Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!

Vierailija
03.02.2014 |

Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua. 

Kommentit (371)

Vierailija
101/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:16"]

minä vain jaksan ihmetellä, missä tuollaisia parkkipaikkoja muka on?! :O

täällä savossa (Mikkeli) on vain invapaikkoja, Prismaankin mennään parkkipaikan läpi lapsia tiukasti kädestä pitäenenkä muuta osaa edes kuvitella !

"parkkipaikka" lapsiperheille.. heh hassua :D

[/quote]

Mutta katsos kun aaveemamma ei voi pitää pilttiään kädestä, eikä varsinkaan kantaa sitä. Tai kun piltin kanssa pitää neuvotella joka asiasta, sitä ei ainakaan voi käskeä kulkemaan vieressä. Sehän on ressukan alistamista ja siitä tulee lassukka näin.

Aaveemamman piltin pitää saada juosta perheparkista suoraan kauppaan ja ottaa kärryt ja pukkia niitä muiden kävijöiden jalkoihin ja kuten tässä yksi päivä sellainen tosi pieni poika huusi kassajonossa, että haista paska edessäolevalle naiselle. Aavemamma ei tietenkään siihen reagoinut. Hymyili vain suloisesti, kun piltti on niin verbaalisesti kehittynyt

Vierailija
102/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:27"]

Miten helvetin yksinkertaista väkeä tässä maassa asuu?!?! Lapsiperhepaikat on lapsiperheille, invapaikat invoille jne. Mikä siinä on älyttömän vaikeeta ymmärtää. Jos et kuulu kumpaakaan ryhmään niin pysäköi muualle! Vitsi mitä idiootteja täälläkin pyörii!

[/quote]

Minkä ikäiset lapset on sallittuja. Jos menen kauppaan vanhan äitini kanssa, on turha tulla rähisemään. Minähän olen äitini lapsi. Joten pidä suusi supussa siellä idiootteinesi vain.

Ja sinäkin olet joskus vanha. Muista sitten kävellä sieltä parkkipaikan perältä nätisti keppisi kanssa kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:15"]

Sakko voidaan antaa, jos ehdot ovat molemmille osapuolille selvät. Jos lukee perheparkki ja tulee ilman perhettä, se on riittävän ilmeinen sille perheettömälle. Samalla tavalla kuin voidaan sakottaa miestä ahdistelusta, kun tunkee naisen kuvalla merkittyihin naisten suihkutiloihin, vaikka hänellä ei kaulassa olekaan kylttiä "Mies".

[/quote]

Mutta jos sillä autoa ajavalla henkilöllä on virkatodistus, jonka mukaan hänellä on perhe, niin mistä silloin sakotetaan? Ymmärrätkö: sakottaminen ei perustu mielivaltaan vaan tarkkoihin säädöksiin eikä ole olemassa mitään lakia tai asetusta, joka ohjeistaisi palsiperheille tarkoitettuja parkkiruutuja. Jos minä voi osoittaa, että minulla on lapsiperhe, vaikka se ei ole mukana, niin minkä pykälän mukaan minua sakotetaan? Kaivapa tieliikennelaista se esille! Pelkkä "minä haluan, että tuo saa sakot" ei riitä.

[/quote]

Ei toisen pihassa tarvitse säädösten olla tieliikennelaissa kirjoitettu. Riittää, kun omistaja on ilmaissut tahtonsa hänen vieraalleen. Invalupakaan ei lähtökohtaisesti päde toisen tontilla, ellei omistaja ole erikseen päättänyt ja merkinnyt, että se pätee siellä.

Vierailija
104/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 01:34"]

Tämä ketju taas nostaa entistäkin suuremman vitutuskäyrän lapsiperheitä kohtaan, ja jatkossa aion tasan tarkkaan parkkeerata juuri niille lapsiparkeille. Oikein etsin niitä, ja sinne. Vain koska minulla on oikeus. Alkaa tulla jo korvista sana "lapsiperhe"... Eikö nyky-yhteiskunnassa enää mistään muusta puhuta?

[/quote]

Nimenomaan! Perheellisten itsekkyys on loputonta, vaikka koko yhteiskunta on rakennettu lapsiperheille ja heidän tarpeille. Onneksi muutosta on ilmassa ja nähty, että nykyiselle järjestelmälle ei ole enää niin paljon kannatusta, koska se on eriarvoistava.

[/quote]

Näiden kahden valopään kannattaa sitten muistaa, että ne lapset maksavat teidänkin eläkkeet. Tai no, eipä niitä sitten enää maksella kun olette itse niitä saamassa. Maksajia ei vain ole tarpeeksi, joten eläkkeitä ei tipu. Tarpeeksi kun haukutte näitä nykyisiä lapsiperheitä, niin ovat sitten aikuisina niin viisaita että perustavat köyhäintalot uudestaan. Vanhusten palvelutason ennustetaan laskevan hurjasti.

[/quote]

Niin, kirjoittajan valopää muistutti meitä siitä, että nyt kun eletään yli varojen ja otetaan jatkuvasti lainaa, niin valtiolla ei ole tulevaisuudessa varaa maksaa eläkkeitä. Nykypäivän lapsista ei ole veronmaksajiksi, se nähdään mielenterveystilastoista, varhaisista sairauseläkkeistä, sosiaalipalvelujen ja lisääntyvän lastensuojelun tarpeesta. Satsaukset lapsiperheisiin eivät enää siis kannattavia vaan hyysääminen on mennyt niin pitkälle, että vanhemmat ulkoistavat kasvatuksen ja käyttävät aikansa johonkin muuhun, kuten täällä joku selitti: työelämästä huilaamiseen ja ihmisenä kasvamiseen.

Vierailija
105/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, kun me ei olla haettu edes invapaikkaa ja toisella lapsella kehitysvamma. Aina sanon hänelle että äiti avaa sulle oven ettei naaarmuta kenenkään autoa.

No jos äiti ei osaa käyttäytyä niin miten sitten lapsetkaan. Kukaan ei kadehti uuden karheeta pikkuautoa ja varsinkaan sitä auton kokoa ja ei niissä se hintalappukaan ole ollut ihmeellinen. Laiskat ämmät, jättäkää ne paikat niille kelle ne kuuluu.

Vierailija
106/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:48"]

[- -] jos kauppa on päättänyt kirjailla nämä oven lähellä olevat ruudut lasten ja vaunujen kuvilla, niin ei ole minun ongelmani.

[/quote]

Tämä. Ajan, varsinkin paskalla/kylmällä säällä, ihan varmasti oven läheiselle vapaalle paikalle. Oli siinä vaunujen/perheen kuva tai ei.

Vierailija
107/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:17"]

Huvittaa itseänikin, kun lapsiperheitä tässä nyt kovasti haukutaan ja maristaan heidän saamistaan eläkkeistä, mutta mites se suu pannaan kun vanhukseksi muututaan? Kenen lapset hoitaa ja elättää, hmmm...

[/quote]

Ei ainakaan suomalaiset lapset hoida ja elätä, siitä te vanhemmat olette pitäneet huolen :D Perusjuttuja. Maksukyvyllä katetaan palveluiden ostomahdollisuus ja sen kerryttäminen onnistuu useimmiten parhaiten työnteolla.

Vierailija
108/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:48"]

[- -] jos kauppa on päättänyt kirjailla nämä oven lähellä olevat ruudut lasten ja vaunujen kuvilla, niin ei ole minun ongelmani.

[/quote]

Tämä. Ajan, varsinkin paskalla/kylmällä säällä, ihan varmasti oven läheiselle vapaalle paikalle. Oli siinä vaunujen/perheen kuva tai ei.

[/quote]

Samoin!

Vierailija
109/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta saa lapsettomat olla laiskoja. :)

Me onneksi lasten kanssa kyetään kulkemaan kauempaakin kauppaan :) Ja saadaan tavaratkin autoon helposti!

Vierailija
110/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni lapsiperheet EIVÄT tarvitse omia parkkipaikkoja. Ei ole pakko hilata koko kersalaumaa markettiin jos se on niin vaikeaa, ettei normaalilla autopaikalla onnistu. Kyllä mä olen vana ihan hyvin onnistunut, ei ole edes ollut mikään ongelma vaikeimmasta päästä.

Vierailija
111/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsettomat saavat ihan vapaasti olla itsekkäitäkin! :) Ei heidän tarvitse huomioida muita ihmisiä samallalailla kuin perheellisten. :)

Näytetään me perheelliset mallia miten otetaan huomioon muutkin :)

Vierailija
112/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:03"]

Ja lapsettomat saavat ihan vapaasti olla itsekkäitäkin! :) Ei heidän tarvitse huomioida muita ihmisiä samallalailla kuin perheellisten. :)

Näytetään me perheelliset mallia miten otetaan huomioon muutkin :)

[/quote]

Hyvä provo! :) Ei tarvitse todistella, vaan lukea esim. tämä keskusteluketju ja voit sinäkin todeta, että kuinka huonosti perheelliset huomioivat muut ja ovat valtavan itsekkäitä. :) :) :)

Vierailija
113/371 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt nämä "luvattomat" parkinvaltaajat huutaa pahemmin kuin perheelliset... :) No joo, yhteenkään autoon en menisi viiltelemään yhtään mitään kostoksi (onko sekään nyt ihan täyspäistä?), mutta tämä eriarvoisuusvouhkaaminen tässä asiayhteydessä on jo yksinkertaisesti naurettavaa. 

Terv. nuori, lapseton nainen

Vierailija
114/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni marisee lapsiperheiden saamista etuusuuksista, joista on saanut itsekin lapsena nauttia. Lapsilisiä on maksettu kaikille lapsiperheille vuodesta 1948, neuvolajärjestelmä on kehitetty 1920-luvulla, samoin oppivelvollisuus ja maksuton perusopetus. Päivähoitostakin on moni lapseton päässyt osalliseksi ja näiden etuuksien maksuttomuus on taatusti parantanut lähes kaikkien täällä kirjoittavien elämänlaatua heidän omassa lapsuudessaan. 

Jos vaaditaan näiden järjestelmien purkua "kaikki, mikä ei ole mulle on multa pois"-periaatteen mukaisesti, pitäisikö jo nautitut lapsilisä periä saajiltaan takaisin viimeisen 65 vuoden ajalta ja kaikilta alle satavuotiailta karhuta kustannusten mukaiset maksut neuvoloista, kouluruokailuista ja opetuksesta korkoineen.

Kateus syö kalatkin vedestä. Itse en ole koskaan saanut minkäänmuotoista asumistukea tai asunut opiskelija-asunnossa. Voisinko siis vaatia, että kaikista asumislisistä pitäisi luopua ja opiskelija-asuntolat laittaa myyntiin vapaille markkinoille ja rakentaa säästyneillä rahoilla vaikkapa sata metriä korkea lasipyramidi Ypäjälle, koska sellainen olisi minun mielestäni mukava. 

Vierailija
115/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää kyllä kun ollaan niin veteraanien palvojia mutta sitten haukutaan vanhuksia, että kyllä ne jaksaa kun itse ollaan niin laiskaperseitä ja saamattomia ettei saada kauppareissua tehtyä ilman erikoisruutuja. Voi herranjumala, ei se että joku vanhus on vähän raihnaisempi tarkoita etteikö vielä pääsisi kauppaan, eikä sitä invakorttia saa ihan tuosta vaan. Miten saamattomia ja uusavuttomia nuo mammat ovat jotka haukkuvat vanhuksia siitä, että vievät heidän paikkansa? Miten teidänlaiset pärjää muilla parkkipaikoilla, aika harvassa kun ne perheruudut ovat? Miten tuollaiset mammat pärjää missään, jos eivät pääse kauppaan ilman erikoisruutuja, saati että rähjäisivät vanhuksille. Te vanhenette itsekin, mieluummin soisin vanhuksille paikkoja ja penkit kauppakeskuksiin ja lapsiperheille vaikka oman osaston ja parkkipaikan kaukana muista, kun kerran tuollaisia kitisijöitä ovat. Myöskään ne paikat eivät ole lakisääteisiä, joten voitte viedä itkupotkuraivarinne muualle jos kaikki paikat ovat varattuja juuri silloin, kuin te menette shoppailemaan. Kyllä vaan tulee inho tuollaisia äitejä kohtaan, jotka kehtaavat valittaa jos joku kävelykeppien kanssa kulkeva, vanhus tai muu vie "muka heidän" paikkansa. Niitä kun saa käyttää kuka tahansa vaikka ne lapsiperheille olisi tarkoitettukin, mikään laki ei sitä kiellä joten turha inistä.

Taidan ajaa tästä lähtien itsekin ihan huvikseni niille perhepaikoille. Kertoo kaiken että nykyajan perheet ovat sellaisia että tarvitsevat erityispaikkoja ja itkevät jos joku sattuu ajamaan sellaiselle paikalle.

Vierailija
116/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:41"]

Kyllä tässä nyt nämä "luvattomat" parkinvaltaajat huutaa pahemmin kuin perheelliset... :) No joo, yhteenkään autoon en menisi viiltelemään yhtään mitään kostoksi (onko sekään nyt ihan täyspäistä?), mutta tämä eriarvoisuusvouhkaaminen tässä asiayhteydessä on jo yksinkertaisesti naurettavaa. 

Terv. nuori, lapseton nainen

[/quote]

On, mutta ihan periaatteesta tuollaisia vanhempia vastaan, toivonkin että tietyt kaupat alkavat antamaan erityisoikeuksia vanhuksille ja lapsettomille, sotkevat ja häiritsevätkin vähemmän. Sellaiselle kaupalle antaisin heti kannatukseni joka ottaa muutkin asiakasryhmät huomioon. No joo, ei vainenkaan mutta kyllä tuollaiset itsekkäät äidit voisivat ryhdistäytyä jos niille on joku ongelma jonkun vanhuksenkin ajaminen niille perhepaikoille.

Vierailija
117/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikai ne lapset pitää raahata sinne kauppaan?

Vierailija
118/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 01:47"]

Aika moni marisee lapsiperheiden saamista etuusuuksista, joista on saanut itsekin lapsena nauttia. Lapsilisiä on maksettu kaikille lapsiperheille vuodesta 1948, neuvolajärjestelmä on kehitetty 1920-luvulla, samoin oppivelvollisuus ja maksuton perusopetus. Päivähoitostakin on moni lapseton päässyt osalliseksi ja näiden etuuksien maksuttomuus on taatusti parantanut lähes kaikkien täällä kirjoittavien elämänlaatua heidän omassa lapsuudessaan. 

Jos vaaditaan näiden järjestelmien purkua "kaikki, mikä ei ole mulle on multa pois"-periaatteen mukaisesti, pitäisikö jo nautitut lapsilisä periä saajiltaan takaisin viimeisen 65 vuoden ajalta ja kaikilta alle satavuotiailta karhuta kustannusten mukaiset maksut neuvoloista, kouluruokailuista ja opetuksesta korkoineen.

Kateus syö kalatkin vedestä. Itse en ole koskaan saanut minkäänmuotoista asumistukea tai asunut opiskelija-asunnossa. Voisinko siis vaatia, että kaikista asumislisistä pitäisi luopua ja opiskelija-asuntolat laittaa myyntiin vapaille markkinoille ja rakentaa säästyneillä rahoilla vaikkapa sata metriä korkea lasipyramidi Ypäjälle, koska sellainen olisi minun mielestäni mukava. 

[/quote]

Pointti on siinä, että opiskelu/asumistukia ei myönnetä jos oppilaan varallisuus katsotaan riittäväksi elättämään itsensä. Se on väärin, että lapsilisä on jokin automaatio jonka saavat myöskin ne hyvätuloiset jotka sitä eivät tarvitse. Se on silloin pois yhteiskunnalta että kartutetaan jonkun ökyn säästötiliä, on ihan ok että lapsilisä tukea saisivat ne jotka sitä tarvitsevat, kuten menee muidenkin tukien kanssa. Eli lapsilisä pitäisi olla tarvehankintainen, kuten muutkin tuet. Ja aika monissa palveluissa on sekin, että kaikilla on mahdollisuus käyttää niitä, kuten kirjastoa, opiskelupaikkaa ja julkista terveydenhoitoa. Ei kaikki niitä käytä, mutta on mahdollisuus. Se että toiset saavat tukia, mihin toisilla ei ole mahdollisuutta, ei mielestäni ole oikein ja se on eriarvoistamista. Sillä kärjistettynä kuten tuolla aiemmin lukikin, miksi lapseton vähävarainen joutuu maksamaan verorahoja sitä varten että hyvätuloinen saa lapsilisiä joita ei tarvitse? Mielestäni pitäisi tukea niitä joita tarvitsee, ei niitä jotka eivät tarvitse enkä näe mitään syytä miksi lapsilisä olisi niin pyhä lehmä etteikö se voisi olla tarvehankintainen. Kaikki jotka tarvitsisivat lisää tukea yhteiskunnalta erinäisten tukien muodossa, osaisivat niitä varmasti hakea kuten ne opiskelijat ja muutkin joutuvat tekemään. Miksi se opiskelija sitten ei saa jotain ekstrarahaa kuussa ilman tarvehankintaa jotta voi kartuttaa säästötiliä, vaikka tarvetta sille rahalle ei olisikaan? Miksi lapsiperheet saavat tuollaisia etuja mitä muut eivät?

Vierailija
119/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska joku saa lapsilisää, niin kävelköön. Hohhoijaa!

Vierailija
120/371 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...think a baby is completely different than a couple of under 8year old's who cannot predict when a car is coming.....I do that daily with four and wish we had something like that here in America where overweight ppl get to park by the door.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän