Hiton POSTI! En saa I K I N Ä tilauksiani pakettiautomaattiin vaikka olen sen valinnut noutopisteeksi!!
Että mua riepoo!!! Miksi edes laittavat noita pakettiautomaatteja vaihtoehdoksi, jos sinne ei ikinä saa omia paketteja?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 150 cm nainen. Välillä lähetykset tulevat niihin ylimpiin lokerikkoihin pakettiautomaatissa. Kiva sitten kun ei niitä saa itse kerättyä sieltä. 🙄
Itse olen 167 cm pitkä enkä myöskään ylety sinne ylähyllylle jos paketti on laitettu ihan lokeron takaosaan. Kerran jouduin odottamaan automaatin vieressä että joku pitkä ihminen tulisi kauppaan. Sen jälkeen olen ottanut aina jotain "kättä pidempää" mukaan automaattipakettia noutaessa. Nyt sitäkään ei tarvitse tehdä kun paketit eivät enää tule automaatteihin.
Itselle käynyt kerran iha samalla tavalla, onneksi seuraava automaatille tulija oli pidempi ja auttoi...
Vierailija kirjoitti:
Niihin tulee niin valtavasti postia tällä hetkellä, ettei riitä lokerot.
Nouskaamme barrikadeille vaatimaan lisää lokeroita! Single´s Day ja Black Friday ynnä Cyber Monday tulossa. Eikös Posti ennakoinut, että puolella lisääntyy pakettiliikenne viime vuodesta?
Siksi tilaan nykyään vain kotiinkuljetuksella jos jotain edes tilailen. Vaikka se onkin turhan kallista.
Vieläkö muistatte viime vuonna postinjakajien lakon?
Sama. Viimeiset 5 pakettia on pitänyt noutaa pakettiautomaatin sijaan "postista" ja seistä 20 ihmisen kanssa vieri vieressä marketin nurkassa odottamassa omaa vuoroaan palvelutiskille noin 45 minuuttia.
Suosituimpiin automaatteihin eivät kaikki paketit mahdu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee joku Fedex tai UPS täysillä näillekin markkinoille ja jyrää nuo pois kuleksimasta ylivoimaisella palvelun tasolla.
UPS toimitti neljässä päivässä Usasta kotiovelle. Täällä odottaa pakettia 20km päästä 2 viikkoa kun Posti on puuhassa.
UPSit ja DHL:t toimittaa ainakin tänne viikossa. Kaksi päivää Jenkeistä Helsinkiin ja lopun aikaa paketti pyörii kotimaassa eestaas.
Tänään pitäisi tulla Postin paketti ja minua ärsyttää, kun sitä ei voi noutaa ja jakelu klo 08-16 välillä - aikaa ei voi varata. No juuri tänään joudun olemaan kippeenä kotona, joten voin odotella pakettia. Noin 40 % todennäköisyydellä pakettia ei toimiteta tänään vaan seurantatiedoissa lukee että vastaanottajaa eo tavoitettu. En tiedä käyvätkö painamassa väärää summeria vai eivätkö ollenkaan, ainakaan eivät vaivaudu soittamaan puhelimitse. 😫
Vierailija kirjoitti:
ÄLKÄÄ TILATKO NIITÄ PAKETTEJA!
No sori, en jaksaisi enkä raaskisi ottaa lentoja Helsinkiin aina kun tarvitsen jonkun tavaran. Terveisiä Pohjois-Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin tulee niin valtavasti postia tällä hetkellä, ettei riitä lokerot.
Se ei ole mikään selitys.
Tänäpäivänä ei olisi mikään ongelma luoda järjestelmää joka huomioisi reaaliajassa automaattien kapasiteetin, eikä tarjoaisi asiakkaalle vaihtoehtoa joka ei toteudu.Tämä on tyypillinen Postin ongelma. Kukaan ei hoida selkeää ongelmaa palvelussa kuukausiin, eikä edes pahoittele asiaa, vaikka se on jatkuva.
Siitä huolimatta esim. pääjohtaja on ansainnut miljoonan euron vuosipalkkansa.
Korona-aikaa on nyt jatkunut 8 kk ja sen arvioitu kesto on vielä heittämällä parisen vuotta. Ilman sitäkin pakettien määrä lisääntyy kymmeniä prosentteja vuodessa kivijalkakauppojen alasajon myötä. Ei silti mitään tarvetta Postin mielestä investoida lisää automaatteihin. Palvelustaan olemme jo luopuneet vuosia sitten.
Kun samalle henkilölle tulee paketti parin päivän välein, eikö niitä voisi laittaa samaan lokeroon? Taas säästyisi tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sori, en jaksaisi enkä raaskisi ottaa lentoja Helsinkiin aina kun tarvitsen jonkun tavaran. Terveisiä Pohjois-Suomesta.
Mistä tavarasta on kyse, mitä on ihan pakko tilata?
Tilaan suhteellisen usein Niken tuotteita, joihin sisältyy ilmainen toimitus UPS: n kautta.
JOKA AINOA kerta sieltä tulee viesti, jossa pyydetään valitsemaan ja vastaamaan vaihtoehto 1 mikäli haluatte toimituksen pakettiautomaattiin ja valitsemaan 2 mikäli haluatte toimituksen tilaamaansa osoitteeseen.
Vastausaikaa on vain sama päivä, vaikka viestiin saapuu klo 14 jälkeen - muuten tilaus toimitetaan tilatun osoitteen sijasta siihen riivatun pakettiautomaattiin.
Lisäksi jos haluaa tilaamansa tuotteen tilaamaansa osoitteeseen, täytyy viestissä erikseen mainita ovikoodi - joka kyllä on siinä tilauksessa mainittu. 😫
Ja kun kaikkiin näihin hyppyytyksiin suostuu, saa lopulta tilaamansa tuotteen jopa tilaamaansa osoitteeseen - luonnollisesti aina päivän myöhässä toimitusaikataulusta.
Vierailija kirjoitti:
Kun samalle henkilölle tulee paketti parin päivän välein, eikö niitä voisi laittaa samaan lokeroon? Taas säästyisi tilaa.
Kenelle tulee parin pv välein paketteja? Mitä ihmettä te näin paljon tilaatte??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän sun edes yrittää kuvitella, millaista elämä on suurimmassa osassa Suomea? 😂 Jos oikein villiksi rupeat niin kokeile vaikka joskus poistua sieltä Vantaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tulee parin pv välein paketteja? Mitä ihmettä te näin paljon tilaatte??
Yleensä ihan tavaroita, ihmeissä on yllättävän heikko valikoima ja saatavuus.
Mutta hei, mä tuon sulle sä haet multa. Tv. Frendisi Posti
Meillä päin ei ole koskaan tullut yksikään paketti sinne mihin se on on tilattu, menee kokonaan toiseen kaupunginosaan. Ja siis tätä on jatkunut jo niin monta vuotta, etten enää edes välitä muistaa, ei liity koronaan mitenkään.. Olen istunut puhelimessa Postin kanssa asiasta kymmeniä tunteja, koska en pysty hakemaan aina pakettiani kävellen monen kilometrin päästä. On neuvottu kaikenlaisia niksejä, joista paras oli mielestäni se, että jos haluaa saada pakettinsa sinne mihin haluaa saada sen, kannattaa tilata se jonnekin muualle. Näin olisi edes pieni mahdollisuus siihen, että se tulisi sinne mihin haluaa.
Postille toivotut toimituspaikat ovat lähinnä viitteellisiä, oikeasti paketit toimitetaan sinne, mihin mahtuu. Heille ei ole mikään arvo se, että asiakas saisi pakettinsa sinne mihin haluaa. On unohdettu kokonaan se, että se voi olla tilauksen tekemisessä erittäin keskeinenkin tekijä, että nouto onnistuu helposti. Ihmisillä on aika monenlaisia elämäntilanteita ja esim. voi olla liikkumisessa vaikeuksia. Eihän sitä mitään uskalla tilata, kun ei koskaan tiedä, mistä se pitäisi hakea.
Mut hei, sä tilaat, mä tuon (ihan minne lystään)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän sun edes yrittää kuvitella, millaista elämä on suurimmassa osassa Suomea? 😂 Jos oikein villiksi rupeat niin kokeile vaikka joskus poistua sieltä Vantaalta.
No minäpäs yritän kuvitella. Asun itse Pellossa, joten ei ole kovin vaikeaa. En kysynyt siksi, etten ymmärrä, vaan mielenkiinnosta. Itse tilaan netistä 1-2 krt vuodessa vaatteita ja harrastusvälineitä. Kaiken muun tarpeellisen saan täältä. Ei tarvitse olla noin aggressiivinen.
Nykyään niissä on vain viikon aika mitä siellä automaatissa säilytetään, täällä ainakin.