Kuolinpesän verotus
Äidilleni tuli kuolinpesän veroseuraamuksia vielä lähes 2 vuotta isäni kuoleman jälkeen. Isän sijoitusten korkotuloista tuli maksettavaksi 4000 veroja. No sen jälkeen jouduttiin myymään heidän talo pilkkahintaan 26 000 eurolla, vaikka verotusarvo oli 45 000 euroa. Onko mahdollista että äiti saa hyvistystä maksetusta verosta tuon vuoksi? Sorry, en tunne oikeita termejä. .
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti saa vähän hyvitystä. Verottaja on ystävällinen ja sinne voi soittaa. Asia ratkeaa helpommin.
Kyllä verottaja on kaikkien kaveri, joka ajattelee vaan ihmisen parasta, ja että kukaan ei joudu velkaantumaan verojen takia ja ahdinkoon... eiku...
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti saa vähän hyvitystä. Verottaja on ystävällinen ja sinne voi soittaa. Asia ratkeaa helpommin.
Siksi kysyn täältä, etten anna äitille turhaa toivoa. Suostuuko verovirkailija mun kanssa asiaa hoitamaan kun ei ole valtakirjaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kysyn täältä, etten anna äitille turhaa toivoa. Suostuuko verovirkailija mun kanssa asiaa hoitamaan kun ei ole valtakirjaa?
Kyllä suostuu. Verottaja on ystävällinen ja kertoo miten laki menee.
Äitisi voi avustuksellasu hakea veronoikaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se selviää soittamalla.
Mihin ne edesmenneen isän sijoitukset katosivat? Jos on joutunut maksamaan 4000 e veroa, kyseessä on täytynyt olla varmaankin kymmenien tai satojen tuhansien sijoitusomaisuus.