Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihoreaktiot kasvomaskista?

Vierailija
10.11.2020 |

Huomasin poskeni turvonneen kertakäyttöisen maskin pitämisen jälkeen. Yritin googlailla onko muilla ollut reaktioita materiaaliin, mutta etupäässä oli kirjoituksia vain maskin aiheuttamasta aknesta. Onko muilla tullut reaktioita vai voisko tämä olla jostain muusta..?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin?

Vierailija
2/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, että naamani alkaa punoittaa kertakäyttöisen kirurginmaskin käytön jälkeen. Ei oikein sovi minulle. Mitähän ärsyttäviä kemikaaleja noihinkin pannaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atopia, ja vähän kaikesta tahtoo iho leimahdella ihottumiin. Maskeistakin.

Vierailija
4/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan maskista näppylöitä suun ympärille ja leukaan - yök!

5/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin silmät alkaa kirveltää ja yhdelle luokkalaiselle tuli maskin muotoinen ihottuma kasvoihin. Koulun reaktio = käytä visiiriä tai kangasmaskia.

Kangasmaski hengittää vielä huonommin, kun kirurginen. Mulla kai jotenkin liian iso pää, visiirit puristaa. Tulee päänsärkyä. Koulussa käytäntö, että jokainen putsaa visiirin ja nakkaa laatikkoon. Olen kuitenkin todistanut, ettei visiiriä ole aina putsattu. Jee, kaikki likasena sit.

Akneherkkä iho ei tykkää maskeista yhtään. En käytä meikkiä maskin alla ja vaihdan maskin aina tauoilla/luentojen välissä. Oon miettinyt, et pitäiskö ostaa jotain puhdistuspyyheitä jolla pyyhkiä naamaa..

Vierailija
6/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla lateksi yliherkkyyttäkin. Joillaihan ihan ihokin on tosiaan herkkä, olematta sen "vaarallisempaa". Miulla alkaa hikoiluttaa, onneksi ei oo vielä tarvinnut kauaa käyttää kerrallaan.

Vierailija
7/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö niitä. Ovat täysin hyödyttömiä. Kirurginmaskin on tehty suojaamaan bakteereilta, ei viruksilta.

Vierailija
8/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanista ihanin vitsaus, suunympärysihottuma meinaa tehdä vuosien tauon jälkeen paluuta maskien käytön seurauksena. Viheliäinen vaiva kun on niin sitkeä, että kun se tulee, niin ei se kyllä helpolla lähde.

9/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää käyttäkö niitä. Ovat täysin hyödyttömiä. Kirurginmaskin on tehty suojaamaan bakteereilta, ei viruksilta.

Pakko käyttää tai en pääse tentteihin/luennoille.

Vierailija
10/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Korona tarttuu pääosin pisaratartuntana, joskus myös aerosoleina. Virukset siis tulevat osin sieltä hengitysteistä pisaroiden munana. Maski estää niiden pisaroiden lentämisen puhuessa, eli pienentää riskiä tartuttaa mahdollista tautia eteenpäin.

Vierailija
11/11 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla lateksi yliherkkyyttäkin. Joillaihan ihan ihokin on tosiaan herkkä, olematta sen "vaarallisempaa". Miulla alkaa hikoiluttaa, onneksi ei oo vielä tarvinnut kauaa käyttää kerrallaan.

Missä maskissa on lateksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi