Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiton POSTI! En saa I K I N Ä tilauksiani pakettiautomaattiin vaikka olen sen valinnut noutopisteeksi!!

Vierailija
09.11.2020 |

Että mua riepoo!!! Miksi edes laittavat noita pakettiautomaatteja vaihtoehdoksi, jos sinne ei ikinä saa omia paketteja?

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska automaatit ln täynnä. Ihmiset säilyttää paketteja niissä eikä sinne siksi voi tuoda lisää.

Jos niitä ei tuo johonkin, niin ne sidottava sitä edellistä vaihetta. Esim. Maahantuonnissa.

Hakekaa ne pakettina heti, niinn saattaa vapautua.

Ja kai se parempi jos sen edes saat. Tietty jos 50km joudut siirtynään.

Mietin vaan, että valitatko turhanaisuuttasi.

Vierailija
82/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLKÄÄ TILATKO NIITÄ PAKETTEJA!

No sori, en jaksaisi enkä raaskisi ottaa lentoja Helsinkiin aina kun tarvitsen jonkun tavaran. Terveisiä Pohjois-Suomesta.

Mistä tavarasta on kyse, mitä on ihan pakko tilata?

Pitäisköhän sun edes yrittää kuvitella, millaista elämä on suurimmassa osassa Suomea? 😂 Jos oikein villiksi rupeat niin kokeile vaikka joskus poistua sieltä Vantaalta.

No minäpäs yritän kuvitella. Asun itse Pellossa, joten ei ole kovin vaikeaa. En kysynyt siksi, etten ymmärrä, vaan mielenkiinnosta. Itse tilaan netistä 1-2 krt vuodessa vaatteita ja harrastusvälineitä. Kaiken muun tarpeellisen saan täältä. Ei tarvitse olla noin aggressiivinen.

No anteeksi, en ymmärtänyt että kysyit tosissasi. Täällä kun on meno hieman, ymh, Korso-keskeistä.

Vastauksena kysymykseesi olen tilannut tänä syksynä säilytyslaatikoita (nämä tulevat siis laatikoiden jakajiksi, jotta tavarat pysyvät järjestyksessä), goretex-juoksukengät, työhousut (terveydenhuoltoalalle), kasvoseerumin, seksilelun, luomiväripaletin, huulipunan ja lisäosia kalenteriin. Viimeiset mahtuivat postiluukusta, muut joutuu tilaamaan pakettina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin huonosti toimiva systeemi. Tilaan ison määrän tavaraa eli painavan paketkin pakettimaattiin joka on lähellä bussipysäkkiä. Se laitetaankin siitä 5 km päähän eli joko raahaan pakettia monta kilsaa ylimääräistä tai otan kaksi ylimääräistä bussimatkaa koska paketti ei ole normaalin reitin varrella. Tosi kätevää ja säästää aikaa...

Vierailija
84/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun samalle henkilölle tulee paketti parin päivän välein, eikö niitä voisi laittaa samaan lokeroon? Taas säästyisi tilaa.

Kenelle tulee parin pv välein paketteja? Mitä ihmettä te näin paljon tilaatte??

Esim Kärkkäisellä lähettävät tilauksen osissa. Jos tuotetta ei ole varastolla, lähettävät sen myöhemmin. Ei kovin ekologista.

Vierailija
85/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee joku Fedex tai UPS täysillä näillekin markkinoille ja jyrää nuo pois kuleksimasta ylivoimaisella palvelun tasolla.

UPS toimitti neljässä päivässä Usasta kotiovelle. Täällä odottaa pakettia 20km päästä 2 viikkoa kun Posti on puuhassa.

Älä kuitenkaan upsiakaan liikaa hehkuta. Kokemukseni noin kuukauden takaa:

Tilasin paketin. Sain ihan sairaan sekavan viestin sähköpostiin. Siinä oli toimituspäivä, en huomannut sitä, kuvittelin että se ilmoitetaan selkeämmin. Muistan kyllä kun ovellani käytiin, mutta en todellakaan osannut odottaa ketään enkä ymmärtänyt yhtään että kuka siellä on.

No tilasin KOTIINKULJETUKSEN ihan syystä, joten en todellakaan lähtenyt hakemaan pakettia yhtään mistään, kun tilasin

k o t i i n k u l j e t u k s e n.

Otin tästä yhteyttä upsiin ja sieltä muka avuliaasti sanoivat, että homma järjestyy, ei hätiä mitiä, ei tarvitse tehdä uutta tilausta. Muistaakseni homma meni niin, että olivat ilmoittaneet ihan eri toimituspäivän enkä siis näin ollen osannut odottaa toimitusta vääränä päivänä. En minä muista enää, joka tapauksessa jouduin lopulta tilaamaan uudestaan, tällä kertaa ilmoitettiin taas (?) väärä toimituspäivä enkä osannut odottaa ketään ovelle.

Sitten sain yhtäkkiä ilmoituksen, että paketti on luovutettu. Ensimmäinen reaktioni on WTF, LUOVUTETTU KENELLE?! Sitten avasin oven ja pakettini oli jätetty siihen oven viereen😑

PITKÄ TARINA MUTTA OLI SEN VERRAN SEKAVA JA HUONO KOKEMUS, ETTÄ EI KIITOS UPSIA MINULLE ENÄÄ.

Ja tiedän, että se on UPS:sää, mutta minä sanon UPSIA.

Vierailija
86/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun samalle henkilölle tulee paketti parin päivän välein, eikö niitä voisi laittaa samaan lokeroon? Taas säästyisi tilaa.

Esim Kärkkäisellä lähettävät tilauksen osissa. Jos tuotetta ei ole varastolla, lähettävät sen myöhemmin. Ei kovin ekologista.

Kuka vielä tilaa Kärkkäiseltä mitään? Älkää tukeko tätä toimintaa!

https://varisverkosto.com/2017/02/karkkainen-tavarataloketju-tiiviissa-…

Vierailija
87/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Siis ensimmäinen paketti vietiin noutopisteeseen. Olin tilannut kotiinkuljetuksen, joten en lähtenyt sitä noutamaan. Tästä soitin asiakaspalveluun ja lupailivat, että homma järjestyy, ei huolta! No ei järjestynyt, ei nuo ilmoitetut toimituspäivät pidä ikinä. Lopulta siis jouduin tekemään uuden tilauksen, eikä SENKÄÄN toimitus onnistunut normaalisti, vaan olivat jättäneet sen oven viereen.

Vierailija
88/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota, että mukamas tarjotaan kotiinkuljetus, mutta kuitenkin se sabotoidaan mahdollisimman hyvin niin, ettei se todellisuudessa onnistukaan. Luvataan toimituspäiväksi vaikka 11.11., joka saattaa todellisuudessa olla 12.11., 13.11. tai vaikka tänään. Ole siinä sitten oikeaan aikaan kotona vastaanottamassa toimitusta 😑 enkä todellakaan antanut lupaa jättää pakettia ulos, jos asuisin rauhattomalla seudulla, se olisi saatettu varastaa.

Eli UPS on PAS KA!!!

Vierailija
89/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää muuten varoen tuota Oma Posti -noutopistettä. Vietin kesän eri paikkakunnalla, ja erään paketin tilatessani se oli ohjattu Oma Postin pisteeseen vakituiseen asuinkaupunkiini, vaikka toki olin ilmoittanut tilausta tehdessäni oikean nouto-osoitteen. Kävi ilmi, että jos olet asettanut Oma Postin kautta noutopisteen, pakettisi ohjataan AINA omaan noutopisteeseen, JOS paketin päällä olevassa tarrassa on puhelinnumerosi (???) Ei siis ole väliä, jos tilaat paketin Kajaaniin, ja paketin päällä lukee osoitteena Esimerkkikatu 123, 88770 KAJAANI, se menee Turkuun, jos puhelinnumerosi on liitetty Turussa olevaan noutopisteeseen.

Jännä juttu, että tuo virhetoimitus oli ainoa, jolloin tuo Oma Postin noutopiste on "toiminut" :)) Ja puhelinnumero on tietysti kaikissa tilauksissani näkyvillä muutenkin, koska saan niistä tekstiviesti-ilmoitukset. Mutta kyseessä on Posti, joten ei oikeastaan edes kannata yrittää ymmärtää.

Mä en saa koskaan pakettiani siihen noutopisteeseen, johon tilaan, joten ohjeistivat asiakaspalvelusta määrittelemään Omapostiin vielä osoitteeksi sen, mihin tilaan. Eipä auttanut mitään, edelleen menee mihin sattuu. Ja tätä jatkunut vuosia. Oikein hätkähdin, kun kerran tuli paketti sinne mihin pitikin. Siis tasan yhden kerran.

Vierailija
90/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan paketit kotiinkuljetuksella. Ei tarvitse voivotella ruuhkaista pakettiautomaattia eikä jonottaa. Toki se maksaa muutaman euron enemmän, mutta on sen arvoista.

Vierailija
91/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on nyt kahdesti käynyt niin, että kun olen tilannut kotiinkuljetuksen, kuski on soittanut alaovelta, että tule itse kantamaan pakettisi. En ole suostunut, painoa 30 kg, ja siksi olenkin tilannut kotiinkuljetuksen.

Vierailija
92/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin nimi vaihtunut ja uutta henkkaria ei vielä ole. Tilannut aina pakettiautomaattiin mut joka helvetin kerta pitäny Ärrältä hakea ja saanu selvitellä tota nimiasiaa kun henkkareita näyttänyt. On tämä kyllä yks helvetin hölmölä..

Vierailija
93/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne muutkin: tilasin paketin tavaraa Saksasta, tuli jonkun noiden isojen firmojen kyydillä. Torstai-iltana seurannassa näkyi että paketti on Vantaalla ja toimitus maanantaina klo 8-16.

Perjantaina aamulla otin yhteyttä aspaan ja kerroin etten ole maanantaina paikalla mutta voisin tulla noutamaan paketin Vantaan terminaalista perjantain aikana.

Aspan vastaus: ei onnistu, vähintään 1 toimitusyritys jakeluosoitteeseen on tehtävä ennen kuin paketin saisi terminaalista. Siinä kohtaa oli pakko kysyä että ihanko oikeasti meinaatte ajattaa sen kuskin 40km päähän vantaalta tietoisena siitä ettei pakettia saa toimitettua?

Aspan vastaus: joo, näin on säännöt, ainoastaan myyjä saa antaa luvan toimitusosoitteen muuttamiseen ennen ensimmäistä toimitusyritystä.

Maanantaina töistä tullessa olikin postilaatikossa lappu että paketti oli yritetty toimittaa ja hain sen sitten tiistaina terminaalista...

Vierailija
94/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, yleisemmin käy kyllä lähetyksissäni (myyn siis Tori.fi:n kautta). Tosi ikävää varsinkin landella lähteä kauas sitä pakettia hakemaan (astiota esim myyn niin vielä painava paketti). Antaisi vaihtoehdon edes (jos ei ole just sillon tilaa niin odottaa sen paripäivää ja tulee sitten). Automaatti kun on vielä helppo että voi laittaa jonkin muun asialle.

Vierailija
95/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä narinoita lueskellessa tulee kyllä mieleen että taidan olla ihan satumaisen onnekas, koska en elämässäni muista yhtä ainutta kertaa että olisi Postin kanssa vaikeaa ollut. Lähetykset tulleet ihan oikeaan osoitteeseen, omat lähettämäni ovat vastaanottajat tavoittaneet, ja pakettejakin tulee ja menee muutama vuodessa ulkomaita myöten ihan kuten kuuluukin. Ei tarvitse mennä minnekään muualle kuin juuri sinne Postitoimipisteeseen mikä lähinnä kulloinkin on ollut. Olenko oikeasti muka ainoa ihminen kellä ei ole asian suhteen mitään valittamista?

Vierailija
96/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pakettini Posti kuljetti kokonaan toiselle paikkakunnalle noutopisteeseen. Matkaa olisi tullut 45 km. Puoli tuntia meni aikaa, kun jonotin ensin puhelinpalveluun, johon ei päässyt ja sitten piti ladata Omaposti, jonka kautta sain asiakaspalvelijan kiinni. Surkeaa palvelua!

Vierailija
97/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä narinoita lueskellessa tulee kyllä mieleen että taidan olla ihan satumaisen onnekas, koska en elämässäni muista yhtä ainutta kertaa että olisi Postin kanssa vaikeaa ollut. Lähetykset tulleet ihan oikeaan osoitteeseen, omat lähettämäni ovat vastaanottajat tavoittaneet, ja pakettejakin tulee ja menee muutama vuodessa ulkomaita myöten ihan kuten kuuluukin. Ei tarvitse mennä minnekään muualle kuin juuri sinne Postitoimipisteeseen mikä lähinnä kulloinkin on ollut. Olenko oikeasti muka ainoa ihminen kellä ei ole asian suhteen mitään valittamista?

Olet. Mulla oli tosin sama kokemus lähes 20 vuotta, mutta viimeisit 2 vuotta on ollut ihan hurlumheitä ja sekoilua.

Vierailija
98/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäiseltä tulee aina eri varastoilta osa. Paras 4 pakettia, miltei aina se 2. Ja kyllä tilaan kärkkäiseltä, on kätevää kun saa edes osan taloustavarasta valmiiksi pakattuna, ei tarvitse kauppareissulla kerätä itse kaikkea, varsinkin kun toisen kyydillä käyn kaupassa.

Vierailija
99/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pohdin hyvin tarkkaan otanko postin kotiinkuljetuksen vai toimituksen pakettiautomaattiin. Meillä on seuraava lähin toimipiste n.40km päässä ja näin autottomana 10-20e hintaiselle paketille tulee turhan paljon lisähintaa kun joutuu julkisilla suhaamaan.

Tämä lienee just se, mitä Posti tavoitteleekin. Että yhä vain useammat maksaisi vielä hitosti lisää siitä kotiinkuljetuksesta. 

Joka sekään ei läheskään aina toimi, ja sitten haet kuitenkin sen paketin sieltä seuraavaksi lähimmästä toimipisteestä..

Vai on muutaman euron lisäkustannus ihan hitosti.

Vierailija
100/161 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin huonosti toimiva systeemi. Tilaan ison määrän tavaraa eli painavan paketkin pakettimaattiin joka on lähellä bussipysäkkiä. Se laitetaankin siitä 5 km päähän eli joko raahaan pakettia monta kilsaa ylimääräistä tai otan kaksi ylimääräistä bussimatkaa koska paketti ei ole normaalin reitin varrella. Tosi kätevää ja säästää aikaa...

Jos tilaat yleensä kerralla ison määrän tavaraa, niin eikö olisi kätevintä ottaa kotiinkuljetus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän