Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syö lapsen vanukkaat !!

Vierailija
16.02.2014 |

Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..

Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.

Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.

Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!

Kommentit (1209)

Vierailija
101/1209 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan kokonaan tätä kuuluisaa ketjua jaksanut lukea, lopetin sivulla 6, mutta mieleen tuli että miehellä on jokin toimintahäiriö tai arjenhallinta hukassa. Jokin saa ahmimaan älyttömästi ja yksin ajattelematta muita. Se yksi vanukas jätetään, kun yritetään säilyttää kasvot vielä jotenkuten, että ei sentään muka kaikkea syö.

Hienoa että sana on kantautunut AP:n miehen korviin ja tämä on parantanut tapojaan. Toivottavasti sama suunta pysyy.

Eksäni oli alkoholisti mutta kuivina kausina veti ruokaa öisin ja kaikkea mättöä, söi kolmekin sipsipussia putkeen, pari karkkipussia ja lähti vielä joskus grillille tai paistoi kuusi kananmunaa. Söi kaapin tyhjäksi ja suuttui, jos hermostuin. Minun piti piilottaa ruokaa itselleni ja öisin heräsin kokkausääniin. Vaikea sanoa, mikä ärsytti eniten, humalassa kaatuilu, kokkaus öisin selvinpäin vai öinen kokkaus humalassa. Nuo kaikki. Kaikkea sitä kestikin.

Hän myös halusi valvoa mahdollisimman myöhään, vaikka aamulla oli töihin meno. Sitten uikutti, kun väsytti. Töissä ja ystävien edessä skarppasi, vaikka pöhöttynyttä olemusta alettiin ihmetellä puoliääneen. Nykyisin käy kuulemma terapiassa.

Vierailija
102/1209 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä, vanukasmies:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee vähän päin vastoin. Tein ruokaa päivittäin, kannoin aamulla kahvit ja smoothiet sänkyyn ja hommasin välipalat jne. Kahvi maistui, mutta smoothiet jäi juomatta. Teen työtä kahdessa vuorossa päivittäin, aina päivätauolla (3h vapaa-aikaa) kävin kaupassa ja tein safkat. Samat smoothiet yöpöydällä härskiintymässä ja ruoat syömättä. Tosi paljon meni ruokaa hukkaan. Nyt syön töissä päivisin ja illalla teen vaan jotain munakasta tms. helppoa. Muija kyselee että miksi en kokkaa enää nykyään. Ei kiinnosta kompostille kokata. Jos joskus tuun isäksi niin alkaa kokkaus uudestaan, nyt vaan ei kiinnosta.

Vierailija
104/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että vaimo ei rakasta miestään ja nalkuttaa kotona. Sitten se purkautuu tuollaisella käytöksellä. Jättäkää herkut kauppaan...

Vierailija
105/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:03"]

Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..

Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.

Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.

Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!

[/quote]

Se tekee vaan sulle tyhmälle palveluksen. Se ukko painaa ehkä jotain 100 kg ja kalorinkulutus voi olla lähellä 3000/päivä. Mukulas kuluttaa tuskin 1000kcal/päivä. Jos sä suhteutat sen vanukkaan tms kalorit koko päivän kulutukseen, niin sä huomaat, että se voi olla helposti 1/3 muksun koko päivän kalorinsaannista. Eli ostamalla noita sille sä olet tekmässä siitä läskiä!!!!

Vierailija
106/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

358, lapsen kulutus lasketaan lisäämällä tuhanteen kaloriin sata kaloria per ikävuosi. Eli "vähän" olet väärässä nyt tässä.

Vierailija
107/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:14"]

..ihmettelen vaan millainen aikuinen pystyy syömään sitä moskaa..

[/quote]

No en tiedä, millaista moskaa ovat, mutta miksi et tekisi näin: et osta vanukkalta ollenkaan vaan vain maustamatonta jugurttia. Jugurtin kanssa lapselle sitten marjoja (pakasteesta tähän aikaan vuodesta) tai hedelmäpaloja. Joskus vaikka vähän leseitä sekaan tai kaurahiutaleita. Makeutta pienellä määrällä hunajaa (päälle niin riittää vähempikin). Meillä herkkuperseisä syö kans maustamatonta jugurttia MUTTA laittaa sinne hedelmien alle hillittömän määrän jotain Dronningholm-hilloa (ne on vissiin pelkkää hyutelöityä sokeria). Olen nähnyt... Syö siis muka-terveellisesti ja näennäisesti samaa kuin me muutkin. Ei tule urputtamista kotona.

