Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Ihana unelmien mies alkoholisoitui ja alta paljastui käsittelemättömät traumat ja ahdisushäiriö. Ihana koti ja perhe mutta mikään apu ei auta. Miehen persoona alkanut muuttumaan ilkeäksi. Alkosta ei halua luopua, enkä minä haluaisi miehestä. Alkaa olla henkisesti vaan kuppi aika tyhjä.
Lapset eivät asu kotona joten häihin tämä ei niin akuutisti vaikuta.. meillä olisi ihana elämä jos toinen ymmärtäisi ottaa apua vastaan.
En olisi uskonut että tähän voidaan päätyä. Kaikki mitä luulin valinneeni parisuhteeseen on kääntynyt päälaelleen.
Ehkä se, että kaikkien näiden yhteisten vuosienkin jälkeen mies saa halutessaan minut nauramaan yhdellä lauseella, joka on tarkoin harkittu ja tilannekoominen. Enpä tiedä miksi, mutta kellään muulla perheenjäsenelläni tai ystävälläni ei tätä kykyä ole.
Se miten vähän läheisyyttä olen koko 27v avioliiton aikana saanut mieheltäni.
Epäilen että hän kaipaa erästä nuoruuden rakkauttaan aika-ajoin, kaipasi tätä vielä ihan hetki ennen naimisiinmenoakin. Tosin ei hän minua koskaan ole kosinutkaan, minä varasin kirkon ja järjestin häät. Sain lapset ja perinteisen perheen mökin ja farmsriauton. Olin onnellinen niiltä osin, mutta jotain väliltämme puuttuu vaikka yhdessä oltu iät ajat....tavan ja rahan vuoksi.
Mitäs läksin.
Mistä tiedät, että kaipasi ennen häitä?
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden avioliiton kokemuksella se kuinka paljon mies miettii ja elää sek sin kautta. Koko ajan puhuu siitä, koko ajan sitä pitäisi olla , koko ajan pitäisi räplätä sieltä.
Kaikki asiat linkittyy sek siin. Jos ostan uudet alusvaatteet niin mies luulee että se on kutsu sek siin. Jos hymyilen, mies luulee että olen puutteessa. Jos menen suihkuun yksin, mies näkee sen mahdollisuutena sek siin.
Voisko olla vaikka viikon hiljaa ja selibaatissa!?!? Tässä elämässä on muutakin tekemistä ja ajateltavaa.
Sama. Täysin sama. En voi vaihtaa rauhassa illalla yöpaitaa päälle kun riisuutuminen on miehelle jo signaali s***iin.
Se miten sokea mies on. Voi vaikka talloa paitansa päälle joka on lattialla,mutta en nosta sitä pois lattialta.
Lyhynäköisyys,ei osaa suunnitella esim viikon ruokia.
Se miten netin selaaminen kiinnostaa enemmän kun minun seura.
Ensin mies avautuu yhden lauseen verran jostain asiasta. Sitten kun tartun aiheeseen, vetäytyy kuoreensa ja sanoo "ettei tarkoittanut mitään, en minä mitään sanonut, ei sillä ollut väliä, unohda, taasko alat kiukutella" jne. Siinä vaiheessa alan kiukutella kyllä jos mies ensin heittää jonkun ärhäkän mielipiteen eikä suostu keskustelemaan. Miestä ei saa puhumaan ennen kuin ärähdän kunnolla ja silloinkin vaan puolustelee ja kieltäytyy keskustelemasta. Jos puhun, hänen mielestään asiasta "tehdään turhaan näin suuri numero".
Eikä seksiä ole. Haluan saakeli olla sinkku mutten jaksa sitä hirveää haloota mikä erosta tulisi. En käsitä miksi hän edes haluaa olla yhdessä jos seksi ei maistu eikä puhuta asioista.
Vierailija kirjoitti:
Se miten netin selaaminen kiinnostaa enemmän kun minun seura.
Kun mies toivoo enemmän huomiota naiseltaan, alkaa parkuminen omasta tilasta ja ripustautumisesta yms.
15v parisuhde--
paitsi että se oli vain toisen osapuolen ymmärryksen ja käsityksen mukaan suhde. Oli tietysti lapsetkin.
Joka tapauksessa " tässä avoliitossa" mies ei puhunut.
Istui sohvalla puhelimella.
Yht äkkisesti hävisi mastojen juurelle reissuilleen ja parkkipaikoille.
( Käsittäääkö kukaan miksi? Millä motiivilla?)
Vietti kaiken ajan puhelimella.
