Viranomaiset varoittavat : Ranskassa, Espanjassa, Italiaassa tappava helleaalto - pysy sisällä, syö kevysti, suihkuta ihoa
Voi kauhee.
Älkää vaan matkustatko noihin maihin kesäisin.
Ai matkusutat, no sinähän oletkin yksinkertainen ääliö.
Kommentit (19)
Mikäs tässä, jos tulee liian kuuma, voi pulahtaa Garda-järven viileään veteen ja uittaa koirat samalla. Kolmen kuukauden reissu, ihanaa!
Olen ollut jo vuosia kesällä useita viikkoja, niin tänäkin vuonna.
Oli kyllä viime kesänä hienoa nauttia lämmöstä rannalla kun oli +37 ja merivesi +28. Joku katkera sidukkavalas voi olla ähmeissään kun on juonut rahansa ja ei pääse lämpöön
Nyt ei kannata matkusutaa noihin maihin, etenkään Italiaahan
Ylihuomenna Tsekkiin viikoksi, joka päivä luvattu yli 30 astetta ja yhtenä jopa 38. Ei ole täältä katsottuna edes hirmu etelässä.
Kesä 2025 Suomi: huputtu kerrostalo, ylin kerros, ei ilmanvaihtoa, varjossa +35. 2 kk helle. Kysyikö kukaan, miten asukkaat voivat? Ei kysynyt. Jokainen pärjäsi niinkuin osasi. Suomi/Espoo. Ja tätä näkee edelleen mm. Matinkylässä. Osanotot..
Parempi kuin tää, nenä jäässä läpi kesän
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa olla altaalla kun on kerrankin lämmintä.
Liika on liikaa. Porukkaa alkaa kupsahtelemaan.
Ei ole hauskaa eikä naurata ketään. Jotkut tekevät vielä töitäkin?
Yksinkertainen? Pystyn oikein hyvin liikkumaankin noissa oloissa. En voi huonosti.
Kevyesti tosin en voi syödä koska olen sen verran aktiivinen. Kunnon ruokaa on oltava.
Tuleekohan hellepakolaisia pohjolaan?
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä viime kesänä hienoa nauttia lämmöstä rannalla kun oli +37 ja merivesi +28. Joku katkera sidukkavalas voi olla ähmeissään kun on juonut rahansa ja ei pääse lämpöön
Kuulostaa siltä, että viimeisiä sullakin viedään.
Onhan toi +40C kieppeillä päiväkausia jo aika raskasta. Voi tuntua kivalta ajatukselta altaalla tai rantsussa viikon verran. Asunto ilman ilmastointia voi olla aika tuskainen paikka noilla lämmöillä.
JA TAAS JOKA VUOTINEN HYSTERIA . ENSI KESÄNÄ TAAS SAMA .
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuin tää, nenä jäässä läpi kesän
Meillä on ollut kyllä hyvät kelit koko kesän. Vaihtelevan mukavaa.
Pariisilaiset saattavat kohta maksaa näistä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen? Pystyn oikein hyvin liikkumaankin noissa oloissa. En voi huonosti.
Kevyesti tosin en voi syödä koska olen sen verran aktiivinen. Kunnon ruokaa on oltava.
Nuorempana säätely toimi paremmin, nykyään joutuu olemaan varovaisempi. Käyn torilla heti aamuvarhain kun ei ole vilä liian kuuma. Kaupassa käyn ilmastoidulla autolla ja valitsen ilmastoidun marketin. En juokse lenkkejä enää helteellä kuten nuorempana. Uimassa voin kyllä käydä.
Just lähdössä etelä-Ranskaan, merivesi 25-asteista ja lämpöä luvattu vähän yli 30. Ihan sellaista kuin siellä aina on. Ilmastoitu asunto uima-altaalla. Joskus ollaan menty ihan kesäkuun alussa ja silloin merivesi on ollut viileää ja iltaisin kylmä ilman takkia. Täytyy silti tunnustaa, että en minäkään kaupunkilomalle sisämaahan lähtisi, niissä on kivempi keväällä ja syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi +40C kieppeillä päiväkausia jo aika raskasta. Voi tuntua kivalta ajatukselta altaalla tai rantsussa viikon verran. Asunto ilman ilmastointia voi olla aika tuskainen paikka noilla lämmöillä.
Kannattaa lähteä pois kotoa ilmastoituun tilaan vähintään pariksi tunniksi päivässä.
Mukavaa olla altaalla kun on kerrankin lämmintä.