Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?
Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.
Kommentit (314)
Luuserimies kirjoitti:
^ Näinhän se on.
Näemme mediassa ainoastaan ne tyylikkäät. Matkustellessakin helposti (paitsi jos osuu brittituristien kanssa samaan paikkaan).
Ainahan sitä voi tutustua http://www.hel-looks.com/ sivuston tarjontaan jos muotia haluaa.
Usassa eivät peruskaupungeissa välitä mitä on päällä. Mutta kannattaako sieltä ottaa mallia tässäkin?
Yliopistolla ei kyllä huomaa eroa suomalaisten ja vaihtarien pukeutumisen välillä, nuorten ja nuorten aikuisten pukeutuminen on melko samanlaista länsimaissa.
Outoa valittaa siitä, että jotkut käyttävät siistejä ulkoiluvaatteita ulkoillessaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä naiset ovat aina pukeutuneet tyylikkäästi. Vaikka rahaa olisi niukasti. He ovat valloittavia, kekseliäitä, korkeasti koulutettuja ja aktiivisia osallistumaan ja vaikuttamaan yhteiskunnassa. Luulen että kyse on kokonaisvaltaisesta ajattelusta. Halusta tehdä asioita omassa elämässään ja tehdä ne niin hyvin kuin pystyy ja kykenee. Pukeutuminen siinä yksi pieni palanen. Pukeutumisellaanhan ihminen kunnioittaa kanssaihmisiään ja osoittaa heille arvostustaan kuten myös käytöksellään ja puheillaan.
Tämä. Hyvin pukeutuvilla on aikaa ja tilaa korkeisiin tavoitteisiin ja riittävään vapaa-aikaan samalla kun huomioivat tavallista enemmän toiset ihmiset. Ainakin bisnespukeutumisen ulkopuolella. Bisneksessä hyvä asu on puhtaasti taktiikkaa. Arvostan ihmisiä, jotka pystyvät tähän tässä vaatimattomassa ja ryhmäpaineistetussa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalainen nainen silti osaa hyvin pukeutua, jos vertaa suomalaiseen mieheen.
Kun keskustellaan naisten pukeutumisesta niin jestas mikä yllätys, että täällä mammat löytävät jotain valitettavaa miehistä vaikka miehet eivät keskusteluun edes mitenkään liity.
Mikä onni, että tästä lähes 20 sivun mittaisesta ketjusta löytyi sinulle tämä yksi kommentti, että pääsit sanomaan!
Ja mikä onni, etteivät miehet koskaan ikinä milloinkaan tule miesaiheisiin keskusteluihin rääkymään että "kyllä ne naisetkin!!!!!"
Vierailija kirjoitti:
Usassa eivät peruskaupungeissa välitä mitä on päällä. Mutta kannattaako sieltä ottaa mallia tässäkin?
Kuule, voin kertoa, että MISSÄÄN eivät peruskaupunkien peruskansalaiset suuremmin välitä, mitä on päällä. Luulen, että ei tässä nyt kukaan ole ottanut mallia mistään, vaan tavan tallaajilla on elämässään tärkeämpääkin tekemistä kuin miettiä katulookiaan.
Suomalaiset pistää edelleen rahansa ennemmin viinaan kuin vaatteisiin.
Toki täällä (ja Norjassa) on kalliimmat vaatteet ja alkoholi kuin muissa Euroopan maissa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä kyllä voi sanoa että silkkipaitaa pistäisin päälleni arkena. Jotenkin tosi mautonta ylipukeutua normaaliin arkipäivään. Muodikas saa olla, mutta raja pitää osata vetää.
Silkkipaita arkena ei todellakaan ole ylipukeutumista. Naurattaa, kun joku väittää niin. Silkki on yksi luonnonkuitu, erittäin miellyttävä päällä arjessa ja juhlassa, päivällä ja yöllä. Mitä ihanampaa kuin kesällä liehuvat leveälahkeiset silkkihousut ja siihen kiva paita.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.
Lol miten huono itsetunto.. Otat tollasen positiivisen kommentin arvosteluna ja itse arvostelet muita...
Ja aika harva suomalainen nainen kulkee alasti, aika moni osaa pukeutua eli laittaa vaatteet päälle. :DDDDDD
Osaahan! Missä sä oikein liikut?!
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma on mun mielestä se että tosi monella ne vaatteet ei istu päälle eikä ole sopivan kokoisia. Vaatteet on joko numeroa kahta liian pieniä kittanoita tai sitten liian suuria telttoja. Se on ihan yksi lysti kuinka hyvin ne mätsää toisiinsa tai miten hyvännäköisiä ne vaatteet on kun ne ei kokonsa puolesta ole sopivia kantajalleen. Esim näin keväällä näkee paljon näitä komerosta kaivettuja liian pieniä takkeja.
Juurikin näin.
Olen jo pitkään ihmetellyt suomalaisten naisten tapaa käyttää monta numeroa liian pieniä vaatteita. En ymmärrä sitä. Liian pienet vaatteet saa näyttämään aivan humoristiselta ja tyylitajuttomalta.
Katselin Hullareilla about 25v. naista joka kokeili Ted Bakerin trenssiä ja koko oli ainakin 2 numeroa liian pieni. Selkään muodostui kauheita vekkejä ja hihat kiristivät niin, että huonoa teki. Rinnan kohdalta takki ei meinannut mennä edes kiinni. Oikean kokoisena trenssi olisi ollut hyvän näköinen hänen päällään.
Pukeudun mielelläni naisellisesti ja kauniisti. Ja ihan suomalainen keski-ikäinen nainen olen. Yleensä saan kehuja. Pari kertaa vanhempi nainen on kysynyt tuosta juhliin menosta, mutta olen päättänyt, että se ei ole moite, vaan kehumaan tottumattoman sukupolven tapa huomata kauniit vaatteet.
Joten kyllä täällä voi ja saa laittautua. Hiuksenikin ovat pitkät ja luonnonkiharat, eikä kukaan kehoita niitä järkevoittämään, vaan niitäkin kehutaan.
Joten unohdetaan stereotypiat, ja ollaan mitä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä kyllä voi sanoa että silkkipaitaa pistäisin päälleni arkena. Jotenkin tosi mautonta ylipukeutua normaaliin arkipäivään. Muodikas saa olla, mutta raja pitää osata vetää.
Ylipukeutuminen on kyllä suomalaisten pukeutumisongelmista vähäisin, niin naisilla kuin miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako aina käyttää tiukkoja vaatteita? ->kärsitpä sitten selluliitistä ja tulehduksista.. Entäs korkkarit? -> liikavarpaita, vaivaisenluu, rakkuloita, nivelongelmia..
Kyllä mäkin "hienompia" vaatteita joskus käytän, mutta en pitkiä aikoja..
Hiuksetkin kuluu liiasta laittamisesta ja käsittelystä.
t. lörttöhousu, lättäpohjakengällinen, rasvaletti.. silti onnellinen ja ihmisen näköinen :D
Farkkujen kanssa korkokengät eivät sovi, eivätkä noin yleensäkään kaikille. Silkkipaitoja löytyy edullisiakin.
Antakaa ihmisten pukeutua niin kuin haluavat, vaikka kaikki ei silmää miellytäkään. Suomessa vielä kuitenkin ihmiset pukeutuvat ihan ok ja järkevästi. Verrattuna vaikka näihin:
http://www.complex.com/pop-culture/2013/02/the-30-funniest-people-of-wa…
Ja silti, nämäkin ihmiset saavat mielestäni pukeutua näin, ei sinänsä haittaa minua. Myötätuntoa ihmiset, jokainen on sellainen kuin on.
Vierailija kirjoitti:
valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla
Käytän silkkipaitaa juhlavimmissa edustustilaisuuksissa, kun koen silkkipaidan olevan liian juhlava tavalliselle työpäivälle. Poikkeuksena tietty raakasilkkipaidat, jotka näyttävät enemmän puuvillasekoitteelta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oikeasti ole aikaa istua 2-3 tuntia kampaajalla. Aika on ihan kortilla. Missä ihmeen välissä mä istun kampaajalla, kun just ja just saan johonkin väliin tungettua leikkauksen. Värjäykselle ei oikein aikaa enää riitä. Ja kun se oma "tunti" on niin silloin pitäisi kuntoilla.
Jos on valmis maksamaan tuplahinnan, saa kampaajankin tilattua kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa ja Moskovassa näkyy kyllä upeasti pukeutuneita naisia myös -20C pakkasissa :) mutta korolliset saappaat ei välttämättä ole kovin mukavat mukulakaduilla.
Siellä ei pukeuduta omaksi iloksi vaan tavoitteena on usein etsiä itselleen elättäjää...
Vierailija kirjoitti:
kun haluan, että minua kohdellaan hyvin ja teen isoja ostoksia - niin kauneudenhoitolassa kuin esim. sokoksessa - niin mun on pakko laittaa tiukemmat, ihomyötäisemmät vaatteet ja mun täytyy olla viimeisen päälle nätti.
Merkkilaukku tehoaa aina toisessa S:llä alkavassa tavaratalossa, jota ruotsalaiset suosivat. Ikää on kertynyt alle 30 ja arvostavaa palvelua ei saa perustoimistolookissa vaan täytyy olla se parin tonnin merkkilaukku kainalossa, jotta myyjät näkevät minut potentiaalisena maksavana asiakkaana. Tuleehan sitä merkkilaukkua ulkoilutettua...
Kun keskustellaan naisten pukeutumisesta niin jestas mikä yllätys, että täällä mammat löytävät jotain valitettavaa miehistä vaikka miehet eivät keskusteluun edes mitenkään liity.