Ja sitten totesi että " onneksi ei oltu naimisissa mikään ei koskaan merkinnyt mitään"
" Hän ei tunnusta ikinä"
" Hän ei tarvitse ketään eikä mtn"
" Hän korjaa nyt virheitään"--
Eipä mennyt kauaa kun uusi oli kuvioissa
Uusi ei vain tiedä että kuviossa on koko ajan useita vara- vaihtoehtoja
Se että miestä ei enää kiinnosta seksi eikä läheisyys. Minun pitäisi tehdä aloite. En viitsi kun huomaan ettei seole tarpeeksi kiinnostunut. Sekin ihmetyttää kun ei se puhu just mitään. Tekee vaan töitä. Ei osaa pitää lomaa.
Naiset on viriilejä pitkään toisin kuin miehet. Eturauhanen vaivaa välillä ja ei kiinnosta edes läheisyys. Naiselle sopis nuorempi mies.
seksitön liitto, ei mtn apua taloustöissä, ei matkustelua, ei tunteiden näyttämistä...
Miten yleistä on, että yli 40v miehet kiihottuvat teinityöistä. Sairasta touhua.
Se, että erot vanhemmudessa voivat olla niin räikeän erilaisia että yhteisiä sääntöjä tai rutiineja on vaikea sopia. Olen pitänyt tärkeänä että olemme tasa-arvoiset vanhemmat mutta kieltämättä välillä tuntuu että olisi helpompaa yksin kun ei toinen sabotoisi tekemääni kasvatustyötä.. puoliso ei siis haluaisi/tarvitsisi rutiineja. Minä haluaisin kun lapsen toiminta helpottuu ja turhat väännöt ovat poistuneet aina kun toiminta on ennalta arvattavaa ja tuttua. Ts. En jaksais jokapäivä keskustella että pestäänkö aamuisin hampaat vai ei. Laitetaanko hanskat käteen vai ei jne. Elämä on lapsen kanssa kivempaa kun energiaa jää muuhun kuin jokapäiväiseen vääntämiseen. haluaisin lisää lapsia mutta tuntuu liian pelottavalta riskiltä.. puolisona mies on mahtava mutta kukapa olisi osannut selvittää lapsettomasta ihmisestä että millätavoin hän kasvattais lapsensa
Se, että miehelläni on harvinaisen paljon tunnepuolella kehitettävää. Ja nyt ei ole kyse siitä, että hän on tunteeton, vaan päinvastoin. Mies murjottaa, kiukuttelee, pahoittaa mielensä ja vaipuu epätoivoon vähän väliä. Minulla on enemmän tekemistä kun opetan miehelleni tunnetaitoja kuin lapsillemme.
Mieheni on 55 (itseäni 10 vuotta vanhempi) ja häntä ei enää kiinnosta mikään. Elämä valuu hukkaan telkkaria tuijottaessa ja sohvalla maatessa. Mies alkoi jo 4-kymppisenä saamaan selkävaivoja puhtaasti liikkumattomuuden vuoksi, mutta häntä ei kiinnosta pitää itsestään huolta, eikä häntä saa houkuteltua edes kävelylle mukaan. Kaikesta pitää narista vastaan, mikään ei kelpaa, mitään ehdotuksia ei edes harkita jne. Miehestä on myös tullut ilkeä ja töykeä. Somessa hän saattaa heittää vanhojen kavereidensa kanssa kaksimielistä läppää, mikä on niin noloa, kun todellisuudessa miehellä ei ole edes seisonut kunnolla enää vuosiin.
Olen jo vuoden suunnitellut hänen selkänsä takana eroa ja järjestänyt kaiken valmiiksi, koska en enää jaksa tuhlata kallisarvoista elämääni hänen kanssaan.
Parisuhteeseen ja sen ylläpitoon ei riitä pelkkä yksi yhteinen harrastus tai mielenkiinnonkohde.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että kaikkien näiden yhteisten vuosienkin jälkeen mies saa halutessaan minut nauramaan yhdellä lauseella, joka on tarkoin harkittu ja tilannekoominen. Enpä tiedä miksi, mutta kellään muulla perheenjäsenelläni tai ystävälläni ei tätä kykyä ole.
Miksi tämä on sinulle ongelma? :(
Vierailija kirjoitti:
Miten yleistä on, että yli 40v miehet kiihottuvat teinityöistä. Sairasta touhua.
Kukapa mies nyt ei kiihottuisi 18-vuotiaasta nuoresta naisesta. Ehkä jos on joku mummofetissi niin sitten ei.
Se miten haluttomaksi nainen tulee kun lapset on tehty.