Sattuu ihan sydämeen nuo verotiedot kun itse on täysin köyhä
ja sairas. Ruoatkin leipäjonosta. Kunpa Jeesus ottaisi jo pois ja armahtaisi tästä epätasa-aron helvetistä.
Kommentit (111)
Rikkaita ja yritteliäitä ihmisiä odottaa taivas.
Köyhiä odottaa kadotus.
Näin se vain menee, Raamatussakin.
Ihan syystäkin laiskuus on yksi kuolemansynneistä. Kuten on myös varkaus.
Helpompi rikkaan on päästä taivaaseen kuin patalaiskan köyhän, joka haluaa varastaa (verotuksen kautta) rikkaan rahat.
Vierailija kirjoitti:
Niiden eteen pitää raataa aamusta iltaan röissä. Ei ne kotona istumalla tule.
Aivan turhaan olet kateellinen
-Sinkkiş
Jokaisella oma helwettinsä ..
Herlin sanoi sen olevan elämäntapa, ei todellakaan pelkän rahan takia.
ÄLKÄÄ TYRKYTTÄKÖ NOITA JEESUKSIA / MUHAMED /ALLAHIA .TÄMÄ PALSTA PIDETTÄVÄ PAKKOSYÖTÖSTÄ VAPAANA !!!!
Vierailija kirjoitti:
Kuule sulle on annettu kaikki samat mahdollisuudet kun meille muillekin. Olet saanut lottovoiton jo syntymällä Suomeen. Se on ihan itsestä kiinni miten niihin mahdollisuuksiin suhtautuu, käyttääkö niitä vai jääkö vaan ruikuttamaan. Jos ei saa töitä, niin voi aina ryhtyä yrittäjäksi ja tehdä kellon ympäri töitä, niin tein itse kun ei ollut paikkakunnalla töitä kun koulut oli käyty. Suomessa opiskelu on käytännössä ilmaista ja valtio takaa opintolainan.
Ihan ohiksena. Entäpä jos käyttää resurssinsa esimerkiksi siihen, että selviää ylipäätään elämään? Jos kotoa on lähtenyt tyhjällä repulla tai kiviä täynnä olevalla repulla niin ne mahdollisuudet menee jo useilla siihen, että ylipäätään pysyy hengissä ja täysipäisenä. Siihen sitten joku hyvillä eväillä kotoa lähtenyt tulee sanomaan, että kaikilla on samat mahdollisuudet. Ei ole ei ja tuollaisen kommentin jälkeen on turha tulla edes uskottelemaan, ettei olisi eväitä lapsuudesta saanut. Jo pelkkä työkyky on sellainen mitä kaikille ei anneta.
Aaaah; ahneet pyrkyrit täällä jälleen esittelemässä alitajuisesti elintään ja haisemassa esinahan aluselle!
Vierailija kirjoitti:
Aaaah; ahneet pyrkyrit täällä jälleen esittelemässä alitajuisesti elintään ja haisemassa esinahan aluselle!
Ne "ahneet pyrkyrit" elättävät sinutkin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä omat verotiedot näkee? Ei ainakaan omaverosta löydy edes verotuspäätöstä. Outoa...
Keväällä tulee.
Vierailija kirjoitti:
ÄLKÄÄ TYRKYTTÄKÖ NOITA JEESUKSIA / MUHAMED /ALLAHIA .TÄMÄ PALSTA PIDETTÄVÄ PAKKOSYÖTÖSTÄ VAPAANA !!!!
Raivoateisti taas rajoittamassa sananvapautta
Minua ei köyhänä haittaa tai ärsytä kenenkään tulot tai omaisuudet, kun käyn lenkillä välillä ajaa sähkö-porsche ohitseni ja totean vaan vau. Mutta jos joku rikas tai hyvätuloinen alkaa julkisuudessa haukkumaan työttömiä ja mt-ongelmaisia laiskoiksi teeskentelijöiksi ja kuinka kaikki tuet pitäisi poistaa toivon tälle henkilölle pikaista matkaa he vettiin.
Eniten minua ärsyttää ja vihaan sitä kun en pysty itse edes normaalin työssäkäyvän tuloihin vaan elän työttömyys tai sairaspäivärahoilla kituuttaen koska olen psyykkisesti todella pa kassa kunnossa enkä todennäköisesti koskaan pysty enää normaaliin työelämään ja normaaliin elämään vaan elämään köyhyydessä koko loppuelämä eikä pysty mitään tekemään. Vihaan itseäni ja haluaisin vain kuolla.
Minun isä on listalla, mutta en ihmettele. Kouluttautui korkealle ja on omistautunut työlleen ja tutkimukselle, kun me lapset oltiin pieniä hän lähti tekemään uraa toiselle paikkakunnalle. Kuusikymppisenä vaihtoi vielä työpaikkaa nykyisiin tehtäviin valtion virastoon, ja painaa töitä nyt vielä 64-vuotiaanakin. Hän on kuluttamattoman yksinhuoltajaäidin nuorin lapsi köyhästä kylästä itäsuomesta, kyllä opiskelu kannattaa.
Myös pomoni on listalla, siltä tulee sähköpostia aina ihan mihin vuorokauden aikaan vaan, tekee todella paljon töitä. On myös valtavasti vastuuta. Ulospäin ei kyllä varakkuus näy, ajaa vanhalla autonromulla ja käyttää aina samaa hupparia.
Miksi ap. valittaa, että hakee ruokaa leipäjonosta. Eikös se ole ihanaa, että saa ilmaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun isä on listalla, mutta en ihmettele. Kouluttautui korkealle ja on omistautunut työlleen ja tutkimukselle, kun me lapset oltiin pieniä hän lähti tekemään uraa toiselle paikkakunnalle. Kuusikymppisenä vaihtoi vielä työpaikkaa nykyisiin tehtäviin valtion virastoon, ja painaa töitä nyt vielä 64-vuotiaanakin. Hän on kuluttamattoman yksinhuoltajaäidin nuorin lapsi köyhästä kylästä itäsuomesta, kyllä opiskelu kannattaa.
Myös pomoni on listalla, siltä tulee sähköpostia aina ihan mihin vuorokauden aikaan vaan, tekee todella paljon töitä. On myös valtavasti vastuuta. Ulospäin ei kyllä varakkuus näy, ajaa vanhalla autonromulla ja käyttää aina samaa hupparia.
No, veljeni työskentelee datanomitaustalla samassa paikassa kuin maisterit, mutta tienaa heitä enemmän vaikka käytännössä maistereilla on vastuu. Ei kaikella opiskelulla rikastu, mutta kaikkia tarvitaan. Itse tulin rikkaaksi menemällä naimisiin miehen kanssa jolla kävi todella hyvä tuuri töiden suhteen, toki hän tekee myös paljon töitä koska on sen luontoinen. Kouluja olen käynyt omaksi ilokseni. Samoja H&M:n vaatteita käytän kuin köyhemmätkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse teet.
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä pelkää, ystäväni. Rukoile muiden puolesta.
Mark. 10:17-31; Luuk. 18:18-30)
Eräs mies tuli Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?"
17. Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kysyt? On vain yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt."
18. Mies kysyi: "Mitkä?" Jeesus vastasi: "Nämä: älä tapa28, älä tee huorin, älä varasta, älä anna väärää todistusta,
19. kunnioita isääsi ja äitiäsi ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä olen noudattanut. Mitä minulta vielä puuttuu?"
21. Jeesus vastasi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, mene ja myy omaisuutesi ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
22. Tämän kuultuaan nuorukainen lähti murheellisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan.
24. Vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Ei tänne kannata koko raamattua kirjoittaa. Myös köyhien kateus on ahneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies tuli Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?"
17. Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kysyt? On vain yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt."
18. Mies kysyi: "Mitkä?" Jeesus vastasi: "Nämä: älä tapa28, älä tee huorin, älä varasta, älä anna väärää todistusta,
20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä olen noudattanut. Mitä minulta vielä puuttuu?"
21. Jeesus vastasi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, mene ja myy omaisuutesi ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
22. Tämän kuultuaan nuorukainen lähti murheellisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan.
24. Vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."Ei tänne kannata koko raamattua kirjoittaa. Myös köyhien kateus on ahneutta.
Kateus on yksi kuolemansynneistä. En ole itse mikään suurituloinen edes, mutta olen siitä huolimatta sitä mieltä, ettei näitä tietoja tarvitsisi julkaista. Sosiaalituilla elävät haluaisivat ilmeisesti, että työllään rahansa ansaitsevien pitäisi antaa kaikki rahat heille? Heillehän on jo taattu ilmainen asuminen ja terveydenhuolto ja rahaa ruokaan. Tällaiset keskustelut ovat tuhoisia jopa kaltaiselleni keskituloiselle, joka silti maksaa aimo summan veroja. Eilen oli mätkyjen eräpäivä, yli tuhat euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että sille listalle on päästy sohvalla makaamalla?
Kyllä monella on rikkaat vanhemmat/suku ollut perinnön/osakesalkun kanssa näiden menestyjien takana. Suuri osa rikkaista ei ole koskaan tehnyt OIKEAA työtä. Tuijoteltu vain pörssikurssia ja pyöritelty paperia toimiston nahkasoffalta.
Ymmärtämättömän puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24. Vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."Ei tänne kannata koko raamattua kirjoittaa. Myös köyhien kateus on ahneutta.
Kateus on yksi kuolemansynneistä. En ole itse mikään suurituloinen edes, mutta olen siitä huolimatta sitä mieltä, ettei näitä tietoja tarvitsisi julkaista. Sosiaalituilla elävät haluaisivat ilmeisesti, että työllään rahansa ansaitsevien pitäisi antaa kaikki rahat heille? Heillehän on jo taattu ilmainen asuminen ja terveydenhuolto ja rahaa ruokaan. Tällaiset keskustelut ovat tuhoisia jopa kaltaiselleni keskituloiselle, joka silti maksaa aimo summan veroja. Eilen oli mätkyjen eräpäivä, yli tuhat euroa.
Sosiaalituilla elävä elää käytännössä työssäkäyvien palkasta maksetuilla veroilla. Tuossa tilanteessa ei itselläni olisi kyllä tulla vaatimaan lisää liksaa toisten taskusta, jos kerran jo asuminen, koulutus, terveydenhuolto ja muut perusasiat maksetaan. Harkinnanvaraista tukea myönnetään tietsikoihin, kodinkoneisiin ja moneen sellaiseen asiaan, jota pienipalkkaisilla ja keskituloisilla ei ole varaa noin vain ostaa, mutta sossusta sellainen hommataan noin vain. Ei kyllä olisi otsaa kadehtia rikkaita, jotka koko homman kustantavat ja vielä vaatia lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalituilla elävä elää käytännössä työssäkäyvien palkasta maksetuilla veroilla. Tuossa tilanteessa ei itselläni olisi kyllä tulla vaatimaan lisää liksaa toisten taskusta, jos kerran jo asuminen, koulutus, terveydenhuolto ja muut perusasiat maksetaan. Harkinnanvaraista tukea myönnetään tietsikoihin, kodinkoneisiin ja moneen sellaiseen asiaan, jota pienipalkkaisilla ja keskituloisilla ei ole varaa noin vain ostaa, mutta sossusta sellainen hommataan noin vain. Ei kyllä olisi otsaa kadehtia rikkaita, jotka koko homman kustantavat ja vielä vaatia lisää.
En siis vastusta, että kodinkoneet ja muut ostetaan, koska itse en haluaisi olla muiden elätettävänä, vaan käydä töissä ja maksaa itse laskuni, vaikka se tuottaakin välillä vaikeuksia. Esimerkiksi jos pesukone hajoaa, ei ole välttämättä heti varaa ostaa uutta, vaan pitää säästää. Kun kaiken saa ilmaiseksi, ei näköjään mitään osata arvostaa, ei sitäkään, että muut verorahoillaan elättävät heikompia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä työttömänä, jolle ei edes ole annettu mahdollisuuksia tekee tällaisten listojen näkeminen todella pahaa. Joku näkymätön ylempi taho on näköään päättänyt, että minun pitää aina vain elää köyhyydessä työttömänä ilman toivoa paremmasta. Tuloina on vain työmarkkinatuki, joka ei riitä mihinkään. Joudun asumaan aikuisena isäni kanssa ja minulla on pahoja ongelmia. Ketään ei vain kiinnosta, eikä apua saa mistään. Useita kertoja olen apua yrittänyt hakea, mutta siis turhaan. En siis edes kaipaa luksusta, vaan riittäviä tuloja voidakseni asua omillani ja parempaa terveyttä.
Jos oot alle 30v, mene lähimpään Ohjaamoon hakemaan apua.
Mistä omat verotiedot näkee? Ei ainakaan omaverosta löydy edes verotuspäätöstä. Outoa...