Vierailija
108/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen yleensä rauhaa rakastava tyyppi, enkä juurikaan suutu mistään, mutta tuo olisi sellainen asia jossa mulla palaa käämit. Kyllä mä kerran ymmärrän jos vahingossa syö jonkun tollasen, ihan ajattelematta tai jos mä olen varannut jotain esim. leipomista varten, mutta unohdan mainita asiasta.. Mutta jatkuvana toi kertoo jo siitä, että ei se sun miehes pysty ajattellemaan muita ollenkaan. 

Meillä kysytään kyllä aina, jos jääkaapissa on jotain "erikoista" tai joku viimeinen juttu menossa, että saako sen syödä. Tai siis mies kysyy, koska mä olen saattanut suunnitella jostain jotain ja unohtanut siitä mainita. Mun mielestä kysyminen on ihan normaalia toimintaa. Itseni harvoin tarvitsee kysyä keltään mitään, koska minä suunnittelen ruuat ja käyn kaupassa. Tottakai jos mies on joskus käynyt kaupassa, niin mä kysyn, että saako jotain syödä vai oliko miehellä joku ruokaidea tms.

Toinen juttu taas sitten on, että miksi ihmeessä lapselle ostetaan jotain vanukkaita? Mun mielestä on käsittämätöntä, että lapselle syötetään sellaista shaibaa, eihän aikuisetkaan (pl. ap:n mies ja jotkut vähä-älyiset) niitä mätä naamaansa? Vai? Olenko liian sinisilminen ja luulen, että kaikki muutkin tekee lapsilleen herkuiksi itse marjajogurttia/rahkaa, niin kuin meillä on tapana..?

Vierailija
109/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi väittää HERKUKSI esim. maustamatonta jugurttia ja marjoja. Se on ihan ok aamu/välipala. Mutta ei se mitään herkkua ole. Kyllä lapsillakin makuaisti on taatusti suklaa maistuu eriltä kuin myslipatukka. Joka päivä ei tarvitse vanukkaita syödä, mutta kylle herkullisia ovat. Siihen on kevytpiiperon turha mussuttaa muuta.

Huvittavia on esim. nuo ulkomaiset laihdutus ohjelmat, jossa välillä herkkujen himoon tehdään jotain kurkku-lese-parsakaali-smoothieita ja väitetään niitä herkullisiksi korvaamaan vaikka pirtelöhimo. Helpompi vain olla sitten ilman sitä pirtelöä kuin valehdella itselleen jotain muuta.

Vierailija
110/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kyllä mieleenkään ostaa aikuisille vanukkaita!!! :D Sairas täytyy miehen olla...

Vierailija
111/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
112/1209 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:12"]

Pääsitkö lehteen?

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288663752869.html

[/quote]Kenen mies kuvassa?

Vierailija
113/1209 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksei voi vaan sanoa sille miehelle, et älä hei juo tätä maitoo kun tarvin tätä aamulla lasten puuroihin jne. Aika paskiainen saa olla, jos siltikin juo, mutta mistäs sitä sitten tietää ettei sitä maitoa olisi saanut juoda, jos et oo kertonut että tarviit sen kaiken aamulla.

Kommunikoikaan niiden omien miestenne kanssa. Miksi joillekkin ensimmäinen vaihtoehto on vauvafoorumilla valittaminen eikä oman kumppanin kanssa juttelu?

Vierailija
114/1209 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos ITSELLE tulee mieliteko siihen vanukkaaseen? Se varmaan on sallittua vetää ite sitten???

Ei voi ymmärtää miten voi olla noin pikkusieluista ruuan kanssa. Ruoka on syötäväksi. Piste.

Se syö kenellä on nälkä. 

En voisi kuvitella että meillä alettaisiin rajoittaa sitä mitä kukakin saa syödä. Yhdessä ne kaikki ostetaan, eikä missään ole nimeä päällä vaikka pääasiassa minä valitsenkin mitä ostetaan ja mitä laitetaan milloinkin. 

Kaikkea saa lisää kaupasta sitten kun loppuu, siihen ei meillä maailma ole koskaan kaatunut, eikä tule kaatumaan.

Oli sitten lapsen namit tai vaikkapa lasta ajatellen ostettu vanukas. Tai joskus on mennyt ruokaan tarkoitetut nakit tai lihapullat, mutta mitä sitten. :) Kaapeista löytyy vaihtoehtoisia materiaaleja valmistaa ruokaa. Ja yleensä tuollaisia perusjuttuja on myös pakkasessa. Ja sehän on vain minun mielitekoni tehdä sitä tiettyä ruokaa niistä nakeista tai lihapullista. Joten enpä voi tuomita jos joku muu niitä paljaaltaan on omaan mielitekoonsa käynyt syömässä. 

Vierailija
115/1209 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 12:27"]

Meillä kysytään kyllä aina, jos jääkaapissa on jotain "erikoista" tai joku viimeinen juttu menossa, että saako sen syödä. Tai siis mies kysyy, koska mä olen saattanut suunnitella jostain jotain ja unohtanut siitä mainita. Mun mielestä kysyminen on ihan normaalia toimintaa. Itseni harvoin tarvitsee kysyä keltään mitään, koska minä suunnittelen ruuat ja käyn kaupassa.

[/quote]

Sun ei tarvi kysyä viimeisen suhteen, mutta miehen pitää? Tooosi tasa-arvoisen ja kypsän kuuloista.

Samaa mieltä kuitenkin sun kanssa tosta herkkuhommasta. En kanssa vanukkaita oikein ymmärrä. Menee ehkä viikonloppuherkkuna JOSKUS, mutta hyvin hyvin harvoin. Lapsella siis. 

Ja lapset oppivat herkuksi sen, mikä heille herkuksi opetetaan. 

Meillä on tällä hetkellä eskari-ikäisen lempparia marjakeitto ja mustikkatalkkuna. Toki marjakeittokaan ei kaikista tervellisintä ole, mutta sitä ei kovin paljoa kuitenkaan mene kerralla, ja lähinnä viikonloppuisin, ja nimenomaan talkkunan kanssa.

Mutta opettakoon laiskat lapsensa vanukkaille ja suklaalle ja muille sokerimätöille. Samaan sarjaan menee myös sokeroidut jugurtit. Maustamaton marjojen kera on kyllä hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
116/1209 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAPEE HOI ! KYSYMYS.

En jaksannut lukea kaikkea lepi mutta mieleeni heäsri tärkeä kysymys.

MAKSATKO ITSE RUOKALASKUT VAI MAKSAAKO MIEHESI ? VAI PUOLIKSIKO MAKSATTE ?

Toivon voimia tuohon tilanteeseen.

Vierailija
117/1209 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi myös tietää perheen ruokalaskun loppusumma kuukausittain.

Tällaiseen toimintaan ei meillä todellakaan olisi varaa, vaikka 2 työssäkäyvää ihmistä olemmekin, niin ruokalistat viikoille tehdään yhdessä ja kaupassa käydään yhdessä. Herkkuja ostetaan harvemmin, eikä muksuille eikä meille itsellemme osteta kaupasta vanukkaita joka viikko, saatikka edes joka kuukausi. Kumpikaan meistä ei katsoisi hyvällä toisen jääkaapin tyhjentämistä tällä tavalla.

Olen useamman vastaajan kannalla siinä asiassa että miehelläsi on oltava joku syömishäiriö, ja suosittelen lämpimästi hyvän terapeutin etsimistä tähän, tuollaisen syömisen takana on aina joku häiriö, ja tässä tapauksessa siihen pitäisi kyllä saada ihan ammattiapua. Kirjoittajalle 246 (toivottavasti meni numero oikein), sinulle toivon voimia ja ottaisin terapeuttisi kanssa puheeksi lääkkeiden toimimattomuuden, niitä voi aina vaihtaa muihin valmisteisiin. Tsemppiä sinulle!

AP:lle myös voimia, ja kehotan sinuakin tarkkailemaan perheenne dynamiikkaa, ja sinun ja miehesi välistä toimintaa, kuinka käyttäydytte toisianne vastaan, hemmotteletteko toisianne (tosin ymmärrän hyvin että tässä tilanteessa ei ole tainnut miehen hemmottelu oikein olla etusijalla kun olet joutunut hermostumaan hänelle useampaan otteeseen), mitä teette vapaa-aikananne, teettekö yhdessä mitä ja kuinka paljon jne. Koko tilanne tarkasteluun. Tarpeen vaatiessa voisi perheterapia tosiaan olla kohdallanne hyvä vaihtoehto, yksikin kerta voi riittää selkeyttämään tilannetta.

Muista hengittää :)

Vierailija
118/1209 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, paransiko tavat pysyvästi?:)

Vierailija
119/1209 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa.. Onko tullut muutosta asiaan? :)

By the way, Lidlistä saa iiisoja 500g suklaa ja vaniljavanukkaita hinta n. 1,30€/kpl. Syön tässä just sellasta omnomnomnom. :)

Vierailija
120/1209 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi korkea aika herätä siihen että taloudessa on yksi helvetin iso vauva ja tehdä ruokaostokset sen mukaan. Ei se mieskään sataa purkkia vanukasta vedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan