Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiton POSTI! En saa I K I N Ä tilauksiani pakettiautomaattiin vaikka olen sen valinnut noutopisteeksi!!

Vierailija
09.11.2020 |

Että mua riepoo!!! Miksi edes laittavat noita pakettiautomaatteja vaihtoehdoksi, jos sinne ei ikinä saa omia paketteja?

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kans usein postikonttoriin, joka 12 km päässä, sinne ei kulje mikään julkinen, eikä mulla ole autoa. Pitää varata koko päivä, kun pyörällä lähtee hakemaan pakettia, taksiin ei ole opiskelijalla varaa. En kutsuisi minkäänlaiseksi palveluksi tätä Postin toimintaa.

Vierailija
42/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tosiaan Matkahuollon kanssa. Sain lahjan ´paketissa Matkahuollon kautta. Lähikioskilla on Matkahuollon noutopiste, mutta paketti meni viereiseen kaupunkiin. Kuulemma ei ollut lähettäjä määrittänyt tarkemmin noutopaikkaa. Eivätkö tosiaan osaa Matkahuollossa katsoa osoitetta? Heidän palvelunumeronsa on maksullinen, joten kävin kiltisti naapurikaupungissa noutamassa paketin, jossa taisi vielä lukea "lähellä paketti". Onneksi oli auto käytettävissä.

Myöhemmin poikani halusi erään työkalun paikkakunnan työkaluliikkeestä, joka olisi ollut melko kaukana. Päätimme säästää ajomatkan ja bensan ja tilata tuotteen Matkahuollon kautta. Määrittelin tarkkaan noutopaikaksi lähikioskin. Mutta, sekin peijakas paketti meni taas sinne samaan naapurikaupungin Matkahuoltoon, josta jo sen oman pakettini olin hakenut. Ei säästynyt ajokulut ja vielä sai maksaa toimituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tilaat, mä tuon🤣🤣🤣

Vierailija
44/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää muuten varoen tuota Oma Posti -noutopistettä. Vietin kesän eri paikkakunnalla, ja erään paketin tilatessani se oli ohjattu Oma Postin pisteeseen vakituiseen asuinkaupunkiini, vaikka toki olin ilmoittanut tilausta tehdessäni oikean nouto-osoitteen. Kävi ilmi, että jos olet asettanut Oma Postin kautta noutopisteen, pakettisi ohjataan AINA omaan noutopisteeseen, JOS paketin päällä olevassa tarrassa on puhelinnumerosi (???) Ei siis ole väliä, jos tilaat paketin Kajaaniin, ja paketin päällä lukee osoitteena Esimerkkikatu 123, 88770 KAJAANI, se menee Turkuun, jos puhelinnumerosi on liitetty Turussa olevaan noutopisteeseen.

Jännä juttu, että tuo virhetoimitus oli ainoa, jolloin tuo Oma Postin noutopiste on "toiminut" :)) Ja puhelinnumero on tietysti kaikissa tilauksissani näkyvillä muutenkin, koska saan niistä tekstiviesti-ilmoitukset. Mutta kyseessä on Posti, joten ei oikeastaan edes kannata yrittää ymmärtää.

Laita palautetta tuosta, eihän tuo voi olla mahdollista

Tuo on kyllä ihan normaali käytäntö ja monesti näin ohjeistettu postin ja uutisten toimesta. Mitä muuta se hyvänen aika mielestänne tarkoittaisi jos käytte postin sivulta valitsemassa vakiautomaatin itsellesi?

Vierailija
45/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei viidestä lähetyksestä yksikään mennyt sinne, minne sen olisin halunnet menevän. Kaksi löysi tiensä automaattiin mutta melko kauas kotikulmilta, autolla piti hakea. Kolme meni asiakaspostiin, mikä on viimeinen vaihtoehto aukioloaikojen takia. Sinnekin täytyy mennä autolla ja maksaa vielä parkkimaksu päälle.

Tietenkin ymmärrän lisääntyneen tilailun takia tukkeutuvat automaatit. Eniten veetuttaa itsekkäät pazkiaiset jotka eivät viitsi hakea pakettejaan, vaan makuuttavat niitä automaateissa viimeiseen asti.

Vierailija
46/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli. Ei ne automaatit voi koko ajan olla täynnä. Mypackilla pakettiautomaatit ei ole koskaan olleet täynnä kun olen sinne tilannut. Otan aina mypackin jos vaan mahdollista. Olen kuullut että pakettikuskit ei jaksa viedä paketteja automaattiin vaan vievät postiin vaan. En tiedä onko totta mutta postin ollessa kyseessä en ihmettele jos on totta. Posti ei tätä menos kauan ole pystyssä!

Meillä kestää toimitus vielä päivän lisää jos ei pakettiautomaattiin mahdu. Vaikka siitä automaatilta ois kilsa cittarin-postitiskille mihin paketit aina lopulta päätyy, ehkä jokupäivä saan noutaa sieltä mistä haluan. En tiiä mihin kuski ne vie yöksi kun vasta klo 18 jälkeen noudettavissa seuraavana päivänä. Cittarista en haluaisi noutaa kun on niin ahdas jonotustila ja aina ruuhkaa.

Vierailija
47/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te jatkuvasti tilailette?

Vierailija
48/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 150 cm nainen. Välillä lähetykset tulevat niihin ylimpiin lokerikkoihin pakettiautomaatissa. Kiva sitten kun ei niitä saa itse kerättyä sieltä. 🙄

Itse olen 167 cm pitkä enkä myöskään ylety sinne ylähyllylle jos paketti on laitettu ihan lokeron takaosaan. Kerran jouduin odottamaan automaatin vieressä että joku pitkä ihminen tulisi kauppaan. Sen jälkeen olen ottanut aina jotain "kättä pidempää" mukaan automaattipakettia noutaessa. Nyt sitäkään ei tarvitse tehdä kun paketit eivät enää tule automaatteihin.

Vierailija
49/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A. Pakettisi ovat liian isoja kyseiseen automaattiin

B. kaikki muut tilaavat just siihen samaan automaattiin ja se on aina täynnä tai

C. firmat, joilta tilaat on ottaneet Postilta halvimmat kuljetussopimuksen joka ei kata lähinoutopisteelle raijaamista.

Niin ja Postin pakettiautomaatteihinhan ei voi tilata muiden firmojen (DHL, Matkahuolto, Schenker) kuljettamia paketteja.

Ai jaa, oho! Tuo oli mulle ihan uutta. Meneeks se samoin muuten pankkien kanssa, että en voikaan hoitaa asioita Nordean konttorissa kun oon Osuuspankin asiakas??

Vierailija
50/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu.. suurin osa paketeista ohjataan jatkuvasti lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen eli postiin.

En pääse helposti autottomana paketteja postista hakemaan joten otan kaikki lähetykseni lähikaupan pakettiautomaattiin.

Minulla on omapostissa oma noutopiste.

Jossa lukee että lähetykset, jotka eivät mahdu automaattiin, voit noutaa kaupan kassalta.

Mutta näin ei kuitenkaan tapahdu.

Olen asiasta sanonut postissa, soittanut postin asiakaspalveluun ja laittanut palautetta postin chatissa. Kerran minulle sanottiin että paketin ohjaus postiin johtuu postin automaattisesta järjestelmästä. Jos näyttää että automaattiin on kerralla menossa useita paketteja, osa ohjataan automaattisesti suoraan postiin. Eli asialle ei voi mitään, tälläiseksi on järjestelmä kuulemma haluttu tehdä.

Tästä johtuen käytän aina kun mahdollista matkahuoltoa, koska ne paketit saan varmasti lähikaupalle.

Vierailija
51/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sen Postin vika, jos ihmiset tilaa enemmän netistä ja ei heti ilmotuksen saatuaan pääse pakettia hakeen?

Kaltaistesi väärän syyttäjien ansiosta taidan ensi kerralla hakea pakettini automaatista vasta viimesenä päivänä...

Etköhän sinä juuri kuulu näihin hautojiin mitä pitää muutenkin odottaa, nyt vaan keksit uhriutua että saat selitellä laiskuuttasi.

Niin metsään meni: viime viikolla lähin 5 min saapumisilmotuksesta hakeen pakettia. Ens kerralla en urpojen takia kiirehdi.

Meilläpäin on vaan fiksuja ja kohteliaita ihmisiä ja sinä taas sovit siellä ympäristöösi.

Vierailija
52/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtasin tänään taas uuden ongelman Postin kanssa. Olen tekemässä ilmaista asiakaspalautusta, palautusoikeus on vielä voimassa. Olin aiemmin hankkinut Helposti-koodin paketin palauttamista varten, mutta koodi oli vanhentunut, kun olin viemässä pakettia automaattiin (missään Postin sivulla ei tietenkään ole infoa, kauanko koodi on voimassa). Yritin hankkia paketilleni uutta koodia, mutta kun syötin lähetystunnukseni Postin järjestelmään, se tarjosi sitä samaa vanhentunutta koodia. Pakettiautomaatti ei siis hyväksynyt palautustani, kun Postin OMA järjestelmä ei antanut uutta koodia vanhan tilalle. Hyvin menee, mutta menköön.

t. se Oma Postista valittanut

Vierailija
53/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee järjestelmällisesti eri pakettiautomaattiin kuin minkä valitsin. Kerran niin kauas kotoa, että piti autolla lähteä hakemaan. Ei varmaan kertaakaan ole tullut siihen, mihin toivoin sen toimitettavan

Vierailija
54/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pohdin hyvin tarkkaan otanko postin kotiinkuljetuksen vai toimituksen pakettiautomaattiin. Meillä on seuraava lähin toimipiste n.40km päässä ja näin autottomana 10-20e hintaiselle paketille tulee turhan paljon lisähintaa kun joutuu julkisilla suhaamaan.

Tämä lienee just se, mitä Posti tavoitteleekin. Että yhä vain useammat maksaisi vielä hitosti lisää siitä kotiinkuljetuksesta. 

Joka sekään ei läheskään aina toimi, ja sitten haet kuitenkin sen paketin sieltä seuraavaksi lähimmästä toimipisteestä..

Vierailija
55/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli. Ei ne automaatit voi koko ajan olla täynnä. Mypackilla pakettiautomaatit ei ole koskaan olleet täynnä kun olen sinne tilannut. Otan aina mypackin jos vaan mahdollista. Olen kuullut että pakettikuskit ei jaksa viedä paketteja automaattiin vaan vievät postiin vaan. En tiedä onko totta mutta postin ollessa kyseessä en ihmettele jos on totta. Posti ei tätä menos kauan ole pystyssä!

Jotkut myös makuuttavat paketteja maksimiajan automaateissa kun ovat tulleet katumapäälle ostoksen suhteen

Nettikaupoissa pitäisi useampien firmojen ottaa käyttöön se, että "noutamatta jättäminen ei ole sama kuin palautus". Sitten näistä voisi päästä eroon. 

Vierailija
56/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lakkasin tilaamasta kätevimpään automaattiin, kun veivät aina 6km työpaikalta poispäin. Aloin tilata kotikunnan kaupan automaattiin, jossa en muuten juuri käy, eikä ihan osu matkan varrelle, mutta eivät vie sen kauemmaksi vaan jättävät useimmin paikalliseen asiamiespostiin. Se vaan että tuon asiamiespostin aukioloajat on 60-luvulta.

Vierailija
57/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas tungetaan paketit väkisin automaattiin, vaikka olen erikseen määritellyt noutopisteen. ”Valitsemanne noutopiste on täynnä.”

En pysty käyttämään automaatteja ilman avustajaa (en käytä avustajaa mihinkään muuhun normaaliarjessa), eli jokaisen paketin hausta tulee melkoinen rumba verrattuna siihen, että paketin saisi pyydettyä tiskiltä.

Sama juttu minulla. En tilaile mitään yleensä, mutta mummot laittavat paketteja lapselle tasaisin välein. Ja laittavat aina haku postista -vaihtoehdon, koska tarvitsen avustajaa niistä automaateista hakiessa. Kaksi viimeistä pakettia mennyt automaattiin ja aina pitänyt olla joku mukana, kun tiskiltä voisin hakea yksin. Enkä minäkään tarvitse avustajaa muuhun kuin tuon automaatin kanssa. Ärsyttävää.

Vierailija
58/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte asua pääkaupunkiseudun ulkopuolella?

Vierailija
59/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aloitin postissa jouluapulaisen hommat. Voin sanoa, että niitä teidän paketteja on ihan helvetisti. Ei ole postin vika, ettei ne kaikki mahdu yhteen pikkuruiseen pakettiautomaattiin. Tarvittaisiin aika megalomaaninen pakettiautomaatti säilömään niin suurta määrää paketteja. Varsinkin kun ne paketit jätetään mätänemään sinne automaattiin 6 päiväksi. :D

Katsokaapa joskus huviksenne sinne postin noutopisteen tiskin taakse. Vähänkään isommissa paikoissa on metritolkulla hyllyjä rivissä, joissa on useammalla eri tasolla paketteja.

Vierailija
60/161 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A. Pakettisi ovat liian isoja kyseiseen automaattiin

B. kaikki muut tilaavat just siihen samaan automaattiin ja se on aina täynnä tai

C. firmat, joilta tilaat on ottaneet Postilta halvimmat kuljetussopimuksen joka ei kata lähinoutopisteelle raijaamista.

Niin ja Postin pakettiautomaatteihinhan ei voi tilata muiden firmojen (DHL, Matkahuolto, Schenker) kuljettamia paketteja.

Ai jaa, oho! Tuo oli mulle ihan uutta. Meneeks se samoin muuten pankkien kanssa, että en voikaan hoitaa asioita Nordean konttorissa kun oon Osuuspankin asiakas??

Hekoheko. Hommahan on niin, että ihmiset kiroilee, ettei Posti toimi kun oikea osoite valitukselle olisi joku toinen kuljetusfirma. Suurin osa on ihan kujalla kenen kyydillä paketti on tulossa, Ei sillä, olen itsekin yrittänyt saada Postin automaatista eri puljun toimittamaa pakettia ulos. Enkä ollut edes ensimmäinen, sillä aspan tyyppi osasi kysyä heti valituksen alkuun montako numeroa koodissa on. Aivan, ei ollut Postin numero XD Viesti jossa koodi tuli oli ilman mitään tunnisteita, joten siitä ei nähnyt kenen automaatille olisi pitänyt mennä. En edes tiennyt että kyseisessä paikassa oli toinen automaatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan