Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pidät toimitusjohtajaa vastuullisena tietovuodosta, ei varmaan siellä itse ole servereitä koodaamassa ollut?

Vierailija
26.10.2020 |

Niin

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon myötätuntoa Villeä kohtaan ja kehotan monia nyt katsomaan peiliin, että onko se nyt niin kauheaa, että joku käy sun avautumisia lukemassa. Jos on, niin melko pienet on huolet sulla. T: Yksi uhreista

Niin, jos sulla ei ole mitään salattavaa. Mutta entäs jos sun tiedoissa on vaikka tietoja, että olet brutaalin insestin/raiskauksen uhri, vaikka oman sukulaisesi toimesta. Haluaisitko tosiaan tällaisen tiedon julki? Että kuka vaan tietää sinusta tällaisen kipeän asian.

Mä olen monenlaisen väkivallan uhri ja olen siitä kertonut julkisesti useassa paikassa. En tajua, miksi mun pitäisi sitä hävetä ja salata ja miksi jotkut näin tekee. Mitä sitten, että kaikki mun lähipiirissä tästä tietää? He ovat olleet mun tukena.

En sanonut, että sitä pitää hävetä tai salata, mutta suurin osa ihmisistä ei halua kaikkien naapureiden tietävän tällaisista asioista, tai muustakaan, jonka haluaa pitää yksityisenä. Kaikki emme tuo kaikkia asioita muiden tietoon. Tiedoissa voi olla jopa toisin päin. Asiakas itse on pedofiili ja käy terapiassa tervehtyäkseen. Mitä luulet tapahtuvan, jos hänen tietonsa leviävät? Yleinen lynkkaus.

Mä en taas tajua, että mitä väliä sillä on, jos kaikki tietää. Ihmiset miettii ihan liikaa, mitä muut ajattelee. Mä uskon avoimuuteen ja sen takia oon kertonut esim. seksuaalisesta väkivallasta julkisesti monessa paikassa. Ei kiinnosta tippaakaan, mitä joku naapurin Pirkko ajattelee. Kun näitä salataan, se vain lisää asioiden stigmaa.

Avoimuus on sun oikeus ja yksityisyyden halu mun.

Toi liiallinen avoimuus voi olla myös rajattomuutta, koska sun rajoja on jo rikottu ilmeisen paljon. Tätä en sano siis millään pahalla, vaan toteamuksena

Eivätkä kaikki halua välttämättä tietää toisten intiimejä asioita.

Vierailija
82/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuolla firmassahan on jotain ihan antiikkisia ohjelmistoja ollut käytössä joihin ei saa enää edes päivityksiä. Todella vastuuntonta. Se on kai siinä ollut sitten jarruna että noita on hankala lähteä korjaamaan ilman tietojen menetyksiä? Eli laitettu pään pensaaseen kun ei oo jaksettu lähteä korjaamaan ikäviä vikoja? Mahdollisesti olisi saatu pieniä sanktioita potilastietojen menetyksistä tässä prosessissa? Nyt kävi sitten kuitenkin niin että tämä välttelykäyttäytyminen johti vielä paljon pahempiin ongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon myötätuntoa Villeä kohtaan ja kehotan monia nyt katsomaan peiliin, että onko se nyt niin kauheaa, että joku käy sun avautumisia lukemassa. Jos on, niin melko pienet on huolet sulla. T: Yksi uhreista

Niin, jos sulla ei ole mitään salattavaa. Mutta entäs jos sun tiedoissa on vaikka tietoja, että olet brutaalin insestin/raiskauksen uhri, vaikka oman sukulaisesi toimesta. Haluaisitko tosiaan tällaisen tiedon julki? Että kuka vaan tietää sinusta tällaisen kipeän asian.

Mä olen monenlaisen väkivallan uhri ja olen siitä kertonut julkisesti useassa paikassa. En tajua, miksi mun pitäisi sitä hävetä ja salata ja miksi jotkut näin tekee. Mitä sitten, että kaikki mun lähipiirissä tästä tietää? He ovat olleet mun tukena.

En sanonut, että sitä pitää hävetä tai salata, mutta suurin osa ihmisistä ei halua kaikkien naapureiden tietävän tällaisista asioista, tai muustakaan, jonka haluaa pitää yksityisenä. Kaikki emme tuo kaikkia asioita muiden tietoon. Tiedoissa voi olla jopa toisin päin. Asiakas itse on pedofiili ja käy terapiassa tervehtyäkseen. Mitä luulet tapahtuvan, jos hänen tietonsa leviävät? Yleinen lynkkaus.

Mä en taas tajua, että mitä väliä sillä on, jos kaikki tietää. Ihmiset miettii ihan liikaa, mitä muut ajattelee. Mä uskon avoimuuteen ja sen takia oon kertonut esim. seksuaalisesta väkivallasta julkisesti monessa paikassa. Ei kiinnosta tippaakaan, mitä joku naapurin Pirkko ajattelee. Kun näitä salataan, se vain lisää asioiden stigmaa.

Toi liiallinen avoimuus voi olla myös rajattomuutta, koska sun rajoja on jo rikottu ilmeisen paljon. Tätä en sano siis millään pahalla, vaan toteamuksena

Tämä pitää varmasti ihan paikkansa. Mun rajoja ja luottamusta on rikottu sen verran, että avoimuus on mulle yks keino pärjätä. Samalla mulla toki on myös halu olla luomassa maailmaa, missä ei tartte hävetä juuri mitään. Mut kiitos ymmärryksestä, tämä oli ihan avartava kommentti.

Vierailija
84/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtajien järjettömiä palkkoja perustellaan aina sillä, että kun se raskas vastuu...

No kantakoon sitä vastuuta sitten kun on rahakin kelvannut!

Vierailija
85/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä kaikki halua välttämättä tietää toisten intiimejä asioita.

Onneksi jokainen voi valita, seuraako mua esim. somessa tai haluaako olla mun ystävä.

Vierailija
86/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodasi itse parikymppisenä ton ohjelmiston

Vierailija
87/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä pidä Sannaakaan syyllisenä vaikka nimittää poliittisin perustein virkamiesjohtajan jonka tulisi valvoa tietojen suojausta, eikä halua nimittää oikeasti pätevää ihmistä tehtävään

Sanna ja tytöt nimittää aina sopivia, ei päteviä. Täytyy olla oikea agenda.

Ihan jäätävää naisvihaa. Tässä te nimeä vaihtavat reiät näette, että etunimi ja nimi on vallankäyttöä. Naisen nimi vaihtuu, koska nainen on arvoton. Naisia kutsutaan useammin etunimellä, ja se on keino alentaa ja vähätellä naisen asemaa. Te nimenvaihtajat olette itsekkäitä lehmiä ja kiusaajia. Se että vaihdatte nimeä ei oikeuta teitä Sannattelemaan. Ette te miehistä näin puhu.

Kas kun ei uusi nimenne saa miehiä kunnioittamaan. Ai niin, teitähän poistetaan väestöstä kun liitytte miehen sukuun. Ihana kiitos yhteisestä perheestä!

Vierailija
88/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin vastaamon taloustietoja, viime vuosi oli kuralla. Onko siellä maksettu jo kiristäjille vai mistä tuloksen notkahdus johtuu ...

Verotussyistä firmat laittavat usein tappiolliset tulokset. Tää on ollut idioottivarma bisnes kun pitkälti valtio maksaa tän laitoksen terapiat ja valtio on itse vielä myös sijoittajana tässä. Eli he pystyy lähes suoraan määrittämään paljonko voivat tehdä rahaa tällä pitkässä juoksussa. Mutta silti mokasivat.

Vierailija
89/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein

Vierailija
90/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkoi maksaa 2019 asiantuntijoille

Vierailija
91/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan oikeasti ajatellut niin, että kun ei enää omista firmaa vaan on "vain" tmj, niin on ihan puhtailla vesillä kaikesta mitä firmalle sen jälkeen tapahtuu? Että siinä kohtaa joku hakkereitten kiristyksen alkaminen ei enää heilauttele hänen palliaan? Jospa ihan itse kiristää firmalta/asiakkailtaan rahaa, kun on hakkerointitaidot kerran olemassa jo? Eikö tämä selittäisi hyvinkin sen, miksi kiristys alkaa vasta nyt, eikä heti silloin tietomurron tapahduttua?

Vierailija
92/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta voitko ymmärtää, että kaikki eivät halua kertoa noita asioita lähipiirilleen? Miksi tätä tietoa ei saisi pitää salaisena? Miksi pitää olla valmis kertomaan omat pahimmat traumat muille?

Rehellisesti sanottuna en ymmärrä. Se vain lisää näiden asioiden stigmaa ja sitä, että pidetään "normaalina" salata niitä. Miksi ihmisiä ei voisi kannustaa olemaan avoimempia? Tämä yhteiskunta olisi silloin paljon parempi paikka silloin.

Eli onko sinun mielestäsi ihmisen pakko kertoa tulleensa raiskatuksi?

No eihän se mikään pakko ole, muttei multa heru kauheasti sympatiaa heille, jotka näitä väkisin haluaa salata.

No, miksi et kirjoita palstalla omalla nimelläsi? Häpeätkö palstailuasi tai mielipiteitäsi? Mietipä, jos joltakulta vaikkapa moderaattorilta ei kauheasti heruisi sympatiaa sulle, koska pysyttäydyt anonyyminä palstalla?

Niinpä. Tuon kommentoijan IP-osoite ja kaikki siihen liittyvät tiedot julkisiksi.

No mun rajoja ja luottamusta on rikottu jo sen verran, että siinä se menis samalla kuin kaikki aiempikin. En jaksaisi enää välittää.

Vierailija
93/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten servereitä koodataan?

Samalla tavalla kuin nettisivuja. Ei ole sen kummempaa.

Arvasin, että joku uuno vastaa. Serveri on se palvelin, jonka päälle voi koodata palveluita, serveriä ei koodata.

Kyllä myös ohjelmistoa voi kutsua serveriksi. Ks. vaikka https://en.wikipedia.org/wiki/Server_(computing).

Tietysti jos suomea halutaan puhua, puhutaan palvelimista.

Vierailija
94/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta voitko ymmärtää, että kaikki eivät halua kertoa noita asioita lähipiirilleen? Miksi tätä tietoa ei saisi pitää salaisena? Miksi pitää olla valmis kertomaan omat pahimmat traumat muille?

Rehellisesti sanottuna en ymmärrä. Se vain lisää näiden asioiden stigmaa ja sitä, että pidetään "normaalina" salata niitä. Miksi ihmisiä ei voisi kannustaa olemaan avoimempia? Tämä yhteiskunta olisi silloin paljon parempi paikka silloin.

Eli onko sinun mielestäsi ihmisen pakko kertoa tulleensa raiskatuksi?

No eihän se mikään pakko ole, muttei multa heru kauheasti sympatiaa heille, jotka näitä väkisin haluaa salata.

No, miksi et kirjoita palstalla omalla nimelläsi? Häpeätkö palstailuasi tai mielipiteitäsi? Mietipä, jos joltakulta vaikkapa moderaattorilta ei kauheasti heruisi sympatiaa sulle, koska pysyttäydyt anonyyminä palstalla?

Kieltämättä, kyllähän se pahalta tuntuisi. Ehkä mä oon jotenkin niin shokissa tästä, että mulla oli jotain defenssejä päällä.

Vierailija
95/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo ex-toimari eli isot pojat totesivat pääsyylliseksi. Poliisi tutkii myös jo asiaa ja Ville Tapion omaisuus määrätty hävittämiskieltoon. Ei ole enää epäselvyyttä hänen syyllisyydestään.

Tuomioistuin päättää syyllisyydestä. Sitä ennen poliisi epäilee, syyttäjä syyttää. Syyllisyyteen on vielä pitkä matka.

Vierailija
96/96 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokaaminen on inhimillistä, tekipä sen mokan kuka tahansa, mutta jos se, että salasi asian ja myi pokerinaamalla firman osake-enemmistön eteenpäin, osoittautuu todeksi, se on jo silkkaa itsekästä ahneutta ja pelaamista toisten elämillä. Ymmärtäisin vielä jotenkin, jos tässä ainoat kärsijät olisivat sijoittajat, mutta nyt kärsijöinä ovat yksityishenkilöt, jotka ovat tuon valtavan ison kauppasumman saamisen mahdollistaneet antamalla luottamukselliset tietonsa heidän käsiinsä! 

En minä mitään lynkkauspartiota ole perustamassa, oikeusjärjestelmä hoitaa miten hoitaa. Tärkein kiireellinen asia, eli omaisuustakavarikko on tehty, ja seuraavaksi tärkeintä olisi, että valtaosa tuosta takavarikkosummasta menisi tietovuodon uhreille, ei sijoittajille, vaikka hekin tässä ovat toki kärsijöitä. Mutta riskitöntä sijoitusta ei olekaan. Tosin tuskin tässä niin käy, niin ei koskaan käy. 

Ja kyllä, tiedän että mukana on myös kunnan ja valtion eläkeyhtiösijoittajia, mutta heidän jos kenen on osattava hajauttaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän