Sattuu ihan sydämeen nuo verotiedot kun itse on täysin köyhä
ja sairas. Ruoatkin leipäjonosta. Kunpa Jeesus ottaisi jo pois ja armahtaisi tästä epätasa-aron helvetistä.
Kommentit (111)
Miten ihmeessä sinulla sattuu sydämeen? Siksikö, että nyt tajuat että nämä ihmiset maksaa sun elämisen? Muuten en ymmärrä, en sitten millään. En ole itse rikas, mutta musta on hemmetin hienoa katsoa muutamaa tuttavaa listalla. Olen ylpeä heidän puolestaan, että pitävät tätä maata pystyssä ja maksavat esimerkiksi tulevan vanhempainvapaani.
Älä lue niitä. Ei ne ihmiset välttämättä ole yhtään sen onnellisempia.
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin juuri että veljeni tienaa 5 kertaa sen mitä itse. Ja sitten muistinkin että se vetää 80-tuntisia työviikkoja, suhaa eri kaupunkien väliä mennessään yöpäivystämään jonnekin perähikiälle, eikä yksikään kumppaniehdokas ole jaksanut jäädä aina toiseksi työnteolle. Itse en haluaisi tuollaista elämää, vaikka tietysti raha kelpaisi. Kaikella on kai hintansa.
Minkä ikäinen?
Itse olen hangannut ympäri suomea tehtailla töissä, heinäkuussakin 220h.
Ei yhtään kiinnosta, ei jaksaisi, ei huvita ja mitään en ole saavuttanut työnteolla, paskalla palkalla duunarina, edes taloa en ole saanut maksetuksi ja tuntuu ettei se ole ikinä maksettu.
Ei vaan jaksaisi enää.
Tiedän yhden erittäin varakkaan yrittäjän.
Myi yrityksen ja sai yli 50 miljoonaa.
Tunnen hänen vaimonsa lapsuudesta asti.
Olen nähnyt miehen kerran, yli 20 v aikana. On aina töissä .
Heillä on 4 lasta, todistetusti on joskus ollut kotona .
Pitää max 2 vkoa kesälomaa vuodessa.
Tai piti. Sai 40 vuotiaana sydänkohtauksen ja joutui jäämään sairaalaan pidemmäksi aikaa.
Myi yrityksen, sai poskettomasti rahaa. Joutui jäämään vielä hetkeksi töihin ja sai uuden sydänkohtauksen.
Ottaa iisisti. Pelaa golffia, mutta vaimo sanoi on hetkestä kiinni milloin aloittaa alusta.
Toinen tuttu asuu Suomessa. On tehnyt aina 10-12 h työpäiviä. N 20 v jälkeen myi yrityksen n 5 miljoonalla.
Oli vuosien aikana ostanut sijoitusasuntoja ja myyntirahoilla osti unelmakodin perheelle.
Vuoden jälkeen sai sydänkohtauksen ja on siitä asti ollut heikossa kunnossa.
Ei ne tosirikkaat edes tuolla listalla komeile. Tuossa ovat vain ne jotka maksavat veronsa Suomeen, ja niistäkin 4 000 on piilottanut tietonsa.
Suurituloiset maksavat 80% veroista eli sinunkin elämisesi, jos elät yhteiskunnan tuilla ja käytät julkisia terveyspalveluja. He itse maksavat terveydenhuoltonsakin itse tai yritys maksaa, joten sopii kysyä mitä he saavat veroistaan vastineeksi? Turvallisen yhteiskunnan, mutta myös kateusjournalismia.
Tulin myös huomauttamaan, että kenen työllä ap:n elämä maksetaan. Kannattaisi olla kiitollinen, että osa ihmisistä vielä tekee töitä ja maksaa niitä veroja. Ilman sitä olisit oikeasti puilla paljailla.
Vierailija kirjoitti:
Suurituloiset maksavat 80% veroista eli sinunkin elämisesi, jos elät yhteiskunnan tuilla ja käytät julkisia terveyspalveluja. He itse maksavat terveydenhuoltonsakin itse tai yritys maksaa, joten sopii kysyä mitä he saavat veroistaan vastineeksi? Turvallisen yhteiskunnan, mutta myös kateusjournalismia.
14% maksaa 80% verotuloista, Suomessa on niin korkea verotus. Suurin osa noista tänään revitellyistä tuloista meneekin suoraan valtion kassaan eikä leveään elämään.
Mieheni on opiskeluajastaan asti tehnyt töitä. Aamuyhdeksästä ilta yhdeksään. Ei ole pitänyt kesälomaa kuin muutaman päivän . Työ on intohimo . Siinä sivussa on hyvätuloinen ja maksaa iloisesti veronsa . En kadehtisi, helpommallakin elämänsä voisi elää.
Vierailija kirjoitti:
Tulin myös huomauttamaan, että kenen työllä ap:n elämä maksetaan. Kannattaisi olla kiitollinen, että osa ihmisistä vielä tekee töitä ja maksaa niitä veroja. Ilman sitä olisit oikeasti puilla paljailla.
Eikö hän mielestäsi ole ”puilla paljailla”? Onko vain kadulla makaava alaston ruho ”puilla paljailla”? Minusta ap on juurikin pp.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, voi voi. Kaikki olisi paremmin, jos kaikki olisivat yhtä köyhiä. t. kommunisti
Sitä kohti tässä ollaan menossa.
Ne rikkaat elättää sinutkin ap. Vajaa 14% Suomen eniten tienaavista maksaa yli puolet Suomen verotuloista. Ja niistä verotuloista sinäkin saat osasi.
Jokainen on oman onnensa seppä.
Hyvinvointi ei periydy. Voisin lyödä vetoa, että jokainen noiden listojen hyvin toimeentulevista yksilöistä on omin hartiavoimin hankkinut varallisuutensa, aloittaen tyhjästä.
Pahoinvointikaan ei oikeasti periydy niin kuin suojatyöllistetyt tutkijat sanovat. Heikot yksilöt vaan tykkäävät syyttää omia taustojaan ja rypeä itsesäälissä, ja hoivayhteiskunta ruokkii tuota häviäjämentaliteettia ettei kellään olisi paha mieli. Aikamoinen karhunpalvelus.
Kaikilla on samat lähtökohdat, täällä meillä on ilmainen koulutus eikä kenenkään tarvitse nähdä nälkää tai asua kadulla.
Mutta ei.
"Oli vaikea lapsuus." "Oli alkoholisoituneet vanhemmat." "Kiusattiin." "Ei ollut rahaa."
Suomi on uhriutuvien häviäjien paratiisi, jossa menestyjiä haukutaan ja rangaistaan. Onneksi Kokoomuksella on sentään vielä jonkin verran kannatusta, niin tunnelin päässä on sentään vähän valoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän mielestäsi ole ”puilla paljailla”? Onko vain kadulla makaava alaston ruho ”puilla paljailla”? Minusta ap on juurikin pp.
Kyllähän hän on. Lauma korppikotkia vain tuli raatelemaan heikompaansa loppuun saakka. Lopun aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kadulla ja persettä myymässä olisi puilla paljailla. Mene vaikka Intiaan katsomaan, millaista on, kun ei ole sosiaaliturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän hän on. Lauma korppikotkia vain tuli raatelemaan heikompaansa loppuun saakka. Lopun aikoja.
Kenen varassa sinä elät?
Vierailija kirjoitti:
Ne rikkaat elättää sinutkin ap. Vajaa 14% Suomen eniten tienaavista maksaa yli puolet Suomen verotuloista. Ja niistä verotuloista sinäkin saat osasi.
14% maksaa 80% veroista.
Köyhänä työttömänä, jolle ei edes ole annettu mahdollisuuksia tekee tällaisten listojen näkeminen todella pahaa. Joku näkymätön ylempi taho on näköään päättänyt, että minun pitää aina vain elää köyhyydessä työttömänä ilman toivoa paremmasta. Tuloina on vain työmarkkinatuki, joka ei riitä mihinkään. Joudun asumaan aikuisena isäni kanssa ja minulla on pahoja ongelmia. Ketään ei vain kiinnosta, eikä apua saa mistään. Useita kertoja olen apua yrittänyt hakea, mutta siis turhaan. En siis edes kaipaa luksusta, vaan riittäviä tuloja voidakseni asua omillani ja parempaa terveyttä.
Hyvä kun on hyvätuloisia. Siitä ropisee toistenkin laariin. Työllisyyttä, verotuloja jne.