Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään menee, että nukahdat?

Vierailija
10.11.2020 |

Itselläni vähintään puoli tuntia. Yöllä herään 2-3 kertaa. Kaikille tutuille ei uppoa, että vaikka menisin sänkyyn 21:00 ja heräisin 6:00, en nuku läheskään koko yhdeksää tuntia

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuutti tai kaksi.

Miten tuo onnistuu? Valvoisin itse aamuun asti. Muuta keinoa ei ole kuin kuunnella puhetta.

Ei mullakaan mene montaa minuuttia, uni tulee heti kun pistää silmät kiinni, joskus reissussa muut ihmetellyt että miten voi nukahtaa heti kun loppuu höpinät.

Mutta harvoin saan nukuttua yli klo 6 aamulla.

Vierailija
122/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä menee tunti ennen kuin nukahdan, paitsi jos olen ihan poikkeuksellisen väsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h. Pilvessä vartti.

Vierailija
124/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nukahdan alle puolessa tunnissa, joskus menee useampi tunti, useimmiten menee varmaan noin tunti. Enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisen pitkänä aikana. Mulla vaan menee aikaa rauhoittumiseen, hyvän asennon etsimiseen ja aivojen sammuttamiseen. Tykkään haaveilla ja pyöritellä mielessäni ajatuksia enkä aina malta hylätä niitä nukahtaakseni.

En ole koskaan ollut mitenkään hyvä nukkuja enkä koskaan ole esimerkiksi nukahtanut vahingossa junaan tai bussiin tai edes sohvalle. Mutta pärjään vähemmälläkin unella enkä tunne itseäni erityisen väsyneeksi, vaikka olisin nukkunut vain muutaman tunnin.

Vierailija
125/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli uniongelmia nuorena. Sitten terapiassa opetettiin itsensä rauhoittamista. Nykyään nukahdan pääsääntöisesti tosi nopeasti, muutamassa minuutissa. Lasken hengityksiä; sisään-ulos on yksi. Aina kymmenen hengitystä ja alkaa taas alusta ykkösestä. Joskus huomaan laskeneeni yli kymmeneen jolloin vaan palaan takaisin ykköseen ja taas alusta.

Vierailija
126/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kirjoittaa että kaikki sympatia teille joilla kestää kauan nukahtaa. Tuo on niin raskasta.

Vierailija
127/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan noin kahdessa minuutissa. Jos menen sänkyyn ennen kuin varsinaisesti väsyttää, menee alle vartti. Nukun myös missä vain, 8h lentomatkasta 6h yhtä soittoa nukkuen helposti. Aktiivisuusrannekkeen mukaan syvää unta nukun reilu kaksi tuntia (Tiedän etteivät ole "oikeita" unimittareita). Moni muu on minus persiillään mutta olen niin, niin niiiiiin kiitollinen helppounisuudestani 

Vierailija
128/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min

Vierailija
129/221 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus, kun olen juuri sopivan väsynyt ja tähdet sattuvat olemaan sopivassa asennossa, menee muutama minuutti että nukahdan ja herään seuraavan kerran aamulla levänneenä.

Yleensä nukahdan 30min-tunnissa, ja heräilen muutaman kerran yön aikana ja herätessä olo ei ole mainittavasti levänneempi, kuin nukkumaan mennessä.

Ajoittain, kun olen todella väsynyt, pyörin sängyssä puoli yötä, kun nukahtaminen ei vain tapahdu ja kaikki pienetkin äänet ja tuntemukset tuntuu häiritsevän, jopa raastavan, voimakkailta. Vähän hämmentävästi olo saattaa olla silloin aamulla jopa virkeämpi kuin tavallisesti.

Tuttua. Kokeile tätä. Kuuntele puhetta.Samantekevää, mitä. Sellaista mikä edes vähän kiinnostaa. Jos heräät, laita sinnikkäästi taas puhe kuulumaan. Jos stressaa ettei saa unta, uni ei varmasti tule. Puheen kuuntelu on ainakin itselleni takuuvarma keino, se on myös unirituaali. Unirituaalit auttavat ihmistä nukahtamaan.

Kertoisitko konkreettisesti, miten toimit.

Siis laitan vaikka puheradiokanavan päälle tai jonkun nauhoituksen, podkastin.

Mutta jos sitten nukahdan, puhe jää päälle aamuun asti, tai kunnes podkast loppuu?

Todennäköisesti herään puheääneen (jos nyt oletetaan että olen ylipäätään nukahtanut).

Laitan normisti yöksi kaikki laitteet pois päältä tai lentokonetilaan. (Modeemia en voi, koska poikani toisessa huoneessa saattaa ladata yöllä jotain.)

Terveisin, lähes epätoivoinen yökukkuja.

Yle Areena olikin jo mainittu, itse kuuntelen sieltä esim. Sari Valtoa tai sellaista ohjelmaa kun "Kysy mitä vaan". Ja jos Bookbeatia kokeilee, siinä saa uniajastimen päälle. Itse laitan usein esim. 15 min, ja jos olen hereillä vielä kun 15 min on kulunut, laitan vaan uuden ajastuksen. Näin kännykkä ei jää itsekseen höpisemään. :)

Vierailija
130/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-5 tuntia joskus kauemmin.

Kysyttiin kuinka pitkään menee, että nukahdat? 😊

Vierailija
131/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 15-60 sekuntia. Näin minulle on kerrottu.

Vierailija
132/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuutti tai pari.

Sama, mutta herään sitten yöllä ja siinä voi mennä parikin tuntia valvoessa. Olen siis uniongelmainen.

Vierailija
133/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan nukahtaa nopeastikin, mutta herään keskellä yötä, enkä saa sen jälkeen unta monesti enää ollenkaan. Kärsin kroonisesta univajeesta.

Vierailija
134/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vaikea tietää, kun en tuijottele kelloa samalla. Mut arvioisin 30min-60min. Herään kanssa 2-3 kertaa yössä, käyn veskissä mut yleensä nukahdan pian onneksi. Tosin syönkin unilääkkeitä.

Vierailija
135/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä arvioisin, että  hiukan vajaa 8 tuntia. Riippuu tietysti telkkariohjelmista ja vaimokullan haluista.

Vierailija
136/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan nopeasti, kuuntelen aina esim. asmr tai jotain true crime-juttuja :D Mutta sitten yleensä yöllä heräilen ja työpäivän jälkeen todella väsynyt kun ei saa nukuttua kunnolla.

Vierailija
137/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestiko on käytävä yöllä kusella? Itse 1-2 kertaa herään kusetukseen ja on käytävä vessassa vaikka illalla kävisi ennen nukkumaanmenoa kusella.

Vierailija
138/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukahdan nopeasti, kuuntelen aina esim. asmr tai jotain true crime-juttuja :D Mutta sitten yleensä yöllä heräilen ja työpäivän jälkeen todella väsynyt kun ei saa nukuttua kunnolla.

Jos kuuntelen asmr- tai vaikka musiikkia, nukuttaa aamulla vaan sen verran pidempään. Se asmr:kin pitää aivoja sen verran päällä, että ei nukuta ihan täysillä sitä kuunnellessa, vaikka muuten olisikin unettavaa mikrofonin tuulisuojan rapsuttelua eikä edes puhetta.

Vierailija
139/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääkkeen (Tolvon) otan klo 20, sänkyyn menen siinä 21.50 ja nukahdan vähän kymmenen jälkeen. Yöllä herään 1-2 kertaa, mutta nukahdan nopeasti uudelleen. Parin vuoden unettomuuden jälkeen tämä nykyinen tilanne on aivan ihana.

Vierailija
140/221 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee paljon. Joskus 2 minuuttia, joskus 5 tuntia. Yleensä joko tosi nopeasti tai sitten menee yli puolet yöstä unta odotellessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi