Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivottavasti eläkeikää nostetaan paljon ja nopeasti.

Vierailija
12.02.2014 |

Olen parikymppinen ja näillä näkymin jään kokonaan ilman eläkettä. Elinajanodote nousee, vanhemmatkin ihmiset on terveitä ja työkykyisiä pitkään. 

Miksi minun ja muiden nuorten pitäisi elättää aikuisia ihmisiä vuosikymmeniä? Maksakoot Mallorcan matkansa työllään. Ja turha sanoa, että "minä olen eläkkeeni itse maksanut". Se ei pidä paikkaansa. Sinun maksamiasi rahoja ei makaa missään korvamerkittynä. Eläkerahastot hupenevat, tuottoja ei tule, nyt syödään jo korkoja. Eläkeläisten määrä ja eläkkeiden pituus kasvavat jatkuvasti. Nyt eläköityvät ovat eläneet hulppeaa elämää, josta minun sukupolveni ei uskalla edes haaveilla.

Eläkeiän voisi huoletta nostaa 70:een vaikka jo eilen.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ja ongelma, mutta tosiasiassa työnantajien maksamat eläkemaksut ovat laskeneet ja asiakasetuudet suurentuneet, jos tilannetta vertaa esim. 80-90-luvulle eli perityt eläkevak.maksut kyllä pitäisi riittää myös tuleville sukupolville tai ainakin silloin jos olisi eläkekatto, koska tämän päivän palkkataso on aivan muuta kuin 90-luvulle asti.

"Suurten ikäluokkien eläköitymisongelma on ollut tiedossa noin 60 vuotta, mutta asialle ei ole tehty mitään. Punikkien hätäpaskaratkaisu oli nostaa täyden eläkkeen saamisen ikäraja 68 vuoteen, mutta laskivat pahasti väärin antamalla mahdollisuuden jäädä 63 vuotiaana pois töistä huomattavasti pienemmällä eläkkeellä.

Vanhanen sopi Ihalaisen kanssa eläkeiän nostosta, mutta mitäpä punikki osaa muuta tehdä kuin kääntää takkiaan ja sekin homma kuivui käsiin.

Sokerina pohjalla ovat nämä aloittajan kaltaiset märisijät. Suurin ongelma nykyään ovat nämä vinkuiitat, jotka jäävät masennuksen takia eläkkeelle jo parikymppisenä.

[/quote]

Vierailija
82/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 11:16"]

Arvoisa parikymppinen. 

Ajattelitko päästä töihin jonnekin, kun ihmiset työskenetelevät yli 70 vuotiaiksi. Pätkiä varmaan saa hyvin, eläkettä ei kyllä kerry. Mut eipä haittaa, ma vanhat väännetään ja nautitaan verkkaisesta työtahdista!

[/quote]

Ei suinkaan, arvoisa toimistomursu. Siinä vaiheessa kun tuottavuus laskee, teikäläiset pitää siirtää sellaiseen työhön, mikä teiltä ajattelukyvyn heiketessä vielä onnistuu. Esimerkiksi julkisten tilojen siivoaminen olisi sinulle juuri sopiva työ. Samalla joku työtön koulutettu nuori saa sen paikan, jota sinä olet hautonut, ja huonontanut samalla työpaikkasi ilmapiiriä.

Uudella innolla työtavat muutetaan tehokkaiksi, yritys hyötyy, tuottavuus kasvaa ja voidaan taas palkata lisää nuoria tekijöitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 11:16"]

Arvoisa parikymppinen. 

Ajattelitko päästä töihin jonnekin, kun ihmiset työskenetelevät yli 70 vuotiaiksi. Pätkiä varmaan saa hyvin, eläkettä ei kyllä kerry. Mut eipä haittaa, ma vanhat väännetään ja nautitaan verkkaisesta työtahdista!

[/quote]

Ei suinkaan, arvoisa toimistomursu. Siinä vaiheessa kun tuottavuus laskee, teikäläiset pitää siirtää sellaiseen työhön, mikä teiltä ajattelukyvyn heiketessä vielä onnistuu. Esimerkiksi julkisten tilojen siivoaminen olisi sinulle juuri sopiva työ. Samalla joku työtön koulutettu nuori saa sen paikan, jota sinä olet hautonut, ja huonontanut samalla työpaikkasi ilmapiiriä.

Uudella innolla työtavat muutetaan tehokkaiksi, yritys hyötyy, tuottavuus kasvaa ja voidaan taas palkata lisää nuoria tekijöitä!

Vierailija
84/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään tutkimus ei tue sitä, että eläkeet eivät riittäisi tai että eläkeikää pitäisi nostaa. Eläkeiän nosto tarkoittaisi miljoonien investointejajärjestelmiin. Eläkeikää muutettiin muutama vuosi sitten ja nykyinen joustava 63-67 vuotta toimii hyvin. Ihmisiä voi toki tukea olemaan töissä 67-vuotiaaksi asti. Jos eläkeikää nostetaan, se tietää lisää työttömyyttä sekä työkyvyttömyyseläkkeitä.

Vierailija
85/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 12:10"]Suurten ikäluokkien eläköitymisongelma on ollut tiedossa noin 60 vuotta, mutta asialle ei ole tehty mitään. Punikkien hätäpaskaratkaisu oli nostaa täyden eläkkeen saamisen ikäraja 68 vuoteen, mutta laskivat pahasti väärin antamalla mahdollisuuden jäädä 63 vuotiaana pois töistä huomattavasti pienemmällä eläkkeellä.

Vanhanen sopi Ihalaisen kanssa eläkeiän nostosta, mutta mitäpä punikki osaa muuta tehdä kuin kääntää takkiaan ja sekin homma kuivui käsiin.

Sokerina pohjalla ovat nämä aloittajan kaltaiset märisijät. Suurin ongelma nykyään ovat nämä vinkuiitat, jotka jäävät masennuksen takia eläkkeelle jo parikymppisenä.

[/quote]

Suuret ikäluokat (s. -45-50) ovat jo pääsääntöisesti eläkkeellä.

Vierailija
86/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minusta taas ihmiset voisi päästää eläkkeelle jo vaikka 55-vuotiaina jos heillä on riittävän pitkä työhistoria takanaan. Minä aloitin työnteon jo 17-vuotiaana. Lapsia en ole hankkinut eli en ole ollut äitiyslomilla enkä hoitovapailla. Näin olen saanut työhistoriani pituudeksi jo 40 vuotta (tulee täyteen elokuussa). Monenko ikäsesi luulet pääsevän edes puoleen tästä. Ensin opiskellaan yhteiskunnan varoilla vuosikausia, sitten ollaan hiekkalaatikon reunalla 3 vuotta per lapsi. Työelämään päästään jos päästään kunnolla noin nelikymppisenä.

Eläkeläinen on samaan aikaan kuluttanut palveluita eläkkeellään ja tuottanut siis kiertoon rahaa moninkertaisen määrän verrattuna tähän äitiliiniin.

Elämä on elämistä varten ja työnteko ei ole elämän pääsisältö.

Vierailija
87/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:53"]

Täsmälleen samaa mieltä. Vanhempiemme sukupolvi on todella piehtaroinut yltäkylläisyydessä.

[/quote]

Aika tai tarinat ovat kullanneet muistot. Suomessa ei koskaan ole ollut sellaista yläkylläisyyttä, kuin vuonna 2007. Toki se oli velalla ostettua, mutta kaikki siitä pääsivät nauttimaan. Nyt sitä velkaa maksetaan hamaaseen tulevaisuuteen, eikä koskaan saada maksettua.

P.S. Samaa mieltä AP:n kanssa, eläkeikää pitää nostaa.

Vierailija
88/134 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmelymppinen pessimisti. Uskon, että 30 vuoden sisällä eläkejärjestelmästä ollaan luovuttu. Se jää pois työelämästä, jolla on varaa elättää itsensä. Jo tienatut eläkerahat haihtuvat taivaan tuuliin kun nykyinen eläkeläispoppoo elää 100-vuotiaiksi ja seuraava finanssikriisi puhkaisee rahastokuplan. Aloitin kaksi vuotta sitten pitkäaikaissäästäminen. Tavoitteena päästä sen turvin eläkkeelle viimeistään 68-vuotiaana.

Vierailija
89/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:07"]

Jokaisella sukupolvella on ollut vaikeutensa, mutta kyllä nykyinen nuori työhön pyrkivä sukupolvi (20-30v) joutuu elämään melkoisen tietämättömyyden ja pimeyden keskellä. Työpaikkoja ei ole kouluttautumisesta huolimatta, työttömyys pitkittyy sekä matalapalkka-aloilta että korkeakoulusta valmistuneilla, omaisuus tai eläke ei kerry, opintolainan määrä kasvaa ja suomalainen hyvinvointiyhteiskunta pyörii jälkikaasuilla. Kaiken päälle vielä lisätään paine Venäjän suunnalta, islamistisen uhan kasvu sekä kiihtyvä luonnon tuhoaminen ja ilmastonmuutos. Kaikki tilanteen tiedostavat nuoret ovat jonkinlaisessa lamaannustilassa odottaen pelolla, mitä tapahtuu seuraavaksi. 

[/quote]

Itse elin kylmän sodan varjossa Reaganin aikaan, jolloin odotettiin vain, että minä päivänä alkaa ydinsota. Kuuban kriisinkin muistan.

Aikaa, kun työelämä aloitettiin harjoittelijana, palkka 2/3 minimipalkasta. Asuntoja ei ollut ja onneksi sain alivuokralaisasunnon (huone kerrostalosta) kaverin kanssa. Huoneeseen mahtui kaksi sänkyä ja vaatteemme. Ruokaa emme saaneet asunnossa tehdä, mutta vettä saimme käydä keittämässä klo 18-19 perheen keittiössä.

Mutta toisaalta, se oli ihanaakin aikaa, koska elettiin sillä mielin, että kolmas maailmansota tulee varmaan, ennen kuin täytämme 20v ja meillä ei ole elämää.

Vierailija
90/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 01:36"]

Mä en ymmärrä miksi eläkelläisillä on monia alennettuja maksuja tai kokonaisia vapautuksia. Esim kaikki yli 65 vuotiaat on vapautettu kokonaan vation kalastusmaksusta. Voi kysyä miksi. Jos kalastaa niin siitä pitää maksaa oli minkä ikäinen vaan. 

Nykyisten eläkelläisten veroja tulisikin nostaa ja sill ätavalla paikata eläkevajetta. on täysin epäreilua että me mut joudumme maksamaan heidän eläkkeitään. Maksaisivat itse sen myös verojen muodossa.

[/quote]

Voi lapsi parka.

Kyllä tuo kalastuslupamaksun vapautus eläkeläisiltä on ihan oikein. Minullakin tuon kalaveneen bensakulut on niin suuret, että lupamaksun hinnalla saan jo puolet yhden kalareissun kuluista kuitattua, melkein. Kun koneessa on tehoa se 250 heppaa, niin bensaa kuluu. Ja siihen vetoauton kulut päälle. Se pitää noinkin isolle paatille olla tehokas neliveto. Ja se on vaan paattihinuri. Vaimon auton ja oman käyttöauton kulut siihen päälle.

Ei ole eläkeläisellä helppoa,ei.

Repikää te selkärangattomat teini-inisijä-veltto-paskat sielunne ruvelle. Kitinää ja vinkumista te osaatte tuottaa. Tekoihin teistä ei ole, eikä tule koskaan olemaankaan. 

Vierailija
91/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]

Voi luoja, miten ihminen voi kirjoitta noin, miten sivistymätön pitää olla, että tuollaista aivoistaan ulos kirjoittaa. Säälittävä olet.

[/quote]

Se on joku porkkananpurija vihervasuri.

Eli ei-ihminen.

Vierailija
92/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 15:20"]

[/quote]

Kenenkään ei pidä saada mitään eläkettä. Kun lopettaa työnteon niin pitää tulojenkin loppua

[/quote]

Samalla logiikalla sitten opintotuet, ilmainen koulutus ja kaikki muut yhteiskunnan tuet (mitä niitä onkaan) pois.

Kun aloittaa työnteon alkaa tulot. Sitä ennen ei senttiäkään.

Johan alkaa "kestävyysvaje" kadota.

Vierailija
93/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:53"]

[/quote]

[/quote]

Ne mitään ole rakentanut. Huoltosuhde tulee olemaan täysin kestämätön tulevaisuudessa.

[/quote]

Mutta se "huoltosuhde" kestää sinunkaltaisesi nilviäisen ilmaisen kouluttamisen ja koulun jälkeisen sosiaaliturvan oikein hyvin?

Kyllä me vanhat jaksamme sinulle oikein hyvän velttoiluelämän taata.

Vierailija
94/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 01:36"]

Mä en ymmärrä miksi eläkelläisillä on monia alennettuja maksuja tai kokonaisia vapautuksia. Esim kaikki yli 65 vuotiaat on vapautettu kokonaan vation kalastusmaksusta. Voi kysyä miksi. Jos kalastaa niin siitä pitää maksaa oli minkä ikäinen vaan. 

Nykyisten eläkelläisten veroja tulisikin nostaa ja sill ätavalla paikata eläkevajetta. on täysin epäreilua että me mut joudumme maksamaan heidän eläkkeitään. Maksaisivat itse sen myös verojen muodossa.

[/quote]

Kuvitteletko sinä, että eläkkeestä ei makseta veroa? Kyllä maksetaan ja enemmän kuin samansuuruisesta palkasta, mikä oikein onkin, eihän meillä ole työmatkakustannuksia. 

Koska tulovero on vain osa verotusta, maksamme me eläkeläiset myös välillisiä veroja siinä missä kaikki muutkin.

Yhteenvetona, maksamme veroja enemmän.

Vierailija
95/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 12:10"].

[/quote]

Mietipä hetki, mistä nuorten valtava masentuneisuus johtuu.

Opiskelu itsessään on hyvin vaativaa, joka ala on syventynyt niin pitkälle, että työelämään pääsy kestää pitkään. Toki pärjätäkseen olisi istuttava kaupan kassalla kuluttamassa arvokasta lepoaikaa, että riittää rahaa ruokaan. Itselläni ei ole ollut oikeaa stressitöntä lomaa vuosiin. Onko ihme, ettei nuoret jaksa, kun koko yhteiskunta on rakennettu ylisuorittajille?

T: burnout 25-vuotiaana

[/quote]

No mietipä ite hetkinen.

Itse aloitin työt 16 vuotiaana, koska oli pakko.

Työn ohella iltaopiskelin 8 vuotta. Ilman mitään tukia. Stressiä. Ei arvokasta lepoaikaa arkisin.

Opiskelun jälkeen tein kahta työtä 15 vuotta. 16 tuntia päivässä. Stressiä. Ei arvokasta lepoaikaa arkisin.

Nyt on työuraa takana 48 vuotta ja jos lasketaan nuo 15 vuoden tuplatyöt niin siitä tuleekin jo 63 vuotta.

Se on totta, että työtätekemällä ei rikastu, mutta pärjää kyllä hyvin. Jos tuo on sitä yltäkylläisyydessä rypemistä, niin olkoon sitten sitä.

T. Ei koskaan arvokasta lepoaikaa burnoutille tai masennukselle.

Vierailija
96/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 12:49"]

Ap, minusta taas ihmiset voisi päästää eläkkeelle jo vaikka 55-vuotiaina --- 

Elämä on elämistä varten ja työnteko ei ole elämän pääsisältö.

[/quote]

Sitten hankit itse ne eläkerahasi. Nuorella polvella ei ole velvollisuutta elättää vuosikymmeniä terveitä, työkykyisiä aikuisia! Ja kyllä, nykyään vaaditaan koulutus, että pääsee hyviin töihin. Sen koulutuksen takia ymmärrämme mm. sen, miten vanhemmat sukupolvet yrittävät kusta meitä sekä silmiin, korviin että suihin joka käänteessä. "Onhan ne eläkerahat jo tienattu..." Ei helvetissä ole! Minä ja muut töissäkäyvät niitä maksamme. Että eläkkeelle 55-vuotiaana? Että olisit parhaassa tapauksessa 50 vuotta eläkkeellä loisimassa? HAISTA PASKA!

[/quote]

Paljastit ahneutesi kirjoituksessasi; "pääsee hyviin töihin". 

Edustat oikein hyvin sukupolvea, jolle ei riitä mikään ja joka haluaa kaiken. Onneksi kaikki sukupolvessasi eivät ole yhtä itsekkäitä ja ahneita.

Vanhempasi ovat työnteollaan mahdollistaneet sinulle sen hyvän ja vieläpä ilmaisen, sekä rahallisesti tuetun koulutuksen, mikä heille itselleen ei ollut mahdollista.

Vai oletko sinäkin niitä, jotka eivät tiedä, mihin veroeuroja käytetään?

On täysin käsittämätöntä, että syyllistät vanhempiesi sukupolvea tästä maailmanlaajuisesti huonosta taloustilanteesta. Osoitat silläkin ajattelukykysi puutteellisuuden.

Olen aina iloinnut siitä, että olemme voineet tarjota lapsillemme enemmän ja parempia mahdollisuuksia elämänsä rakentamiseen, verrattuna siihen, mitä meillä oli. Olen aina toivonut, ettei kenenkään nuoren elämä tarvitsisi olla yhtä kovaa kuin minun nuoruuteni ja oikeastaan koko aikuisikäni. 

Sinunlaistesi kohdalla toivoisin, että saisitte kokea samaa kovaa elämää.

Vierailija
97/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:51"]

Olen parikymppinen ja näillä näkymin jään kokonaan ilman eläkettä. Elinajanodote nousee, vanhemmatkin ihmiset on terveitä ja työkykyisiä pitkään. 

Miksi minun ja muiden nuorten pitäisi elättää aikuisia ihmisiä vuosikymmeniä? Maksakoot Mallorcan matkansa työllään. Ja turha sanoa, että "minä olen eläkkeeni itse maksanut". Se ei pidä paikkaansa. Sinun maksamiasi rahoja ei makaa missään korvamerkittynä. Eläkerahastot hupenevat, tuottoja ei tule, nyt syödään jo korkoja. Eläkeläisten määrä ja eläkkeiden pituus kasvavat jatkuvasti. Nyt eläköityvät ovat eläneet hulppeaa elämää, josta minun sukupolveni ei uskalla edes haaveilla.

Eläkeiän voisi huoletta nostaa 70:een vaikka jo eilen.

[/quote]

Eläkeiän nostaminen ei valitettavasti auta sua yhtään. Pikemminkin päin vastoin. Jäät ilman töitä kun vanhat joutuvat painamaan duunia 70v asti.

Vierailija
98/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 12:10"]Suurten ikäluokkien eläköitymisongelma on ollut tiedossa noin 60 vuotta, mutta asialle ei ole tehty mitään. Punikkien hätäpaskaratkaisu oli nostaa täyden eläkkeen saamisen ikäraja 68 vuoteen, mutta laskivat pahasti väärin antamalla mahdollisuuden jäädä 63 vuotiaana pois töistä huomattavasti pienemmällä eläkkeellä.

[/quote]

Mietipä hetki, mistä nuorten valtava masentuneisuus johtuu.

Nyky-yhteiskunnan vaatimustaso on ihan älytön. Joka paikkaan vaaditaan tutkinto ja/tai työkokemusta, ja huonoimpiinkin paikkoihin on kymmeniä hakijoita. Jos isi ei omista firmaa, töihin pääseminen (varsinkin vakinaiseksi) on verrattavissa lottovoittoon. Ne, jotka pääsevät töihin, kulutetaan ihan loppuun laittamalla heidät tekemään kolmen ihmisen työt. Poikkeuksena suojatyöpaikat, mutta näihin ei nuorilla ole mitään saumaa.

Opintotuki menee monilla kokonaan vuokraan, eikä edes riitä. Asumislisä on maksimissaan 200e, ja siellä mihin koulutus on keskittynyt, tuolla ei saa edes nuhjuista soluhuonetta. Muita tukia ei saa, ennen kuin on nostanut opintolainaa,eli velkaannuttanut itsensä. Sossupummit taas saavat täysin vastikkeetta kaikki elämiskulunsa maksetuksi, ja se tuntuu kaikkensa yrittävästä opiskelijasta hyvin väärältä.

Opiskelu itsessään on hyvin vaativaa, joka ala on syventynyt niin pitkälle, että työelämään pääsy kestää pitkään. Toki pärjätäkseen olisi istuttava kaupan kassalla kuluttamassa arvokasta lepoaikaa, että riittää rahaa ruokaan. Itselläni ei ole ollut oikeaa stressitöntä lomaa vuosiin. Onko ihme, ettei nuoret jaksa, kun koko yhteiskunta on rakennettu ylisuorittajille?

T: burnout 25-vuotiaana

[/quote]

Niin, yhteiskunnastamme on hävinnyt sellaiset työpaikat, joihin ei kummenpaa koulutusta tarvita. Maanviljelysyhteiskunnasta kasvoimme teknologiayhteiskunnaksi, joka sitten söi nuo ns. helpot työpaikat.

Sen takia on ollutkin hyvä, että yhteiskuntamme on panostanut koulutukseen ja tarjoaa verojen avulla sen mahdollisuuden kaikille, itsestä on kiinni, miten valitsee.

Valinta on sekin, onko koulutus sitten ammatikoulu, jonka kesto on vain 3 vuotta, vai ammattikorkea, kestoltaan 4 vuotta, vaiko sitten se pisin, eli yliopistokoulutus, josta jokaisen tulsi selvitä 6:ssa vuodessa. Ei koulutussisältö ole muuttunut, eikä sen vaativuus. Samat ammattipätevyydet on aina ollut olemassa. Toki nyt on lisätty esim. siivoojille koulutusta, mutta se ei ole kestoltaan pitkä.

Surullista, että itket sitä, että saamasi ilmainen opintoraha ei riitä. Odotatko siis saavasi ihan kaiken ilmaiseksi? Työnteolla ne opiskelujen oheiskulut (asuminen, ruoka, matkat) on ennenkin maksettu, kokonaisuudessaan. 

En ymmärrä, miksi kadehdit sossupummien elämän näköalattomuutta. Sinulla on koulutuksen myötä sentään mahdollisuus rakentaa itsellesi sellainen elämä, jota haluat.

Kommenttisi ei minusta mitenkään selitä nuorten masennusta, pikemminkin herättää ihmetystä. Kuvitteletteko te nuoret toisaan, että vanhempanne ja isovanhempanne eivät ole joutuneet täyttämään päiviään työnteolla? 

Teknologiayhteiskunta tarjosi meille kaikille mahdollisuuden helpottaa jokapäiväistä elämäämme koneiden ja laitteiden avulla. Niiden avulla vapaa-aika on lisääntynyt huikeasti, eivätkä esim. kotityöt rasita enää juuri lainkaan.

En ole koskaan halunnut leimata ketään pullamössöksi, mutta kaltaisesi kommentoijat saavat minut pian muuttamaan mieleni.

Suosittelen lämpimästi, että tutustutte Suomen työelämähistoriaan.

Vierailija
99/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi mennä kaikilta ohi että TÖITÄ, EI, OLE, TARPEEKSI!!!

Vierailija
100/134 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä juttu, että täällä kirjoittelevat puhuvat huoltosuhteesta ymmärtämättä sen koko merkitystä, eli eivät laske siihen mukaan lapsia, äitiys- ja vanhempainvapaalla olevia, eivätkä työttömiä. 

Huoltosuhteella tarkoitetaan suhdetta, jossa vastakkain ovat työlliset ja ei-työlliset.

Eläkeläisistä on tarpeettomasti tehty syntipukkeja.

Huoltosuhde parane vain työllisyyden lisäämisellä ja siinä avainasemassa ovat nuoremmat työllistyvät. 

Suomen oma syntyvyys ei riitä korjaamaan huoltosuhdetta, joten tulemme tarvitsemaan työperäistä maahanmuttoa. Kunhan niitä työpaikkoja ensin luodaan talouden elpymisen myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi