Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuu ihan sydämeen nuo verotiedot kun itse on täysin köyhä

Vierailija
03.11.2020 |

ja sairas. Ruoatkin leipäjonosta. Kunpa Jeesus ottaisi jo pois ja armahtaisi tästä epätasa-aron helvetistä.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sinä pelkää, ystäväni. Rukoile muiden puolesta.

Mark. 10:17-31; Luuk. 18:18-30)

Eräs mies tuli Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?"

17. Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kysyt? On vain yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt."

18. Mies kysyi: "Mitkä?" Jeesus vastasi: "Nämä: älä tapa28, älä tee huorin, älä varasta, älä anna väärää todistusta,

19. kunnioita isääsi ja äitiäsi ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä olen noudattanut. Mitä minulta vielä puuttuu?"

21. Jeesus vastasi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, mene ja myy omaisuutesi ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."

22. Tämän kuultuaan nuorukainen lähti murheellisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan.

24. Vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Ei tänne kannata koko raamattua kirjoittaa. Myös köyhien kateus on ahneutta.

Kateus on yksi kuolemansynneistä. En ole itse mikään suurituloinen edes, mutta olen siitä huolimatta sitä mieltä, ettei näitä tietoja tarvitsisi julkaista. Sosiaalituilla elävät haluaisivat ilmeisesti, että työllään rahansa ansaitsevien pitäisi antaa kaikki rahat heille? Heillehän on jo taattu ilmainen asuminen ja terveydenhuolto ja rahaa ruokaan. Tällaiset keskustelut ovat tuhoisia jopa kaltaiselleni keskituloiselle, joka silti maksaa aimo summan veroja. Eilen oli mätkyjen eräpäivä, yli tuhat euroa.

Sosiaalituilla elävä elää käytännössä työssäkäyvien palkasta maksetuilla veroilla. Tuossa tilanteessa ei itselläni olisi kyllä tulla vaatimaan lisää liksaa toisten taskusta, jos kerran jo asuminen, koulutus, terveydenhuolto ja muut perusasiat maksetaan. Harkinnanvaraista tukea myönnetään tietsikoihin, kodinkoneisiin ja moneen sellaiseen asiaan, jota pienipalkkaisilla ja keskituloisilla ei ole varaa noin vain ostaa, mutta sossusta sellainen hommataan noin vain. Ei kyllä olisi otsaa kadehtia rikkaita, jotka koko homman kustantavat ja vielä vaatia lisää.

En siis vastusta, että kodinkoneet ja muut ostetaan, koska itse en haluaisi olla muiden elätettävänä, vaan käydä töissä ja maksaa itse laskuni, vaikka se tuottaakin välillä vaikeuksia. Esimerkiksi jos pesukone hajoaa, ei ole välttämättä heti varaa ostaa uutta, vaan pitää säästää. Kun kaiken saa ilmaiseksi, ei näköjään mitään osata arvostaa, ei sitäkään, että muut verorahoillaan elättävät heikompia. 

Moni tulonsiirroilla elävä on niin erkaantunut todellisuudesta, että kuvittelee ansiotulojen kilahtavan työntekijän tilille yhtä automaattisesti ja vaivatta kuin mitä ”köyhä” saa Kelasta rahaa perus- ja muihin tarpeisiin.

Vierailija
102/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt jo vuosia alle 300 eurolla kuussa koska maksan toimeentulotuen perusosastani pois myös opintolainaa. Sydämeen sattuu välillä lähinnä se että en voi kuluttaa muuhun kuin kirppareihin ja ruokakauppaan. Tavaraa en tarvitse mutta palveluja voisin käyttää mutta ei ole rahaa. Oma työllisyytenikin on kiinni kulutuksesta ja jos kulutusta ei ole, ei ole työtä. Tuntuu että kaivan omaa kuoppaani olemalla näin köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap. valittaa, että hakee ruokaa leipäjonosta. Eikös se ole ihanaa, että saa ilmaista ruokaa.

Niin sitä luulisi. Todellisuudessa osa ruokajonoissa jaetusta ruoasta päätyy tuonne pitkin mäkiä rottien ruoaksi, koska on jonottajan suuhun väärän makuista ruokaa. Aivan uskomatonta mielestäni.

Vierailija
104/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on listoilla tuolla.

Juu rahaa ja omaisuutta meillä on.

Mutta arvaa onko se pelkkää onnea ja autuutta?

Mies on paljon pois kotoa ja jos on kotona niin työ on koko ajan mielessä. Meillä on perheessä kaikkea ongelmaa mm yksi lapsi ollut sijoituksessa (hänelle tuli päihteet yms 13-vuotiaana).

Ulkopuolisille näyttää varmaan hyvältä, mutta kulissit ovat kovat. Tiedän myös että tällä naapurustolla tapahtuu myös neljän seinien sisällä paljon sellaista mitä ei voi edes kuvitellakaan. Asutaan ns hienostoalueella ja kulisseja on kaikilla.

Ei tarvitse kadehtia. Kolikolla on se kääntöpuolensa.

Kannattaisi katsoa peiliin.

Vierailija
105/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koronavuosi on ehkä maailmankaikkeuden huonoin vuosi mässäillä näillä verotiedoilla, kun koko maassa ja maailmassa vallitsee epävarmuus ja pahoinvointia on vaikka muille jakaa.

Miettikää niitä verotietoja lukiessa, että kaikella on todellakin hintansa. Kovaa tienaavat tekevät ihan kauheasti töitä, ehkä jopa enemmän kuin jaksaisivat. Rahalla saa asioita, mutta elämässä on mahdollisuus saada muitakin tavoiteltavia juttuja, joita rahalla ei saa.

Rikas voi olla luonteeltaan ihan hirveä kusipää, jo sillä että sinulla on lempeyttä ja sydän paikallaan olet tietyllä tapaa asteikolla paljon korkeammalla kuin yksikään jonka tilillä on miljoonia.

Tsemppiä kaikille, älkää lukeko niitä verotietoja liikaa, loppujen lopuksi keltainen lehdistö vain haluaa kohua ja myydä omaa julkaisuaan.

Vierailija
106/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että sille listalle on päästy sohvalla makaamalla?

Ap:hän kirjoitti olevansa sairas.

Joillakin on enemmän terveyttä kuin toisilla, vaikka saattavat vetää kaksin käsin makkaraa ja voita, polttavat tupakkaa jne.

Vierailija
107/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli noilla listoilla koska teki koko elämänsä paljon töitä. Vasta kun hän jäi eläkkeelle oikeastaan tutustuin isääni, koska sitä aiemmin hän kävi kotona pääasiassa nukkumassa. Työmatkoilla oli keskimäärin 3 yötä viikosta.

Rahaakin tuli, mutta ei mitään miljoonaomaisuutta. Nykyrahaksi muutettuna tulot olivat varmaan jossakin 200 tuhannen kieppeillä, josta tietenkin veroprosentti jotain 50%.

Joku voi tuota kadehtia, mutta tosiasia on että uhrasi tuota vastaan elämänsä ja isyytensä työnteolle. Itsekin teen parhaillani samaa, koska tuo on minulle miehen malli.

Vierailija
108/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap. valittaa, että hakee ruokaa leipäjonosta. Eikös se ole ihanaa, että saa ilmaista ruokaa.

Niin sitä luulisi. Todellisuudessa osa ruokajonoissa jaetusta ruoasta päätyy tuonne pitkin mäkiä rottien ruoaksi, koska on jonottajan suuhun väärän makuista ruokaa. Aivan uskomatonta mielestäni.

Suomessa ei ole varsinaista köyhyyttä, vaan aina liittyy siihen liuta muita ongelmia. Perustoimeentulohan on kaikille taattu terveydenhoidon lisäksi.

Vierailija
109/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sinä pelkää, ystäväni. Rukoile muiden puolesta.

Mark. 10:17-31; Luuk. 18:18-30)

Eräs mies tuli Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?"

17. Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kysyt? On vain yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt."

18. Mies kysyi: "Mitkä?" Jeesus vastasi: "Nämä: älä tapa28, älä tee huorin, älä varasta, älä anna väärää todistusta,

19. kunnioita isääsi ja äitiäsi ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä olen noudattanut. Mitä minulta vielä puuttuu?"

21. Jeesus vastasi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, mene ja myy omaisuutesi ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."

22. Tämän kuultuaan nuorukainen lähti murheellisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan.

24. Vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Ei tänne kannata koko raamattua kirjoittaa. Myös köyhien kateus on ahneutta.

Kateus on yksi kuolemansynneistä. En ole itse mikään suurituloinen edes, mutta olen siitä huolimatta sitä mieltä, ettei näitä tietoja tarvitsisi julkaista. Sosiaalituilla elävät haluaisivat ilmeisesti, että työllään rahansa ansaitsevien pitäisi antaa kaikki rahat heille? Heillehän on jo taattu ilmainen asuminen ja terveydenhuolto ja rahaa ruokaan. Tällaiset keskustelut ovat tuhoisia jopa kaltaiselleni keskituloiselle, joka silti maksaa aimo summan veroja. Eilen oli mätkyjen eräpäivä, yli tuhat euroa.

Sosiaalituilla elävä elää käytännössä työssäkäyvien palkasta maksetuilla veroilla. Tuossa tilanteessa ei itselläni olisi kyllä tulla vaatimaan lisää liksaa toisten taskusta, jos kerran jo asuminen, koulutus, terveydenhuolto ja muut perusasiat maksetaan. Harkinnanvaraista tukea myönnetään tietsikoihin, kodinkoneisiin ja moneen sellaiseen asiaan, jota pienipalkkaisilla ja keskituloisilla ei ole varaa noin vain ostaa, mutta sossusta sellainen hommataan noin vain. Ei kyllä olisi otsaa kadehtia rikkaita, jotka koko homman kustantavat ja vielä vaatia lisää.

No varmasti on vaikeampi maksaa pienistä ansiotuloista sitä elintasoa, minkä saa sosiaalitoimesta tekemättä mitään. Uskon todella, että ottaa pannuun lueskella valituksia siitä tilanteesta. Normaaliin elintasoon katsotaan kuuluvan pesukone, astianpesukone, tietokone, televisio, bussikortit ainakin, mutta pienipalkkaisella ei välttämättä ole noihin varaa, vaikka käy töissä.

Vierailija
110/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe rikastui ns puolihuolimattomasti .

Sain 22 vuotiaana vakityön ja ostin seuraavana vuonna asunnon.

Pari v laitoin aspiin opintolainan.

Pari v sen jälkeen ostin kollegalleni asunnon. Häneltä lähti asunto alta ja tajusin on hölmöä olla ostamatta asunnon.

Kollega itse valitsi asunnon ja asuu siinä vieläkin. Tämä oli v 1998,

Seuraavana vuonna ostin seuraavan ja loppuvuonna ostin vielä yhden.

Näihin tarvittiin vakuutena vain minun asunto, ekaan vanhempieni mökki ja tokaan ja kolmanteen vanhempieni omakotitalo.

Tämän jälkeen tapasin mieheni. Yhdessä lyhennettiin lainoja ja hän osti omalla aspillaan meille yhteisen kodin ja minun laitettiin vuokralle.

Homma jatkui ja nyt meillä on 16 asuntoa. Tyhjiä kuukausia on ollut alle 10 yhteensä, kun kaikki lasketaan yhteen.

Nyt meille tulee toinen ongelma,

Ihan kohta lainat on maksettu. En halua ostaa alueelta, jota en tunne ja rahaa tulee joka kk lisää.

Itse olen lomautettuna ja en enää palaa töihin . Ellei ihmeitä tapahdu.

On vaikeaa miettiä mitä seuraavaksi.

Varakkuus on tullut tosi pienellä riskillä ja olin ns hullunrohkea nuorena . Ja aika oli hyvä.

Vierailija
111/111 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole varsinaista köyhyyttä, vaan aina liittyy siihen liuta muita ongelmia. Perustoimeentulohan on kaikille taattu terveydenhoidon lisäksi.

Etuuskäsittelijä sanoikin että vika on rahankäytössä eikä rahan määrässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä