Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuu ihan sydämeen nuo verotiedot kun itse on täysin köyhä

Vierailija
03.11.2020 |

ja sairas. Ruoatkin leipäjonosta. Kunpa Jeesus ottaisi jo pois ja armahtaisi tästä epätasa-aron helvetistä.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on opiskeluajastaan asti tehnyt töitä.  Aamuyhdeksästä ilta yhdeksään.  Ei ole pitänyt kesälomaa kuin muutaman päivän .  Työ on intohimo .  Siinä sivussa on hyvätuloinen ja maksaa iloisesti veronsa .   En kadehtisi, helpommallakin elämänsä voisi elää.

Toisaalta hän kuulostaa myös onnelliselta, jos työ on hänelle intohimo, jossa hän saa toteuttaa itseään. Minulle menestyvä ura olisi tärkeä, mutta olen tosi laiska enkä saa mitään tehtyä. Roikun paskahommassa alalla, joka ei kiinnosta minua, ja vihaan itseäni, koska en ole menestyvä. Tuntuu mahdottomalta joko oikeasti työskennellä unelmien eteen tai hyväksyä se, etten jaksa työskennellä menestykseni eteen ja olla tyytyväinen tässä. Ihan kauhea limbo, josta en tunnu pääsevän pois.

Vierailija
42/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä työttömänä, jolle ei edes ole annettu mahdollisuuksia tekee tällaisten listojen näkeminen todella pahaa. Joku näkymätön ylempi taho on näköään päättänyt, että minun pitää aina vain elää köyhyydessä työttömänä ilman toivoa paremmasta. Tuloina on vain työmarkkinatuki, joka ei riitä mihinkään. Joudun asumaan aikuisena isäni kanssa ja minulla on pahoja ongelmia. Ketään ei vain kiinnosta, eikä apua saa mistään. Useita kertoja olen apua yrittänyt hakea, mutta siis turhaan. En siis edes kaipaa luksusta, vaan riittäviä tuloja voidakseni asua omillani ja parempaa terveyttä.

Ap on käsittääkseni myös sairas? Sekin on demonien mielestä ”itseaiheutettua”. Nämä on seuraavia helvetintulessa kirkujia - juuri tämä sakki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olin jälleen kerran tyytyväinen siitä että maksetaan verot eri maahan, ettei kukaan pääse tietojamme urkkimaan. Harmittaa etten voi tukea Suomea veroeuroillani koska koen sen äärimmäisen tärkeäksi. Mutta olisi se hirveää joutua tuolle iltasanomien listalle kaikkien kytättäväksi!

Vierailija
44/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo saastaiset, taikainanaamaiset paholaisen läskit.

Vierailija
45/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin myös huomauttamaan, että kenen työllä ap:n elämä maksetaan. Kannattaisi olla kiitollinen, että osa ihmisistä vielä tekee töitä ja maksaa niitä veroja. Ilman sitä olisit oikeasti puilla paljailla.

Eikö hän mielestäsi ole ”puilla paljailla”? Onko vain kadulla makaava alaston ruho ”puilla paljailla”? Minusta ap on juurikin pp.

Ei. Kadulla ja persettä myymässä olisi puilla paljailla. Mene vaikka Intiaan katsomaan, millaista on, kun ei ole sosiaaliturvaa.

Yksikään suomalainen ei ole puilla paljailla. Nämä ihmiset, jotka moista väittävät eivät edes tiedä mitä todellinen köyhyys on maissa, jossa ei ole minkäänlaista sosiaaliturvaa eikä ilmaista terveydenhuoltoa. Jos sinulla ei ole sukulaisia, olet täysin yksin ja voit rauhassa kuolla kadulle, ellei joku hyväntekeväisyysfirma pelasta. Sellaisesta köyhyydestä on hyvin vaikea nousta ja pienikin sairaus voi syöstä elämän kuiluun.

Suomessa köyhyys on vähän toisenlaista, miksi siitä johtuvaa köyhyyttä ei aina ole helppoa ymmärtää. Siis maksajan roolissa.

Vierailija
46/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on listoilla tuolla.

Juu rahaa ja omaisuutta meillä on.

Mutta arvaa onko se pelkkää onnea ja autuutta?

Mies on paljon pois kotoa ja jos on kotona niin työ on koko ajan mielessä. Meillä on perheessä kaikkea ongelmaa mm yksi lapsi ollut sijoituksessa (hänelle tuli päihteet yms 13-vuotiaana).

Ulkopuolisille näyttää varmaan hyvältä, mutta kulissit ovat kovat. Tiedän myös että tällä naapurustolla tapahtuu myös neljän seinien sisällä paljon sellaista mitä ei voi edes kuvitellakaan. Asutaan ns hienostoalueella ja kulisseja on kaikilla.

Ei tarvitse kadehtia. Kolikolla on se kääntöpuolensa.

Vierailija
47/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä työttömänä, jolle ei edes ole annettu mahdollisuuksia tekee tällaisten listojen näkeminen todella pahaa. Joku näkymätön ylempi taho on näköään päättänyt, että minun pitää aina vain elää köyhyydessä työttömänä ilman toivoa paremmasta. Tuloina on vain työmarkkinatuki, joka ei riitä mihinkään. Joudun asumaan aikuisena isäni kanssa ja minulla on pahoja ongelmia. Ketään ei vain kiinnosta, eikä apua saa mistään. Useita kertoja olen apua yrittänyt hakea, mutta siis turhaan. En siis edes kaipaa luksusta, vaan riittäviä tuloja voidakseni asua omillani ja parempaa terveyttä.

Miten niin ei ole annettu mahdollisuuksia?

Evättiinkö sinulta ilmainen koulutus tai kunnallinen terveydenhoito?

Kyllä ongelmiin saa apua, jos ne hoidettavissa ovat. Jos eivät, niin tilanne on kyllä nihkeä, koska Suomessa saa tapella vuosikausia oikeuksiensa puolesta ja siltikin voi päätyä kuntouttavan työtoiminnan kierteeseen.

Vierailija
48/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaat siis riittäviä tuloja yhteiskunnalta, ettei sinun tarvitsisi asua isäsi luona? Oletko holhouksen alainen vai miksi et ole muuttanut pois? En ole asiantuntija, mutta etkö sinä saa asumistukea ja vuokra-asunnon, jos muuttaisit pois? Oletko luottotiedoton? Eivätkö hekin saa kaupungilta ja kunnalta asunnon?

Vierailija
49/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä mennä lukemaan niitä, sillä siitä pääsee. Minua ei kiinnosta naapurin, ystävän, työkaverin eikä julkkisten tulot. Tiedän lukemattakin että on rikkaita ja köyhiä, sekä kaikkea siltä ja väliltä.

En usko että onni on täysin rahasta kiinni. Monta vaikeutta on vähempänä jos rahat riittää mutta pelkästään sillä ei onnea saa. Itse arvostan enemmän rakkautta, läheisiä, turvaa, terveyttä, pieniä arkisia iloja, hetkessä olemisen taitoa ja tietenkin lapsia.

Minua ei listalta löydy, luultavasti. Tuskin näin pienituloisia missään mainintaan.

Vierailija
50/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan katso niitä. Ollaan kiitollisia, sillä hyvätuloiset maksavat hirveitä veroja.

Vierailija
51/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä kaksinaismoralismia; joku sanoo ääneen tuntevansa kateutta ja tämä lytätään. Täällä on vielä tämän päivän aikana Palsanmäkien, Sukarien ja Mailisin ym haukkumiset edessä. Kukaan näistä ei ole mitään ansainnut maallisen mammonansa eteen ja toisilta ryöväävät yms. Tätä on edessä tänä päivänä...

Vierailija
52/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suomessa voi hakea lisätöitä ja kouluttautua lisää jos ei ole  nykyiseen tulotasoon tyytyväinen. Itsestä kiinni miten ahkera on ja miten itseään kehittää ja verkostautuu.

Vierailija
53/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suomessa voi hakea lisätöitä ja kouluttautua lisää jos ei ole  nykyiseen tulotasoon tyytyväinen. Itsestä kiinni miten ahkera on ja miten itseään kehittää ja verkostautuu.

Helpommalla pääsee, kun huutelee demoneja ja ulkoistaa kaiken vastuun ulkopuolelle. Niin ainakin eräätkin tässä ketjussa kommentoivat henkilöt.

Vierailija
54/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä että kaikki maallinen on vain väliaikainen hetki. Kohta olemme sieluina jälleen sielujen kodissa. Henkinen rikkaus ja rakkaus on aina paljon suurempaa kuin mikään maallinen.

Ei ole olemassa mitään sielujen kotia tms paskaa.

Koska me elämme ainostaan tämän yhden elämän niin kannattaa panostaa siihen millainen se on.

Vierailija
55/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että sille listalle on päästy sohvalla makaamalla?

Missä kohtaa ap väitti aloituksessa näin?!

Vierailija
56/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, tosin tuohon on pakko kiiruhtaa sanomaan, että lisäkouluttautuminen voi olla taloudellisesti aika hankala toteuttaa.

Lisätyön hakeminen puolestaan on aika lähellä vittuilua. Jos tekee 8 tunnin työpäivää eikä toimeentulo riitä, ei vastauksen pitäisi olla lisätyön hankkiminen, emme asu kuitenkaan missään jenkkilässä.

Vierailija
57/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rikkaat elättää sinutkin ap. Vajaa 14% Suomen eniten tienaavista maksaa yli puolet Suomen verotuloista. Ja niistä verotuloista sinäkin saat osasi.

14% maksaa 80% veroista.

Lisää nyt tollo siihen että että valtion tuloveroista, muuten levität vain valheita.

Vierailija
58/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että sille listalle on päästy sohvalla makaamalla?

Kyllä monella on rikkaat vanhemmat/suku ollut perinnön/osakesalkun kanssa näiden menestyjien takana. Suuri osa rikkaista ei ole koskaan tehnyt OIKEAA työtä. Tuijoteltu vain pörssikurssia ja pyöritelty paperia toimiston nahkasoffalta.

Vierailija
59/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedä että kaikki maallinen on vain väliaikainen hetki. Kohta olemme sieluina jälleen sielujen kodissa. Henkinen rikkaus ja rakkaus on aina paljon suurempaa kuin mikään maallinen.

Ei ole olemassa mitään sielujen kotia tms paskaa.

Koska me elämme ainostaan tämän yhden elämän niin kannattaa panostaa siihen millainen se on.

Mistä tiedät ettei ole sielujen kotia, tai että elämme vain yhden elämän?

Tiedehän ei ota asiaan mitään kantaa, eikä voikaan ottaa, koska nämä asiat ovat tieteen ulkopuolella. (Ellei sinulla sitten ole jotain uniikkia metafyysistä salatietoa, jota meillä muilla ei ole?)

Maailmankaikkeus voi hyvin olla ikuinen, siinä ehtii tapahtua jos jonkinlaista.

Sitä paitsi, jos elämä ei miellytä, niin eikö panostamisen asemesta voi yhtä hyvin myös lopettaa sen ennen aikojaan? Jos se on kuitenkin vain väliaikainen pieru saharassa, jolla ei ole sen kummempaa merkitystä.

Vierailija
60/111 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin kateellista kansaa, että heti jos jollain on vähänkin massia päällä niin välittömästi rupee joku läski vinkuun... v itun kommarit..

Sinäkin olisit rikas, jos tekisit töitä sen eteen kuten muutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän