Sattuu ihan sydämeen nuo verotiedot kun itse on täysin köyhä
ja sairas. Ruoatkin leipäjonosta. Kunpa Jeesus ottaisi jo pois ja armahtaisi tästä epätasa-aron helvetistä.
Kommentit (111)
Itse en ole kiinnostunut näistä verotiedoista, keskityn vain omaan elämään. Olen ymmärtänyt sen jo nuoruudesta asti, että aina on joku rikkaampi tai kauniimpi tai lahjakkaampi. On tyydyttävä siihen mitä on. Toiset syntyvät varakkuuteen ja saavat paremmat lähtökohdat kuin sellainen joka joutuu raatamaan joka pennin eteen. Tällaista se elämä on. Ei kannata katsoa näitä verojulkaisuja ja sitten turhautua siihen, että oma elämä ei ole miljonäärin elämää. Keskittyy vain omaan elämään ja yrittää tehdä siitä mielenkiintoista ja hyvää, se onnistuu myös ilman miljonäärin tuloja. Käytä mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että sille listalle on päästy sohvalla makaamalla?
Ainakin kaikki yritysten jne. perijät. Koko elämänsä aikana ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin maata sohvalla jugurttia syömässä ja vittuilla työläisille. Sitten vielä luulevat ansainneensa asemansa, vaikka oikean työn tekivät vanhempansa tai isovanhempansa, jotka vielä usein ponnistivat köyhistä oloista.
Ei perimisessä muuta vikaa, kunhan ymmärtää asemansa ja tiedostaa että ei ole ansainnut siitä yhtään mitään.
Itse olen köyhä sairas eläkkeelle oleva 44v mies! En jaksa kadehtia muiden suuria tuloja. Joillekin käy onni ja perivät suuren omaisuuden! En jaksa kadehtia edes sitä!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on listoilla tuolla.
Juu rahaa ja omaisuutta meillä on.
Mutta arvaa onko se pelkkää onnea ja autuutta?
Mies on paljon pois kotoa ja jos on kotona niin työ on koko ajan mielessä. Meillä on perheessä kaikkea ongelmaa mm yksi lapsi ollut sijoituksessa (hänelle tuli päihteet yms 13-vuotiaana).
Ulkopuolisille näyttää varmaan hyvältä, mutta kulissit ovat kovat. Tiedän myös että tällä naapurustolla tapahtuu myös neljän seinien sisällä paljon sellaista mitä ei voi edes kuvitellakaan. Asutaan ns hienostoalueella ja kulisseja on kaikilla.
Ei tarvitse kadehtia. Kolikolla on se kääntöpuolensa.
Juuri tämän vuoksi, en kadehdi rikkaita ja menestyneitä. Heillä yleensä kulissit pystyssä, on tullut huomattua. Siellä on alkoholin ongelmakäyttöä, väkivaltaa, manipulointia, mentaalisesti vinksahtaneita ihmisiä, huonosti voivia lapsia, krääsää on mutta henkinen hyvinvointi nolla. Juu, en kadehdi tuollaista ollenkaan. Näillä rikkailla on yleensä kovat paineet kun pitää esittää sitä rikasta koko ajan, ostella kalliita tuotteita ja asua kalliilla alueella ja raha on mielessä koko ajan, onko joku minua rikkaampi, voi voi minun pitää rikastua lisää, riittääkö rahat kaikkeen krääsään mitä haluan................loputon suo
Vilkaisin vähän listaa. En tuntenut mitään kateutta. Itselläkin on vaatteet päällä, ruokaa riittävästi ja katto pään päällä. Se riittää. Lämmin suihku on köyhän luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä työttömänä, jolle ei edes ole annettu mahdollisuuksia tekee tällaisten listojen näkeminen todella pahaa. Joku näkymätön ylempi taho on näköään päättänyt, että minun pitää aina vain elää köyhyydessä työttömänä ilman toivoa paremmasta. Tuloina on vain työmarkkinatuki, joka ei riitä mihinkään. Joudun asumaan aikuisena isäni kanssa ja minulla on pahoja ongelmia. Ketään ei vain kiinnosta, eikä apua saa mistään. Useita kertoja olen apua yrittänyt hakea, mutta siis turhaan. En siis edes kaipaa luksusta, vaan riittäviä tuloja voidakseni asua omillani ja parempaa terveyttä.
Kuule sulle on annettu kaikki samat mahdollisuudet kun meille muillekin. Olet saanut lottovoiton jo syntymällä Suomeen. Se on ihan itsestä kiinni miten niihin mahdollisuuksiin suhtautuu, käyttääkö niitä vai jääkö vaan ruikuttamaan. Jos ei saa töitä, niin voi aina ryhtyä yrittäjäksi ja tehdä kellon ympäri töitä, niin tein itse kun ei ollut paikkakunnalla töitä kun koulut oli käyty. Suomessa opiskelu on käytännössä ilmaista ja valtio takaa opintolainan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monella on rikkaat vanhemmat/suku ollut perinnön/osakesalkun kanssa näiden menestyjien takana. Suuri osa rikkaista ei ole koskaan tehnyt OIKEAA työtä. Tuijoteltu vain pörssikurssia ja pyöritelty paperia toimiston nahkasoffalta.
Suomalaisista hyvätuloisista suuri valtaosa on aivan tavallisista perheistä ponnistaneita, ilman miljoonaperintöjä, oman älykkyytensä ja sinnikkyytensä sekä hallitun riskinoton avulla menestyneitä. Itse tunnen läheisesti useampiakin verolistoille nousseita henkilöitä. Useimmat heistä ovat yrittäjiä, jotka ovat raataneet vuosikymmeniä yrityksensä eteen, tehneet lähes ympärivuorokautisia työpäiviä ilman lomia ja siinä sivussa luoneet kymmeniä tai jopa satoja työpaikkoja. Ja kun homma nyt viimein kannattaa, muut ovat kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on niin kateellista kansaa, että heti jos jollain on vähänkin massia päällä niin välittömästi rupee joku läski vinkuun... v itun kommarit..
Sinäkin olisit rikas, jos tekisit töitä sen eteen kuten muutkin.
Voi että joku osaa olla joko tyhmä tai huono trolli. Kyllä rikastumiseen tarvitaan ihan muuta kuin työntekoa. Ihan ensimmäiseksi vaikuttaa se millaiseen perheeseen satut syntymään, sen jälkeen omat geenisi onko sinulla jotain ongelmia kuten taipumusta masennukseen vai normigeenit, sitten se millaista tukea saat lapsuudessa. Tämän jälkeen vaikuttaa vielä perheesi ja omat suhteesi, tuuri ja vieläpä se mihin aikaan satut elämään, eli valmistutko koulusta suureen lamaan, valmistuitko it-alalle kuplan puhkeamisen aikaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä työttömänä, jolle ei edes ole annettu mahdollisuuksia tekee tällaisten listojen näkeminen todella pahaa. Joku näkymätön ylempi taho on näköään päättänyt, että minun pitää aina vain elää köyhyydessä työttömänä ilman toivoa paremmasta. Tuloina on vain työmarkkinatuki, joka ei riitä mihinkään. Joudun asumaan aikuisena isäni kanssa ja minulla on pahoja ongelmia. Ketään ei vain kiinnosta, eikä apua saa mistään. Useita kertoja olen apua yrittänyt hakea, mutta siis turhaan. En siis edes kaipaa luksusta, vaan riittäviä tuloja voidakseni asua omillani ja parempaa terveyttä.
Kuule sulle on annettu kaikki samat mahdollisuudet kun meille muillekin. Olet saanut lottovoiton jo syntymällä Suomeen. Se on ihan itsestä kiinni miten niihin mahdollisuuksiin suhtautuu, käyttääkö niitä vai jääkö vaan ruikuttamaan. Jos ei saa töitä, niin voi aina ryhtyä yrittäjäksi ja tehdä kellon ympäri töitä, niin tein itse kun ei ollut paikkakunnalla töitä kun koulut oli käyty. Suomessa opiskelu on käytännössä ilmaista ja valtio takaa opintolainan.
Ei se niin kuule mene alkuunkaan. Entäs ne jotka sairastuvat? Entäs ne joiden firma menee konkurssiin ja vie omatkin rahat ja jaksamisen mukanaan? Entäs ne jotka eivät pääse opiskelemaan alaa jolla tulisi rikkaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monella on rikkaat vanhemmat/suku ollut perinnön/osakesalkun kanssa näiden menestyjien takana. Suuri osa rikkaista ei ole koskaan tehnyt OIKEAA työtä. Tuijoteltu vain pörssikurssia ja pyöritelty paperia toimiston nahkasoffalta.
Suomalaisista hyvätuloisista suuri valtaosa on aivan tavallisista perheistä ponnistaneita, ilman miljoonaperintöjä, oman älykkyytensä ja sinnikkyytensä sekä hallitun riskinoton avulla menestyneitä. Itse tunnen läheisesti useampiakin verolistoille nousseita henkilöitä. Useimmat heistä ovat yrittäjiä, jotka ovat raataneet vuosikymmeniä yrityksensä eteen, tehneet lähes ympärivuorokautisia työpäiviä ilman lomia ja siinä sivussa luoneet kymmeniä tai jopa satoja työpaikkoja. Ja kun homma nyt viimein kannattaa, muut ovat kateellisia.
Aivan höpöä. Kaikki menestyneemmät yrittäjät jotka tunnen, ovat ns kermaperseperheistä, ja kultalusikka oli syvällä perseessä jo silloin kun hommaa aloittelivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on listoilla tuolla.
Juu rahaa ja omaisuutta meillä on.
Mutta arvaa onko se pelkkää onnea ja autuutta?
Mies on paljon pois kotoa ja jos on kotona niin työ on koko ajan mielessä. Meillä on perheessä kaikkea ongelmaa mm yksi lapsi ollut sijoituksessa (hänelle tuli päihteet yms 13-vuotiaana).
Ulkopuolisille näyttää varmaan hyvältä, mutta kulissit ovat kovat. Tiedän myös että tällä naapurustolla tapahtuu myös neljän seinien sisällä paljon sellaista mitä ei voi edes kuvitellakaan. Asutaan ns hienostoalueella ja kulisseja on kaikilla.
Ei tarvitse kadehtia. Kolikolla on se kääntöpuolensa.
Juuri tämän vuoksi, en kadehdi rikkaita ja menestyneitä. Heillä yleensä kulissit pystyssä, on tullut huomattua. Siellä on alkoholin ongelmakäyttöä, väkivaltaa, manipulointia, mentaalisesti vinksahtaneita ihmisiä, huonosti voivia lapsia, krääsää on mutta henkinen hyvinvointi nolla. Juu, en kadehdi tuollaista ollenkaan. Näillä rikkailla on yleensä kovat paineet kun pitää esittää sitä rikasta koko ajan, ostella kalliita tuotteita ja asua kalliilla alueella ja raha on mielessä koko ajan, onko joku minua rikkaampi, voi voi minun pitää rikastua lisää, riittääkö rahat kaikkeen krääsään mitä haluan................loputon suo
Minä tunnen monia noilla listoilla olevia, sieltä löytyy sekä lähisukulaisia että työkavereita. Kaikki ovat onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä. Toki aina jotain on, yhdellä vammainen lapsi, toisella avioero ym. normaaliin elämään kuuluvia vastoinkäymisiä. Mutta näistäkin on paljon helpompi selvitä kun voi hankkia tarvitsemansa palvelut. On tilastollinen tosiasia, että sosiaaliset ja terveydelliset ongelmat kasautuvat pienituloisille.
Mutta toki voi uskotella itselleen, ettei raha tee onnelliseksi ja että kaikki listoilla olevat hyvätuloiset ovat oikeasti vain kulisseista kiinnipitäviä ihmisraunioita.
Suomessa on maailman mittakaavassa yhdet tasa-arvoisimmista mahdollisuuksista opiskella ja edetä yhteiskunnassa. Ja mikäli et siitä huolimatta saa elätettyä itseäsi, niin yhteiskunta tekee sen. Sut elätetään ilman että tarvitsee tehdä muuta kuin hakea tukia.
Oikeasti, vähän nyt järkeä tuohon valittamiseen.
Voitte myös laskeskella (jos osaatte) kuinka monta työtöntä/sairasta suomalaista esimerkiksi yksi pelialan miljonääri elättää vuodessa. Aika monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan höpöä. Kaikki menestyneemmät yrittäjät jotka tunnen, ovat ns kermaperseperheistä, ja kultalusikka oli syvällä perseessä jo silloin kun hommaa aloittelivat.
Et taida kovin montaa yrittäjää tuntea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se OIKEA työhän on teidän mielestänne jotain mitä juurikin te teette.... *hih*.
Voi kuule, siihen vaaditaan ihan pirusti ihan oikeaa työtä jos meinaa rikastua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ensimmäinen kysymys aloittajalle. Vasemmistoideologia on erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä.
Hyvinvointi ei periydy. Voisin lyödä vetoa, että jokainen noiden listojen hyvin toimeentulevista yksilöistä on omin hartiavoimin hankkinut varallisuutensa, aloittaen tyhjästä.
Pahoinvointikaan ei oikeasti periydy niin kuin suojatyöllistetyt tutkijat sanovat. Heikot yksilöt vaan tykkäävät syyttää omia taustojaan ja rypeä itsesäälissä, ja hoivayhteiskunta ruokkii tuota häviäjämentaliteettia ettei kellään olisi paha mieli. Aikamoinen karhunpalvelus.
Kaikilla on samat lähtökohdat, täällä meillä on ilmainen koulutus eikä kenenkään tarvitse nähdä nälkää tai asua kadulla.
Mutta ei.
"Oli vaikea lapsuus." "Oli alkoholisoituneet vanhemmat." "Kiusattiin." "Ei ollut rahaa."
Suomi on uhriutuvien häviäjien paratiisi, jossa menestyjiä haukutaan ja rangaistaan. Onneksi Kokoomuksella on sentään vielä jonkin verran kannatusta, niin tunnelin päässä on sentään vähän valoa.
Tämä on kyllä hyvä esimerkki ihmisestä, jolla on se kultalusikka jossain. Lähtökohdista huolimatta on monia, jotka kykenevät näkemään kokonaiskuvan, mutta tässä siitä ei ole kyllä tietoakaan. Enkä oikeastaan jaksa edes avata tätä tarkemmin, koska huomaan sen olevan jo nyt turhaa. Tietäjät tietää.
Kiitos kaikille supertuloisille. He maksavat veroja muidenkin edestä. Kovalla työllä ja säästäväisyydellä sekä fiksuudella ne rahat tulevat, ei sohvalla ruikuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä että kaikki maallinen on vain väliaikainen hetki. Kohta olemme sieluina jälleen sielujen kodissa. Henkinen rikkaus ja rakkaus on aina paljon suurempaa kuin mikään maallinen.
Ei ole olemassa mitään sielujen kotia tms paskaa.
Koska me elämme ainostaan tämän yhden elämän niin kannattaa panostaa siihen millainen se on.
Mistä tiedät ettei ole sielujen kotia, tai että elämme vain yhden elämän?
Tiedehän ei ota asiaan mitään kantaa, eikä voikaan ottaa, koska nämä asiat ovat tieteen ulkopuolella. (Ellei sinulla sitten ole jotain uniikkia metafyysistä salatietoa, jota meillä muilla ei ole?)
Maailmankaikkeus voi hyvin olla ikuinen, siinä ehtii tapahtua jos jonkinlaista.
Sitä paitsi, jos elämä ei miellytä, niin eikö panostamisen asemesta voi yhtä hyvin myös lopettaa sen ennen aikojaan? Jos se on kuitenkin vain väliaikainen pieru saharassa, jolla ei ole sen kummempaa merkitystä.
Ihan terve järki riittää. Kaikki nuo jumalatouhut ovat ihmisen keksimiä -eikö yhtään sytytä? Haloo!!!!
Minun elämälläni on minulle valtava merkitys, tee sinä omallasi mitä lystäät, en välitä.
Mitä sillä rahalla edes tekisi. Maallinen krääsä on arvotonta.