Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään menee, että nukahdat?

Vierailija
10.11.2020 |

Itselläni vähintään puoli tuntia. Yöllä herään 2-3 kertaa. Kaikille tutuille ei uppoa, että vaikka menisin sänkyyn 21:00 ja heräisin 6:00, en nuku läheskään koko yhdeksää tuntia

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin 2 - 15 minuuttia. Joskus satunnaisesti on tietysti öitä, ettei uni tulekaan silmään ja pitää nousta vielä ylös. Silloin olen esimerkiksi juonut liikaa kahvia liian myöhään tai on muuten rytmit sekaisin.

Vierailija
162/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 tuntia. Nukun yleensä toiset 2-3 tuntia ja herään. Sitten meneekin vähintään 3 tuntia että saan uudelleen unen ja herätys on yleensä juuri kun olen nukahtanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan heti kun isken pääni tyynyyn, olen aina ollut nopea nukahtaja. Unessa pysyminen onkin sitten vaikeampaa, koska jos herään, niin unta ei tule enää kirveelläkään. Viime talvena oli pitkä jakso, jolloin nukuin noin 22.30-02.30 välisen ajan, sitten heräsin ja siinäpä ne yöunet. Päivät olin ihan toivottoman väsynyt. Pidin siinä kohtaa 4 viikkoa lomaa, jotta sain tämän unettomuuden katkeamaan ja se auttoi kyllä, koska olen stressaaja ja ratkon työasioita aina unissani ja yöllä. Jos herään yöllä, niin ajatukset jäävät helposti looppaamaan.

Vierailija
164/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen illalla selaillut kännykkää 1-2 tuntia, niin nukahtamiseen menee helposti sama aika. Jos en ole selaillut kännykkää, niin max. 10 Min.

Vierailija
165/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein 4-7 tuntia.

Vierailija
166/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-20 min, luen kaikkea vähän tylsää, kuten tietokirjaa jne. Joskus otan melatoniinin. Olin vuosia unilääkekoukussa, tajusin, että aiheutin niillä ihan itse unettomuuteni. Lopettaminen oli aivan helvetillistä, mutta nyt on paljon parempi olo.

Vierailija
167/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minuutti.

Vierailija
168/221 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuntelen sopivaa äänikirjaa, niin voipi olla alle 15 min. Kirja ei saa olla liian jännittävä!

Vierailija
169/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nukahda. Olen viimeisilläni raskaana ja hormonit valvottavat. Onneksi pitävät myös huolen siitä, että valvominen ei haittaa, vaan olen pirteä koko päivän. Tällaista tää on sitten seuraavat puoli vuotta 🥳 normaalisti kyllä nukahdan vaivatta.

Vierailija
170/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hyvä nukahtamaan. Nukahdan yleensä minuuteissa, joskus jopa sekunneissa kun pääni laitan tyynyyn. Todella kova stressi saattaa häiritä uneen pääsyä, mutta muutoin ei ongelmia.

Vierailija
171/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 minuuttia. Vauva-arki väsyttää mukavasti.

Vierailija
172/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirja auttaa nukahtamaan! Olen niin iloinen että vuosi sitten keksin tänän! Rauhallinen lukijaääni ja elämänkerrat - paras unilääke.

Menen sänkyyn hyvillä mielin viettämään kivaa kuunteluaikaa. Ajastan tunnin kuunteluaikaa ja keskityn kuuntelemaan. Hups...todennäköisesti ensimmäisen vartin, korkeintaan puolen tunnin päästä olen nukahtanut.

Vierailija
173/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 0,5-1h, nyt mennyt viikon verran 3-4h. Viikonloppuna sai aamulla sentään nukuttua pitkään, mutta muuten aika vähiin jää unet.

Vierailija
174/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen saattoi mennä useampi tunti, nykyään menee alle puoli tuntia. Teen Wim Hoff hengitysharjoituksia ja meditoin juuri ennen nukkumista ja tuo on auttanut nukahtamaan nopeammin, samoin säännöllinen unirytmi. Yöherääminen on kyllä vielä hieman ongelma.

Vierailija
175/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te muka tiedätte kuinka kauan menee aikaa nukahtamiseen? Katotteko kellosta ajan kun olette nukahtaneet :)

Vierailija
176/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee paljon. Parhaimmillaan nukahdan melkein ennen kuin pää on edes tyynyssä, mutta toinen ääripää onkin sitten jotain ihan muuta: monta tuntia ellei koko yö. Luen aina ennen nukkumaan menoa ja olen oppinut valitsemaan jotain harmitonta luettavaa, etteivät ajatukset lähtisi jauhamaan jotain juuri luettua ongelmaa. Tosin ei siihen aina tarvita luettavaakaan, vaan jokin vanhakin asia saattaa alkaa tunkea pintaan ja ajatteluttaa niin, että nukahtaminen siirtyy, siirtyy ja siirtyy. Joskus myös, jos menen normaalia myöhemmin nukkumaan, saan odotella unta aika pitkään, sillä oman rytmin unen aika on mennyt ohi ja kestää aikansa, ennen kuin seuraava sykli alkaa ja tuo unen. Tutkijat puhuvat puolentoista tunnin tai kolmen tunnin sykleistä.

Vierailija
177/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
178/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hyvä nukkumaan. Nukun missä tahansa, ei haittaa paikka eikä aika. Paras on ollut kun nukuin hevosauton vararenkaan päällä raveista tullessa. Niin poikki olin.

Nukahdan aina nopeasti ja nukun pitkät yöt. Vähintään 8 tuntia mutta usein 9.

Aamulla usein ajattelee että voi ei! Onko jo aamu!  Vauvana nukuin kuulemma todella hyvin ja sama jatkunut läpi elämän. Hyvä uni on kyllä ihana lahja ihmisellä!

Vierailija
179/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan heti kun olen saanut molemmat jalat sänkyyn....

Vierailija
180/221 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuuttia. Nukun hyvin joka paikassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi