Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että kaikkien näiden yhteisten vuosienkin jälkeen mies saa halutessaan minut nauramaan yhdellä lauseella, joka on tarkoin harkittu ja tilannekoominen. Enpä tiedä miksi, mutta kellään muulla perheenjäsenelläni tai ystävälläni ei tätä kykyä ole.
Miksi tämä on sinulle ongelma? :(
Kunhan nyt vaan piti päästä hehkuttamaan.
Kuinka lihavaksi ja laiskaksi vaimo tulee lapsen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Äijän sikailu aina kun ryyppää, paskoo huolella housuun, eikä käy suihkussa kahteen viikkoon, aivastelee niin, että räkkälimppejä lentää sinne tänne, välillä joiteri roikkuu parrassa tai vaatteissa. Syö niin, että ruuat on paidalla ja sylissä, käy paskalla, ei pyyhi persettää eikä vedä pönttöä, saati pese käsiään kun käy tarpeillaan jne...mutta nämä nyt esimerkkejä, ei ollut tuollainen suhteen alussa, alkoholisoitumisen myötä tullut tämmöseksi..
Pidähän kiinni tästä ukosta! XD
Miten eri tavalla miehet ja naiset maailman ja parisuhteeseen liittyvät asiat kokee ja miten vaikeaa on puhua niin, että molemmat ymmärtää toisiaan. Ja kun mukaan liitetään miten vähän siihen ymmärrykseen on halua...
Meikäläisen Maija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijän sikailu aina kun ryyppää, paskoo huolella housuun, eikä käy suihkussa kahteen viikkoon, aivastelee niin, että räkkälimppejä lentää sinne tänne, välillä joiteri roikkuu parrassa tai vaatteissa. Syö niin, että ruuat on paidalla ja sylissä, käy paskalla, ei pyyhi persettää eikä vedä pönttöä, saati pese käsiään kun käy tarpeillaan jne...mutta nämä nyt esimerkkejä, ei ollut tuollainen suhteen alussa, alkoholisoitumisen myötä tullut tämmöseksi..
Pidähän kiinni tästä ukosta! XD
Pysyy kiinni pitämättäki valitettavasti
Vaimoni vanhemmilla oli karmea avioliitto ja 11 lasta. Anoppi tunsi miestänsä kohtaan syvää aiheellista katkeruutta. Anoppi oli lapsistaan erityisesti mieltynyt tulevaan vaimooni, ja sanoi toivovansa, ettei tämä koskaan joutuisi naimisiin, niin kuin hän.
Tilanne kehittyi anopin loppua kohti. Kertasi katkeruuttaan mieheensä, eikä puhunut minulle sanaakaan. Ehkä näki minun ryöstäneen rakkaan tyttärensä. Appi oli todellinen despootti ja sovinistisika, mutta heidän tyttärensä maailman herttaisin vaimo.
Ei ongelma vaan siitä olen yllättynyt kun ukko pysynyt vierellä 40v. vaikka itselle tuli 50 villitys 😲
Se, että toisen puheilisiin ja lupauksiin ei voi luottaa.
Alkuhuuman jälkeen toimittiin vaan miehen halujen mukaan ja kuvioihin astui sen oudot toiveet.
Arvostuksen puute toiselta. Ihan sama mitä tekee ja kuinka suorittaa niin puoliso löytää aina jotain pientä moitetta jostain. Olen pessyt pyykkiä ja imuroinut ja pessyt vessan yksin koska ei ikinä osallistu kotitöihin kun hoitaa ne miesten jutut (joita on kerran kahdessa kuussa!) ja kun puoliso tulee kotiin hän huomauttaa väärin ladatusta tiskikoneesta tai lajittelemattomista sukista. Ei muista äitienpäivänä (ei edes onnittelut) vaikka olen äiti. Ei vaikka viime vuonna sanoin asiasta itkuisena. Hänelle asia ei merkitse, joten ei ymmärrä miksi tulisi onnitella.
Kaikenkaikkiaan siis tunnekylmyys. Kaikki annettu kritiikki on minun valittamistani ja että olen vaikea. Muuten sujuu hyvin, kun ei vain valita siitä ettei ole onnellinenkaan. Kun vain huomaisi sen miten vähän minulla on ikinä mitään vapaata tässä elämässä verrattuna hänen elämäänsä. Tiedän, että jollekulle muulle olisin lottovoitto ja aina kun joku suhteen ulkopuolinen osoittaa kiinnostusta sydämeni tuntuu murtuvan entisestään kun mietin miten puolisoni ei ymmärrä sitä miten sokeana muut varmaan häntä asian suhteen pitävät. Mutta minä valitsin kaikista ihmisistä juuri hänet.
Ja kyllä, jos voisin palata aikojen taa valitsisin sinkkuuden ja oman hiljaisen tyytyväisyyteni uudelleen. Ja jos joskus eroan nautin siitä ihan jokaisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuuman jälkeen toimittiin vaan miehen halujen mukaan ja kuvioihin astui sen oudot toiveet.
Mullakin hämmästyttää tämä miesten pohjaton itsekeskeisyys ja kyky sekä halu jyrätä toinen osapuoli omilla vaatimuksillaan. Jos nyt puhutaan samasta asiasta.
Toinen voi muuttaa käyttäytymistään ja jättää pois kaiken sen, mihin alunperin tunsin vetoa. Sitten hän hämmästyy, kun en kelpuutakaan häntä enää suhteeseen sellaisena kuin hän nyt on. Tällainen kyvyttömyys ymmärtää syitä ja seurauksia kyllä yllätti.
Vierailija kirjoitti:
Toinen voi muuttaa käyttäytymistään ja jättää pois kaiken sen, mihin alunperin tunsin vetoa. Sitten hän hämmästyy, kun en kelpuutakaan häntä enää suhteeseen sellaisena kuin hän nyt on. Tällainen kyvyttömyys ymmärtää syitä ja seurauksia kyllä yllätti.
Kuulostaa niin tutulta :D
"Eks toista kuulu rakastaa no matter what??"
No ei kuulu! Äidin ehkä kuuluu mutta puoliso ei ole äiti :D
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lihavaksi ja laiskaksi vaimo tulee lapsen jälkeen.
Olisi varmaan kannattanut osallistua ISÄNÄ lasten hoitoon ja vaikka tehdä ruokaakin joskus tai imuroida. Ja omat harrastukset tärkeämpiä...?. Eikä jättää kaikkea vaimon niskoille. Voimia eikä aikaa itsensä hoitoon äidillä? (toivottavasti löytyy vielä :)
terv, kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Eksän (20 v kokemus) kohdalla: mieskin nalkuttaa.
Nyksän (10 v kokemus) kohdalla: mies ei ole kiinnostunut naiskauneudesta eikä katso naisten perään.
Tuo naiskauneus myös minulla ihmetyttää. Minun mieheni ei myöskään ole kiinnostunut sen enempää kuin minä mies komeudesta. Ne saa tulla vastaan ja mennä saman tien. 20v naimisissa oltu.
Vierailija kirjoitti:
Haluttomien vaimoille tiedoksi, että haluttomuus saattaa kohdistua vain sinuun ja miehellä voi olla satunnaista seksiä liiton ulkopuolella, vaikka et niin ikinä uskoisikaan. Varma tieto.
Vaikka sinulla on varma tieto joistakin, ei se tarkoita, että kaikkien kohdalla on näin.
Vierailija kirjoitti:
Olisin eronnut jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yleistä on, että yli 40v miehet kiihottuvat teinityöistä. Sairasta touhua.
Kukapa mies nyt ei kiihottuisi 18-vuotiaasta nuoresta naisesta. Ehkä jos on joku mummofetissi niin sitten ei.
Kyllä niitä tämän hetken eläjiä on hyvin paljon. On miehiä, joilla on hyvä perusta vaimon ja perheen kunnioitukseen lähtenyt jo kotoa. Minun mieheni on alun peritään ollut sitoutunut avioliittoon. Hän hyväksyy vanhenemisen prosessin. Me ikäännytään ja vanhetaan yhdessä.
Sairasta tuollainen kiihottuminen nuorista naisen aluista!
Olen onnistunut valitsemaan kaikista maailman miehistä ne yksilöt, kaksi kertaa, jotka ovat kiinni äideissään. Kun napanuora ei ole katkennut, ei parisuhteesta tule mitään. Jäin aina toiseksi. Toki itsellänikin on peiliin katsomisen paikka mutta ihmettelen, miten parisuhteessa elävälle miehelle oma äiti voi olla niin tärkeä.