Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain eilen käsiini isäni vanhan passin. Se oli diplomaattipassi

Vierailija
08.11.2020 |

Vuodelta 1958 🤩 Aivan mahtava! En ollut tiennyt, että MUN ISÄLLÄ on ollut diplomaattipassi 👍

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut diplomaattipassi. Jotta sain sen, piti oma luovuttaa pois. Ja sain normipassin takaisin vasta, kun olin palauttanut diplomaattipassin.

Vierailija
142/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikahjohan on kertonut, että joku sukulaisensa oli mukana valitsemassa kuningasta. Isoisä oli diplomaatti. Isä (tenutteleva) diplomi-insinööri. Äitihullusta, vaikka rahaa ja omaisuutta perikin, tuli tavis työssäkävijä ja gallupin mukaan Rasittavin palstahullu. 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on pelkkiä köyhiä ja taviksia, teillä ei olekaan diplomaattipasseja hähhähhää! Ette ole koskaan kuuluneet Suomen eliittiin.

Ap

Mulla on diplomaattipassi. Mitä ihmeellistä siinä on? Huoh. Pääsee jonojen ohi välillä. Terveiset Katajanokalta!

Hienoa, etten ole yksin taustani kanssa palstalla. Tai no sinun taustoistasi et maininnut...

Ap

Vierailija
144/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Isällä olikin Mersu! Bensiini-Mersu.

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.

Mersu on erittäin tavallinen. Sen sijaan KUTEN HUOMAAT, ellet sitä sivistyneenä JO TIENNYT, kuten sinun itseasiassa kuuluisi, diplomaattipassit kerätään pois jopa kuolleilta! Eli se, että mullapas onkin mun isäni diplomaattipassi on vähän erityisempää, kuin joku Mersu, LOL ja hohotus.

Ap

Tuota.... W116 korin 280SE isokorinen ässämersu ei nyt ihan tavllisen kansan auto 1970-luvulla nuoruudessani ollut. Lisäksi se ei ollut isoisältä peritty tai hänen ansioidensa myötä saatu.

Sinun isäsi oli jonkun diplomaatin hommia tekevän penska, kantanut perhepassia alaikäisenä ja sai kasaan DI-tutkinnon. Sinä paukutat henkseleitäsi sillä oman isäsi hänen isänsä töiden kautta saamalla passilla tällä Vauva.fi -palstalla. Minun silmissäni tässä on kysymyksessä kolmen sukupolven mittaisen degeraation tuottama ääliö.

No, mun isälläni oli 70-luvulla Range Rover, sekin on PALJON hienompi ja etenkin siihen aikaan erikoisempi, kuin Mersu. Jokainen tajuaa, mikä on Range Rover, sen sijaan sun Mersusi malli ei kerro kenellekään mitään ihmeellistä, voit toki aukaista, että mikä siinä oli noin ihmeellistä?

Sulla on edelleen Mersu, täysin tavis, vastaan Range. No?

Ap

Et taida tietää, että niihin 1st gen. Range Rovereihin laitettiin Suomessa muutaman vuoden ikäisinä dielselmoottorit ensimmäisen energiakriisin nostettua bensan hinnan pilviin. Alkuperäinen 3500cc V8-moottori oli hieman alimitoitettu siihen autoon ja erittäin janoinen. Käyetyty dieselmoottorit olivat usein esim. 3 - tai 4- sylinterisä Valmet-traktoreiden moottoreita. Range Roverin omistaminen 1970-luvulla oli usein surullinen tarina ilman aristokraattista hohtoa.

Millä Rangella sinä ajat nykyisin? Minä pidän erityisesti näistä lyhyemmistä Sport-malleista HSE-varustetasolla. Nykyisessä sitä ei valitettavasti ole, mutta valkoinen väri punaisella nahkasisustalla oli niin herkullinen yhdstelmä, että annoin sen vaikuttaa varustetasoa enenmmän.

Oli se silti kaunis auto. Ja hienompi, kuin teidän Mersu.

Ja en aja Rangeilla, koska en tykkää niiden (osin kyllä onneksi vain aika vähän) muuttuneesta muotoilusta. Alkuperäinen on aina alkuperäinen :)

Toisekeen en tuhlaa rahojani mihinkään kolmensadantonnin autoon. On järkevämpää ottaa niistä tuotot, ellei pääomatulojakin jo kerry mutenkin liikaa.

Ap

Kysymys kuuluikin, että millä sinä ajat? Itsehän edellisellä sivulla uhosit "ensin mitataan autot, hän aloitti" Olen lukevinani väistelyn yritystä kommenteistasi. Kerrohan nyt siis mikä auto on alla.

Pääoman sitomsesta autoihin olen kanssasi samaa mieltä. Huomasit varmaan, että nykeyisenikin on käytettynä hankittu haluamani värikombon vuoksi.

Pääomatuloja en ole huomannut voivan olla liikaa. Mieleen nousee seuraavat  vaihtoehdot:  sinulla ei niitä oikeasti ole vaan olet lukenut sellaisia olevan olemassa Seiskasta, et ole kovinkaan kyvykäs perhevarallisuden hoidossa, tai sijoitusyhtiösi on perustettu väärin. Kertoisitko onko vielä joku muu syy, jota en osannut ottaa huomioon.

Eli ei voi olla liikaa pääomatuloja niin, että kannattaisi ajaa 300 000:n autolla? 🤔

Mutta eikös niitä ole, jos tekee niin?

Ja mulla ei ole pääomatuloja ainakaan liikaa. Niitä olen saanut kuitenkin koko ikäni, eli on asiana ihan tuttu.

Ap

Vierailija
145/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isälläs on ollut diplomaattipassi ollessaan 16v se kertoo, että hänen vanhempansa ovat olleet diplomaattitehtävissä.

Etkö ole sellaisesta tietoinen?

Olin kyllä.

Ap

Vierailija
146/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän hullun isähän oli alkoholisti niin enpä tiedä mitä tässä tarkalleen pitäisi kadehtia 😂🤣

Eikä ollut.

Ap

Vierailija
147/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän hullun isähän oli alkoholisti niin enpä tiedä mitä tässä tarkalleen pitäisi kadehtia 😂🤣

Oli paljon kivempi isä kuin sulla 😝 Surkeaisäiset kirjoittelee toisten isistä pahaa 😜

Ap

Vierailija
148/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomaattipassejahan usein, varsinkin ennen muinoin, käytettiin vääryyksiin.

Kun on koskemattomuus, ovat rikolliset asiat helpommin toteutettavissa.

Ja tällä en tarkoita osoittaa ketään esim. palstalla kirjoittelevaa kyseisen passin haltijaa, sanon vaan että onhan tuolla "paremmissa piireissä" herrat tehneet vaikka mitä.

Se on oikein. Kun omaksi edukseen tekee. Suahan se tietysti harmittaa, mutta kiipeä itse vain samoihin asemiin. Tänäpäivänä ei taida tosin diplomaattius enä olla riittävän korkea asema sellaiseen...

Ap

Vierailija
149/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt melkoista sekoilua diplomaattipasseista. Niitä saa diplomaattitehtävissä olevat, heidän perheenjäsenensä ja jotkut keskeiset poliitikot. Eivät lähetystöjen duunarit tai tsupparit.

Diplomaatteja lähetystöissä on paljon enemmän kuin vain lähettiläs. Isoissa lähetystöissä diplomaatteja voi olla parikymmentä, siihen porukkaan kuuluu lähettiläs, lähetystön kakkonen, lehdistöattasea, talouspuolen asiantuntijat, puolustusasiamiehet jne. Kaikki ovat diplomaatteja, kaikilla perheineen diplomaattipassi. Kellään ei ole ’hienoutensa’ takia diplomaattipassia, vaan se aina liittyy työtehtävään, ja tehtävän päätyttyä ne luovutetaan pois.

Hirveästi etua niistä ei ole. Omalla kohdallani ehkä joskus pääsi lentokentällä nopeampaan jonoon, muuten diplomaatit suurkaupungeissa ovat sitä normaalia ylempää virkamieskuntaa, sinänsä mielenkiintoista elämää elävää, mutta eivät mitään ainutlaatuista porukkaa. Pienissä kaupungeissa kuten Helsinki diplomaatit ovat ehkä jännittävämpiä kuin maailman keskeisissä metropoleissa. Edes diplomaattirekkarilla ei hirveästi tee niissä kaupungeissa. Samalla tavalla tulee parkkisakko kuin muillekin.

Vierailija
150/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.

Mersu on erittäin tavallinen. Sen sijaan KUTEN HUOMAAT, ellet sitä sivistyneenä JO TIENNYT, kuten sinun itseasiassa kuuluisi, diplomaattipassit kerätään pois jopa kuolleilta! Eli se, että mullapas onkin mun isäni diplomaattipassi on vähän erityisempää, kuin joku Mersu, LOL ja hohotus.

Ap

Tuota.... W116 korin 280SE isokorinen ässämersu ei nyt ihan tavllisen kansan auto 1970-luvulla nuoruudessani ollut. Lisäksi se ei ollut isoisältä peritty tai hänen ansioidensa myötä saatu.

Sinun isäsi oli jonkun diplomaatin hommia tekevän penska, kantanut perhepassia alaikäisenä ja sai kasaan DI-tutkinnon. Sinä paukutat henkseleitäsi sillä oman isäsi hänen isänsä töiden kautta saamalla passilla tällä Vauva.fi -palstalla. Minun silmissäni tässä on kysymyksessä kolmen sukupolven mittaisen degeraation tuottama ääliö.

No, mun isälläni oli 70-luvulla Range Rover, sekin on PALJON hienompi ja etenkin siihen aikaan erikoisempi, kuin Mersu. Jokainen tajuaa, mikä on Range Rover, sen sijaan sun Mersusi malli ei kerro kenellekään mitään ihmeellistä, voit toki aukaista, että mikä siinä oli noin ihmeellistä?

Ap

Et taida tietää, että niihin 1st gen. Range Rovereihin laitettiin Suomessa muutaman vuoden ikäisinä dielselmoottorit ensimmäisen energiakriisin nostettua bensan hinnan pilviin. Alkuperäinen 3500cc V8-moottori oli hieman alimitoitettu siihen autoon ja erittäin janoinen. Käyetyty dieselmoottorit olivat usein esim. 3 - tai 4- sylinterisä Valmet-traktoreiden moottoreita. Range Roverin omistaminen 1970-luvulla oli usein surullinen tarina ilman aristokraattista hohtoa.

Millä Rangella sinä ajat nykyisin? Minä pidän erityisesti näistä lyhyemmistä Sport-malleista HSE-varustetasolla. Nykyisessä sitä ei valitettavasti ole, mutta valkoinen väri punaisella nahkasisustalla oli niin herkullinen yhdstelmä, että annoin sen vaikuttaa varustetasoa enenmmän.

Ja en aja Rangeilla, koska en tykkää niiden (osin kyllä onneksi vain aika vähän) muuttuneesta muotoilusta. Alkuperäinen on aina alkuperäinen :)

Toisekeen en tuhlaa rahojani mihinkään kolmensadantonnin autoon. On järkevämpää ottaa niistä tuotot, ellei pääomatulojakin jo kerry mutenkin liikaa.

Ap

Kysymys kuuluikin, että millä sinä ajat? Itsehän edellisellä sivulla uhosit "ensin mitataan autot, hän aloitti" Olen lukevinani väistelyn yritystä kommenteistasi. Kerrohan nyt siis mikä auto on alla.

Pääoman sitomsesta autoihin olen kanssasi samaa mieltä. Huomasit varmaan, että nykeyisenikin on käytettynä hankittu haluamani värikombon vuoksi.

Pääomatuloja en ole huomannut voivan olla liikaa. Mieleen nousee seuraavat  vaihtoehdot:  sinulla ei niitä oikeasti ole vaan olet lukenut sellaisia olevan olemassa Seiskasta, et ole kovinkaan kyvykäs perhevarallisuden hoidossa, tai sijoitusyhtiösi on perustettu väärin. Kertoisitko onko vielä joku muu syy, jota en osannut ottaa huomioon.

Eli ei voi olla liikaa pääomatuloja niin, että kannattaisi ajaa 300 000:n autolla? 🤔

Ja mulla ei ole pääomatuloja ainakaan liikaa. Niitä olen saanut kuitenkin koko ikäni, eli on asiana ihan tuttu.

Ap

1. Range ei veny 300.000 hintaluokkaan mitä et ehkä tiennyt.

2. Tässä nyt odotellaan sitä sinun paremman väen autoasi, jota sivumennen sanoen sinulla ei taida olla. Minkäänlaista. Jos jonkin merkin ja mallin tähän ilmoitat, pyydän sinua kirjautumaan Traficomin oma asiointi sivuille ja ottamaan autosi tiedoista viisi viimeistä valmistenumeron merkkiä. Tai kahdeksan ensimmäistä jos pelkäät yksilöivien merkkien antamista. Sen jälkeen minä kerron onko ilmoittamasi merkkisessä ja mallisessa ajoneuvossa sellainen valmistenumero. Toki saat ne merkit paperisesta rekisteriotteestakin, mutta se kun ei tietysti ole sinulla käsillä, niin poissuljetaan se selityksen mahdollisuus ja hae ne tiedot em. tavalla pieruverkkareissasi netistä.

Kiertele sinä vaan. Minä pyörittelen tässä varrasta ihan nautinnokseni. Aikaa ja vara kun on.

Vierailija
151/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä oikeasti on varakasta väkeä keskustelemassa, on käsillä yksi kapitalismin suurimmista ongelmista. Omaisuudella, kun ei välttämättä ole omien kykyjen kanssa mitään tekemistä, vaan suuret rahat voivat päätyä täysille tampioille.

Vierailija
152/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoministeriössä iso kasa duunareita joilla tuo passi.  ja tiedän asian varsin hyvin.

Vierailija
153/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isi vetää teidän isiä käkättimeen.

Vierailija
154/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää äitihullu?

Vierailija
155/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoministeriössä iso kasa duunareita joilla tuo passi.  ja tiedän asian varsin hyvin.

Duunareita joiden duuni on diplomaattitehtävä. Ei autokuskeilla ym ole diplomaattipassia, he ovat paikaltapalkattuja.

Vierailija
156/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli paljon kivempi isä kuin sulla 😝 Surkeaisäiset kirjoittelee toisten isistä pahaa 😜

Ap

Joten sulla oli surkea isä?

Vierailija
157/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-parkaa. Isänpäivä selvästi hänelle herkkä ja vaikea päivä 😔 Keino se on tämäkin käsitellä pahaa mieltä. Tsemppiä!

Vierailija
158/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä aihe on herättänyt niin paljon keskustelua? :D eihän diplomaattipassi nyt niin erikoinen juttu ole. Äitini oli aikoinaan töissä Suomen suurlähetystössä ulkomailla ihan perus hallinnollisissa hommissa ja sekä hän että hänen lapsensa (koska muutimme hänen kanssaan siihen maahan) saivat diplomaattipassit. Omani oli voimassa siihen asti kun täytin 18 vuotta.

Vierailija
159/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä aihe on herättänyt niin paljon keskustelua? :D eihän diplomaattipassi nyt niin erikoinen juttu ole. Äitini oli aikoinaan töissä Suomen suurlähetystössä ulkomailla ihan perus hallinnollisissa hommissa ja sekä hän että hänen lapsensa (koska muutimme hänen kanssaan siihen maahan) saivat diplomaattipassit. Omani oli voimassa siihen asti kun täytin 18 vuotta.

Outoa. Kyllä meillä oli vielä parikymppisellä lapsellakin diplomaattipassi. Palasiko äitisi kotimaahan juuri kun täytit 18, vai miksi et enää saanut diplomaattipassia?

Vierailija
160/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

1. Range ei veny 300.000 hintaluokkaan mitä et ehkä tiennyt.

2. Tässä nyt odotellaan sitä sinun paremman väen autoasi, jota sivumennen sanoen sinulla ei taida olla. Minkäänlaista. Jos jonkin merkin ja mallin tähän ilmoitat, pyydän sinua kirjautumaan Traficomin oma asiointi sivuille ja ottamaan autosi tiedoista viisi viimeistä valmistenumeron merkkiä. Tai kahdeksan ensimmäistä jos pelkäät yksilöivien merkkien antamista. Sen jälkeen minä kerron onko ilmoittamasi merkkisessä ja mallisessa ajoneuvossa sellainen valmistenumero. Toki saat ne merkit paperisesta rekisteriotteestakin, mutta se kun ei tietysti ole sinulla käsillä, niin poissuljetaan se selityksen mahdollisuus ja hae ne tiedot em. tavalla pieruverkkareissasi netistä.

Kiertele sinä vaan. Minä pyörittelen tässä varrasta ihan nautinnokseni. Aikaa ja vara kun on.

Missä olen kehunut paremman väen autollani? Kommenttini eivät ylpeilleet auto(i)llani, entisillä tai nykyisellä, millään tavalla.

Ap

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän