Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En haluaisi kutsu miehen siskoa meidän häihin

Vierailija
11.02.2014 |

Noniin rakkaat av:laiset! Mulla on ongelma ja haluaisin kuulla teidän mielipiteitä aiheesta. Olemme menossa kesällä naimisiin ja päänvaivaa tuottaa tulevan aviomieheni sisko. Mä en sitten millään haluaisi sitä pahan ilman lintua omaan hääjuhlaani pilaamaan tunnelmaa. Tää sisko on meitä viisi vuotta nuorempi, asuu vielä vanhempiensa luona mutta ei ole mikään teini enää.

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä vähän yli 6 vuotta ja koko tänä aikana en muista, että tää sisko olisi ollut mua tai miestäni kohtaan ystävällinen. Alkuaikoina hän saattoi moikata kun menimme miehen kotiin kylään, mutta viimeisen sanotaanko nyt 2-3 vuoden aikana ei välttämättä edes tervehdi kun mennään sinne.

Tämä sisko tuntuu olevan jotenkin tosi katkera, aina huonolla tuulella ja naama nyrpeänä. Poistanut mieheni vaikkapa facebook-kavereista ja sanonut, että mieheni ei ole hänelle mitään. Ei halua pitää miestäni edes veljenään.

Ollaan esimerkiksi annettu joka joulu tälle siskolle joululahja, joistä hän ei ole kertaakaan edes kiittänyt. Viime jouluna päätin, että en halua enää vaivata päätäni miettimällä hänelle lahjaa. Siskopa sitten suuttui siitä, kun hän jäi ilman joululahjaa! Huomautuksena, että me emme ole koskaan häneltä saaneet minkäänlaisia lahjoja. Mieheni syntymäpäiväkahveillekin tuli paikalle, mutta ei tuonut edes mitään pientä lahjaa mukanaan.

Me ei olla mikään poikkeus tässä, vaan tää tyyppi on myös muita kohtaan inhottava. Välillä kyllä osaa esittää vanhemmilleen niin kultaista, mutta pohjimmiltaan on ilkeä ihminen.

Mua on alkanut niin ottaa päähän toi käytös, mieheni mielestä mun ei pitäisi välittää asiasta. Nyt vaan on vähän pakko välittää, kun pitäisi suunnitella omia hääjuhliaan ja mä en oikeasti haluaisi tätä siskoa sinne paikalle. Ihan sama missä juhlissa tai kahveilla me ollaan oltu samalla porukalla, tää sisko on siellä aina huonolla tuulella, ei juttele muille, on vaan niiiin negatiivinen ja pilaa tunnelman. En haluaisi nähdä sitä nyrpeää naamaa itselleni noin tärkeänä päivänä.

Kysymys kuuluu, kehtaisitko sinä jättää tässä tilanteessa tuon siskon kutsumatta? Mä kyllä kehtaisin itse ihan hyvin, mutta tottakai mieheni on sitä mieltä että sisko on kutsuttava.

Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, minkä takia tää sisko käyttäytyisi meitä kohtaan noin. Tuntuu, että hänen mielestään on jotenkin hienoa olla niin helvetin cool ettei tarvitse ottaa toisia huomioon millään tavalla.

Mun omatkaan sisarukset eivät pidä tästä henkilöstä, koska tää sisko ei heillekään koskaan puhu mitään. Korkeitaan selän takan haukkuu. Kuten on haukkunut muakin ja miestäni.

Tietysti yksi mahdollisuus on se, että kutsusta huolimatta tää nirppanokka ei edes saavu paikalle. Paitsi kiusallaan saattaisi tulla sinne meidän häihin mököttämään. Mutta eipä olisi eka kerta kun jää tulematta jonkun läheisensä tärkeisiin juhliin. Jättänyt menemättä mm. toisen veljensä lapsen ristiäisiin ja yhtiin häihin. Mutta suuttui verisesti kun emme kerran menneet hänen syntymäpäivilleen.

Tästä tekstistä tuli nyt varmaan melko sekava, yritän tässä samalla saada omia ajatuksia ulos ja pohdin mitä teemme kutsujen kanssa. Mä tiedän, että tieto siskon tulosta häihin pilaisi omaa fiilistäni. Vaikka olen näiden kuuden vuoden aikana koittanut olla itse se aikuinen ja järkevä, niin ei ole tuottanut mitään tulosta. Joka kerta ystävällisesti tervehdin tätä siskoa kun näemme, mutta eipä tee hirveästi enää mieli sen enempää jutella kun tää ei katso mua päinkään. Monesti jos ollaan miehen vanhemmilla kylässä, tää sisko istuu pöydässä, tuijottaa halveksivasti eikä puhu mitään.

Sekin mua ihmetyttää, että mieheni vanhemmat ei tee asialle mitään. He vain hymähtelevät vieressä kun heidän tyttärensä ei reakoi mitenkään tervehtimiseen tai jos hänelle juttelee.

Mitä tehdä? Häät ovat mulle kuitenkin tärkeä juhla ja haluaisin paikalle ihmisiä, joista välitän ja jotka ovat minulle ja miehelleni tärkeitä. Vähän hankalaksi menee, kun lähetämme hääkutsun miehen vanhemmille. Pitäiskö laittaa loppuun pieni PS. ******* sinua ei ole kutsuttu! :D

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi. Jos mies olisi eri mieltä, saattaisin sanoa että minä jätän sitten tulematta ;)

Vierailija
62/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksi kaveri joka osasi käyttäytyä noin, yleensä häntä lähimpänä oleville ihmisille. Epävarmuutta, huonoa itsetuntoa ja kykenemättömyyttä käsitellä tunteita... Tällä meidän kaverilla auttoi kun hän vanheni, ikä teki tehtävänsä ja hän itse huomasi käytöksensä (siihen auttoi parin ihmisten kaikkoaminen hänen ympäriltään) ja pehmeni luonteeltaan muutenkin. Myös epävarmuus väheni iän myötä, oli kai jotenkin ylipitkittynyt teini-ikä. Psyykkinen hoito olisi varmasti auttanut nopeammin ja estänyt mahdollisesti näiden tärkeiden ihmisten lähtemisen häneltä.

Kutsukaa sisko häihin, tulee tai ei, siellä se menee muiden vieraiden seassa. Ajatelkaa asiaa niin, että jos teitäisitte hänellä olevan psyykkinen sairaus, niin olisitteko kutsumatta sairasta ihmistä? Hänellähän on todennäköisesti jokin psyykkinen ongelma/sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

116 on ihan oikeassa, minustakin tyttö kuulostaa nimenomaan ujolta ja jännittää vieraiden edessä ja varsinkin kun tietää että veli, veljen vaimo, vanhemmat ja muut sukulaiset kyselevät miksi et hymyile, miksi sulla on hiukset tuolla tavalla, miksei ruoka maistu, miksi istut lysyssä, miksi sulla on noin ruma mekko, jne. Varmasti jännitystä lisäisi jos jo etukäteen sanottaisiin että kutsutaan häihin koska on pakko, mutta toivotaan ettet tule koska olet niin nolo ja tyhmän näköinen. Voi vain kuvitella mikä olisi vastaus jos sisko vuorostaan kutsuisi omiin häihin tai oman lapsensa ristiäisiin. Ap on nyt vain päättänyt vihata siskoa ja varmasti myös siskon tulevia lapsia ihan riippumatta siitä mitä sisko tekee tai tulee tekemään.

Vierailija
64/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ymmärrettävää, ettette halua siskoa kutsua. Mielestäni sisko tulisi kuitenkin kutsua häihin, etenkin koska se lienee miehen vanhemmille tärkeää.

Käyttäkää paikkakortteja ja sijoittakaa sisko istumaan siten, että hänestä on mahdollisimman vähän harmia. 

Lisäksi sinä ja miehesi voitte etukäteen sopia Vittumainen sisko häissä -pelin, josta saatte pisteitä ja niillä sitten jotain tavoittelemaanne asiaa, esim. viidellä pisteellä ravintolaan syömään, kymmenellä kylpyläviikonloppu jne. Sisko saapuu häihin farkuissa tms. sopimattomassa asussa - 1 piste, sisko haukkuu morsiamen kampauksen - 1 piste, sisko haukkuu morsiamen hääpuvun - 1 piste, sisko odottaa kirkon ulkopuolella - 1 piste, sisko ei onnittele -1 piste... Sisko käyttäytyy hyvin: mikä sen hauskempaa! Sisko käyttäytyy tosi huonosti: teille ulkomaanmatka / risteily / telkkari / teatteri-ilta... Win-win! ;)

Vierailija
65/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 14:35"]

Hyvin ymmärrettävää, ettette halua siskoa kutsua. Mielestäni sisko tulisi kuitenkin kutsua häihin, etenkin koska se lienee miehen vanhemmille tärkeää.

Käyttäkää paikkakortteja ja sijoittakaa sisko istumaan siten, että hänestä on mahdollisimman vähän harmia. 

Lisäksi sinä ja miehesi voitte etukäteen sopia Vittumainen sisko häissä -pelin, josta saatte pisteitä ja niillä sitten jotain tavoittelemaanne asiaa, esim. viidellä pisteellä ravintolaan syömään, kymmenellä kylpyläviikonloppu jne. Sisko saapuu häihin farkuissa tms. sopimattomassa asussa - 1 piste, sisko haukkuu morsiamen kampauksen - 1 piste, sisko haukkuu morsiamen hääpuvun - 1 piste, sisko odottaa kirkon ulkopuolella - 1 piste, sisko ei onnittele -1 piste... Sisko käyttäytyy hyvin: mikä sen hauskempaa! Sisko käyttäytyy tosi huonosti: teille ulkomaanmatka / risteily / telkkari / teatteri-ilta... Win-win! ;)

[/quote]

Sisko on yrittänyt söhertää hiuksiin tuntikausia, 1 piste, siskolla juoksee silmä sukkiksissa, 1 piste, sisko pillahtaa itkuun kun ihmetellään kuka hullu hänetkin kutsui häihin, 1 piste ja siskon kädet tärisevät jännityksestä niin että kahvikuppi kaatuu vierustoverin syliin 10 bonuspistettä. Olettehan muistaneet sanoa siskolle että hänellähän ei häitä tule edes olemaan kun on niin omituinen ja nolo tyyppi ettei kukaan voi hänestä tykätä?

Vierailija
66/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä enemmän vastailet näihin kysymyksiin sitä enemmän tuntuu siltä että sinulla on tarve mollata miehesi siskoa ja haet täältä oikeutusta sille etta et halua häntä kutsua. Sinua suorastaan suututtaa jos joku ei usko mitä sanot...

Vierailija
67/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä edes miettisi noin ikävän ihmisen kutsumista. Minulle sukulaisuus ei merkitse mitään, enkä vapaaehtoisesti vietä hetkeäkään tuollaisten energiasyöppöjen lähellä. Siksi olenkin kai niin onnellinen.

Vierailija
68/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi sukulainen, joka on henkisesti jälkeenjäänyt. Hänen käyttäytyminen on välillä todella huonoa ja saattaa haukkua ihmisiä ihan suotta. Joka kerta käytös on sitä huonompaa mitä enemmän stressaa tilannetta. Jos on juhlat, joulu tms, missä paljon ihmisiä koolla, on varmaa että hän skitsoilee jotain. Ei olla annettu asian häiritä.

Vierailija
69/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo. Tuli pitkä ketju.

Vierailija
70/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa joku miespuolinen tyyppi liehittelemään tyttöä koko häiden ajaksi. :) Saat ollla rauhassa ja hänellä on seuraa ja kivaa.

Vierailija
71/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 12:58"]

Meillä oli vähän samanlainen ongelma kuin ap:llä, mutta kyse oli lapsen ristiäisistä ja minun siskostani. Hän on muuttunut muutamina viime vuosina aivan erilaiseksi, suorastaan hämmentävän omituiseksi ja ilkeäksi. Hän saattaa laittaa miehelleni todella törkeitä viestejä, joissa ei ole lainkaan päätä eikä häntää, hän paasaa kivien salaisista voimista ja enkeleistä jotka ilmestyvät hänelle ynnä muuta samankaltaista. Ero entiseen on hätkähdyttävä; minne katosi se omilla aivoillaan ajatteleva, älykäs ja looginen, rakas siskoni, jonka kanssa pystyi keskustelemaan aivan kaikesta? Nyr on tilalla tuollainen sekoileva, epälooginen ilmestys, jonka en halua tulevan enää lasteni lähelle. Hän sanoikin jo viime vuonna, että hän ei halua olla lastemme lähellä, koska "voi puhua jotain hullua, mistä emme pitäisi". Hän on myös moneen otteeseen sanonut, että hän uskoo "kaikkeen hörhöön", mikä on mielestäni omituista. Mitä järkeä on itsekin vähätellä uskomuksiaan? Vai kokeeko hän vain niin vahvasti, että minä ja muut pitäisimme näitä asioita hörhöinä ja sanoo näin sen vuoksi?

Pohdin todella pitkään, voinko jättää siskoni kutsumatta nuorimmaisemme juhliin, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että kutsumatta jättämisellä aiheuttaisin ison sukuriidan. Miehenikään ei olisi halunnut siskoani juhliin, mutta taipui päätökseeni. Itse juhlissa hän ei juuri sanaakaan sanonut, ei ottanut minkäänlaista kontaktia lapsiinkaan, mutta halasi lähtiessään minua ja miestäni. Nyt on pitkä aika seuraavaan pakolliseen tapaamiseen, mistä olen huojentunut. Ja silti, koko ajan minua kalvaa voimattomuus siskoni tilanteesta. Missä on tuo ihminen, joka oli minulle pitkään rakkain koko maailmassa, ja miksi hänen piti muuttua tuollaiseksi varjoksi entisestään? On nämä sukulaisuusjutut hankalia, kun toista ei voi muuttaa eikä saada  läheisemmäksi pakottamalla, jos toista ei kerran kiinnosta. Surettaa vaan niin paljon.

[/quote]

Kuulostaa siltä, että siskosi on pahasti psyykkisesti sairas. Olen käynyt melkein vastaavan itse läpi.

Vierailija
72/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vihaa mieheni siskoa, mua vaan suututtaa välillä tosi paljon toi sen käytös. Välillä toki ärsyynnyn siitä käytöksestä, mutta en näytä sitä hänelle. Vihaaminen on kuitenkin vähän turhan voimakas ilmaisu.

Ja mä tiedän, että tässä ei ole kyse siitä että sisko olisi jotenkin ujo. Hän kyllä tuo itseään esille aina sopivan tilaisuuden tullen. Se, että hän ei puhu ruokapöydässä johtuu kuulemma siitä ettei hänellä ole mitään keskusteltavaa kenenkään kanssa ja häntä ei kiinnosta mitkään aiheet mistä puhumme. Ja hän tosiaan tuo niin negatiivisen energian ollessaan paikalla, en ole tavannut ketään muuta samanlaista! Hänen seurassaan on jotenkin tosi raskasta olla ja tulee välillä itsellekin jotenkin epävarma olo sen haukan katseen alla :D

Ja meidän seurustelun alkuaikoina tää sisko kyllä aina moikkasi ja saattoi puhuakin jotain, yhtäkkiä muuttui vaan entistä vittumaisemmaksi ja ilkeämmäksi.

Sisko on todella kaunis ja pukeutuu mielestäni nätisti, tosin aika paljastavasti ja provosoivasti. Kiroilee tosi paljon, polttaa tupakkaa ja tuntuu vähän huomionhakuiselta. Mutta ujo hän ei ole.

Mutta mä en nyt jaksa enempää puida mieheni siskoa täällä. Aloitin keskustelun ihan vaan sen takia, että tää asia oli mietityttänyt mua niin paljon. Ja ajattelin, josko täällä olisi joku jolla olisi ollut samanlainen tilanne ja halusin kuulla muiden kommentteja asiasta.

Ärsyttää kun heti tullaan huutelemaan provoksi, mutta sitä tämä ei ole. Kiitos kaikille kommentoijille :) Tää avas ainakin mun näkökantaa asiaan!

Vierailija
73/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:45"]

Hommaa joku miespuolinen tyyppi liehittelemään tyttöä koko häiden ajaksi. :) Saat ollla rauhassa ja hänellä on seuraa ja kivaa.

[/quote]

Hänellä kyllä miespuolisia ihailijoita riittää aina siihen asti, kunnes tutustuvat häneen vähän paremmin ;) Hän ei halua seurustella ja hän vihaa miehiä!

Vierailija
74/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen juttu, jonka veikkaan vaikuttavan siskon negatiiviseen asenteeseen mua kohtaa: Mieheni erosi edellisestä tyttöystävästään samoihin aikoihin, kun tuo tupakkajuttu tapahtui. Tää tyttöystävä oli ollut jonkinlainen esikuva tälle miehen siskolle ja sisko oli sitä mieltä, että he eivät olisi saaneet erota."

Tää selittää aika paljon. Tuollaista tilannetta, jossa käly tai lanko menee sen exän puolelle, on hankala sietää.

Mutta te ette silti voi jättää häntä kutsumatta, koska se loukkaisi appivanhempia (siskosta viis).

Vierailija
75/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on provo. Ei kukaan normaali ihminen uhraa noin paljon ajatusta yhteen ainoaan vieraaseen.

Vierailija
76/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:55"]

"Toinen juttu, jonka veikkaan vaikuttavan siskon negatiiviseen asenteeseen mua kohtaa: Mieheni erosi edellisestä tyttöystävästään samoihin aikoihin, kun tuo tupakkajuttu tapahtui. Tää tyttöystävä oli ollut jonkinlainen esikuva tälle miehen siskolle ja sisko oli sitä mieltä, että he eivät olisi saaneet erota."

Tää selittää aika paljon. Tuollaista tilannetta, jossa käly tai lanko menee sen exän puolelle, on hankala sietää.

Mutta te ette silti voi jättää häntä kutsumatta, koska se loukkaisi appivanhempia (siskosta viis).

[/quote]

Mutta toi nyt oli ollut joku teinisuhde, mieheni seurusteli sen eksänsä kanssa varmaan puoli vuotta. Se eksä vaan oli joku esikuva tälle siskolle, mutta ei ton pitäis mielestäni olla mikään syy mua vihata sentään :D

Vierailija
77/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:58"]

Kyllä tämä on provo. Ei kukaan normaali ihminen uhraa noin paljon ajatusta yhteen ainoaan vieraaseen.

[/quote]

Kuka normaali ihminen kuvittelee jokaisen täällä olevan keskustelu provoksi? Myönnän, että tuhlaan ihan turhaa aikaani tän asian vatvomiseen ja nyt tän keskustelun myötä mun ei tarvitse enää vatvoa asiaa koska tää on vahvistanut mun mielipidettä asiasta :)

Ap ja toi 132 olin myös minä!

Vierailija
78/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ongelmat ja huono käytös on siskon ongelmia, ei sinun. Ei kukaan muu voi pilata hääpäivääsi kuin sinä. Toisten ihmisten käytökseen et voi vaikuttaa, mutta omaasi voit. Ole ystävällinen, mutta pidä etäisyys. Ei ole sun ongelma jos joku on hapannaama ja vihaa koko maailmaa. Jos miehesi haluaa siskon häihinsä, niin sitten kutsutte. Siis: elä elämääsi ja anna sen systerin elää omaansa. Et voi häntä tai hänen käytöstään kontrolloida.

Vierailija
79/138 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän liiankin hyvin tämän asian..Mieheni sisko on alusta asti ollut tuollainen.Istui aina hiljaa sohvalla, mulkoili ja oli aina eri mieltä asioista. Myöhemmin hänestä tuli vielä hankalampi aivan kuin olisi toivonut eroa miehelleni ja minulle. Arvosteli ruokiani, mökötti juhlissa ja halusi aina huomiota.Ei minkäänlaisia keskustelutaitoja. Kiinnostunut vain itsestään.

Aina itsesäälinen marttyyri. Tajusin, että taitaa olla narsisti.Meillä oli viime kesänä häät ja kutsuimme mieheni siskon häihimme, mutta en todellakaan pyytänyt häntä omiin polttareihin

Syy siinä, ettei hän ole koskaan ollut erityisen mukava minulle, eikä häneen voi luottaa.Ei hän ole miksikään muuttunut, vaikka olemme mieheni kanssa saaneet kaksi lasta.Ei tule edes lasten synttäreille.Vanhin lapsemme kohta neljä ja hän ei keskity kuin omaan negatiivisuuteensa.Hänen äitinsä (anoppini) on valitettavasti samanlainen. Laukoo mitä sattuu, mustamaalaa, puhutaan p***kaa, kieroillaan, yms.Omissa häissämmekin anoppi nöyryytti sanomalla vieraille kuinka laittanut rahaa häihin. Kuulin tämän yhdeltä kaveriltani.Häät olisi pitänyt järjestää anopin toiveiden mukaan...Häitä rahoitti myös omat vanhemmat ja me itse joten turha suurennella moista.

En ole paljoa ollut tekemisissä heidän kanssaan.Mieheni käy joskus lasten kanssa anoppilassa. En halua mennä nöyryytettäväksi. Olen niin täynnä noita narsisteja.

.

Vierailija
80/138 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kylläpä tuli oudosti nämä rivivälit. Sori! Ap