Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain eilen käsiini isäni vanhan passin. Se oli diplomaattipassi

Vierailija
08.11.2020 |

Vuodelta 1958 🤩 Aivan mahtava! En ollut tiennyt, että MUN ISÄLLÄ on ollut diplomaattipassi 👍

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoministeriön tekninen henkilökunta kantaa tuota passia.

He reissaa jatkuvasti.

Ja jotkut muut suurlähetystöjen työntekijät myös, ei kaikki.

Ja useat entiset poliitikot.

Mitä niiden kannessa lukee?

No, tuskin tiedät edes, koska et ole kyseisiä asiakirjoja koskaan nähnytkään. Eikös tuon Hakkaraisjutun yhteydessä nimenomaan sanottu, etteivät ne mitään diplomaattipasseja ole.

Ap

Vierailija
82/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Isällä olikin Mersu! Bensiini-Mersu.

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.

Mersu on erittäin tavallinen. Sen sijaan KUTEN HUOMAAT, ellet sitä sivistyneenä JO TIENNYT, kuten sinun itseasiassa kuuluisi, diplomaattipassit kerätään pois jopa kuolleilta! Eli se, että mullapas onkin mun isäni diplomaattipassi on vähän erityisempää, kuin joku Mersu, LOL ja hohotus.

Ap

Tuota.... W116 korin 280SE isokorinen ässämersu ei nyt ihan tavllisen kansan auto 1970-luvulla nuoruudessani ollut. Lisäksi se ei ollut isoisältä peritty tai hänen ansioidensa myötä saatu.

Sinun isäsi oli jonkun diplomaatin hommia tekevän penska, kantanut perhepassia alaikäisenä ja sai kasaan DI-tutkinnon. Sinä paukutat henkseleitäsi sillä oman isäsi hänen isänsä töiden kautta saamalla passilla tällä Vauva.fi -palstalla. Minun silmissäni tässä on kysymyksessä kolmen sukupolven mittaisen degeraation tuottama ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tuo passi on entistäkin ainutlaatuisempi, jos niitä ei yleensä jää talteen haltijoilleen 🤔 Hmmmm, hauskaa.

Miksi lie isälle se on sitten jäänyt.

Ap

Varmaan siksi että passi ei ole aito. Väärennetty ikäkin sen kertoo. Kyllä valtio aidoista diplomaattipasseista huolehtii.

Jos se ei ois aito, miksi ikää olisi peukaloitu 🤣

Ap

Ei oo tainnut tuohon aikaan auttaa, että esittää 18-vuotiasta, kun täysi-ikäisyyden raja on silloin vielä ollut 21.

Vierailija
84/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoministeriön tekninen henkilökunta kantaa tuota passia.

He reissaa jatkuvasti.

Ja jotkut muut suurlähetystöjen työntekijät myös, ei kaikki.

Ja useat entiset poliitikot.

Miksi UM:n tekninen henkilökunta saisi diplomaattipassit? Ainakin Iltasanomien vai -lehden jutussa Hakkaraisesta sanottiin, että se, mitä Hakkarainenkin luuli diplomaattipassiksi on AIVAN ERI asiakirja.

Ap

Vierailija
85/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ketjussa vielä oli kahta tietoa siitä, saavatko lähetystöjen muu henkilökunta diplomaattipassit, kuin diplomaatti itse (ja hänen perheenjäsenensä). Mitenköhän asia faktisesti on?

Ap

Veljeni sai diplomaattipassin, kun hän oli töissä asiantuntijatehtävissä Suomen suurlähetystössä ulkomailla. Hän ei siis ollut suurlähettiläs tai edes lähelläkään sitä.

Vierailija
86/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

... degeneraation tuottama ääliö....

Typo

Vierailija
87/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tuo passi on entistäkin ainutlaatuisempi, jos niitä ei yleensä jää talteen haltijoilleen 🤔 Hmmmm, hauskaa.

Miksi lie isälle se on sitten jäänyt.

Ap

Varmaan siksi että passi ei ole aito. Väärennetty ikäkin sen kertoo. Kyllä valtio aidoista diplomaattipasseista huolehtii.

Jos se ei ois aito, miksi ikää olisi peukaloitu 🤣

Ap

Ei oo tainnut tuohon aikaan auttaa, että esittää 18-vuotiasta, kun täysi-ikäisyyden raja on silloin vielä ollut 21.

Okei, no passissa ei tosiaan ole päivämäärää milloin syntymävuotta näyttäisi peukaloidun, ja se menee vanhentuneenakin portsarille kyllä henkilötodistuksesta. Joten voihan se olla, että sitä on tarvittu vasta 19-vuotiaana, koska siihen oli siis laitettu 2 vuotta enemmän ikää.

Ap

Vierailija
88/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ketjussa vielä oli kahta tietoa siitä, saavatko lähetystöjen muu henkilökunta diplomaattipassit, kuin diplomaatti itse (ja hänen perheenjäsenensä). Mitenköhän asia faktisesti on?

Ap

Veljeni sai diplomaattipassin, kun hän oli töissä asiantuntijatehtävissä Suomen suurlähetystössä ulkomailla. Hän ei siis ollut suurlähettiläs tai edes lähelläkään sitä.

Vai luuli saaneensa? Mitä sen kannessa luki? Niin no, tuskin tiedät niin tarkasti. Mutta siis ilmeisesti ihmiset luulevat jotain toista ovet hyvin avaavaa diplomaattipassiksi, mutta kenties ei ole oikeasti se.

Oikean kannessa lukee sana diplomaattipassi (vissiin ranskaksi ainakin silloin 50-luvulla oli).

Ap

Vierailija
89/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tarina, ap. Sitten voit vaikka lähteä sunnuntain kunniaksi ulkoilemaan, kun on nätti sää. Älä vietä koko päivää satuillen tietokoneen ääressä.

Vierailija
90/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi 50-luvulla ei ois tarkistettu juoko baarissa tai ravintolassa alaikäiset alkoholia?

Ap

Vierailija
91/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta kolmannen polven akateemisena tämän palstan lukeminen on kuin inttiin meno parikymppisenä: altistit itsesi läpileikkaukselle kaikista kansankerroksista, jollaisen kokemuksen olit viimeksi saanut ala-asteella (kävin yläasteen eliittikoulussa antiikin kieliopintojen vuoksi). Ei se huono asia ole. Kaikki taaplaa tavallaan ja pelaa kädessään olevilla korteilla. Kaikille ihimisille on paikka maailmassa ja kukaan ei ole toistaa parempi tai huonompi ellei itse siihen aktiivisesti halua vaikuttaa.

Mersu on erittäin tavallinen. Sen sijaan KUTEN HUOMAAT, ellet sitä sivistyneenä JO TIENNYT, kuten sinun itseasiassa kuuluisi, diplomaattipassit kerätään pois jopa kuolleilta! Eli se, että mullapas onkin mun isäni diplomaattipassi on vähän erityisempää, kuin joku Mersu, LOL ja hohotus.

Ap

Tuota.... W116 korin 280SE isokorinen ässämersu ei nyt ihan tavllisen kansan auto 1970-luvulla nuoruudessani ollut. Lisäksi se ei ollut isoisältä peritty tai hänen ansioidensa myötä saatu.

Sinun isäsi oli jonkun diplomaatin hommia tekevän penska, kantanut perhepassia alaikäisenä ja sai kasaan DI-tutkinnon. Sinä paukutat henkseleitäsi sillä oman isäsi hänen isänsä töiden kautta saamalla passilla tällä Vauva.fi -palstalla. Minun silmissäni tässä on kysymyksessä kolmen sukupolven mittaisen degeraation tuottama ääliö.

Touché!

Laittamattomasti sanottu. Ap voisi ladella omat saavutuksensa elämässään nyt framille.

Vierailija
92/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva tarina, ap. Sitten voit vaikka lähteä sunnuntain kunniaksi ulkoilemaan, kun on nätti sää. Älä vietä koko päivää satuillen tietokoneen ääressä.

Ootko noin kade, ettet usko? Oma taustasi on perhettään hakanneen putkinotkoisän, niin eihän muillakaan voi olla SINUA paremmin..

Ap

Vierailija
93/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Ap

No, mun isälläni oli 70-luvulla Range Rover, sekin on PALJON hienompi ja etenkin siihen aikaan erikoisempi, kuin Mersu. Jokainen tajuaa, mikä on Range Rover, sen sijaan sun Mersusi malli ei kerro kenellekään mitään ihmeellistä, voit toki aukaista, että mikä siinä oli noin ihmeellistä?

Sulla on edelleen Mersu, täysin tavis, vastaan Range. No?

Ap

Vierailija
94/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Vähän sellainen, että "Mun isä onkin parempi, kuin sun isä". Sellaisia pikkulapset harrastaa.

Vierailija
95/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko noin kade, ettet usko? Oma taustasi on perhettään hakanneen putkinotkoisän, niin eihän muillakaan voi olla SINUA paremmin..

Ap

Siis kai nyt kaikki ovat kateellisia ap:n isän mielikuvituspassista... Ap, ota lääkkeet.

Vierailija
96/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Looginen päättelysi ontuu eikä argumentointisikaan sitä tue. Esimerkiksi minulla on sinua paremmin vaikka isäsi oli degeneroitunut, ehkä alkoholisoitunutkin,  luuseridippainssi. 

Vierailija
97/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen Karjala-Seura kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Ap

Touché!

Laittamattomasti sanottu. Ap voisi ladella omat saavutuksensa elämässään nyt framille.

Ensin mitataan autot. Hän aloitti!

Ap

Vierailija
98/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi MUN isällä oli eka videonauhuri 1977, vhs-videokamera 80-luvun alkupuolelta, monta eri purjevenettä ja SM-voittojakin omassa luokassaan kaksi. Siihen Mersun hintaviuteen(?) vaan ja muutenki, liittyen.

Ap

Vierailija
99/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vai luuli saaneensa? Mitä sen kannessa luki? Niin no, tuskin tiedät niin tarkasti. Mutta siis ilmeisesti ihmiset luulevat jotain toista ovet hyvin avaavaa diplomaattipassiksi, mutta kenties ei ole oikeasti se.

Oikean kannessa lukee sana diplomaattipassi (vissiin ranskaksi ainakin silloin 50-luvulla oli).

Ap

Kannessa luki diplomaattipassi jollain kielellä. Muistaakseni juuri ranskaksi, mutta koska näin passin noin 5 vuotta sitten, en ole enää kielestä täysin varma (enkä siitä, lukiko se vain yhdellä vai useammalla kielellä).

Ja passi piti tosiaan palauttaa siinä vaiheessa, kun työsuhde päättyi.

Vierailija
100/177 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280SE kirjoitti:

Ap

No, mun isälläni oli 70-luvulla Range Rover, sekin on PALJON hienompi ja etenkin siihen aikaan erikoisempi, kuin Mersu. Jokainen tajuaa, mikä on Range Rover, sen sijaan sun Mersusi malli ei kerro kenellekään mitään ihmeellistä, voit toki aukaista, että mikä siinä oli noin ihmeellistä?

Sulla on edelleen Mersu, täysin tavis, vastaan Range. No?

Ap

Et taida tietää, että niihin 1st gen. Range Rovereihin laitettiin Suomessa muutaman vuoden ikäisinä dielselmoottorit ensimmäisen energiakriisin nostettua bensan hinnan pilviin. Alkuperäinen 3500cc V8-moottori oli hieman alimitoitettu siihen autoon ja erittäin janoinen. Käyetyty dieselmoottorit olivat usein esim. 3 - tai 4- sylinterisä Valmet-traktoreiden moottoreita. Range Roverin omistaminen 1970-luvulla oli usein surullinen tarina ilman aristokraattista hohtoa.

Millä Rangella sinä ajat nykyisin? Minä pidän erityisesti näistä lyhyemmistä Sport-malleista HSE-varustetasolla. Nykyisessä sitä ei valitettavasti ole, mutta valkoinen väri punaisella nahkasisustalla oli niin herkullinen yhdstelmä, että annoin sen vaikuttaa varustetasoa enenmmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi