Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjät ovat hirmu itsekkäitä, menevät massan mukana ja muutenkin massan mukana olevat ihmiset ovat tylsiä, esim. jotka katsovat televisiosta jotain realityhumppaa.
Aika monet ihmiset ovat olevinaan hienoja kun on hieno ammatti ja enkunkielinen nimi ja hyvä palkka vaikka oikeasti ala olisi jonninjoutava ja siitä ei ole mitään hyötyä oikeasti. Samaan aikaan joku köyhä taiteilija tekee paljon suurempaa työtä joka jää elämään.
Taitaa mennä ihan päinvastoin nykyään. Vegaanit ovat niitä itsekkäitä, jotka menevät nykyään niin suositun massan mukana. Ja muistavat todellakin tuoda sen esiin jokaisessa mahdollisessa paikassa.
Oletko ihan tosissasi, vegaanius itsekästä? Ihminen tekee ison muutoksen elämäänsä, muutos ei ole mikään helppo että pelastaisi eläimiä kärsimykseltä ja samalla saa niskaansa kuonaa sinunlaisiltasi ihmisiltä jatkuvalla syötöllä.
Pitäiskö teidän jotka tuota peukutitte olla rehellisiä itsellenne. Hävetkää.
Vegaanin itsekkyys tulee ilmi esim siinä kohtaa, kun vegaani osallistuu juhliin tai järjestää juhlat.
Vegaanin osallistuessa juhliin hänelle ei kelpaa muiden syömä ruoka, vaa hänelle pitää järjestää vegaaninen ruoka.
Kun vegaani itse järjestää juhlat niin ei puhettakaan, että vieraana oleva tavallinen sekasyöjä saisi mieleistään ruokaa, vaan on pakko syödä sitä, mitä vegaani suostuu tarjoamaan. Eli jotain eksoottista, ”juhlan vuoksi vähän parempaa” ruokaa, joka maistuu ihan karmealle.
Ruoka-asioissa vegaani ei jousta ikinä, vaikka kyse ei olisi edes hänen omista ruoistaan.
Vegaanius ei ole vaan ruokavalio. Se olisi hänen moraaliansa vastaan tarjota sinulle eläinperäistä ruokaa ja näin tukea eläinten kärsimystä. Kasvissyönti taas on vain ruokavalio, joten he voisivat tarjota sinulle liharuokaa tai sinä sekasyöjänä kasvisruokaa.
Olen vegaani ja minulla on vegaaninen keittiö, sinne ei tuoda lihaa eikä astioistani syödä lihaa sillä se on minusta vastenmielistä. Käyn kuitenkin kokkaamassa sekaruokaa iäkkäille vanhemmilleni. Ostan heille valmiita liharuokia ja itse valmistan heille jotain missä ei tarvitse lihaa käryttää, en voi sietää sitä hajua se on kuvottavaa. Eli teen heille toki esim. kinkkumunakkaan uunissa tai jotain muuta helppoa. Toki he myös syövät mielellään vegaaniruokiakin. Eli kyllä minä joustan mutta en omassa kodissani, omassa kodissani saan määrätä minä itse. Ja olen todellakin äärivegaani, monet vegaanit ovat vieläkin joustavampia esim. asuvat sekasyöjän kanssa.
Jos menen kylään tai juhliin, en odota että minulle tarjotaan mitään, menen tapaamaan ihmisiä en syömään. Maaseudulla kun järjestetään juhlat niin juon pelkkää kahvia, harva huomaa että en ota mitään. Helsingissä juhlissa on aina jotain vegaanista tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Voisin syödä ihmislihaa ilman tunnontuskia.
Kiitos tiedosta! Juuri tätä olen halunnut miljoona kertaa kysyä kahvipöydässä vastakysymyksenä kun minulta on tentattu rasittavuuteen asti vegaaniudesta, mutta en ole kehdannut. Juuri näin olenkin ajatellut, eläimen lihan syömisestä ei ole pitkä matka ihmislihan syöntiin ja väkivaltaan ihmisiä kohtaan.
t. vegaani
Tuttavapiirin/naapuruston itsekeskeisin per**reikä on se joka omalta kannaltaan elää ympäristönsä parasta elämää. Tällä on asiat hyvin, voi toteuttaa itseään muista piittaamatta, ei stressi paina ja lyhennä elinikää.
Ympäristöllä eli esim. sukulaisilla, työkavereilla, naapureilla on sitten taas ne kaikki ongelmat jotka tällaisen öyhöttäjän ja uhoajan kautta leviää eli stressiä ja sen aiheuttamia vaivoja, unettomuutta, närästystä, lihomista, ehkä sydänvaivojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin syödä ihmislihaa ilman tunnontuskia.
Kiitos tiedosta! Juuri tätä olen halunnut miljoona kertaa kysyä kahvipöydässä vastakysymyksenä kun minulta on tentattu rasittavuuteen asti vegaaniudesta, mutta en ole kehdannut. Juuri näin olenkin ajatellut, eläimen lihan syömisestä ei ole pitkä matka ihmislihan syöntiin ja väkivaltaan ihmisiä kohtaan.
t. vegaani
Tää vaan kertoo miten pihalla olet siitä missä muut on.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni erityislapset ovat pilanneet hänen elämänsä. Ja valitettavasti työni kautta olen nähnyt useita perheitä, joiden elämä on minun silmissä katsottuna ihan silkkaa helvettiä kauhukakaroidensa kanssa. Eikä niistä lapsista ikinä tule, edes aikuisuudessa, muuta kuin harmia ja surua.
http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=fi&p_card_id=0094&p…
tulosta hänelle, ehkä osaa ajatella itsekin, mistä johtuu?
Jos pukeutuu paljastavasti, ei kannata vinkua siitä, jos saa ei-toivottua huomiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
daddyblack kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.
😂😂😂
Nimenomaan biologisten lasten hankkiminen on itsekästä.
Mitä mukavuudenrakasta siinä on, että ei halua olla vanhempi, ei luoja.
Minä olen todellakin mukavuudenrakkaudesta lapseton. Lapsen hankkiminen on täysin sietämätön ajatus, ja tiedän etten kestäisi sitä valvomista ja muuta vastuuta, kun joku on koko ajan roikkumassa.
Olenko paha ihminen nyt? Laiska? Epäkypsä? Vastuuton?
En ole mitään noista, vaan onhan teidän lapsihullujen sekoää-äitienkin myönnettävä, ettei ole mitään mieltä tehdä lasta jos ei sitä ollenkaan halua.
Vai oletteko hullut sitä mieltä tosissaan, että jokaisen pitää tehdä lapsi, vaikka väkisin?
Minäkin olen mm. mukavuudenhalusta lapseton - ei kiinnosta enkä jaksa hoitaa sitä ruljanssia. Olisiko jotenkin parempi ratkaisu, että hankkisin lapsen sitten vastentahtoisesti? Ketä/mitä varten? Että kaikilla olisi yhtä rankkaa? Että saadaan tulevaisuuden veronmaksajia?
Jokainen joka lässyttää jostain tulevaisuuden veronmaksajien valmistamisesta/tekemisestä, voi haistaa piiiiitkän piiiiitkän haisevan ihmisp**kan.
Kukaan ei tee lasta sen takia, että kokisi jotain vastuuntuntoa tulevaisuuden veroista.
Sitä paitsi kenelläkään ei ole sellaista v**tua ja mul**ua jolla automaattisesti tehtäisiin jotain lapsia, joista automaattisesti tulee työtätekeviä ja verojamaksavia kansalaisia.
Että ihan voitte p**seisiinne työntää ne argumentit niistä verojenmaksajista ja vastuunkantamisistanne. S**tana!
Semmoinen v ja m riittää kyllä aika pitkälle, että pysyy yhdessä ja valitsee rakastaa kumppaniaan. Sen kun teet suomessa, ja lapsi on terve (tehty ajoissa auttaa tässä) todennäköisyys onnistumiseen on hyvin korkea.
Vaiettu mielipiteeni on, että eronneet ja yksinhuoltajat tekevät väärin lapsiaan kohtaan, eikä lapsia pitäisi tehdä, ellei voi tarjota heille ehjää perhettä.
Lässyn lässyn.
Olen ehjän perheen lapsi, ja työkyvyttömyyseläkkeellä.
Aika moni yh:n ja eronneen lapsi on töissä, että lopetapa nyt tuo pelleily.
Osui arkaan paikkaan, näemmä. Se on tilastollinen fakta, että yksinhuoltajien lapsilla menee reilusti huonommin kaikilla mittareila. Etenkin pojilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maailman väestönkasvussa edessä mullistus: Afrikan väkiluku kolminkertaistuu tällä vuosisadalla ja muuttoliike voimistuu – ulkoministeri Haavisto peräänkuuluttaa toimia: "Huolestuttavaa""
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-vaestonkasvussa-edessa-mul…
huoh.. tervetuloa loistava tulevaisuus
Asia ratkenee sillä ettei päästetä ketään Eurooppaan. Pysyköön Afrikassa ja hoitakoon itse liikasyntyvyysongelmat.
Eikä ole Euroopan asia eikä tehtävä eikä varsinkaan velvollisuus ratkaista toisten maanosien ongelmia. Ei ole meidän ongelma!
Jos kerran halutaan tehdä hyväntekeväisyyttä Afrikkaan, niin miehille vasektomiat
Vasektomia ei kovin pitkälle riitä, koska yksi mies voi siittää tuhansia naisia. Keinohedelmöityksellä miljardeja.
Opettelepa nyt oikeat termit: mies hedelmöittää naisen (tai väittämäsi mukaan vaikka tuhansia), ei siitä. Lapsi siitetään.
Se on hyvä että korjataan kielivirheet, muuta oliko teillä jotain sanomista itse asiaan myös? Ei kai ollut, koska sehän oli fakta.
Vierailija kirjoitti:
Darwin ei keksinyt evoluutioteoriaa, se on muinainen pakanauskomus, oli kirjoitettuna jo 600 eKr . Anaximandros Miletolainen kirjoitti. Mutta on ollut vieläkin kauemmin olemassa..Raamatussa otetaan siihen kantaa. Yhtään välimuotoluurankoa ei ole löytynyt(ei elainten välisiä eikä apinoiden ja ihmisen välisiä. Vain apinoita tai ihmisiä on löydetty. Raamattu on totta, evoluutio valhetta alusta loppuun. Mutta sen kritisoiminen on kielletty, menetät työsi, joudut vainotuksi, saat kokea uhkailua jne... Tiede ei korjaa itse itseään. Evoluutiosadusta ei haluta luopua. Valheiden takana on aina pahuuden henkivallat, siksi keskustelu aiheesta ei ole neutraalia. Ai niin, en häpeä tätä aihetta ja voisin puhua kahvipöydässäkin tästä. Olen tutkinut aihetta yli 20 vuotta ja kyllästyttää kun koululaisille opetetaan valheita. Aivopesu jatkuu läpi koululaitosten ja yliopiston ja jopa kirkossa darwin on pyhempi kuin Raamattu eikä evoluutiota saa kritisoida edes Sanan ja rukouksen illassa-luomisesta ei saanut saarnata. Piispat antoivat evoluutiota puolustavat Tieteiden lahja julkilausuman. Lukekaa kirja "Evoluutiouskon ihmemaassa." Bioprosessitekniikan professori kertoo kokemastaan vainosta Suomessa. Ja Hesarin tiedepalsta on roskaa., Yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa ovat julkisesti ilmaisseet epäilynsä darwinismiin:
ttps://disshentfromdarwin.org/about/
Sinulle on valehdeltu. Sinä et ole sieluton eläin, sinulla on ikuinen sielu ja tuomiopäivä on tulossa. Ainoa toivomme on Hän jonka merkki on lipussamme.
Onko vedenpaisumus totta?
Hukuttiko jumala kaikki ihmiset ja eläimet?
Voiko jumala esim joku päivä polttaa meidät kaikki?
Pahoja ollaan edelleen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Darwin ei keksinyt evoluutioteoriaa, se on muinainen pakanauskomus, oli kirjoitettuna jo 600 eKr . Anaximandros Miletolainen kirjoitti. Mutta on ollut vieläkin kauemmin olemassa..Raamatussa otetaan siihen kantaa. Yhtään välimuotoluurankoa ei ole löytynyt(ei elainten välisiä eikä apinoiden ja ihmisen välisiä. Vain apinoita tai ihmisiä on löydetty. Raamattu on totta, evoluutio valhetta alusta loppuun. Mutta sen kritisoiminen on kielletty, menetät työsi, joudut vainotuksi, saat kokea uhkailua jne... Tiede ei korjaa itse itseään. Evoluutiosadusta ei haluta luopua. Valheiden takana on aina pahuuden henkivallat, siksi keskustelu aiheesta ei ole neutraalia. Ai niin, en häpeä tätä aihetta ja voisin puhua kahvipöydässäkin tästä. Olen tutkinut aihetta yli 20 vuotta ja kyllästyttää kun koululaisille opetetaan valheita. Aivopesu jatkuu läpi koululaitosten ja yliopiston ja jopa kirkossa darwin on pyhempi kuin Raamattu eikä evoluutiota saa kritisoida edes Sanan ja rukouksen illassa-luomisesta ei saanut saarnata. Piispat antoivat evoluutiota puolustavat Tieteiden lahja julkilausuman. Lukekaa kirja "Evoluutiouskon ihmemaassa." Bioprosessitekniikan professori kertoo kokemastaan vainosta Suomessa. Ja Hesarin tiedepalsta on roskaa., Yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa ovat julkisesti ilmaisseet epäilynsä darwinismiin:
Sinulle on valehdeltu. Sinä et ole sieluton eläin, sinulla on ikuinen sielu ja tuomiopäivä on tulossa. Ainoa toivomme on Hän jonka merkki on lipussamme.
Raamattu on totta
Olen tutkinut aihetta yli 20 vuotta
Yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa ovat julkisesti ilmaisseet epäilynsä darwinismiin:
Jumala on jumala ja voi tehdä mitä haluaa meille.
ja on tehnytkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on totta
Olen tutkinut aihetta yli 20 vuotta
Yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa ovat julkisesti ilmaisseet epäilynsä darwinismiin:
Jumala on jumala ja voi tehdä mitä haluaa meille.
ja on tehnytkin
Raamattu on yhtä totta kuin Harry Potter
Pahimpia selkään puukottajia , kaksinaamaisempia pettäjiä ovat he jotka eivät usko yhtään mihinkään itseään suurempaan, eivät tunnusta mitään uskoa, eli elämä pyörii oman navan ympärillä ja valinnat tehdään sen mukaan - eli omien mielitekojen.
Eivät siis usko että esim muita vahingoittavilla teoilla ja valinnoilla tulee olemaan seurauksensa ja vastuu niistä tulee jossain muodossa. Eletään kuin siat ja ulospäin ollaan pettävän mukavia.
Mitään henkistä moraalikarttaa kun ei ole .
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, että joka paikassa nykyään pitää olla kiintiöhenkilöitä, ihan vain koska ollaan olevinaan niin suvaitsevaisia. Erityisesti Netflixin jokaisessa sarjassa on kiintiöhomo, kiintiomusta jne. Ennen en olisi kiinnittänyt mitään huomiota, mutta kun se oikein läväytetään naamalle että "nyt ollaan niin suvaitsevaisia, huomaattehan tämän kiintiömustan ja kiintiöhomon"...
Tämä ilmiö usein menee paljon pidemmälle nykyään nuorisoviihteessä. Monessa valkoiset heteromiehet ovat melkein aina pahiksia, tai jotenkin viallisia, elleivät ole seksuaalivähemmistöä. Ja naiset paljon parempia kaikessa, myös fyysisessä kamppailussa.
Kts esim Star Trek Discovery, joka yritti vähän korjata tilannetta alun kritiikin jälkeen, ottamalla yksi edustaja tästä vihatusta ihmisryhmästä, kapteeniksi.
Tai Star Wars, miesä mies-sankari aikoinaan treenasi vuosikausia, että pystyi nousemaan paiksen tasolle. Nykyään naissankari osaa luonnostaan kaiken, ei tarvitse mitään treeniä.
Tai Iron Fist, missä valkoinen heteromies (alkuperäismateriaalin päähenkilö) itse ymmärtää miten on toksisen maskuliinisuuden perikuva, ja luovuttaa supervoimansa naiselle, ennen vetäytymistä luostariin. Feministin unelma.
Terapiassa käyvistä puolet ei oikeasti tarvitsisi koko terapiaa, vaan asiat olisi helposti ratkottavissa itsekin.
Sama määrä (puolet) koskee myös masennuslääkkeitä syöviä ja ko. oireesta kärsiviä.
Narkomaanien korvaushoito on hyödytöntä, koska puolet heistä narkkaa siitä huolimatta korvaushoidon ohessa.
Vankien kuntouttaminen on hyödytöntä, koska niin merkittävä osa heistä on persoonallisuushäiriöisiä ja paatuneita.
Käytöksen takia huostaanotettu nuori on menetetty tapaus, koska luonne on jo kasvanut vinoon eikä resursseja kannattaisi tuhlata muuta kuin vartiointi ym kuluina.
Liberaali, koulutettu väestö käyttää taloudellista etulyöntiasemaansa vallankäytön välineenä.
Koulukiusatuista puolet on tilannut oman kohtelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
daddyblack kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.
😂😂😂
Nimenomaan biologisten lasten hankkiminen on itsekästä.
Mitä mukavuudenrakasta siinä on, että ei halua olla vanhempi, ei luoja.
Minä olen todellakin mukavuudenrakkaudesta lapseton. Lapsen hankkiminen on täysin sietämätön ajatus, ja tiedän etten kestäisi sitä valvomista ja muuta vastuuta, kun joku on koko ajan roikkumassa.
Olenko paha ihminen nyt? Laiska? Epäkypsä? Vastuuton?
En ole mitään noista, vaan onhan teidän lapsihullujen sekoää-äitienkin myönnettävä, ettei ole mitään mieltä tehdä lasta jos ei sitä ollenkaan halua.
Vai oletteko hullut sitä mieltä tosissaan, että jokaisen pitää tehdä lapsi, vaikka väkisin?
Minäkin olen mm. mukavuudenhalusta lapseton - ei kiinnosta enkä jaksa hoitaa sitä ruljanssia. Olisiko jotenkin parempi ratkaisu, että hankkisin lapsen sitten vastentahtoisesti? Ketä/mitä varten? Että kaikilla olisi yhtä rankkaa? Että saadaan tulevaisuuden veronmaksajia?
Jokainen joka lässyttää jostain tulevaisuuden veronmaksajien valmistamisesta/tekemisestä, voi haistaa piiiiitkän piiiiitkän haisevan ihmisp**kan.
Kukaan ei tee lasta sen takia, että kokisi jotain vastuuntuntoa tulevaisuuden veroista.
Sitä paitsi kenelläkään ei ole sellaista v**tua ja mul**ua jolla automaattisesti tehtäisiin jotain lapsia, joista automaattisesti tulee työtätekeviä ja verojamaksavia kansalaisia.
Että ihan voitte p**seisiinne työntää ne argumentit niistä verojenmaksajista ja vastuunkantamisistanne. S**tana!
Semmoinen v ja m riittää kyllä aika pitkälle, että pysyy yhdessä ja valitsee rakastaa kumppaniaan. Sen kun teet suomessa, ja lapsi on terve (tehty ajoissa auttaa tässä) todennäköisyys onnistumiseen on hyvin korkea.
Vaiettu mielipiteeni on, että eronneet ja yksinhuoltajat tekevät väärin lapsiaan kohtaan, eikä lapsia pitäisi tehdä, ellei voi tarjota heille ehjää perhettä.
Lässyn lässyn.
Olen ehjän perheen lapsi, ja työkyvyttömyyseläkkeellä.
Aika moni yh:n ja eronneen lapsi on töissä, että lopetapa nyt tuo pelleily.
Osui arkaan paikkaan, näemmä. Se on tilastollinen fakta, että yksinhuoltajien lapsilla menee reilusti huonommin kaikilla mittareila. Etenkin pojilla.
Vaikka tuo pitäisi paikkansa, ei näiden yksinhuoltajien lasten pahoinvointi johdu väistämättä toisen vanhemman läsnäolon puutteesta. Luulenpa, että perheissä, joissa erotaan, on keskimäärin useammin muita ongelmia (kuten syitä joiden takia ero tuli). Syy-seuraus-suhde ei ole selvä. Asiat eivät olisi välttämättä paremmin, vaikka vanhemmat olisivat pysyneet yhdessä näille kyseisille lapsille. Kyse on yksilöstä.
Tilastojen pohjalta ei voi tehdä noin suorasukaista päätelmää. Vähän niin kuin sanoisi, että hoitoa saaneet ovat useammin sairaita kuin ne, jotka eivät ole saaneet. Tilastollisesti siis voisit päätellä samalla logiikalla, että hoito tekee sairaaksi. Typistettyä eikä tarjoa mitään kokonaiskuvaa.
Siitä, miten asiat ovat, ei voi päätellä, miten niiden tulisi olla. Humen giljotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä, jotka muuttavat hyvien joukkoliikenneyhteyksien sijaan johonkin böndelle automatkan päähän töistä, tai ajavat töihin autolla vaikka vaihtoehtona olisi nopeat ja tiheät julkiset yhteydet, ei ole oikeutta valittaa siitä, että menee aikaa kun seisovat autoineen aamulla ruuhkassa. Yhyy taas motarilla oli muitakin kuin minäminäminä. Jos asuttaisiin tiiviisti, ruuhkia ei olisi.
Kyllä asia on nimenomaan päinvastoin. Mitä harvempi asutus, sitä vähemmän ruuhkia.
No miksi sitten ette työskentele siellä harvaan asutulla seudulla vaan on pakko tulla sieltä töihin tänne tiheään asutulle? Siellähän on kaikkea maata jota viljellä ja metsiä ruokaa pullollaan, siirtykää omavaraistalouteen älkääkä jonottako autoissanne että pääsette sieltä päivisin kaupunkiin töihin.
Muiden puolesta en voi vastata, mutta itse teen töitä kotona, joten en aiheuta minkäänlaisia ruuhkia.
Mutta kun kerran mainitsit tuon omavaraistalouden, niin miten pitkään kuvittelisit esim Helsingin pysyvän pystyssä, jos sen asukkaat joutuisivat tulemaan toimeen vain Helsingin alueella kasvatetun/tuotetun ruoan varassa?
Vierailija kirjoitti:
Keskosten väkisin hengissäpitäminen on väärin, se on luonnon valinta. Keinotekoisella kohdun ulkopuolisella kasvattamisella saadaan vain tavalla tai toisella vajavaisia lapsia. Miksi joku haluaa lapselleen hankalamman elämän diagnooseilla? En ymmärrä, se on itsekkyyttä.
Oletko joskus käynyt lääkärissä, syönyt lääkkeitä tai ottanut rokotuksen? Miksi? Sehän on luonnonvastaista?
Vierailija kirjoitti:
En rupea muuttamaan elämäntapojani, jotta nykyisillä pullamössökersoilla olisi kivempaa
50 vuoden päästä.
Yksityiskohtiin menemättä olen aina elänyt luontoa kunnioittaen ja kulutan vähän. Mut on kasvatettu niin.Mutta en todellakaan lakkaa matkustamasta tai syömästä lihaa tai käyttämästä puuvillavaatteita.
Elän niin kuin mua huvittaa.
Pullamössökakrut voivat aloittaa maailmanparantamisen itsestään. Voivat vaikkapa miettiä krääsän ja etenkin sähkön kulutustaan.
Nykyajan lapset ei edes tiedä, mitä on pullamössö.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia selkään puukottajia , kaksinaamaisempia pettäjiä ovat he jotka eivät usko yhtään mihinkään itseään suurempaan, eivät tunnusta mitään uskoa, eli elämä pyörii oman navan ympärillä ja valinnat tehdään sen mukaan - eli omien mielitekojen.
Eivät siis usko että esim muita vahingoittavilla teoilla ja valinnoilla tulee olemaan seurauksensa ja vastuu niistä tulee jossain muodossa. Eletään kuin siat ja ulospäin ollaan pettävän mukavia.
Mitään henkistä moraalikarttaa kun ei ole .
Oletpa tyhmä ihminen.
Sinun moraalisi on satuolennon pelkoa, ja jos sitä ei sinun mielikuvituksessasi olisi, tekisit vaikka mitä sikamaista.
Et ymmärrä, että normaaliälyiset ihmiset eivät tarvitse mitään satuolentoa ollakseen moraalisia.
Sinulle on mahdoton ajatus että voisi olla omatunto. Et ymmärrä mikä se sellainen on.
Kun olin työtön, hain töitä laidasta laitaan ja kouluttauduinkin uudelleen. Pääsin yhteen siivoojan paikkaan haastatteluun asti ja silloin tuntui, että mulle lähinnä naurettiin, taisivat vain haluta nähdä minkänäköisiä ongelmia mulla on kun koulutettuna haen sellaista hommaa. No ei mulla ollut kuin yksi ongelma, se ettei meinannut löytyä töitä. Oman alan haastattelukutsuja sain muutaman ja lopulta töitäkin omalta alalta, siltä uusimmalta. Ei sekään kovin työllistävä ollut, mutta mulla oli tuuria. Ei minusta mihinkään hoitajaksi tai puhelinmyyjäksi olisi, varmaan joutuisin hyvin äkkiä hoitoon jos pitäisi olla asiakkaiden kanssa tekemisissä. Olen ollut asiakaspalvelussa ja en vain kykene siihen, otan liikaa itseeni valittavista asiakkaista, vaikka suurin osa valituksista tuli vain siksi, että olin ensimmäinen haukuttava, tekijä oli joku muu tai sitten asiakas (useimmiten) itse mokannut ja valitti kun pitää noudattaa sääntöjä.