Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain eilen käsiini isäni vanhan passin. Se oli diplomaattipassi

Vierailija
08.11.2020 |

Vuodelta 1958 🤩 Aivan mahtava! En ollut tiennyt, että MUN ISÄLLÄ on ollut diplomaattipassi 👍

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on pelkkiä köyhiä ja taviksia, teillä ei olekaan diplomaattipasseja hähhähhää! Ette ole koskaan kuuluneet Suomen eliittiin.

Ap

Täällä on arvokkaampienkin sukujen jälkeläisiä kuin jotain "duunareita".

Vierailija
62/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa isän vaimo kiva ihminen, kun antoi sinulle isäsi tavaroita!

Haha, eipä ollut isän vaimolla tätä passia. Sen toi minulle mun äitini. Se EKA vaimo, katsos.

Ap

Onpa äitisi ihana ihminen!

Millälailla _tämä_ tekee hänestä ihanan? Pikemminkin jos oma äitisi heittelee tuollaisia asioita roskiin, hän on yhtä tärähtänyt, kuin sinäkin. Eli täysin. Hyvien tai iladuttavien asioitten säästämisessä ei ole mitään ihanaa. Se on normaalia. Jonkun vaikean asian ratkaisemisessa tukeminen tms tekee ihanan ihmisestä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on pelkkiä köyhiä ja taviksia, teillä ei olekaan diplomaattipasseja hähhähhää! Ette ole koskaan kuuluneet Suomen eliittiin.

Ap

Täällä on arvokkaampienkin sukujen jälkeläisiä kuin jotain "duunareita".

No hyvä!

Ap

Vierailija
64/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan ohiksena, taitaa olla suurin osa diplomaattipasseista muilla kuin ns. diplomaateilla.

Esim Um:n ja suurlähetystöjen monet duunarit kantaa niitä että on helpompi käydä tekeen ne duunit .

Nykyisin varmaan näin. Mutta en tiedä liikkuivatko ne muu henkilökunta 50-luvulla niin paljon? Meillä ainakin isän isä oli diplomaatti.

Ap

Noniin nythän se selvisi miksi isälläs on ollut diplomaattipassi. Vai keksitkö tuon päästäsi nyt äkkiä?

Öö en. Vai luulitko, että jollain 16-vuotiaalla on diplomaattipassi, koska on itse diplomaatti?

Ap

Vierailija
65/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis siksi se, että isällänikin on ollut diplomaattipassi tuli täysin puskista, koska en ollut ikinä ajatellut asiaa. Eli että edes voisi olla. Se oli huvittavaa. En mieltänyt, että TIETENKIN hänelläkin on sit ollut, koska isänsä oli diplomaatti. Mutta isästä tuli sitten diplomi-insinööri. Ei mennyt kuin ihan vain vähän eteenpäin aakkosissa mutta lähelle.

Ap

Vierailija
66/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä mielenkiintoista, koska ne piti tuohon aikaan ehdottomasti palauttaa, jos halusi uuden passin. Ei riittänyt, että väitti sen kadonneen. Isäsi on joutunut passinsa "katoamisen" vuoksi kuulusteluihin ja ehdottomaan matkustuskieltoon.

Ehkä se oli hänen viimeinen diplomaattipassinsa 😃

Ap

Ne kerättiin pois jopa kuolleilta, joten tarinasi on suorastaan hassunhauska.

Vierailija
67/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika liikuttavaa, että ap on noin innostunut tuosta passista, se hänelle suotakoon. <3

Vierailija
68/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passissa on myös syntymäaika. Näyttää KOVASTI siltä, että siinä olevaa vuosilukua on jälkikäteen käsitelty 🤣 2 vuotta aikaisemmaksi....

Ilmeisesti isän on pitänyt päästä ravintolaan 😄 Miettikää, kun menisitte 16-18-vuotiaana 50-luvulla ravintolaan diplomaattipassilla! Ei pöllömpi homma 🙃😆

Ap

Itseasiassa minua huvittaa ap:n intoilu. Mulla ei voisi vähempää kiinnostaa. Oikeastaan ravintoloihin meneminen vilpillisesti jopa laskee arvostustani jos sitä edes on koskaan ollut mitään whatever-diplomaatteja ja brassailijoita kohtaan. Kuvat sulle, mutta tuskin liikuttaa täällä ketään muuta tää asia.

Vierailija
69/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä olikin Mersu! Bensiini-Mersu.

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.

Vierailija
70/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä mielenkiintoista, koska ne piti tuohon aikaan ehdottomasti palauttaa, jos halusi uuden passin. Ei riittänyt, että väitti sen kadonneen. Isäsi on joutunut passinsa "katoamisen" vuoksi kuulusteluihin ja ehdottomaan matkustuskieltoon.

Ehkä se oli hänen viimeinen diplomaattipassinsa 😃

Ap

Ne kerättiin pois jopa kuolleilta, joten tarinasi on suorastaan hassunhauska.

Ole hiljaa tyhmä. ”Kerättiin pois kuolleilta” tarkoittaa samaa, kuin vanhan ajokortin lähettäminen trafille. Niin pyydetään tekemään. Enpä mäkään omaani ole lähettänyt. Joskus pari vuotta uuden kortin saannin jälkeen se tuli vastaan jostain pinosta jo valmiiksi palautuskirjekuoressa. En laittanut postiin.

Eli eipä niitä sieltä kuule kukaan tule etsimään, jos kerääminen ei tuota tulosta. Tai sitten isäni on etsinyttä tahoa ovelampi piilottaja haha.

Ap

Vierailija
71/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

280SE kirjoitti:

Isällä olikin Mersu! Bensiini-Mersu.

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.

Mersu on erittäin tavallinen. Sen sijaan KUTEN HUOMAAT, ellet sitä sivistyneenä JO TIENNYT, kuten sinun itseasiassa kuuluisi, diplomaattipassit kerätään pois jopa kuolleilta! Eli se, että mullapas onkin mun isäni diplomaattipassi on vähän erityisempää, kuin joku Mersu, LOL ja hohotus.

Ap

Vierailija
72/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passissa on myös syntymäaika. Näyttää KOVASTI siltä, että siinä olevaa vuosilukua on jälkikäteen käsitelty 🤣 2 vuotta aikaisemmaksi....

Ilmeisesti isän on pitänyt päästä ravintolaan 😄 Miettikää, kun menisitte 16-18-vuotiaana 50-luvulla ravintolaan diplomaattipassilla! Ei pöllömpi homma 🙃😆

Ap

Itseasiassa minua huvittaa ap:n intoilu. Mulla ei voisi vähempää kiinnostaa. Oikeastaan ravintoloihin meneminen vilpillisesti jopa laskee arvostustani jos sitä edes on koskaan ollut mitään whatever-diplomaatteja ja brassailijoita kohtaan. Kuvat sulle, mutta tuskin liikuttaa täällä ketään muuta tää asia.

Minusta kyllä täysi-ikäisyyden odottajanynnyt ovat ei-arvostettavia ihmisiä. Eri asia tietenkin, jos muutenkin oli ennemmin kiinnostunut pitsinnypläyksestä kotona kuin ”aikuisen leikkimisestä”.

Ap

Vierailija
73/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, miehelläni ja lapsillani on ollut diplomaattipassi useamman vuoden ajan, kun olimme diplomaattitehtävissä ulkomailla. Mutta ne eivät jää kotiin lojumaan, koska oikeat diplomaattipassit kerätään tehtävän päättyessä pois.

Vai diplomaattitehtävässä. Mun isällä ei ollut diplomaattipassia siksi, että sukulainen oli diplomaatti”tehtävässä”.

Ap

Ai nyt sitten isäsi isä olikin diplomaatti, vaikka hetki sitten sanoit muuta😆

Vierailija
74/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika liikuttavaa, että ap on noin innostunut tuosta passista, se hänelle suotakoon. <3

No nyt ei ole ainakaan mikään sana sanaa vastaan tilanne, jos joku urpo rupeaisi joskus valehtelemaan MUN asioista, että suvussani ei ole ollut diplomaatteja, tai mikä vain asia, missä puhun siitä ja joku köyhä ryhtyisi pätemään, ettei pidä paikkaansa. Näin ei ole sattunut, mutta riippuukin siitä, mitä ihmisille kertoo. Ja keille.

Ap

Vierailija
75/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, miehelläni ja lapsillani on ollut diplomaattipassi useamman vuoden ajan, kun olimme diplomaattitehtävissä ulkomailla. Mutta ne eivät jää kotiin lojumaan, koska oikeat diplomaattipassit kerätään tehtävän päättyessä pois.

Vai diplomaattitehtävässä. Mun isällä ei ollut diplomaattipassia siksi, että sukulainen oli diplomaatti”tehtävässä”.

Ap

Ai nyt sitten isäsi isä olikin diplomaatti, vaikka hetki sitten sanoit muuta😆

Viittaan siinä ”tehtävään”, en isäni asemaan. Tehtävän suorittaminen lähetystössä ei tosiaan tarkoita, että henkilö olisi diplomaatti.

Ap

Vierailija
76/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ketjussa vielä oli kahta tietoa siitä, saavatko lähetystöjen muu henkilökunta diplomaattipassit, kuin diplomaatti itse (ja hänen perheenjäsenensä). Mitenköhän asia faktisesti on?

Ap

Vierailija
77/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt raha sinusta onnellista. Menisit ja nauttisit elämästä. Eläkä täällä inise turhanpäiväisiä asioita. Kehittäisit itseäsi. Alkaisit hyväksi äidiksi,kun nyt sinulla on kaikki lähtökohdat jo kunnossa.

Vierailija
78/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehnyt raha sinusta onnellista. Menisit ja nauttisit elämästä. Eläkä täällä inise turhanpäiväisiä asioita. Kehittäisit itseäsi. Alkaisit hyväksi äidiksi,kun nyt sinulla on kaikki lähtökohdat jo kunnossa.

No ole hiljaa, ei tietenkään sinänsä tee, koska onnellisuus on henkisiä voimavaroja rahan lisäksi. Ja olen aika monta sataa kertaa kertonut, että äitini kiusasi minua aiheuttaen vaurioita henkiselle puolelle.

Totta kai perintö on ilahduttanut minua paljon, mutta ei se yksin iitä olemaan onnelinen jokaisesta päivästä, jonka saa elää.

Ap

Vierailija
79/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miehesi tai sinä ette olleet diplomaatteja? Mitä passien kansissa luki?

Ap

Vierailija
80/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoministeriön tekninen henkilökunta kantaa tuota passia.

He reissaa jatkuvasti.

Ja jotkut muut suurlähetystöjen työntekijät myös, ei kaikki.

Ja useat entiset poliitikot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi