Hiton POSTI! En saa I K I N Ä tilauksiani pakettiautomaattiin vaikka olen sen valinnut noutopisteeksi!!
Että mua riepoo!!! Miksi edes laittavat noita pakettiautomaatteja vaihtoehdoksi, jos sinne ei ikinä saa omia paketteja?
Kommentit (161)
Sama juttu niillä Matkahuollon ja Postnordin automaateilla. Aina täynnä nykyään ja sit paketit toimitetaan jonnekin monen km päähän johonkin kämäseen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sen Postin vika, jos ihmiset tilaa enemmän netistä ja ei heti ilmotuksen saatuaan pääse pakettia hakeen?
Kaltaistesi väärän syyttäjien ansiosta taidan ensi kerralla hakea pakettini automaatista vasta viimesenä päivänä...
Etköhän sinä juuri kuulu näihin hautojiin mitä pitää muutenkin odottaa, nyt vaan keksit uhriutua että saat selitellä laiskuuttasi.
Niin metsään meni: viime viikolla lähin 5 min saapumisilmotuksesta hakeen pakettia. Ens kerralla en urpojen takia kiirehdi.
Kenen paketit niihin automaatteihin sitten tulee, jos ne on aina täynnä? Miks ei mun paketit koskaan satu mahtumaan sinne enää nykyään... Tarvittais LISÄÄ automaatteja selvästikin. Tai enemmän niitä lokeroita. Ne on kuitenkin suurimmalle osalle ihmisistä kätävempiä kuin jonottaa Postin tiskille paketti hakemaan. Ja monesti automaatit paremmassa paikassakin kuin Postit.
Vierailija kirjoitti:
Niihin tulee niin valtavasti postia tällä hetkellä, ettei riitä lokerot.
Se ei ole mikään selitys.
Tänäpäivänä ei olisi mikään ongelma luoda järjestelmää joka huomioisi reaaliajassa automaattien kapasiteetin, eikä tarjoaisi asiakkaalle vaihtoehtoa joka ei toteudu.
Tämä on tyypillinen Postin ongelma. Kukaan ei hoida selkeää ongelmaa palvelussa kuukausiin, eikä edes pahoittele asiaa, vaikka se on jatkuva.
Siitä huolimatta esim. pääjohtaja on ansainnut miljoonan euron vuosipalkkansa.
Laiskurit makuuttavat paketteja automaateissa päiväkausia niin eihän niihin mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin tulee niin valtavasti postia tällä hetkellä, ettei riitä lokerot.
Se ei ole mikään selitys.
Tänäpäivänä ei olisi mikään ongelma luoda järjestelmää joka huomioisi reaaliajassa automaattien kapasiteetin, eikä tarjoaisi asiakkaalle vaihtoehtoa joka ei toteudu.Tämä on tyypillinen Postin ongelma. Kukaan ei hoida selkeää ongelmaa palvelussa kuukausiin, eikä edes pahoittele asiaa, vaikka se on jatkuva.
Siitä huolimatta esim. pääjohtaja on ansainnut miljoonan euron vuosipalkkansa.
Ei sellainen järjestelmä, joka kykenee ennustamaan tulevaisuuden tule koskaan olemaan mahdollinen. Reaaliaikaisella ei tee yhtään mitään, paketti ei siirry automaattiin sillä hetkellä kun teet tilauksen.
Nykyään pohdin hyvin tarkkaan otanko postin kotiinkuljetuksen vai toimituksen pakettiautomaattiin. Meillä on seuraava lähin toimipiste n.40km päässä ja näin autottomana 10-20e hintaiselle paketille tulee turhan paljon lisähintaa kun joutuu julkisilla suhaamaan.
Olen 150 cm nainen. Välillä lähetykset tulevat niihin ylimpiin lokerikkoihin pakettiautomaatissa. Kiva sitten kun ei niitä saa itse kerättyä sieltä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ne automaatit on nyt kovassa käytössä, niissä ei ole tilaa kaikille paketeille. Mulle tuli viime viikolla 3 pakettia, ja kaikki oli ohjattu johonkin muualle kuin mihin ne tilasin.
Sama mulla. Kolme pakettia, tilasin automaattiin joka ei ole käsittääkseni niin ”suosittu”. Paketit meni kolmeen eri paikkaan, eikä yksikään sinne mihin alunperin piti. Automaatin sijainnilla ei olisi mulle edes niin väliä, kunhan on saman kaupungin sisällä ja paketin saisi sinne mihin on alunperin halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Ei ne automaatit voi koko ajan olla täynnä. Mypackilla pakettiautomaatit ei ole koskaan olleet täynnä kun olen sinne tilannut. Otan aina mypackin jos vaan mahdollista. Olen kuullut että pakettikuskit ei jaksa viedä paketteja automaattiin vaan vievät postiin vaan. En tiedä onko totta mutta postin ollessa kyseessä en ihmettele jos on totta. Posti ei tätä menos kauan ole pystyssä!
Jotkut myös makuuttavat paketteja maksimiajan automaateissa kun ovat tulleet katumapäälle ostoksen suhteen
Niin just. Vähänkö nolottaa hakea suoraan asiakaspalvelusta uusi tilaamani pussy destroyer 5000, HL-property lähettäjältä. Tasan tarkkaan työntekijä tietää et nyt tässä on yh täti hakemassa helpotusta joulustressiin ruskeassa "anonyymissä" laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A. Pakettisi ovat liian isoja kyseiseen automaattiin
B. kaikki muut tilaavat just siihen samaan automaattiin ja se on aina täynnä tai
C. firmat, joilta tilaat on ottaneet Postilta halvimmat kuljetussopimuksen joka ei kata lähinoutopisteelle raijaamista.Niin ja Postin pakettiautomaatteihinhan ei voi tilata muiden firmojen (DHL, Matkahuolto, Schenker) kuljettamia paketteja.
Nuo kolme mainitsemaasi kuljetusyhtiötä saakin toimitettua paketin ihan jokaikinen kerta just siihen noutopisteeseen minkä itse olen valinnut.
Sen sijaan posti ei täälläkään (pohj-hki) saa paketteja toimitettua ikinä noihin pakettiautomaatteihin vaan ne pitää noutaa Malmilta ja siksi itsellä on just tuosta syystä kaikki (vain) postia käyttävät verkkokaupat boikotissa.
Paitsi etteivät saa. Vähintään yksi asiakas päivässä valittaa, että pakettinsa ei pitänyt tulla meille vaan johonkin ihan toisaalle.
T: edellinen, joka työkseen luovuttaa noita DHL, MH ja Schenker -paketteja ja jolle myös valitetaan kun ne ei tulleet POSTIN automaattiin 🙃
Vierailija kirjoitti:
Olen 150 cm nainen. Välillä lähetykset tulevat niihin ylimpiin lokerikkoihin pakettiautomaatissa. Kiva sitten kun ei niitä saa itse kerättyä sieltä. 🙄
Eikä siinä mitään, jos tämän tietäisi ennen lokerikon avaamista, mutta se selviää vasta kun lokerikko on jo auki. Jätä siinä sitten lähetyksesi sinne ja lähde hakemaan jotain pidempää ihmistä avuksi.
Paketin säilytysaikaankaan ei voi luottaa. Posti voi viedä paketin automaatista jo ENNEN sitä. Sitten ihmettelet tyhjää laatikkoa ja mietit, että minneköhän ne ovat paketin vieneet. Postin työntekijät ovat muuten pääsääntöisesti ulkomaalaisia, joten eivät ole välttämättä edes lukutaitoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Ei ne automaatit voi koko ajan olla täynnä. Mypackilla pakettiautomaatit ei ole koskaan olleet täynnä kun olen sinne tilannut. Otan aina mypackin jos vaan mahdollista. Olen kuullut että pakettikuskit ei jaksa viedä paketteja automaattiin vaan vievät postiin vaan. En tiedä onko totta mutta postin ollessa kyseessä en ihmettele jos on totta. Posti ei tätä menos kauan ole pystyssä!
Mulla just meni Postiin tilattu paketti automaattiin.
Samoin on mulla käynyt kahdesti viimeisten kuukausien aikana! Eikä mennyt kumpaankaan samassa rakennuksessa Postin kanssa olevista automaateista, vaan toisen postinumeroalueen automaattiin. Autottomana ei ole kivaa lähteä kävelyretkelle hakemaan paketteja, jotka voisi ottaa kauppareissulla mukaan tuosta omasta Postista.
Vierailija kirjoitti:
Kenen paketit niihin automaatteihin sitten tulee, jos ne on aina täynnä? Miks ei mun paketit koskaan satu mahtumaan sinne enää nykyään... Tarvittais LISÄÄ automaatteja selvästikin. Tai enemmän niitä lokeroita. Ne on kuitenkin suurimmalle osalle ihmisistä kätävempiä kuin jonottaa Postin tiskille paketti hakemaan. Ja monesti automaatit paremmassa paikassakin kuin Postit.
Kyllä, lisää automaatteja ja lyhyemmät noutoajat. Tohelot makuuttaa pakettiaan automaatissa 2 vkoa ja sitten unohtavat ylipäätään noutaa sen, jolloin se palautuu tukkimaan Postin palautuksia. Velaksi tilaaminen Klarnan avulla on pilannut ihmisten muistin...
Hyvin menee, jos saa ilmoituksen, että paketin voi jostain noutaa. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa on asiamiesposti K-marketissa. Kauppiasparin aikamiespoika ei viitsi hyllyttää paketteja, että asiakas voisi noutaa pakettinsa. Hän lätkäisee kyllä tarran pakettiin, jotta kukaan muu ei tiedä, ettei pakettia ole virallisesti hyllytetty. Paketti näkyy seurannassa vain kadonneen mystisesti lähimmän ison kaupungin lajittelupisteen jälkeen. Luulin ensin kyseessä olevan henkilökohtainen kiusanteko, kun kaksi Hollannista tullutta pakettia katosi viikon välein. Molemmat löytyivät marketin pakettihyllystä. Mies oli jutellut kaverinsa kanssa, jolloin selvisi, että samaa tapahtui muillekin. Postin edustajalle selitetään aina kaikkea kakkaa päällekkäin olevista viivakoodeista ja muista syistä miksi paketista ei ole voitu ilmoittaa vastaanottajalle.
Vielä kun osaisivat yhdistää samalle henkilölle osoitetut paketit yhteen suurempaan lokeroon. Itselleni tuli juuri 3 pakettia samana päivänä kolmeen eri lokeroon.
En muista edes koska viimeksi olisin saanut paketin haluamaani automaattiin :D tai automaattiin ylipäätään. Yritin aina tilata yhteen tiettyyn automaattiin, siitä se olisi kätevä hakea kun menee töihin tai pääsee töistä. Joo ei, turha luulo, joka jestaksen kerta se meni johonkin kilometrin päässä olevaan.
Helpommalla pääsee kun tilaa suoraan postiin.
Laita palautetta tuosta, eihän tuo voi olla mahdollista