Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?
Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:18"]
Tässäkin suuntaa antava esimerkki parempaan "tuulipukutyyliin"http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/58/63/20/586320fcf588120572589fb7900e0c9b.jpg
Ja ihmisten tulee pukeutua noin, koska Sinä haluat niin ja Sinusta tuo on tyylikästä?
Tuo oli nyt lähinnä esimerkki siitä, että kyllä niitä tyylikkäämpiäkin ulkoiluvaatteita löytyy kun joku väitti, että ainoa vaihtoehto on ne mummo-malliset.
Kaiva sanakirja esille. Olet väärinkäsittänyt sanan tyylikäs. Se sana, jota tarkoitat on vartalonmyötäinen ja tiukka.
Suomessa rajoittaa myös ilmasto. Keski ja Etelä-Euroopassa pärjää paljain säärin tai ohuilla sukkahousuilla ja ohuilla takeilla ympäri vuoden.
Ruotsalaiset ovat mielestäni ihan tyylikkäitä joskin pukeutuvat kaikki samanlailla, norjalaisissa on mielestäni edelläkävijöitä ja tanskalaisissa paljon vaihtoehtotyyliä.
Sen lisäksi liukkaus rajoittaa ja jos joutuu olemaan pitkiä aikoja ulkona tai sataa. Suomessa olen kuitenkin nähnyt kaunista talvipukeutumista. Moskovassa myös hyvä talvityyli.
Kyllästyttää ainainen suomalaisten parjaus.
Vierailija kirjoitti:
Typeriä nämä aloitukset, jossa täysin suomenkielinen ihminen haukuu "suomalaiset". Mikäs hän sitten itse on, ellei suomalainen?
Niinpä. Heh, jos ap:n valitsemalla linjalla jatketaan, niin sanoisin, että vain suomalainen voi olla niin pikkusieluinen ja nurkkakuntalainen, että kuvittelee silkkipaidan päälle puettuaan muuttuvansa pahansuopien ihmisten kadehtimaksi hienostoon kuuluvaksi tyyliniekaksi ja päiden kääntäjäksi. Vain täällä riittää tavallinen, siisti asu siihen, että kusi kihahtaa hattuun. Vaikka todellisuudessa suurinta osaa näistä pahamaineisista kateellisista suomikanoista ei edes kiinnosta, mitä tällä omasta mielestään epäsuomalaisella kosmopoliitilla on yllään.
Toki poikkeuksia on, olen minäkin mieheni sukulaisten mielestä hienoperse, mutta en usko, että he sitä kovin usein päässään vatvovat minut nähdessään, tai puivat raivon vallassa asujani jälkikäteen. Eikä minua kiinnosta heidänkään pukeutumisensa. Makuja on monia. Pääasia, että toisen loukkaamista vältellään, ja jos suusta pääsee sammakko, pyydetään sitä anteeksi. Puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
olisit sanonut rouvalle, että elämä on juhlaa :)
😃....😄
Vierailija kirjoitti:
Ja kun käyn Köpiksessä, Tukholmassa tai missä tahansa läntisen Euroopan suuressa kaupungissa niin silloin olen todella tyylikäs/trendikäs/muodikas. Esim Tukholmassa jossa joka toinen mies näyttää valokuvamallilta, on pakko olla hyvännäköinen itsekin.
Kauheeta, mä oon monesti käynyt Tukholmassa ihan itseni näköisenä; vähän kassialma-tyylisessä "boho chic" asussani (suomeksi kissankarvapilvi ympärillä ja sellainen mekko että mummot katsoo kahdesti perään) eikä kukaan ole raahannut putkaan. Kummasti ne komeat vastaantulevat miehetkin on joskus hymyilleet ja katsoneet silmiin. Varmaan jotain friikkejä..
Minulla oli tapana pukeutua hienosti töihin 80 luvulla valkoiseen silkkipuseroon ja mustiin housuihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, ethän voi mitään hienoja villakangastakkeja tai trenssejä kaatosateessa pitää. On sekin tyhmää vilustuttaa itsensä ja pilata kalliit vaatteet tai kengät turhamaisuuden takia.
Trenssi on alun perin suunniteltu sadetakiksi, joten eiköhän sitä voi sateessakin pitää. Villakangastakkikaan ei mene huonoksi, kun käyttää sateenvarjoa.
T. Villakangastakkeja ja trenssejä käyttävä pukumies, joka omistaa sateevarjon
Onko komisario Columbolla trenssi?
Jep, ja Supernaturalsin Castielilla :D
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa säästää, ostaa vain yhtä väriä. Musta on kätevin, koska se näyttää paremmalta halvemmassa kuosissakin, kun taas huonolaatuinen halpa punainen vaate on vaan kaamea. Mustassa ei näy heti tahratkaan ja siihen voi halutessaan lisätä väriläiskiä.
Jos ei siitä tykkää, niin sitten vaikka tummaa ruskeaa, harmaata.
Olen eri mieltä tuosta, että jos ostaa vain yhtä väriä ja vain HALPOJA kuoseja ja materiaaleja, olisi musta paras. Halpa vaate kulahtaa äkkiä, ja kulahtanut musta on paljon homssuisemman näköinen kuin kulahtanut tummansininen, ruskea, harmaa, punainen tai oikeastaan mikä vaan (paitsi valkoinen). Mustan suhteen kaikki tietävät, mikä on ollut värin lähtökohta, ja silmä vertaa haalistunutta, nuhjuista vaatetta puhtaaseen mustaan. Erityisen törkyiseltä kulahtanut musta vaate näyttää uuden mustan rinnalla. Esim. sinisen tapauksessa taas ulkopuolinen ei tiedä, kuinka tumma tai värikylläinen vaate on aikanaan ollut. Harmaa on vieläkin armollisempi. Samaten kulumat, nukka ja pöly loistavat mustasta kauas. Tahratkin näkyvät usein vaaleampina kohtina.
Musta on kiva ja käytännöllinen väri, mutta minusta se ei ole hyvä valinta halpojen vaatteiden tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa säästää, ostaa vain yhtä väriä. Musta on kätevin, koska se näyttää paremmalta halvemmassa kuosissakin, kun taas huonolaatuinen halpa punainen vaate on vaan kaamea. Mustassa ei näy heti tahratkaan ja siihen voi halutessaan lisätä väriläiskiä.
Jos ei siitä tykkää, niin sitten vaikka tummaa ruskeaa, harmaata.
Olen eri mieltä tuosta, että jos ostaa vain yhtä väriä ja vain HALPOJA kuoseja ja materiaaleja, olisi musta paras. Halpa vaate kulahtaa äkkiä, ja kulahtanut musta on paljon homssuisemman näköinen kuin kulahtanut tummansininen, ruskea, harmaa, punainen tai oikeastaan mikä vaan (paitsi valkoinen). Mustan suhteen kaikki tietävät, mikä on ollut värin lähtökohta, ja silmä vertaa haalistunutta, nuhjuista vaatetta puhtaaseen mustaan. Erityisen törkyiseltä kulahtanut musta vaate näyttää uuden mustan rinnalla. Esim. sinisen tapauksessa taas ulkopuolinen ei tiedä, kuinka tumma tai värikylläinen vaate on aikanaan ollut. Harmaa on vieläkin armollisempi. Samaten kulumat, nukka ja pöly loistavat mustasta kauas. Tahratkin näkyvät usein vaaleampina kohtina.
Musta on kiva ja käytännöllinen väri, mutta minusta se ei ole hyvä valinta halpojen vaatteiden tapauksessa.
Minä olen huomannut tämän kun näytän kotona kolitsihousuja, mustat kollarit näyttävät äkkiä sen verran kauhtuneilta ja "vanhoilta" ettei niillä kehtaisi edes lähikaupassa näyttäytyä, mutta saman merkkiset ja malliset harmaameleeratut kestää katseen kauemmin, kunnes ovat liian nukkaiset / rikki :D
Itse pukeudun valtaosin turvallisuussyistä: teen työtä, jossa on pakko olla käytännölliset (hyvillä taskuilla), ei liian tyköistuvat (mahdollistaa liikkumisen), kestävät (ei repeä heti saumasta jos joku nykäisee) ja mukavat vaatteet. Ja ei, työpaikka ei erikseen tarjoa työvaatteita. Ja koska joudun työni takia kävelemään kaupungilla ja käyttämään julkisia kulkuneuvoja yksin ilta- ja yöaikaan (myös viikonloppuisin), niin olen näin nuorena naisena todennut, että mitä vähemmän herätän yhdenkään vastaantulijan huomiota, sitä todennäköisemmin pääsen turvallisesti kotiin. On pelastanut monesti, että se humalainen kaikkia naisia junassa lähentelevä iso mies ei kiinnostu tai huomaa, kun en ole "panostanut ulkonäkööni", kuten ap haluaisi kaikkien tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en ymmärrä tätä mollaamista pukeutumisesta. esim. britit ei pukeudu yhtään tyylikkäämmin. Jossain tukholmassa tai singaporessa pukeudutaan ehkä tyylikkäämmin mutta mitä sitten? Se joka haukkuu suomalaisten pukeutumista, ei ole kyllä kovin reissannut maailmalla
Olen sattumalta asunut molemmissa maitsemissasi kaupungeissa ja ei niissä yhtään sen paremmin pukeudutaan kuin esim Hgissä
hei naiset, tyyli ei oo rahasta kiinni. "ei muka oo rahaa" on tosi tyhmä tekosyy,ei mee läpi. tyyli ei maksa mitään! kirppareilta voi itse asiassa löytää todella laadukkaita ja tyylikkäitä vaatteita. kampa ja huulipuna lähtee myös aika halvalla :)
höppänä kirjoitti:
hei naiset, tyyli ei oo rahasta kiinni. "ei muka oo rahaa" on tosi tyhmä tekosyy,ei mee läpi. tyyli ei maksa mitään! kirppareilta voi itse asiassa löytää todella laadukkaita ja tyylikkäitä vaatteita. kampa ja huulipuna lähtee myös aika halvalla :)
Et oikein ymmärrä - se raha käytetään muuhun, tärkeämpään. Silti voi olla puhdas ja kammattu, vaikka ei olisi valtavaa garderobia.
Kaikki näyttää samalta.
Vähän kuin Kiinassa olisi.
Miten tyylikkäältä Luuseri sitten näyttää?
Samapa tuo mitä päällä on kunhan on säänmukainen vaatetus eli ei palele eikä ole liian kuuma.
tiainen. kirjoitti:
Miten tyylikkäältä Luuseri sitten näyttää?
Olen omaksunut naisten tyylin: kusenvalkoiset lenkkarit, pitkät kalsarit ja liian pieni takki. Tämä siis talvilookkini. Jahka tästä kelit lämpenee niin vaihdan munashortseihin paljastaen ihanat reiteni.
En jaksanut kahlata ekaa sivua pidemmälle, mutta puhkun silti innosta päästä työntämään lusikkani soppaan.
Te, jotka väitätte ettei suomalainen nainen osaa pukeutua: ootteko koskaan käyneet missään muussa maassa kuin Suomessa? Suosittelisin visiittiä esimerkiksi tänne Amerikan Yhdysvaltoihin, ja erityisesti Walmartiin tai vaihtoehtoisesti mihin tahansa perusruokakauppaan tai supermarkettiin. Kyllä kuulkaa tulette näkemään kaikenlaisia suuren maailman pukeutumissuuntauksia!
Esimerkiksi nallekuosinen flanellipyjama ja aamutossut on täysin validi asu julkisella paikalla liikkumiseen, etenkin jos olet asialla ennen puoltapäivää.
Talvella on asiallista pukeutua mikroshortseihin, flipflop-sandaaleihin ja toppatakkiin. Legginsien kanssa voi hyvin käyttää napapaitaa, eikä haittaa vaikka molemmat olisivat sinulle vähän (tai vähän enemmän kuin vähän) pienet.
Lasten talvipukeutumisessa on huomattava, että shortseihin ja t-paitaan voi pukeutua läpi vuoden. Jos on oikein kylmä, asuun voi lisätä pipon ja mahdollisesti myös hansikkaat.
Talvipukeutumisessa voi olla muitakin variaatioita pohjoisemmassa osavaltioissa, tässä esitetyt talvipukeutumishavainnot on tehty entisen konfederaation osavaltioissa.
^ Näinhän se on.
Näemme mediassa ainoastaan ne tyylikkäät. Matkustellessakin helposti (paitsi jos osuu brittituristien kanssa samaan paikkaan).
Eli lätäkkölenkillä olevien n. 20-70 vuotiaiden naisten pitäisi pukeutua
- tiukkoihin vartalonmyötäisiin leggingseihin
- kantaa pientä bilekäsilaukkua
- asustaa muutamalla korulla
- laittaa AURINKOLASIT päähän
- roikottaa kädessä Starbucks-pahvimukia ja hörppiä siitä kahvia
- vetää jalkaa karvaiset Uggit
- heilutella näyttävästi isoa setelitukkua?
Joo.. joo, tuota "tyylikästä" ja "käytännöllistä"