Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yleistäkin, että lihavat luulevat syövänsä liian VÄHÄN?

Vierailija
02.11.2020 |

Aiemmin hoikka sukulaisnaiseni lopetti liikuntaharrastuksensa, lihoi ja on tuskaillut kilojensa kanssa useita vuosia. Nyt on useampaan otteeseen asiasta puhuessaan sanonut syövänsä liian VÄHÄN eikä siksi laihdu! Kuulemma ihan joku ravintoterapeuttikin on samaa mieltä! Onko tämä yleinenkin harhaluulo ylipainoisten keskuudessa? Ei kai ravintoterapeutti ole oikeasti voinut noin sanoa?

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos edes 1-2% "lääketieteellisistä syistä" reilusti ylipainoisista lihavista on oikeasti minkään sairauden takia moisia, loput vain eivät halua tunnustaa. Hakevat tällaisilta foorumeilta vertaistukea/selityksiä sille jotta eivät halua hallita painoaan. Jos kerran haluatte syödä niin Syökää, en minä teitä siitä syytä. Mutta älkää väittäkö jotta painonne olisi minkään sairauden ansiota. Itse te olette ne kilot syömällä hankkineet.

Täälläkin oli yli 15kg ylimääräista ihan itse syötyä, lähti pysyvästi liikkumalla ja vähemmän syömällä. Peilistä se painon syy löytyy 99% varmuudella, mutta seliseli-kommentteja täällä aina vaan kirjoitellaan.

Vierailija
122/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä uskon, ettei useimmat lihavat tietäisi. Mutta se on varmaan joku sosiaalinen puolustusmekanismi, siis eihän kukaan heikkouksistaan suoraan puhu useimmiten. Siis meillä muilla on jotain muuta, josta emme puhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat läskit syö salaa yöllä; kaksi tällaista tavannut. Toinen mussutti suklaalevyä yhteismajoituksessa ja toinen veti sipsejä. Jännä homma että heräsin rapinaan.

Itse syön roskaruokaa ja suklaata salaa mieheltäni koska en jaksa kuunnella terveyslätinöitä. Olen normaalipainoinen.

Vierailija
124/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen täysin selvillä siitä että olen alkohilistien kaltainen täysin raitis ruokaholisti. Olen käyttänyt ruokaa ihan väärin, vääriin tarpeisiin. Vaikeaan ahdistuksern ja suruun, joka johtuu jatkuvista raskaista elämänkokemuksista, menetyksistä ja kovasta stressistä.

Minulle ei itselleni mene nuo mitkään toisten lihavien selitykset läpi. Olen voinut laihtua, se vaatii helvetisti töitä. Ja olen lihonut takaisin kun en ile sitä työtä loputtomiin jaksanut ja kun ok elämä potkinut taas isommin päähän

Uskon etten ole ainut lihava joka tietää kyllä, että lihavuus on omaa tekoa. Mutta tosi harvassa ovat itsensä ja asian oikeasti hyväksyneet.

Muutamaa kiloa reilumpi ylipaino on minun mielestäni alkoholismin tavoin väärin ratkaistu mt-ongelma. Ei tämä elämä lihavana mitään helppoa ole. Eikä se olo ole mikään hyvä kun on syönyt liikaa. Onhan siihen syynsä. Jonkin kohtaaminen on vielä raskaampaa.

Genetiikalla on jonkin verran merkitystä, samoin sairauksilla, mutta eivät ne aikuisten oikeasti kenenkään 40 ylikiloa selitä. Mutta näin aikuiset, akateemisetkin ihmiset luulottelevat. Naurettavaa ellei olisi niin surullista.

On tosi vaikea löytää laihdutukseen vertaistukea tai edes jutella kenenkään lihavan kanssa painoasioista, kun ihmiset eivät uskalla nähdä totuutta itsestään. Aina alkaa se jumalaton selittely.

Ja toinen rasite on se, kun sitten välillä ains isommin laihdun. Sekin aiheuttaa (jo pelkkä laihtuneena läsnäoloni ilman että puhun aiheesta yhtään) aivan saatanallisen selittelyn, miksi minä en laihdu ja miten minunkin pitäisi yrittäå mutta...

Ei kiinnosta. Jojoilen itse ja se on tosi syvältä. Olisipa mahdollista alkoholistien tavoin lakata syöminen kokonaan. Heiltäkään ei odoteta kohtuukäyttöön pystymistä mutta lihavankin on kuitenkin käytettävä huumettaan joka päivå mutta vain sallittuja laatuja ja sallittuja määriä.

Itsellä päällä jälleen uusi yritys elää terveellisesti. Tiedän kaiken mutta aina se että miten kykenen ja miten hoidan ahdistusta stressiä ja surua ilman ylensyömistä.

Auttaa todella paljon mielitekoihin miettiä alkoholistien tilanteita ja taistoja. Ja sitä, että haluanko todella aiheuttaa perheelle sen surun, että lopulta syön itseni hautaan.

Minusta on aina kuulostanut tosi oudolta väite, että alkoholistilla on helpompaa kun voi ryhtyä absolutistiksi. Jos ajattelen että minun pitäisi joko luopua kokonaan jostain tai saisin nauttia siitä edes joskus, totta kai valitsisin että saan sitä edes joskus. Kestäisin helpommin sen ajan ilman.

Eli vähän selittelyn makua tuossakin.

Ei se ole selittelyä, mutta luulet tietysti niin. Sillä sinä joka et ole ruokaholisti niin et tietenkään koe syömistä ja nimenomaan tiettyjä lihottavia, omia lohturuokia sillä tavoin koukuttavina.

Minulle tulee todella, todella voimakkaita mielitekoja ja mielikuvia. Ikään kuin aivoni yrittävät väkisin pakottaa minua siihen että ne saavat dopamiini- ym. fiksinsä nimenomaan rasvaisesta ja sokerisesta nipeahiilarisesta "ruoasta". Tällaista ei varmaan kaikilla ole mutta minulle tämä on jokapäiväinen helvetti.

Aivoni eivät saa taas tällä hetkellä pelkästään terveellisestä ruoasta sitä palkintoa mutta niitä pitäisi oppia palkitsemaan muuten. Jos syön vaikkapa keksin, minun on pakko syödä niitä ainakin viisi. Se on tällä tavoin addiktina paljon helpompaa jättää koskematta herkkuihin kuin syödä hallitusti, vähän ja joskus.

Totta kai tiedän, että tuo ei ole tervettä tai normaalia, mutta en ole itseäni sellaiseksi väittänytkään. Väitän kuitenkin että itse tiedän paremmin, mitä on olla 40kg ylipainoinen kuin joku, jolla tätä kokemusta ei ole. Ei ruokaholisminsa toteaminen ole selittelyä vaan rehellisyyttä. En minä pyydä ymmärrystä eikä kukaan muu voi minua auttaa kuin minä itse.

Vierailija
125/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sii. kirjoitti:

kyllä se pitää paikkaansa! Ite huomannut saman. Se perustuu ihan fysiologiaan,keho luulee,että on nälänhätä ja alkaa pitää kiinni kiloitsaan.

Mulla kesti kauan tajuta tämä. Nyt kun syön lautasmallin mukaan ja "sata" kertaa päivässä,paino putoaa.

Toki pitää katsoa ruokien energiatiheys ym.

Syömättömyys ei auta painon putoamisessa.

http://timetfit.blogspot.com/2016/07/syotko-liian-vahan.html

Tämän ketjun katsottua en ihmettele yhtään että kaikenlaiset dieettiroskat ja valmisteet uppoaa suomalaisiin kuin kuuma veitsi voihin.

Kukaan ei ole noille dieettiensa kanssa taisteleville ääliöille kertonut että oikeantahtinen liikunta, sekä oikeantahtinen ruokailu on avain laihtumiselle.

Idiootit kuvittelee että syömällä vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Ei taatusti laihdu, sillä voi jopa lihoa!

Vasta silloin alkaa laihtumaan kun aineenvaihdunnan treenaa siihen että se kuluttaa välittömästi kaiken syödyn, ja puskee kaiken ylimääräisen pois.

Hieman karrikoidusti. Esimerkiksi huippupyöräilijät joutuvat vetämään ihan järkyttävän määrän energiaa, paljon enemmän kuin mitä oikeasti suorituksen aikana kuluttavat!

Mutta se miksi pyöräilijä laihtuu, johtuukin siitä että keho on ikäänkuin taistelutilassa, jossa ylimääräistä rasvaa ja muita ruoka-aineita ei tarvitse säilöä, vaan ne pitää käyttää välittömästi kulutukseen ja ylimäärä pitää puskea pois, koska se pystyy luottamaan siihen että uutta tavaraa tulee kohta tilalle.

Kyse on melkein kuin keväästä savannilla. Kun alkuihminen lähti metsästämään antilooppia, oli talven varalle kerrytetty rasvakerros käytetty, ihminen oli kuihtunut. Sitten alkoi löytää hedelmiä ja kasviksia, mutta myös eläimiä joista sai lihaa ja rasvaa. Lihava ei olisi pystynyt juoksemaan, joten ruuasta piti saada energiaa, mutta heittää kaikki ylimääräinen samantien ulos. Juuri tuota huippu-urheilijat pyrkivät saavuttamaan ja ylläpitämään kilpailukauden aikana. Vasta sen jälkeen kun syksy alkaa saapua, kehon täytyy sallia palautua ja kerätä energiaa, eli rasvaa jotta selviäisi ydintalvesta. No, nykyään meillä on lämpimät asunnot luolien sijasta ja liikkumattomalla jää tuo talven aineenvaihdunta päälle, koska keho ei taistele.

Mutta, liian vähäinen ruuansaanti, vaikka taisteltaisiinkin (eli liikuttaisiin) tarkoittaa sitä että paino ei taatusti lähde laskemaan vaikka tekisi ihan mitä tahansa!

Mutta peukuttakaa vain idiootit tätäkin alaspäin, ja kärsikää läskeistänne ja maksakaa itsenne kipeiksi jollekin dieettihuijarille!

Jösses mitä sontaa. :D

/70

Korjaa toki kun kerran paremmin tiedät.

Olisit jättänyt ääliöt ja idiootit pois tekstistä, niin siihen pystyisi suhtautua vakavammin.

Arvasin että sinun tietotaito tästä aiheesta on nollan luokkaa.

Sehän on sitten ihan samaa luokkaa sun ulosantisi kanssa.

Vierailija
126/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain oli muistaakseni hesarissa juttu, jossa niinikään joku ravitsemusammattilainen väitti jopa suurimman osan suomalaisista saavan liian vähän hiilihydraatteja. Sitä on kyllä vaikea uskoa, kun katsoo katukuvaa ja kansan ostoskärryjä kaupassa 😂

Syön normaalisti kasvispitoista sekaruokaa, kuituja, marjoja ja hedelmiä. Hiilarit alle 100g päivässä. 

Pe-su söin hiilaripainotteisesti 1 lämpimän aterian päivässä, aamiaiseksi tuoreita sämpylöitä, vähän (3 riviä suklaata ja 1 laku) makeisia ja 2 palaa kakkua. Kalorit per päivä jäi alle 2000. Tulos: tänä aamuna paino noussut 2 kiloa.

Mulla ainakin hiilarit nostaa painon välittömästi. Tässä menee taas viikko pari tiukoilla ennen kuin tämä on sulatettu:(  Sama reaktio aina. Mulle ei hiilarit sovi ollenkaan. 

3 riviä suklaata ja kaksi palaa kakkua on valtavasti! Ei ihme, jos paino nousee. Yksi laku olisi minusta pieni määrä makeaa.

Vierailija
127/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari reilusti ylipainoista tuttua, jotka saattavat jättää aamiaisen väliin ja lounaalla ottavat tyyliin raastesalaattia (ei rasvaa, ei proteiinia). Ja kummatkin on jossain vaiheessa yrittäneet jollain kaurapuuro- ja kaalikeittoruokavaliolla pudottaa painoa.  Molemmat kertovat aika usein, että illalla tuli herkuteltua vähän liikaa. Minulla oli ylipainoinen työkaveri, joka lounastauolla söi aina omenan ja jonkun pinaattikeiton. Sattumalta näin hänet kerran illalla grillillä oli ostanut 2 isoa ateriaa mukaansa (lapseton sinkku). Enää en ihmettellyt, miten hän ei saa painoa putoamaan.

Ainakin itselleni on tullut mieleen, että ongelma on siinä, että ei syödä riittävästi.  On päiviä liian vähillä kaloreilla, jopa syömättä niin johtaahan se hillittömään nälkään ja ahmimiseen illan tullen. Olen itse ollut aina hoikka ja syön aina kunnolla ja joka päivä säännöllisesti 4-5 krt. Tuntuu, että reilusti ylipainoisilla häiriintyy kuva siitä, miten paljon ja usein voi syödä. Kyse on enemmän ruuan laadusta. 

Vierailija
128/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain oli muistaakseni hesarissa juttu, jossa niinikään joku ravitsemusammattilainen väitti jopa suurimman osan suomalaisista saavan liian vähän hiilihydraatteja. Sitä on kyllä vaikea uskoa, kun katsoo katukuvaa ja kansan ostoskärryjä kaupassa 😂

Syön normaalisti kasvispitoista sekaruokaa, kuituja, marjoja ja hedelmiä. Hiilarit alle 100g päivässä. 

Pe-su söin hiilaripainotteisesti 1 lämpimän aterian päivässä, aamiaiseksi tuoreita sämpylöitä, vähän (3 riviä suklaata ja 1 laku) makeisia ja 2 palaa kakkua. Kalorit per päivä jäi alle 2000. Tulos: tänä aamuna paino noussut 2 kiloa.

Mulla ainakin hiilarit nostaa painon välittömästi. Tässä menee taas viikko pari tiukoilla ennen kuin tämä on sulatettu:(  Sama reaktio aina. Mulle ei hiilarit sovi ollenkaan. 

Paljonko painat? 60 kg liikkumattomalle ja istumatyötä tekevälle naiselle ylläpitokalorit on 1500.

68 kg ja tuo 1500 on mulle ihan maksimi "ylläpito" kalorimäärä

Noh... Mä laihdutin 72 -> 62 noin 1800 kcal päivässä. Ja nyt ylläpidän 2000-2300 kcal. Enpä haluaisi syödä vain 1500... Salaisuus on nimittäin kulutuksen nostaminen, ei syömisten vähentäminen.

Vierailija
129/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun siinä sairaalloisen lihavat ohjelmassa ne ihmiset väittää kirkkain silmin että ne ei tiedä miksi paino ei ole pudonnut, kun ne syö vain ohjeiden mukaan ja vain yhtenä kertana kahteen kuukauteen, sortuivat pieneen kakkupalaan syntymäpäivillä. Että ihmeellistä kyllä.

No Nowazaran sitten sanoo suoraan että ei, sinun täytyy edelleen syödä n 3000-4000 kaloria, koska et laihdu vaan pysyt 276 kiloisena.

Sitten itketään kuinka tohtori on epäreilu ja ilkeä. Kahden kuukauden päästä palataan vaa’alle ja sama meno jatkuu. Taas ollaan ymmyrkäisinä että miten on mahdollista?! Olen syönyt vain niin vähän! En voi enää ollenkaan karsia ruokailusta tai näännyn nälkään! Sitten Nowazaran kuuntelee keuhkot tai nostaa jotain ihopoimua ja toteaa että taitaa tulla sairaalakeikka, verenmyrkytyksen vuoksi.

Sairaalassa vierähtää sitten kuukausi ja ruoka kannetaan kolmesti eteen päivässä, 1200 kaloria per päivä, aivan kuten läski väittää syöneensä jo kuusi kuukautta.

Kotiin lähtiessä sitten punnitaan ja kas kummaa kun paino on tippunut 47 kiloa kuukaudessa ihan makoilemalla sairaalassa!

Erikoista.

Just näin! Ja kovasti vakuuttavat miten hirveästi "ovat tehneet töitä". Sitä ennen olivat menneet vastaanotolle toivoen että tri Now:lla on joku taikasauva jota heilauttamalla painosta lähtee 250 kg, ja sitten saisi taas jatkaa mässäilyä.

Vierailija
130/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 riviä suklaata ja kaksi palaa kakkua on valtavasti! Ei ihme, jos paino nousee. Yksi laku olisi minusta pieni määrä makeaa.

En nyt muista paljonko se on, kun ihmisen keho pystyy vuorokaudessa käsittelemään hiilaria, mutta varmasti vähemmän kuin perusruuat, 2 palaa kalkua, kolme riviä suklaata ja laku. Kannattaa miettiä keho vaikka tiimalasina. Sen läpi pysyy menemään vain tietty määrä hiekkaa tiettynä aikana. Jos tuuppaat sinne enemmän, se ei käsittele yhtään enempää vaan ylimäärä sitten pannaan sivuun varastoon odottamaan.

Vierailija
131/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistö ei voi mennä säästöliekille, jos sinne työnnetään koko ajan lisää ruokaa :::)) Vöi äly näitä selityksiä. Ja tyhmyyttä !!!Ovatko lihavat myös normaalia tyhmenpiä selityksineen ?!!! Miksi elimistön täytyisi alkaa säästää, jos siihen ei ole tarvetta!!

Vaan elimistö menee  " säästöliekille" vasta silloin, kun ihminen syö vähän.  Syö jatkuvasti liian vähän!!  Tuolloin ei laihtumista tapahdu, koska elimistö pyrkii varastoimaan kaiken ravinnon!!

Ahaa, tämä siis selittää sen miksi anorektikot ovat niin älyttömän lihavia.

Vierailija
132/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sii. kirjoitti:

kyllä se pitää paikkaansa! Ite huomannut saman. Se perustuu ihan fysiologiaan,keho luulee,että on nälänhätä ja alkaa pitää kiinni kiloitsaan.

Mulla kesti kauan tajuta tämä. Nyt kun syön lautasmallin mukaan ja "sata" kertaa päivässä,paino putoaa.

Toki pitää katsoa ruokien energiatiheys ym.

Syömättömyys ei auta painon putoamisessa.

http://timetfit.blogspot.com/2016/07/syotko-liian-vahan.html

Tämän ketjun katsottua en ihmettele yhtään että kaikenlaiset dieettiroskat ja valmisteet uppoaa suomalaisiin kuin kuuma veitsi voihin.

Kukaan ei ole noille dieettiensa kanssa taisteleville ääliöille kertonut että oikeantahtinen liikunta, sekä oikeantahtinen ruokailu on avain laihtumiselle.

Idiootit kuvittelee että syömällä vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Ei taatusti laihdu, sillä voi jopa lihoa!

Vasta silloin alkaa laihtumaan kun aineenvaihdunnan treenaa siihen että se kuluttaa välittömästi kaiken syödyn, ja puskee kaiken ylimääräisen pois.

Hieman karrikoidusti. Esimerkiksi huippupyöräilijät joutuvat vetämään ihan järkyttävän määrän energiaa, paljon enemmän kuin mitä oikeasti suorituksen aikana kuluttavat!

Mutta se miksi pyöräilijä laihtuu, johtuukin siitä että keho on ikäänkuin taistelutilassa, jossa ylimääräistä rasvaa ja muita ruoka-aineita ei tarvitse säilöä, vaan ne pitää käyttää välittömästi kulutukseen ja ylimäärä pitää puskea pois, koska se pystyy luottamaan siihen että uutta tavaraa tulee kohta tilalle.

Kyse on melkein kuin keväästä savannilla. Kun alkuihminen lähti metsästämään antilooppia, oli talven varalle kerrytetty rasvakerros käytetty, ihminen oli kuihtunut. Sitten alkoi löytää hedelmiä ja kasviksia, mutta myös eläimiä joista sai lihaa ja rasvaa. Lihava ei olisi pystynyt juoksemaan, joten ruuasta piti saada energiaa, mutta heittää kaikki ylimääräinen samantien ulos. Juuri tuota huippu-urheilijat pyrkivät saavuttamaan ja ylläpitämään kilpailukauden aikana. Vasta sen jälkeen kun syksy alkaa saapua, kehon täytyy sallia palautua ja kerätä energiaa, eli rasvaa jotta selviäisi ydintalvesta. No, nykyään meillä on lämpimät asunnot luolien sijasta ja liikkumattomalla jää tuo talven aineenvaihdunta päälle, koska keho ei taistele.

Mutta, liian vähäinen ruuansaanti, vaikka taisteltaisiinkin (eli liikuttaisiin) tarkoittaa sitä että paino ei taatusti lähde laskemaan vaikka tekisi ihan mitä tahansa!

Mutta peukuttakaa vain idiootit tätäkin alaspäin, ja kärsikää läskeistänne ja maksakaa itsenne kipeiksi jollekin dieettihuijarille!

Ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Tämä on (itsellenikin tuttu) ikävä fakta.

Täytyy sanoa että tosi järkeviä kommentteja keskustelu täynnä! Harvoin tällä palstalla näkee näin raadollisen rehellistä itsetutkiskelua. Uskon että tämä pohdiskelu auttaa jatkossa myös omassa painonpudotuksessani.

Go mammat!

/70

Vierailija
133/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat? 60 kg liikkumattomalle ja istumatyötä tekevälle naiselle ylläpitokalorit on 1500.

Noh... Mä laihdutin 72 -> 62 noin 1800 kcal päivässä. Ja nyt ylläpidän 2000-2300 kcal. Enpä haluaisi syödä vain 1500... Salaisuus on nimittäin kulutuksen nostaminen, ei syömisten vähentäminen.

Millä muulla sitä pystyy nostaa kuin liikkumalla ja lihasmassan kasvattamisella? Liikuntaa ei pysty ajankäytöllisesti enää lisätä nykyisestä, ja nykyisen liikunnan ansiosta lihasmassaakin on kunnolla.

Vierailija
134/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi syödä liian vähän ja olla lihava. Kaloreissa liikaa, ruuan määrässä liian vähän.

Meikäläinen on lihonut sairaasti syömällä liian vähän. Kyllä, näin voi tapahtua. Mitätön leivänpala aamupalaksi, pieni kasvis piperrys päivälliseksi (lounas jätetään väliin) ja illalla himona suklaata, karkkia ja muita herkkuja kalorivajeen täyttämiseen. Määrällisesti aivan liian vähän, kaloreissa aivan liian paljon.

Vähän aikaa sitten laitoin ruokavalion kuntoon. Kyllä muuten tulee vatsa aivan täyteen, kun yrittää saada päivän kalorit täyteen syömällä normaalia kasvisruokaa. Ikinä en muista syöneeni näin paljon kunnon ruokaa. Ei jää herkuille yhtään tilaa vatsaan.

Vierailija
135/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä muulla sitä pystyy nostaa kuin liikkumalla ja lihasmassan kasvattamisella? Liikuntaa ei pysty ajankäytöllisesti enää lisätä nykyisestä, ja nykyisen liikunnan ansiosta lihasmassaakin on kunnolla.

Paljon treenaminen ja vähän syöminen ei toimi. Treeniä ei tarvitse pidentää ajallisesti, päinvastoin on parempi treenata vähemmän mutta kovempaa. Vastuksen tulee kasvaa kpko ajan ja kaloreita tulla kunnolla jos haluaa lihasta = suuremman lepokulutuksen.

Todella monet naiset kituuttavat 1500 kcal ja huhkivat hikipäässä tuntikausia, vaikka voisivat treenata vähemmän ja syödä enemmän. Kun syö riittävästi, keho vapautuu käyttämään energiaa aivan uudella tasolla. Näin minua neuvottiin ja se todellakin toimii. Syön mitä haluan, tuon 2000+ kcal päivässä, ja treenaan 3-4 x 45min viikossa. 162cm ja 62 kg tosiaan nyt.

Vierailija
136/165 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen voi syödä liian vähän ja olla lihava. Kaloreissa liikaa, ruuan määrässä liian vähän.

Meikäläinen on lihonut sairaasti syömällä liian vähän. Kyllä, näin voi tapahtua. Mitätön leivänpala aamupalaksi, pieni kasvis piperrys päivälliseksi (lounas jätetään väliin) ja illalla himona suklaata, karkkia ja muita herkkuja kalorivajeen täyttämiseen. Määrällisesti aivan liian vähän, kaloreissa aivan liian paljon.

Vähän aikaa sitten laitoin ruokavalion kuntoon. Kyllä muuten tulee vatsa aivan täyteen, kun yrittää saada päivän kalorit täyteen syömällä normaalia kasvisruokaa. Ikinä en muista syöneeni näin paljon kunnon ruokaa. Ei jää herkuille yhtään tilaa vatsaan.

Kyllä sinä oli lihonut syömällä liian paljon. Vai meinaatko että jos olisit syönyt enemmän suklaata ja karkkia niin olisit laihtunut?

Vierailija
137/165 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500kcal kuluttaminen vaatii tunnin kovasykkeisen juoksulenkin. 500kcal syöminen vaatii minuutin herkkuhetken.

Minusta kokonaiskulutuksen pienentäminen on paljon helpompaa ruokapöydässä.

Vierailija
138/165 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä syödäänkö se kalorien sisällä vai normikalorien päälle. Hiilareina toki paljon kolmellekin päivälle jaettuna

Vierailija
139/165 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän oikeaa ruokaa ja kun elää naposteöemalla niin saa kaikkea turhaa

Vierailija
140/165 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö liian vähän = syö liian vähän kunnon ruokaa.

Jos kunnon ruokaa syö liian vähän, tulee tarve napostella. Karkki, sipsi, keksit sisältää paljon energiaa, ja päivän kalorit menee helposti yli.

Liikaa kaloreita => lihoo

Itse en ajattele, että johtuu säästöliekistä vaan tuosta napostelusta.

Kun syö kunnolla, ei tee mieli napostella.