Kertokaa hyviä läppäreitä
Niin elikkäs olis hakusessa semmonen perushyvä läppäri. Pitäs pystyy maksamaan laskuja, kattomaan netistä leffoja, muokkaamaan kuvia ja pelailemaan näitä facebookkipelejä ilman ongelmia/hidasteluita ja kuunnella musiikkia youtubesta.. (pelien pyörittämiseen tarvitaan varmaankin hyvä näytönohjain..?) Hintaa sais olla korkeimmillaan 600e. Ja se, että toimii moitteettomasti vielä sen parin vuoden käytön jälkeen !! Onko teillä kokemuksia hyvistä läppäreistä? Tai onko joku hyvä merkki? Onko myöskin jotain "älä vaan sorru tähän merkkiin/ tähän läppäriin" -kokemusta? Itsellä on nyt pari vuotta vanha miniläppäri käytössä ja huono ostos oli..!
Kommentit (54)
Macbook pro, ei kyllä käy tohon hintaluokkaan. Mutta maksaa itsensä takaisin koska kestää.
Itsekkin tulin hehkuttamaan applea, airinkin saa jo tarjouksista 900€..
Mutta hintaluokastasi suosittelen myös 100% virusvapaata, tosin pilvipohjaista, chromebookkia.
Ota selvää. Auttaisin mielelläni enemmän, mutta painun jo pehkuihin. Katsotaan huomenna uusilla silmillä. :)
Olen kyllä kuullut pelkkää hyvää Macbookeista, mutta ei tämänhetkinen taloudellinen tilanne salli :/ mutta on varmaan muiltakin merkeiltä hyviä läppäreitä? -Ap
"Katsokaa hyviä häppäreitä", luin. Aika mennä tutimaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:42"]Olen kyllä kuullut pelkkää hyvää Macbookeista, mutta ei tämänhetkinen taloudellinen tilanne salli :/ mutta on varmaan muiltakin merkeiltä hyviä läppäreitä? -Ap
[/quote]
Eipä oikeastaan, kun Windows 8 julkaistiin.
Olen aikamoinen viihde-elektroniikka fani, mutten suosittele win8 kellekkään. Mielummin OS X tai chrome..
Chromebookit on käsittääkseni aika pieniä, vissiin alle 15 tuumasia? :/ ääh.. mutta tule toki huomenna jatkamaan juttuasi! -Ap
Lenovo. Niitä halvempia kuluttajavehkeitä taitaa jo saada tuohon budjettiin.
Lenovoa saa myös hyvin käytettynä! Mun mies osti just sellaisen.
Ota nyt ainakin lellanen,missä on 24kk takuu.
Me ostettiin käytettynä Macbook pro. Pari vuotta vanha, mutta käy ja kukkuu.
Edellinen oli Macci myös, toimii edelleen, vaikkakin vähän takkuillen, mutta sillä onkin ikää jo 6 vuotta ja noin vuosi sitten sen sisuksiin kaatui mukillinen kahvia... :P cd-asema lakkas toimimasta....
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:51"]
Me ostettiin käytettynä Macbook pro. Pari vuotta vanha, mutta käy ja kukkuu.
Edellinen oli Macci myös, toimii edelleen, vaikkakin vähän takkuillen, mutta sillä onkin ikää jo 6 vuotta ja noin vuosi sitten sen sisuksiin kaatui mukillinen kahvia... :P cd-asema lakkas toimimasta....
[/quote]
Niin, ja vaihdettiin koska noin vanhaa ei saanut enää päivitettyä... (Tuntemattomasta syystä ei saatu päivitettyä sen käyttistäkään) Kaikki nettiselaimet ei toimi sillä enää lainkaan. Mutta kone itsessään on ihan ok vieläkin.
Jos haluat läppärin, joka toimii vielä parinkin vuoden päästä, osta MacBook. Se vaan oikeesti on jotain, mihin kannattaa panostaa. Mä oon käyttänyt 13" Prota reilut kaks vuotta, ja toimii edelleen kuin unelma. Juuri tänään laitoin kuitenkin tilaukseen 11" Airin puhtaasti koon takia.
Jos ostaa käytetyn niin kannattaa varata rahaa uuteen akkuun eli selvittää etukäteen sellaisten saatavuus ja hinta. Moni firmaläppäri lähtee kiertoon siinä vaiheessa, kun akku alkaa olla finaalissa. Eivät enää vaihda akkua vaan vaihtavat koko koneen.
leffoja katotaan läppäriltä... ja poikakin just kyseli netflixin tunnareita, että puhelimesta kattoo... ei vittu ja hyvää päivää, tätä päivää.
Anteeksi, jupinani ei ollut kohdistettu sinuun vaan tuohon suunnattomaan typeryyteen, että leffoja voisi katsoa pikku ruudulta.
http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/hp-pavilion-17-e057-6019582 <-- katselin tuota konetta netanttilasta. Kannattaako ajatus tyrmätä ihan jo senkin takia, että anttila tarjoaa koneelle vain 12kk takuun, ja akulle 6kk takuun?
Ja katsonkin seuraavaksi torista oisko P-karjalassa minkähintaisia käytettyjä Macbokkeja. Kiitos jo nyt avusta! -Ap
Mulla on Air, se on edullisempi. Air kyllä riittää, jos ei tarvitse mitään todella isoja tiedostoja pyörittäviä ohjelmia. Mulla on Air työkoneena ja se on siihen ihan riittävä (ts. rajat ei tule vastaan). Tarvitsen töissä tekstinkäsittelyn, virtuaalikoneen, käännösmuistin ja tietenkin netin.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:57"]Mulla on Air, se on edullisempi. Air kyllä riittää, jos ei tarvitse mitään todella isoja tiedostoja pyörittäviä ohjelmia. Mulla on Air työkoneena ja se on siihen ihan riittävä (ts. rajat ei tule vastaan). Tarvitsen töissä tekstinkäsittelyn, virtuaalikoneen, käännösmuistin ja tietenkin netin.
[/quote]
Minun käytössäni varmaan ns. Isoimmat tiedostokoot tulevat järjestelmäkameralla kuvatuista kuvistani.. + tietysti nämä perus ohjelmat mitä nyt tietokoneissa on, adobet, spotifyt, virustentorjunta ja kuvanmuokkausohjelmat. -Ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:57"]Mulla on Air, se on edullisempi. Air kyllä riittää, jos ei tarvitse mitään todella isoja tiedostoja pyörittäviä ohjelmia. Mulla on Air työkoneena ja se on siihen ihan riittävä (ts. rajat ei tule vastaan). Tarvitsen töissä tekstinkäsittelyn, virtuaalikoneen, käännösmuistin ja tietenkin netin.
[/quote]
Minun käytössäni varmaan ns. Isoimmat tiedostokoot tulevat järjestelmäkameralla kuvatuista kuvistani.. + tietysti nämä perus ohjelmat mitä nyt tietokoneissa on, adobet, spotifyt, virustentorjunta ja kuvanmuokkausohjelmat. -Ap
[/quote]
Joo, ei ole tuollainen normaali käyttö mikään ongelma. Virustorjuntaa ei tietenkään Macilla tarvitse.
Asus merkkiä en suosi.