Mikä on pahin loukkaus narsistille?
Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?
Kommentit (1115)
Narsistilapseni teki itsemurhan ja jätti jälkeensä syyllistäviä viestejä. Pahin loukkaus häntä kohtaan taitaa olla se, että olen jatkanut elämääni ja nauttinut siitä, joka päivä.
Kun lapseni vielä oli elossa, kanssakäyminen oli jatkuvaa, todella raskasta trapetsitaiteilua. Koko lähipiiri kärsi. Pakko todeta, että poismenonsa oli myös helpotus.
Sanotaan, että narsisti tappaa itsensä vain harvoin, mutta näköjään se on mahdollista.
Narsisti ei voi sietää huomaamattomuutta.
Kierrokset lisääntyvät että hänet huomataan.
Överiksi asti.
Joka toinen nainen on narsisti.
Pahin loukkaus mun elämän narsistille taisi olla kun sanoin hänelle "ei" ja kerroin muiden edessä mitä käytöstä en enää tule sietämään häneltä. Heti narsku muuttui äiti Teresasta Terminaattoriksi.
Sanomalla totuuden: olet tylsä, mielenkiinoton, ontto tyyppi. En halua sinua, en välitä sinusta, en kaipaa seuraasi.
Vierailija kirjoitti:
Välinpitämättömyys ei haittaa narsisteja. Ne siirtyvät sitten johonkin muuhun ja ehkä yrittävät saada sinut takaisin joskus.
Ei kannata loukata narsistia... jos he tulevat oikein vihaisiksi, he pystyvät tekemään vaikka mitä. Paras mitä voit tehdä on ignooraaminen/blokkaaminen.
^Tämä ^ Joskin voi olla vaikea päästä pois narsistin elämästä. Pitäisi ujuttaa itsensä vaivihkaa ja ihan hissukseen uusiin kuvioihin ilman suoraa konfliktia (josta räjähtäisi helv'tti irti). Ja aina pitäisi olla hyvä tekosyy, että ei olla oltu ollenkaan tekemisissä, ja aina vähemmän ja vähemmän...
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuntele sen juttuja, vaikka puhuu päälle. Nauraa, kun se selittää jotain tosissaan. Ignooraa täysin.
Juu, kannattaa kokeilla, jos ei narsu ole väkivaltainen. Jos on, en suosittele..
Vierailija kirjoitti:
Todellinen narsisti kieroutuneessa maailmankuvassaan kääntää tappiotkin voitoiksi niin uskoisin, että siltojen polttaminen tähän ikuiseen menestyjään on pahin loukkaus. Hän tarvitsee hovin itselleensä, joka "palvelee" häntä nostattamalla hänen egoaan hännystelemällä mielipiteitä, asenteita, arvoja, tekoja jne. Narsisteilta puuttuu kyky itsekriittiikkiin, joten he eivät osaa kyseenalaistaa omaa toimintaansa vaan näkevät ongelmat muiden vikoina.
Kiitos tämän kommentin kirjoittajalle- sain juuri selityksen, miksi olen aina vetänyt puoleeni näitä paskiaisia..
Vierailija kirjoitti:
Narsisti kostaa surutta myös lasten ja muiden läheisten kautta, siksi ei kannata saattaa häntä suureen häpeään. Itselläni on tilanne, jossa narsistinainen tietää minuun sattuvan pahiten kun satuttaa (henkisesti) lapsiani. Täytyy tasapainotella ja yrittää luisua pois hänen vaikutuspiiristään hiljaisesti.
Muistakaa, että käyttäydytte itse aina hillitysti ja rauhallisesti. Narskun viha kuplii ja muhii siitä enemmän, mitä vähemmän hänen sikailunsa näyttää vaikuttavan teihin. Ja totta kai se vaikuttaa, mutta te olette ihan kivikasvoja, olkaa ilmeettömiä. Ei saa värähtääkään naama siihen suuntaan, että ilkeily osui teihin millään tavalla.
Hän hakee tunnereaktiota, ja mitä vähemmän reagoit, sitä kovemmaksi käyvät panokset, koska reaktio on pakko saada (eroaa normaalin ihmisen käytöksestä, normaali jättäisi sinut rauhaan). Pitäydy asiallisena ja rauhallisena, näin olet narskun niskan päällä. Hän haluaa, että sinulla menee tunteisiin ja alat sekoilla ja hän näyttää järkevältä, sitä älä anna ikinä hänelle! Tätä varten narsku kylvää eteesi koko ajan uusia syöttejä, joihin arvelee sinun tarttuvan. Älä siis anna tunteita, minkäänlaisia. Tunne on kuin pilli sieluusi, jonka kautta sinut imetään kuiviin. Kun olet narskun vaikutuspiirin ulkopuolella, koe kaikki tunteesi sensuroimatta.
Kiitos myös tämän kirjoittajalle, pakko ottaa talteen, paljon ajateltavaa tulee tästä ketjusta.😁
Jotkut narsistit ovat sitä. Kehitysvammaisia. Seurustelin hetken miehen kanssa, joka käyttäytyi välillä oikeesti ja aivan vakavissaan kuin jälkeenjäänyt hullu. Mitä se mielestäni olikin. Täys sika narsisti hullu!
Itse sain narsistisen ihmisen täysin pois tolaltaan minun voitokseni, kun hän vastasi jotain todella alistavaa kommenttiini, niin minä käännyin toisen ihmisen puoleen ja kauhistuneena löin käden suuni eteen ja huudahdin teatraalisesti "voi ei, hän olikin kehitysvammainen! Olen tosi pahoillani!" Ja sen jälkeen täysi tonnin seteli -ilme ja jatkoin omaa puuhasteluani. Vieressä ollut toinen ihminen remahti nauruun, joka vahvisti minua ja heikensi narsistia.
Narsistin pasmat meni sekaisin, yritti loukata, änkytti lopulta. Pyysin häntä kertomaan huolensa kehitysvammaohjaajalleen. Puhui minusta sinä päivänä muulle yhteisölle pahaa, mutta en välittänyt ja muut tiesivät myös tämän henkilön sairauden.
Ei kuulosta näin kirjoitettuna kovinkaan viisaalta :D enkä halua pilkata oikeita kehitysvammaisia, mutta tuo loukkaus oli hänelle nimenomaan paha, koska aliarvioin hänen älykkyyttään ja pidin pilkkanaan, jonka jälkeen täysi välinpitämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Narsistilapseni teki itsemurhan ja jätti jälkeensä syyllistäviä viestejä. Pahin loukkaus häntä kohtaan taitaa olla se, että olen jatkanut elämääni ja nauttinut siitä, joka päivä.
Kun lapseni vielä oli elossa, kanssakäyminen oli jatkuvaa, todella raskasta trapetsitaiteilua. Koko lähipiiri kärsi. Pakko todeta, että poismenonsa oli myös helpotus.
Sanotaan, että narsisti tappaa itsensä vain harvoin, mutta näköjään se o
Minkä ikäisenä hän sen teki? Itsemurhansa siis.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilisin ulkoisen statuksen ja maineen menetystä. Senhän varaan he rakentavat.
Ei välttämättä, tämä on vain yksi narsismin muoto, toki se yleisesti tunnetuin. Narsisti voi myös korottaa itseään vaikkapa sillä, että hän ei ainakaan ole kiinnostunut materiasta.
Tällä logiikalla käännät hyvätkin ihmiset ilkeiksi.
Narsisti on aina jollain tavalla myrkyllinen. Se ei ole persoonsllisuushäiriö jos vain yksi kriteeri täyttyy.
Ei ole mitään järkrä yrittää diagnosoida ihmistä joka ei ole haitaksi kenellekään. Ei vaikka juuri sinä et hänestä pitäisi.
Kaikki aloitukset joissa pyritään loukkamaan muita ovat sairaita. Oli se henkilö kuka vaan.
Samaa mietin. Tällä logiikalla kaikki nunnat ja munkitkin olisivat jollakin tapaa narsisteja.
Etkö tiennyt että hyvin monet uskovaiset nimenomaan ovat narsisteja? Nyt tiedät. Uskonto on hyvin julma ase.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain narsistisen ihmisen täysin pois tolaltaan minun voitokseni, kun hän vastasi jotain todella alistavaa kommenttiini, niin minä käännyin toisen ihmisen puoleen ja kauhistuneena löin käden suuni eteen ja huudahdin teatraalisesti "voi ei, hän olikin kehitysvammainen! Olen tosi pahoillani!" Ja sen jälkeen täysi tonnin seteli -ilme ja jatkoin omaa puuhasteluani. Vieressä ollut toinen ihminen remahti nauruun, joka vahvisti minua ja heikensi narsistia.
Narsistin pasmat meni sekaisin, yritti loukata, änkytti lopulta. Pyysin häntä kertomaan huolensa kehitysvammaohjaajalleen. Puhui minusta sinä päivänä muulle yhteisölle pahaa, mutta en välittänyt ja muut tiesivät myös tämän henkilön sairauden.
Ei kuulosta näin kirjoitettuna kovinkaan viisaalta :D enkä halua pilkata oikeita kehitysvammaisia, mutta tuo loukkaus oli hänelle nimenomaan paha, koska aliarvioin hänen älykkyyttään ja pidin pilkkanaan, jonka jälkeen täysi välinpitämättömyys.
Lisään vielä, että tämän jälkeen tämä henkilö yritti saada minusta liittolaista, mutta annoin vahvasti ymmärtää, etten pidä häntä minään. Myrkyllisten mulkoilujen lisäksi henkilöstä ei ollut minulle enää haittaa ja pikkuhiljaa jäi yhteisöstämme lopulta pois.
Oon huomannu että se, että selittää asiat juurta jaksaen, todella avoimesti, mitään häpeilemättä, sekä järjellä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ei mua kiinnosta.
Sitten varmaan kannattaa siirtyä johonkin toiseen ketjuun? :)
Tää oli siis esimerkki, miten saa narsistin mielenkiinnon kiusata lopahtamaan, eikä mikään kommentti ketjun aiheesta tai postauksista. Vastasin aloitukseen.
No taitavasti osasit naamioida kommenttisi ivallisen kuuloiseksi...
Aijaa, itse en kuvitellut kirjoittaessani sitä ivalliseksi, vaan ajattelin sen enemmän toteamuksena.
Oon huomannu että se, että selittää asiat juurta jaksaen, todella avoimesti, mitään häpeilemättä, sekä järjellä. :)
-Siis esim. tavallaan asettuu "vanhemman rooliin" tilanteissa. Narsistin tunne-elämähän ja käytös on jäänyt ns. lapsen tasolle. Mun mielestä tää toimii .
Huolehdit asiat niin, että huomaa ettei voi millään tavalla hyötyä sinusta.
Et anna narsistin manipuloinnin vaikuttaa itseesi. Osoitat aina hänen valheelliset väitteensä vääriksi. Heistä tulee näin lopulta nöyriä kättäsi nuolevia puudeleita
t. Psykopaatti