Miksi pidät toimitusjohtajaa vastuullisena tietovuodosta, ei varmaan siellä itse ole servereitä koodaamassa ollut?
Kommentit (96)
Totuus heti asian tultua toimitusjohtajan tietoon olisi pelastanut 40000 asiakastietoa joutumasta julkiseen levitykseen. Totuus olisi säästänyt toimitusjohtajan tämän mittakaavan syytöksiltä. Mutta jos hän tiesi, eikä kertonut, mikä hän silloin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten servereitä koodataan?
Samalla tavalla kuin nettisivuja. Ei ole sen kummempaa.
Arvasin, että joku uuno vastaa. Serveri on se palvelin, jonka päälle voi koodata palveluita, serveriä ei koodata.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen paljon myötätuntoa Villeä kohtaan ja kehotan monia nyt katsomaan peiliin, että onko se nyt niin kauheaa, että joku käy sun avautumisia lukemassa. Jos on, niin melko pienet on huolet sulla. T: Yksi uhreista
Niin, jos sulla ei ole mitään salattavaa. Mutta entäs jos sun tiedoissa on vaikka tietoja, että olet brutaalin insestin/raiskauksen uhri, vaikka oman sukulaisesi toimesta. Haluaisitko tosiaan tällaisen tiedon julki? Että kuka vaan tietää sinusta tällaisen kipeän asian.
Jos toimitusjohtaja olisi kertonut ajoissa, ihmisten tiedot eivät olisi levinneet thor-verkkoon. Syyllinen olisi ollut helpompi jäljittää tuoreeltaan. Mutta firma oli myytävänä ja myynnistä sai miljoonia itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen paljon myötätuntoa Villeä kohtaan ja kehotan monia nyt katsomaan peiliin, että onko se nyt niin kauheaa, että joku käy sun avautumisia lukemassa. Jos on, niin melko pienet on huolet sulla. T: Yksi uhreista
Niin, jos sulla ei ole mitään salattavaa. Mutta entäs jos sun tiedoissa on vaikka tietoja, että olet brutaalin insestin/raiskauksen uhri, vaikka oman sukulaisesi toimesta. Haluaisitko tosiaan tällaisen tiedon julki? Että kuka vaan tietää sinusta tällaisen kipeän asian.
Mä olen monenlaisen väkivallan uhri ja olen siitä kertonut julkisesti useassa paikassa. En tajua, miksi mun pitäisi sitä hävetä ja salata ja miksi jotkut näin tekee. Mitä sitten, että kaikki mun lähipiirissä tästä tietää? He ovat olleet mun tukena.
En pidäkään.
Tässä uhrataan toimitusjohtaja.
Vähän sama kun Kulmuni uhrattiin.
Ja moni muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että joku uuno vastaa. Serveri on se palvelin, jonka päälle voi koodata palveluita, serveriä ei koodata.
Saivarrellaan sitten uunojen kanssa lisää, kerotko hieman tarkemmin, että miten sen palvelimen päälle koodataan yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
En pidäkään.
Tässä uhrataan toimitusjohtaja.
Vähän sama kun Kulmuni uhrattiin.
Ja moni muu.
Uhrataan toimitusjohtaja, joka salasi tietomurrot puolitoista vuotta. Siinäpä tosiaan uhraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saivarrellaan sitten uunojen kanssa lisää, kerotko hieman tarkemmin, että miten sen palvelimen päälle koodataan yhtään mitään?
Avataan vim, aletaan koodata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen monenlaisen väkivallan uhri ja olen siitä kertonut julkisesti useassa paikassa. En tajua, miksi mun pitäisi sitä hävetä ja salata ja miksi jotkut näin tekee. Mitä sitten, että kaikki mun lähipiirissä tästä tietää? He ovat olleet mun tukena.
Mutta voitko ymmärtää, että kaikki eivät halua kertoa noita asioita lähipiirilleen? Miksi tätä tietoa ei saisi pitää salaisena? Miksi pitää olla valmis kertomaan omat pahimmat traumat muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut, että sitä pitää hävetä tai salata, mutta suurin osa ihmisistä ei halua kaikkien naapureiden tietävän tällaisista asioista, tai muustakaan, jonka haluaa pitää yksityisenä. Kaikki emme tuo kaikkia asioita muiden tietoon. Tiedoissa voi olla jopa toisin päin. Asiakas itse on pedofiili ja käy terapiassa tervehtyäkseen. Mitä luulet tapahtuvan, jos hänen tietonsa leviävät? Yleinen lynkkaus.
Tässä voi muuten olla toimari vanhempineen isoissakin ongelmissa. Kyseinen vuoto salattiin, tehtiin 2019 yrityskaupat ja käärittiin miljoonat taskuun. Todennäköisesti tästä tulee isot korvausvaatimukset Valvomolle ja kyllä ne nykyiset pääosakkaat osaa vaatia vahingonkorvausta näiltä aiemmilta omistajilta.... Että Tapion perheenä alkaisin piilottamaan rahoja nopeasti.
Tapio on syyllinen siihen, että tietosuojaa ei ole ollut ja on lisäksi aivan vastuuton ihminen. Kukaan vastuunsa kantava toimari ei antaisi tietoturvan olla tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta voitko ymmärtää, että kaikki eivät halua kertoa noita asioita lähipiirilleen? Miksi tätä tietoa ei saisi pitää salaisena? Miksi pitää olla valmis kertomaan omat pahimmat traumat muille?
Rehellisesti sanottuna en ymmärrä. Se vain lisää näiden asioiden stigmaa ja sitä, että pidetään "normaalina" salata niitä. Miksi ihmisiä ei voisi kannustaa olemaan avoimempia? Tämä yhteiskunta olisi silloin paljon parempi paikka silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sinä minulle, miten sinä koodaat sitä palvelinta.
Typerä on Ville ja typerän näköinen naamaltaan. Ruma mies, hyi yöks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut, että sitä pitää hävetä tai salata, mutta suurin osa ihmisistä ei halua kaikkien naapureiden tietävän tällaisista asioista, tai muustakaan, jonka haluaa pitää yksityisenä. Kaikki emme tuo kaikkia asioita muiden tietoon. Tiedoissa voi olla jopa toisin päin. Asiakas itse on pedofiili ja käy terapiassa tervehtyäkseen. Mitä luulet tapahtuvan, jos hänen tietonsa leviävät? Yleinen lynkkaus.
Mä en taas tajua, että mitä väliä sillä on, jos kaikki tietää. Ihmiset miettii ihan liikaa, mitä muut ajattelee. Mä uskon avoimuuteen ja sen takia oon kertonut esim. seksuaalisesta väkivallasta julkisesti monessa paikassa. Ei kiinnosta tippaakaan, mitä joku naapurin Pirkko ajattelee. Kun näitä salataan, se vain lisää asioiden stigmaa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, oletko oikeasti "uhri". Minä en tunne vähääkään myötätuntoa Villeä kohtaan. Rahaa säästääkseen ja ylimielisyyttään asetti tuhansien ihmisten luottamukselliset terapiatiedot sekä henkilötunnukset alttiiksi kyberrikollisille. Tämä tilanne taatusti ahdistaa suurinta osaa uhreja. Kaiken huipuksi Ville-poika salasi tietovarkauden. Onnea vaan Villelle tulevaan työnhakuun, ellei sitten ole jo piilottanut varojaan ja itseään ulkomaille.
Vaikuttaa siltä että kyse ahneudesta. TJ halusi hyvät rahat (perhe)yhtiön myynnistä ja siihen väliin ei kannattanut paljastaa tietovuotoja. Yrityskauppaa ei ehkä olisi ollenkaan syntynyt jos asia olisi tullut ostajien tietoon. Ja saattaa se nyt vieläkin purkautua jos tietoa on salattu ostajilta.
Vaikuttaa, että raha on sokaissut koska tiedossa pitäisi olla että hommasta tulee ennemmin tai myöhemmin iso sotku.
Hirveellä riskillä on menty. Itse on pystyisi tälläiseen häikäilemättömyyteen, asiassa on pelattu haavoittuvien ihmisten terveydellä. Joo toinen kestää mutta toinen välttämättä ei. Ihmiset on eri tilanteissa. Toivon parasta uhreille!
Tj vastaa aina kaikesta ja tää itseoppinut hakkeritaustainen kehitti sen it sydeemin puljuunsa