Sain eilen käsiini isäni vanhan passin. Se oli diplomaattipassi
Vuodelta 1958 🤩 Aivan mahtava! En ollut tiennyt, että MUN ISÄLLÄ on ollut diplomaattipassi 👍
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on pelkkiä köyhiä ja taviksia, teillä ei olekaan diplomaattipasseja hähhähhää! Ette ole koskaan kuuluneet Suomen eliittiin.
Ap
Mulla on diplomaattipassi. Mitä ihmeellistä siinä on? Huoh. Pääsee jonojen ohi välillä. Terveiset Katajanokalta!
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on pelkkiä köyhiä ja taviksia, teillä ei olekaan diplomaattipasseja hähhähhää! Ette ole koskaan kuuluneet Suomen eliittiin.
Ap
No jaa, diplomaatti nyt kuitenkin on vain työläinen. Mä oon matkustanut yksityisjunalla ulkomailla.
Epäilen isäsi isyyttä, jälkeläisellä ei ole ainakaan hänen geenejään.
Diplomaattipassejahan usein, varsinkin ennen muinoin, käytettiin vääryyksiin.
Kun on koskemattomuus, ovat rikolliset asiat helpommin toteutettavissa.
Ja tällä en tarkoita osoittaa ketään esim. palstalla kirjoittelevaa kyseisen passin haltijaa, sanon vaan että onhan tuolla "paremmissa piireissä" herrat tehneet vaikka mitä.
Ap on säälittävä :D Huvittava mutta säälittävä.
Terkut äidillesi!
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tässä kyytiä hölmölle oletuksellesi: minunkin isälläni oli diplomaattipassi. Minä tosin olen aina tiennyt asiasta, isin ura oli ihan keskeinen osa perheemme elämää koko lapsuuteni ajan.
Ap lähti pubiin tai googlaa lisätietoa pääomatuloista ja varakkaiden käyttämistä autoista.
Hyvää isänpäivää kaikille palstalaisille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missähän kävi KGB:n vakoilureissulla? Kerro nyt se matkan kohde. Ensin jossain ja sitten vejäjälle tai pelkästään ryssiin koulutukseen?
Hyi, isä ei ois koskenut rys siin pitkällä tikullakaan. Halveksi neukkuja.
Ap
Päivän ilouutinen. Kunnon ihminen oli isäsi.
Minulla on sama asenne ryssiin. Rahvas mielistelee niitä ja se on syvä häpeä Suomelle.
Tuliko ap:lle tämä passi siis aivan yllätyksenä? Onko tämä diplomaattitausta ollut ihan näkymätön elämässäsi? Etkö ole ollut etuoikeutettu ja varakas elämässäsi? Ilmeisesti isäsi on kuollut, päättelen.
Jotenkin sinulla on joku pätemisen tarve. Fiksun ja koulutetun sekä hyvin toimeentulevan ei tarvitse tuohon tyyliin kirjoitella. Muuten kyllä mielenkiintoinen ja historiallisesti arvokas asia. Ansaitsisi arvoisensa kirjoittelun, eikä mitään nykyajan halventavaa ”väärillä papereilla baariin” lykkausta. Yleensä tunnistaa helposti onko kirjoittaja nainen vai mies, mutta kohdallasi on vaikea hahmottaa kumpi olet. Jos olet mies, olet ilmeisesti ylpeä faijasi kurittomuudesta ja jännästä elämästä. Jos taas olet nainen, olet kyllä aika erikoinen tyyppi.
Taitanut nyt isänpäivä herkistää ap:n jo aamusta. Kuullostaa että on korkannut jo heti aamusta. Kuuluu, ilmeisesti porukkaan joka ottaa sunnuntaikännit jotta jaksaa töissä taas viikon. Kyllä isäs ois susta ylpeä nyt, voi luoja😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen rautaesiripun repeämistä kaikenlaisille kauppamatkustajillekin myönnettiin diplomaattipasseja, jotta he pääsisivät liikkumaan itäblokkiin ja takaisin joutumatta käymään vaivalloista ja aikaavievää paperisotaa.
Totta kai sua harmittaa, kun sun kotoas ei voisikaan löytyä edes tätisi kaiman serkun diplomaattipassia.
Ap
Nyt oon kyllä ihan hajalla.
En vielä aamulla herätessäni tiennyt, että päiväni pilaa diplomaattipassiton sukuni.
Voi dääm.
Ei hitsi! Miten en jo otsikosta tajunnut että ÄITIHULLU se taas kirjottelee. Joka juhlapyhä laukaisee tässä mielenhäiriöisessä jonkin kiihtymistilan. Vauhti kiihtyy kun joku kommentoi ja alkaa HUUTOSANOJEN käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTäällä on arvokkaampienkin sukujen jälkeläisiä kuin jotain "duunareita".
Mikään suku ei ole toista arvokkaampi.
Mullapa onkin mun isän Nobelin rauhanpalkinto! Mitäs AP siitä sanot?
Ja tämä on muuten totta, jos epäilette.
Kiva kuulla isien hyvistä teoista. Meidän iskällä oli valtion maksamat valtiolliset sotilashautajaiset Hietaniemessä , ja me lapset saimme Suomen lipun, joka oli arkun päällä siinä tykinlavetilla, ja annttiin äidille. Kunnikomppania, soitokunta , kunniakuja vai mikä vartio se oli. Protokollan mukaan mentiin, äidin ja muun suvun ei tarvinnut muuta kun tulla paikalle. Onko muita ?
136 jatkaa. Ei ,ei iskä ollut duunari, eikä hänen suvussaan kai kukaan ollut. Äitini suvussa löytyy kyllä niitä punertaviakin. Siksi äiti ei halua näistä paljon puhua.Isäni puhui sujuvasti 5 kieltä. ja oli kokeasti koulutettu. Asui ulkomailla teini-ikäisenä, mutta oli Suomen kansalainen. On minullakin isoisän passi, siinä lukee kaikki ranskaksi ja saksaksi.
No jatketaan. Onko muita nobelistien jälkeäisiä. Valkoisen ruusun ritarien lapset kelpaa myös. Minä aloitan vaikka vaan minun serkulla sellainen kunniamitali. Kyllä vrmaan löytyy lapsiltalkin, ansiotuneet taiteilijat saavat niitä. Jos vaikka isällänne olisi ?
Vierailija kirjoitti:
No jatketaan. Onko muita nobelistien jälkeäisiä. Valkoisen ruusun ritarien lapset kelpaa myös. Minä aloitan vaikka vaan minun serkulla sellainen kunniamitali. Kyllä vrmaan löytyy lapsiltalkin, ansiotuneet taiteilijat saavat niitä. Jos vaikka isällänne olisi ?
Miksi jatkaa jotain, mikä on jo alun perin alhaista typeryyttä?
Kyllä tuo passi nostaa ap:n ihan uudelle tasolle, huhhuh.
Jaa että tämän takia teit aloituksen.