksi siitä, kun todistin hanka-antiloopin olevan nopeampi kuin srutsi, minä oöin silloin oikeassa ja hän väärässä.
Äidin syster on narsti ja hän jäi pois elämästämme. Hyvä niin.
Mikään ei satuta narsistia. He saavat nopeasti uuden naisen antamaan heille haluamansa itsensä vahvistamisen. He käyttävät ja pahoinpitelevät ihmisiä ja heittävät heidät roskiin. Nämä narsistit eivät välitä muista, joten et voi koskaan satuttaa heitä. Se kaikki on heille teeskentelyä.
Narsistiset naiset erityisesti pyytävät heikompaa miespuolista narsistia vahingoittamaan ja satuttaa muita. Nämä yksilöt ovat skorpioneja, jotka vain vahingoittavat ihmishenkiä.
Tietysti se ettei kiinnosta. Jossain tapauksissa narsistin raivo on hylätyn lapsen raivoa. Jos et vastaakaan puhelimeen, hän on kohta ovellasi tai soittaa sukulaisille että on huolissaan. Kyllä, hän on huolissaan mutta aina vain siitä että menettää huomiosi ja saavuttamansa edut. Niille voi sanoa ei kiinnosta ja sitten ei vaan kiinnosta.
Kukin voi alkaa etsiä muuta sisältöä elämäänsä. Uusista harrastuksista, kavereista, suunnitelmista ei kannata kertoa saati yrittää saada hyväksyntää. Moni läheisriippuva tekee sen virheen että yrittää saada kiusaajan hyväksynnän ja sitä ei tietenkään tule. Hyvä että tieto lisääntyy ja opimme tunnistamaan nuo mekanismit.