Sain eilen käsiini isäni vanhan passin. Se oli diplomaattipassi
Vuodelta 1958 🤩 Aivan mahtava! En ollut tiennyt, että MUN ISÄLLÄ on ollut diplomaattipassi 👍
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi MUN isällä oli eka videonauhuri 1977, vhs-videokamera 80-luvun alkupuolelta, monta eri purjevenettä ja SM-voittojakin omassa luokassaan kaksi. Siihen Mersun hintaviuteen(?) vaan ja muutenki, liittyen.
Ap
Eeeeiiii mä en enää kestä! XD
Isänpäivän kunniaksi ap kuvittelee isälleen kaikkea upeeta.
280SE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
280SE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
280SE kirjoitti:
Isällä olikin Mersu! Bensiini-Mersu.
Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.
Mersu on erittäin tavallinen. Sen sijaan KUTEN HUOMAAT, ellet sitä sivistyneenä JO TIENNYT, kuten sinun itseasiassa kuuluisi, diplomaattipassit kerätään pois jopa kuolleilta! Eli se, että mullapas onkin mun isäni diplomaattipassi on vähän erityisempää, kuin joku Mersu, LOL ja hohotus.
ApTuota.... W116 korin 280SE isokorinen ässämersu ei nyt ihan tavllisen kansan auto 1970-luvulla nuoruudessani ollut. Lisäksi se ei ollut isoisältä peritty tai hänen ansioidensa myötä saatu.
Sinun isäsi oli jonkun diplomaatin hommia tekevän penska, kantanut perhepassia alaikäisenä ja sai kasaan DI-tutkinnon. Sinä paukutat henkseleitäsi sillä oman isäsi hänen isänsä töiden kautta saamalla passilla tällä Vauva.fi -palstalla. Minun silmissäni tässä on kysymyksessä kolmen sukupolven mittaisen degeraation tuottama ääliö.
No, mun isälläni oli 70-luvulla Range Rover, sekin on PALJON hienompi ja etenkin siihen aikaan erikoisempi, kuin Mersu. Jokainen tajuaa, mikä on Range Rover, sen sijaan sun Mersusi malli ei kerro kenellekään mitään ihmeellistä, voit toki aukaista, että mikä siinä oli noin ihmeellistä?
Sulla on edelleen Mersu, täysin tavis, vastaan Range. No?
ApEt taida tietää, että niihin 1st gen. Range Rovereihin laitettiin Suomessa muutaman vuoden ikäisinä dielselmoottorit ensimmäisen energiakriisin nostettua bensan hinnan pilviin. Alkuperäinen 3500cc V8-moottori oli hieman alimitoitettu siihen autoon ja erittäin janoinen. Käyetyty dieselmoottorit olivat usein esim. 3 - tai 4- sylinterisä Valmet-traktoreiden moottoreita. Range Roverin omistaminen 1970-luvulla oli usein surullinen tarina ilman aristokraattista hohtoa.
Millä Rangella sinä ajat nykyisin? Minä pidän erityisesti näistä lyhyemmistä Sport-malleista HSE-varustetasolla. Nykyisessä sitä ei valitettavasti ole, mutta valkoinen väri punaisella nahkasisustalla oli niin herkullinen yhdstelmä, että annoin sen vaikuttaa varustetasoa enenmmän.
Oli se silti kaunis auto. Ja hienompi, kuin teidän Mersu.
Ja en aja Rangeilla, koska en tykkää niiden (osin kyllä onneksi vain aika vähän) muuttuneesta muotoilusta. Alkuperäinen on aina alkuperäinen :)
Toisekeen en tuhlaa rahojani mihinkään kolmensadantonnin autoon. On järkevämpää ottaa niistä tuotot, ellei pääomatulojakin jo kerry mutenkin liikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on pelkkiä köyhiä ja taviksia, teillä ei olekaan diplomaattipasseja hähhähhää! Ette ole koskaan kuuluneet Suomen eliittiin.
Ap
Stasin vakooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi MUN isällä oli eka videonauhuri 1977, vhs-videokamera 80-luvun alkupuolelta, monta eri purjevenettä ja SM-voittojakin omassa luokassaan kaksi. Siihen Mersun hintaviuteen(?) vaan ja muutenki, liittyen.
ApEeeeiiii mä en enää kestä! XD
Isänpäivän kunniaksi ap kuvittelee isälleen kaikkea upeeta.
Miten niin kuvittelen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ketjussa vielä oli kahta tietoa siitä, saavatko lähetystöjen muu henkilökunta diplomaattipassit, kuin diplomaatti itse (ja hänen perheenjäsenensä). Mitenköhän asia faktisesti on?
ApVeljeni sai diplomaattipassin, kun hän oli töissä asiantuntijatehtävissä Suomen suurlähetystössä ulkomailla. Hän ei siis ollut suurlähettiläs tai edes lähelläkään sitä.
Vai luuli saaneensa? Mitä sen kannessa luki? Niin no, tuskin tiedät niin tarkasti. Mutta siis ilmeisesti ihmiset luulevat jotain toista ovet hyvin avaavaa diplomaattipassiksi, mutta kenties ei ole oikeasti se.
Oikean kannessa lukee sana diplomaattipassi (vissiin ranskaksi ainakin silloin 50-luvulla oli).
ApKannessa luki diplomaattipassi jollain kielellä. Muistaakseni juuri ranskaksi, mutta koska näin passin noin 5 vuotta sitten, en ole enää kielestä täysin varma (enkä siitä, lukiko se vain yhdellä vai useammalla kielellä).
Ja passi piti tosiaan palauttaa siinä vaiheessa, kun työsuhde päättyi.
Okei, no kyllä se sitten oli diplomaattipassi (ainakin lehden mukaan on, kun kannessa lukee).
Ap
Minäpä löysin isäni jäämistöstä vatu passin.
Voinut olla vaikka tsupparina lähetystössä. Ei se kenestäkään mitään rikasta maailmanmiestä tee, että on diplomaattipassi.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä löysin isäni jäämistöstä vatu passin.
Voi voi.
Onpa tosiaan köyhää, ettei osan palstalaisista mielestä tästäkään saa iloita, on vissiin NIIIIN kaukana oman maailmanne arjesta. Että pitää ihan valheeksikin väittää 🙄
Ap
no tehdään asia selväksi . : https://um.fi/diplomaattinen-koskemattomuus-ja-erioikeudet
Ja siitä itse passista https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060671
ei se niin hankalaa ole tämä elämä,vaikka oiski krapula(kuten minulla nyt)
Vierailija kirjoitti:
Voinut olla vaikka tsupparina lähetystössä. Ei se kenestäkään mitään rikasta maailmanmiestä tee, että on diplomaattipassi.
Tässä esim. hyvä esimerkki. Hänen arkeaan on se, että sukulaiset ovat aina tsuppareina.
Ap
...kyllä on ap sekaisin. Kuvittelee varmaan saavansa kutsunki itsenäisyyspäivän juhliin sitten kun niitä taas järjestetään.
Vierailija kirjoitti:
no tehdään asia selväksi . : https://um.fi/diplomaattinen-koskemattomuus-ja-erioikeudet
Ja siitä itse passista https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060671
ei se niin hankalaa ole tämä elämä,vaikka oiski krapula(kuten minulla nyt)
Ok, kiitos!
Näin kyllä googlessa linkin passilakiin, mutta aika usein vastaus on pykälässä 78 tai katselet kaikenlisäksi väärää lakia, joten en lähtenyt avaamaan sitä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
...kyllä on ap sekaisin. Kuvittelee varmaan saavansa kutsunki itsenäisyyspäivän juhliin sitten kun niitä taas järjestetään.
Miksi niin luulet? Onko tää NIIIIN kaukana SUN arjesta, että menee ajatukset tuohon?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on pelkkiä köyhiä ja taviksia, teillä ei olekaan diplomaattipasseja hähhähhää! Ette ole koskaan kuuluneet Suomen eliittiin.
Ap
Jaa. Ja miten se liittyy isäsi passiin vuodelta-58?
Ehkä täällä olevat tuntevat isänsä paremmin kuin sinä omasi.
Hyvää isänpäivää.
Juttele isäsi kanssa....se on arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJaa. Ja miten se liittyy isäsi passiin vuodelta-58?
Ehkä täällä olevat tuntevat isänsä paremmin kuin sinä omasi.
Hyvää isänpäivää.
Juttele isäsi kanssa....se on arvokasta.
Miksi isäni olisi tarvinnut mainita, että btw, kun matkustin alaikäisenä isäni seurassa, mulla oli diplomaattipassi? Ehkä se hänelle oli itsestäänselvyys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
280SE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
280SE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
280SE kirjoitti:
Isällä olikin Mersu! Bensiini-Mersu.
Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.
Mersu on erittäin tavallinen. Sen sijaan KUTEN HUOMAAT, ellet sitä sivistyneenä JO TIENNYT, kuten sinun itseasiassa kuuluisi, diplomaattipassit kerätään pois jopa kuolleilta! Eli se, että mullapas onkin mun isäni diplomaattipassi on vähän erityisempää, kuin joku Mersu, LOL ja hohotus.
ApTuota.... W116 korin 280SE isokorinen ässämersu ei nyt ihan tavllisen kansan auto 1970-luvulla nuoruudessani ollut. Lisäksi se ei ollut isoisältä peritty tai hänen ansioidensa myötä saatu.
Sinun isäsi oli jonkun diplomaatin hommia tekevän penska, kantanut perhepassia alaikäisenä ja sai kasaan DI-tutkinnon. Sinä paukutat henkseleitäsi sillä oman isäsi hänen isänsä töiden kautta saamalla passilla tällä Vauva.fi -palstalla. Minun silmissäni tässä on kysymyksessä kolmen sukupolven mittaisen degeraation tuottama ääliö.
No, mun isälläni oli 70-luvulla Range Rover, sekin on PALJON hienompi ja etenkin siihen aikaan erikoisempi, kuin Mersu. Jokainen tajuaa, mikä on Range Rover, sen sijaan sun Mersusi malli ei kerro kenellekään mitään ihmeellistä, voit toki aukaista, että mikä siinä oli noin ihmeellistä?
Sulla on edelleen Mersu, täysin tavis, vastaan Range. No?
ApEt taida tietää, että niihin 1st gen. Range Rovereihin laitettiin Suomessa muutaman vuoden ikäisinä dielselmoottorit ensimmäisen energiakriisin nostettua bensan hinnan pilviin. Alkuperäinen 3500cc V8-moottori oli hieman alimitoitettu siihen autoon ja erittäin janoinen. Käyetyty dieselmoottorit olivat usein esim. 3 - tai 4- sylinterisä Valmet-traktoreiden moottoreita. Range Roverin omistaminen 1970-luvulla oli usein surullinen tarina ilman aristokraattista hohtoa.
Millä Rangella sinä ajat nykyisin? Minä pidän erityisesti näistä lyhyemmistä Sport-malleista HSE-varustetasolla. Nykyisessä sitä ei valitettavasti ole, mutta valkoinen väri punaisella nahkasisustalla oli niin herkullinen yhdstelmä, että annoin sen vaikuttaa varustetasoa enenmmän.
Oli se silti kaunis auto. Ja hienompi, kuin teidän Mersu.
Ja en aja Rangeilla, koska en tykkää niiden (osin kyllä onneksi vain aika vähän) muuttuneesta muotoilusta. Alkuperäinen on aina alkuperäinen :)
Toisekeen en tuhlaa rahojani mihinkään kolmensadantonnin autoon. On järkevämpää ottaa niistä tuotot, ellei pääomatulojakin jo kerry mutenkin liikaa.
Ap
Kysymys kuuluikin, että millä sinä ajat? Itsehän edellisellä sivulla uhosit "ensin mitataan autot, hän aloitti" Olen lukevinani väistelyn yritystä kommenteistasi. Kerrohan nyt siis mikä auto on alla.
Pääoman sitomsesta autoihin olen kanssasi samaa mieltä. Huomasit varmaan, että nykeyisenikin on käytettynä hankittu haluamani värikombon vuoksi.
Pääomatuloja en ole huomannut voivan olla liikaa. Mieleen nousee seuraavat vaihtoehdot: sinulla ei niitä oikeasti ole vaan olet lukenut sellaisia olevan olemassa Seiskasta, et ole kovinkaan kyvykäs perhevarallisuden hoidossa, tai sijoitusyhtiösi on perustettu väärin. Kertoisitko onko vielä joku muu syy, jota en osannut ottaa huomioon.
Tän hullun isähän oli alkoholisti niin enpä tiedä mitä tässä tarkalleen pitäisi kadehtia 😂🤣
Jos isälläs on ollut diplomaattipassi ollessaan 16v se kertoo, että hänen vanhempansa ovat olleet diplomaattitehtävissä.
Etkö ole sellaisesta tietoinen?
Miksi sinä täällä tuosta kerrot, luuletko sinä, että ikinä tulisit täältä saamaan tukea ja kannustusta muuta kuin ammattilaisten pariin. Laita vaikka omalle Facebook seinälle, josta kaverit voivat asiaa kuvan kera ihastella. Tyhmää tuhlata energiaa täällä asiasta hehkuttamalla, kun me tunnistamme sinut äitiä haukkuvaksi hulluksi, ennenkään et ole osannut yhdistää, että se äitihullun - hullu, viittaa nimenomaan sinun pakkomielteeseen
Ihme henkselien paukutusta teknisen henkilökunnan diplomaattipasseilla, mutta kukaan ei edes tiedä, mitä niiden kansissa luki.
Ap