Hiton POSTI! En saa I K I N Ä tilauksiani pakettiautomaattiin vaikka olen sen valinnut noutopisteeksi!!
Että mua riepoo!!! Miksi edes laittavat noita pakettiautomaatteja vaihtoehdoksi, jos sinne ei ikinä saa omia paketteja?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Näitä narinoita lueskellessa tulee kyllä mieleen että taidan olla ihan satumaisen onnekas, koska en elämässäni muista yhtä ainutta kertaa että olisi Postin kanssa vaikeaa ollut. Lähetykset tulleet ihan oikeaan osoitteeseen, omat lähettämäni ovat vastaanottajat tavoittaneet, ja pakettejakin tulee ja menee muutama vuodessa ulkomaita myöten ihan kuten kuuluukin. Ei tarvitse mennä minnekään muualle kuin juuri sinne Postitoimipisteeseen mikä lähinnä kulloinkin on ollut. Olenko oikeasti muka ainoa ihminen kellä ei ole asian suhteen mitään valittamista?
Et ole ainoa. Mullakaan ei ollut mitään ongelmia pakettien kanssa silloin kun vielä noudin ne itse. Nykyään jos tilaan netistä, niin otan kotiinkuljetuksen. Muutaman euron lisäkustannus ei kaada minun taloutta eikä tarvi jonotella siellä lottoa tekevien vanhusten seassa.
Vielä hullumpaa on kirjeposti. Minun luottokorttini jaettiin väärään osoitteeseen. LUOTTOKORTTI! 😳 Aikoinaan ne piti itse hakea pankista.
Kaikki valittavat siitä että paketit haetaan liian myöhään. Tilasin viime kuussa ekan kerran pakettiautomaattiin. Meillä on niitä ainakin viisi lähiseudulla ja tilasin lähimpään että pääsen lyllertämään sinne vaikka olenkin raskaana ja on jo hankala kävellä. No ei se paketti tietenkään tullut sinne ja mies ehti hakea sen vasta useamman päivän päästä.
Ei tullut edes mieleen että automaatit ovat niin suosittuja/täynnä.
Sama. Posti on ihan surkea nykyisin. Oli tulossa 3 pakettia. Kaksi lähimpään pakettiautomaattiin, yksi r-kioskin yhteydessä toimivaan postiin. Menivät kuitenkin niin että se paketti joka sinne postiin oli menossa myös meni sinne. Pakettiautomaattiin tulevista toinen meni myös sinne postiin, ja toinen taas pakettiautomaattiin joka on 2km päässä kotoani vaikka lähempänä olisi ollut muitakin paikkoja automaatteineen, ja lisäksi se posti itsessään jonne ne kaksi muuta meni. Olisivat sitten samalla sen kolmannenkin sinne postiin jättäneet sen sijaan että roudaavat 2km päähän.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan paketit kotiinkuljetuksella. Ei tarvitse voivotella ruuhkaista pakettiautomaattia eikä jonottaa. Toki se maksaa muutaman euron enemmän, mutta on sen arvoista.
Olen kolmesti tänä syksynä koettanut Postin kotiinkuljetusta. Yhtenäkään kertana paketin toimitus ei ole osunut siihen aikahaarukkaan, jonka olen netistä toimitukselle valinnut. Hauskasti eivät myöskään ilmoita mitään siitä, että lähetys viivästyy. Siinähän sitten olen parhaimmillaan kökötellyt kotosalla 1,5 vrk ylimääräistä odotellen, että koskakohan se paketti suvaitaan toimittaa.
Ei ikinä enää kotiinkuljetusta mulle, mieluummin haen pakettini vaikka mistä hevonkuusesta haluamanani aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kans usein postikonttoriin, joka 12 km päässä, sinne ei kulje mikään julkinen, eikä mulla ole autoa. Pitää varata koko päivä, kun pyörällä lähtee hakemaan pakettia, taksiin ei ole opiskelijalla varaa. En kutsuisi minkäänlaiseksi palveluksi tätä Postin toimintaa.
Itseään saa syyttää, jos asuu noin syrjässä ilman autoa tai toimivia julkisia.
Niinpä niin, niinpä niin.... OLETKO SIIS AP AIVAN VARMA ETTÄ KYSE ON OLLUT P-O-S-T-I-S-T-A, EIKÄ M-A-T-K-A-H-U-O-L-L-O-S-T-A?!?
T: Ex-PostiUkko
Posti "kadotti" tilaamani pankkikorttin yli kahdeksi viikoksi, mutta löysi kortin sen jälkeen, kun olin jo ottanut yhteyden pankkiini, joka sulki kortin turvallisuuteen vedoten. Kortin sulkua ei voinut enää perua, joten kiitti v*tusti posti. Nyt odottelen jännityksellä seuraavat kaksi viikkoa, tuleeko uusi kortti vai "kadottaako" posti senkin.
Kirjepostista kokemus viime viikolta. Tuli kolme kirjettä, joista yksi oli minulle. Toinen oli naapurin samassa talossa, kolmas oli jaettu noin 1km verran väärään osoitteeseen. Naapurin kirjeen vein hänen postilaatikkoon, tuo kolmas odottaa nyt eteisen pöydällä, että otan mukaan kun seuraavan kerran lähden keskustaan, niin tiputan sen postin jakelulaatikkoon. Ei ole nyt tiedossa käyntiä siellä päin, niin voi mennä kauan ennen kuin kirje pääsee oikeaan osoitteeseen. Matkalla lähikauppaan ei ole postin kirjelaatikkoa. Toivottavasti ei ole tärkeä kirje.
Meillä taas ei tule kuriirifirmojen lähetykset kotiin asti. Aina ne pitää noutaa asiamieheltä, koska muka on ovikoodi tms. Ovessa ei ole koodia ,vaikka siinä mumeronäopäinen näköinen laite onkin. Ei auta, vaikka kuinka kirjoittaa ohjeeksi että ovessa ei ole koodia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 150 cm nainen. Välillä lähetykset tulevat niihin ylimpiin lokerikkoihin pakettiautomaatissa. Kiva sitten kun ei niitä saa itse kerättyä sieltä. 🙄
No sun ei sitten varmaan kannata tilata niitä sinne automaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Posti "kadotti" tilaamani pankkikorttin yli kahdeksi viikoksi, mutta löysi kortin sen jälkeen, kun olin jo ottanut yhteyden pankkiini, joka sulki kortin turvallisuuteen vedoten. Kortin sulkua ei voinut enää perua, joten kiitti v*tusti posti. Nyt odottelen jännityksellä seuraavat kaksi viikkoa, tuleeko uusi kortti vai "kadottaako" posti senkin.
...Oliko tuossa "kadonneessa"kortissasi oikeaosoite? ei siis puutteellinen, esimesrkiksi asunnon numero puuttuu kerrostalossa tms? osoitevirheelliset lähetetään osinlajittelukeskukseen koneellisesti selvitettäväksi. Tämä touhu hyvinkin kestää ruuhkasta riippuen yli viikon,ennekun ovat takaisin siellä lähtöpaikassa oikeilla osoitteilla varustettuna. Tiistaisin ei myöskään liiku muut kun pika lähetykset,plus-kirjeet ja päivälehdet. Kesän aikana posti ei liikkunut kun noiden aikaisemmin mainittujen osalta myöskään perjantaisin. Eli siihen jää kulkuun kolme päivää, ei ole ees mitenkään tavaton tuo liki kakasi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun osaisivat yhdistää samalle henkilölle osoitetut paketit yhteen suurempaan lokeroon. Itselleni tuli juuri 3 pakettia samana päivänä kolmeen eri lokeroon.
No juu tuohan vie lokeroita muilta. Ilmankos kaikki lokerot on aina täynnä..toki ymmärrän kyllä että moni makuuttaa pakettejaan siellä monta päivää, ihmiset on itsekkäitä ja tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan paketit kotiinkuljetuksella. Ei tarvitse voivotella ruuhkaista pakettiautomaattia eikä jonottaa. Toki se maksaa muutaman euron enemmän, mutta on sen arvoista.
Olen kolmesti tänä syksynä koettanut Postin kotiinkuljetusta. Yhtenäkään kertana paketin toimitus ei ole osunut siihen aikahaarukkaan, jonka olen netistä toimitukselle valinnut. Hauskasti eivät myöskään ilmoita mitään siitä, että lähetys viivästyy. Siinähän sitten olen parhaimmillaan kökötellyt kotosalla 1,5 vrk ylimääräistä odotellen, että koskakohan se paketti suvaitaan toimittaa.
Ei ikinä enää kotiinkuljetusta mulle, mieluummin haen pakettini vaikka mistä hevonkuusesta haluamanani aikana.
Aika erikoista. Mulla ei ole ollut tuollaisia ongelmia, tosin en ole valinnut itse mitään aikahaarukkaa, vaan olettanut paketin tulevan silloin mitä siinä tilausvahvistuksessa lukee. Tilauksen toimitusta edeltävänä päivänä tulee vielä tekstiviesti, niin osaan seuraavana päivänä olla kotona.
Sama juttu. Ja lisäksi se postipiste mihin paketit sitten siirtyvät on yleensä postinumeroalueeni "keskuksessa" (5km päässä), sen sijaan että olisi jompi kumpi tässä kotini lähellä sijaitsevista (800m ja 2km päässä nämä lähemmät). Ottaisin jopa 4km päässä olevaan kauppakeskukseen mieluummin paketit, jossa käyn joka kolmas päivä kaupassa.
Olen Oma Posti sovelluksessa joskus jopa valinnut mieleiseni postipisteen, mutta eipä näytä silläkään olevan vaikutusta.
Näiden lisäksi Postin kotiinkuljetus on ihan /C:stä. Jos valitset kellonaikavälin, jolloin paketti toimitetaan, ei aikataulu koskaan pidä paikkansa. Jos valitset vaihtoehdon: saa jättää ovelle jos vastaanottaja ei ole kotona toimitushetkellä, ei pakettia edes yritetä toimittaa perille asti vaan se jätetään suoraan ovelle vaikka olisin kotona. Vaihtoehto tälle on: jos vastaanottaja ei ole kotona toimitushetkellä valitse postipiste josta noudat paketin. Arvatkaapa yritetäänkö silloinkaan pakettia toimittaa perille asti?
Minä laitan suosiolla paketit tulemaan keskustan pääpostin automaattiin ja sieltä sitten poljen hakemaan. Omassa talossa olisi myös yksityinen automaatti, mutta sinne toimittaminen kestää paljon kauemmin, joten nopeampi se on hakea suoraan postista.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, niinpä niin.... OLETKO SIIS AP AIVAN VARMA ETTÄ KYSE ON OLLUT P-O-S-T-I-S-T-A, EIKÄ M-A-T-K-A-H-U-O-L-L-O-S-T-A?!?
T: Ex-PostiUkko
Jännä juttu että Schenker ja Matkahuolto pystyvät toimittamaan pakettinsa säntillisesti.
Joo sama (asun Helsingin Viikissä), eli ei ole tullut enää automaattiin varaman vuoteen, vaikka valitsisi automaatin. Aina menee sinne asiamiespostiin K-kauppaan ja siellä sitten on kiva näin korona-aikana seisoa työpäivän jälkeen pitkissä jonoissa postia jonottamassa.
Kotiinkuljetus on huono, koska olen päivät töissä ja illallakin suuren osan koirien kanssa lenkillä. Ainoa vaihtoehto on hakea se paketti työpäivän päätteeksi jostain. Automaatti olisi mieluisin, mutta Postin on aina tosiaan nykyisin täynnä. Jos on vaihtoehto tilata Matkahuollon automaattiin, otan sen, koska sinne on aina mahtunut.
Miksi tilaatte yhtään MITÄÄN yhtään mistään? Käyttäkää paikallisia kivijalkakauppoja typerykset.
Mä tilaan harrastukseen liittyvää tavaraa ulkomailta muutaman kerran vuodessa (EU-maista, Saksa, Hollanti, Unkari, Portugali), ja yleensä automaatti ei ole edes vaihtoehto. Lähikaupan asiamiesposti toimii kuin junan vessa (silloin, kun ne vielä toimivat eivätkä vain haisseet), ja kiitos arkivapaiden ja myöhäisten aukiolojen (-22), ruuhkassa ei tarvitse seistä. En minäkään lähtisi pääpostiin tönöttämään klo 16. Tampere.