Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Jos synnyttää tarkoituksella todella vammaisen lapsen, tulisi sen tehohoito maksaa omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pilaavat parisuhteen.
Tämä on ikävä myöntää, mutta näin se menee. Exäni kanssa meillä oli vuosia kestänyt hyvä suhde, kunnes syntyi lapsi. Vikaa oli varmasti molemmissa, itse hullaannuin niin tyttärestämme, että parisuhde sai jäädä taka-alalle. Exän silmissä ennen seksikkäältä näyttänyt nainen saikin kiloja ja leikkasi itselleen äititukan ja lakkasi huomioimasta häntä. Ja sitten ex alkoi kiukuttelemaan ja elämä oli yhtä riitaa. Ja huom, olimme myös nuoria.
Nykyisessä suhteessani olen ollut jo 15 vuotta ja meillä on 3 yhteistä lasta. Aikaa parisuhteelle ei vaan ole. Ja molempia ärsyttää monikin asia toisessa, mutta emme halua erota lasten takia.
-Että salkkarit on hanurista, samoi kaikki "tosi-tv" ohjelmat.
-Että lapsettomuus on oma valinta, ei ole asiallista kysellä ihmisiltä milloin aikovat tehdä lapsia, on ihan tasan tarkkaan ihmisten oma asia, itselläni on kolme lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)
Hyvätuloiset tarvitsisivat ennemmin tuota elämänhallintaharjoitusta. Johan on nähty että ihmiset jotka ovat tippuneet rattailat koronakeväänä ovat kusessa kun taas köyhät porskuttaa kuten ennenkin. Visat on vedetty tappiin hyvätuloisilla.
Valitettavasti mielipiteesi ei ole tässä yhteydessä sama kuin fakta, sillä tuo ei pidä paikkaansa. Olen hyvätuloinen ja minulla menee todella hyvin. Aikaisempi kirjoittaja varmaan tarkoitti sitä, että tukiverkostojen varassa eläviä olisi hyvä kouluttaa siihen, miten saada itsensä omavaraiseksi, pois yhteiskunnan kannattelemista tuista. Tämä olisi kaikkien etu, ensisijassa totta kai autettavien itsensä. Nyt saa perusteettomasti sitten raivota ja kertoa, että olen tyhmä ja ilkeä, kun olen itse menestynyt ja maksan mielelläni veroja, jotta kaikki pärjäisivät. Anteeksi, että minäkin sanon joskus mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä!
Mun epäsuosittu mielipide on, että jos sinä ja muut tuolla tavalla ajattelevat eivät ajattelisi noin, niin mainitsemiesi vähemmistöjän ei tarvitsisi pitää itsestään meteliä.
Eli niin kauan asiat olisivat hyvin kuin toimittaisiin täysin näiden vähemmistöryhmien halujen sanelemina?
Ei, vaan hyväksytään vähemmistöt sellaisina kuin he ovat ja annetaan heille samat oikeudet kuin muillekin ja ihan vaan tunnustetaan heidät niin heidän ei tarvitse ajaa omaa asiaansa noin äänekkäästi.
Jos joku ajattelee, että "muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä", niin se todellakin väheksyy tätä ryhmää ja todistaa, että tasa-arvoon ja hyväksyntään on vielä matkaa.
Luetteletko vielä, mitä oikeuksia näiltä vähemmistöiltä puuttuu?
Koronan takia himassa pysyvillä ihmisillä on jo ennestään ollut mielenterveysongelmia. Eli näillä jotka eivät liiku missään paitsi ehkä ruokakaupoissa. Ylihysteerikot.
Kaikki ihmiset jotka tekevät lapsia tähän liikakansoitettuun, tuhoutuvaan maailmaan ovat itsekkäitä ja tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Einekset on ihan yhtä hyvää ruokaa nykypäivänä kuin niin sanottu itse tehty ruoka. Aivan turhaan vanhemmat tuntevat syyllisyyttä niistä mikrokeitoista ja einespinaattiletuista.
Apua tähän on pakko kommentoida kun olen kasvanut pastalla, perunalla ja einesruoalla yksinhuoltaja äidin takia. Voin sanoa että oli helv*ttiä siihen asti kunnes muutin pois ja aloin ymmärtämään ruoan merkityksen esim.suolistosairauteen joka minulle puhkesi alle 17 vuotiaana. Toinen sairauteni joka liittyy ihooni, parani heti kun en enää syönyt eineksiä. Nykyään täysin tuore kasvisruokavalio ja ei jälkeäkään iho tai suolisto ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ikävä myöntää, mutta näin se menee. Exäni kanssa meillä oli vuosia kestänyt hyvä suhde, kunnes syntyi lapsi. Vikaa oli varmasti molemmissa, itse hullaannuin niin tyttärestämme, että parisuhde sai jäädä taka-alalle. Exän silmissä ennen seksikkäältä näyttänyt nainen saikin kiloja ja leikkasi itselleen äititukan ja lakkasi huomioimasta häntä. Ja sitten ex alkoi kiukuttelemaan ja elämä oli yhtä riitaa. Ja huom, olimme myös nuoria.
Nykyisessä suhteessani olen ollut jo 15 vuotta ja meillä on 3 yhteistä lasta. Aikaa parisuhteelle ei vaan ole. Ja molempia ärsyttää monikin asia toisessa, mutta emme halua erota lasten takia.
No oma moka. Miksi ihmeessä joku leikkaa "äititukan?" Mikä v ttu se sellainen edes on?
Ihan oma valinta jos haluaa näyttää muumilta.
Toki kiloja ei välttämättä saa helposti pois, mutta onko pakko leikata hiuksetkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahankäytön priorisointi on hukassa valtaosalla ihmisistä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ihmiset eivät osaa elää oman tulotasonsa mukaisesta. Konkreettisia esimerkkejä tästä on se, että työttömät pyrkivät hankkimaan samoja asioita kuin työssäkäyvät ja kokevat ikään kuin olevansa myös oikeutettuja niihin, matala-palkkaiset hankkivat hienoja autoja merkkivaatteita ja yrittävät elää kuin keskiluokkaiset. Keskiluokkaiset kuvittelevat olevansa varakkaita ja olevansa oikeutettuja paljon fiinimpään eämäntapaan kuin mihin todellisuudessa olisi varaa.
Ihmisillä olisi paljon vähemmän velkavankeutta, ulosottoja ja muita rahahuolia jos oma menot suhteutettaisiin realistisesti omaan tulotasoon eikä yritettäisi aina leikkiä "parempaa väkeä".
Älä yleistä. Esim työttömät ovat lauma erilaisia ihmisiä. Osalla on takana pitkä työura, omaisuutta jne. Heillä voi olla myös perintöä tms. Kaikki eivät ole köyhiä. Kaikki työttömät eivät elä yhteiskunnan tukien varassa.
Olen työtön ja sain keväällä 1600euroa tililleni, olen käyttänyt siitä 340e.
Abortti tuntuu ikävältä asialta. Näin ei mieluusti saisi sanoa, vaan naisen vapautta pitäisi näin naisena muistaa ylistää....
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)
Voin hyvää päivää miten asenteellinen ja erittäin leimaava, kaikki pienetuloiset samaan nippuun -ajattelua!
Ihme, kun et vielä sanonut, kuinka "heillä tahtoo mennä kaikki rahat viinaan ja tupakkaan". Silloin asenteesi olisi täydellisen typerä.
Eihän se elämänhallinta muutu miksikään, koska hallinta voi olla erittäin hyvä, mutta tulot ovat vaan pienet.
Veikkaan sen elämänhallinnan olevan parempi kuin monella paremmin toimentulevalla. Sillä he olisivat kusessa, jos joutuisivat niin pienillä tuloilla tulemaan toimeen. Eivät pärjaa viikkoakaan!
Pienet tulot eivät ole = elämänhallinan puute.
Jonkun se siivouskin yms. on hoidettava.
T. Hyvin toimeentuleva
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minä tosin sanon tämän ihan ääneenkin.
Me olimme 10 vuotta yhdessä ennen lapsia. Erosimme, kun lapset menivät kouluun.
Minä en saanut kiloja, en leikannut äititukkaa, meillä oli edelleen seksiä jne. Mutta kaipa se jatkuva uupumus oli yksi syy etoon. Ja se, että elämä pyöri samoja ratoja, kuten nyt lapsiperheessä pyörii.
Ei se minua haitannut, mutta miestä haittasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin hyvää päivää miten asenteellinen ja erittäin leimaava, kaikki pienetuloiset samaan nippuun -ajattelua!
Ihme, kun et vielä sanonut, kuinka "heillä tahtoo mennä kaikki rahat viinaan ja tupakkaan". Silloin asenteesi olisi täydellisen typerä.
Eihän se elämänhallinta muutu miksikään, koska hallinta voi olla erittäin hyvä, mutta tulot ovat vaan pienet.
Veikkaan sen elämänhallinnan olevan parempi kuin monella paremmin toimentulevalla. Sillä he olisivat kusessa, jos joutuisivat niin pienillä tuloilla tulemaan toimeen. Eivät pärjaa viikkoakaan!
Jonkun se siivouskin yms. on hoidettava.
T. Hyvin toimeentuleva
T Ä M Ä !
On täysin ok jos äiti ei halua imettää vauvaansa kunhan vauvan perustarpeista huolehtii. Ei se vauva tajua jääkö tissi saamatta äidin mukavuuden halun vai pakottavan syyn esim. imetyksen estävän lääkityksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Koronan takia himassa pysyvillä ihmisillä on jo ennestään ollut mielenterveysongelmia. Eli näillä jotka eivät liiku missään paitsi ehkä ruokakaupoissa. Ylihysteerikot.
Et taida tuntea yhtään riskiryhmäläistä? On vain tervettä järkeä, että riskiryhmään kuuluva pysyttelee kotona mahdollisuuksien mukaan. No on varmasti liikaa vaadittu, että joku kuolemattomuusharhainen covidiootti tätä ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät saa saa lapsia, jäävät todella isosta kokonaisuudesta elämässään paitsi.
Lapset tuovat aikuisen elämään käsittämättömän paljon rakkautta ja iloa, mutta myös uusia ihmisiä ja asioita, joita et kokisi ilman lasta. Lapsi kasvattaa ja opettaa aikuista yhtä lailla kuin aikuinen lasta. Lapsen myötä arvot, tapa katsoa elämää, käsitys rakkaudesta jne muuttuu.
On ehkä ihan hyvä, että lapsettomat eivät itse täysin ymmärrä tai tiedosta, mistä kaikesta jäävät paitsi. Uskon, että asian syvällinen ymmärtäminen olisi monella todella kova paikka, vaikka itse olisi vapaaehtoisesti lapseton.
Näin ajattelen oikeasti, mutta ääneen sanon vain, että jokaisella on oikeus päättää hankkiiko lapsia ja vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan OK. Salaa ajattelen, että katuisitte, jos todella tietäisitte.
Lapset on Elämä isolla E-kirjaimella. Lapsettomat jatkaa jotain kummallista venytettyä teini-ikää koko loppuelämänsä ajan. Useimmat heistä ei koskaan tule ymmärtämään, mitä todella tarkoittaa huoli, rakkaus ja vastuu.
Omista ikääntyvistä vanhemmista ei voi sitten huolehtia ja kantaa vastuuta?
Kaikki ihmiset eivät ole yhtä arvokkaita.
On olemassa hyviä ja kunnollisia ihmisiä, ja jotkut saavat elämässään aikaan todella hyödyllisiä ja hienoja asioita esimerkiksi tieteen saralla.
Sitten on ties mitä sekopäitä ja kriminaaleja jotka kohtelevat muita ihmisiä tai eläimiä julmasti ja törkeästi tai aiheuttavat kaikenlaista kurjuutta ja vahinkoa ihan tahallaan.
Ja nämä kaikki pitäisi asettaa samalle viivalle koska kaikki nyt vaan ovat yhtä arvokkaita. En todellakaan ole samaa mieltä, osa ihmisistä on saastaa.
Pidän ihmisiä keskimäärin aivan järjettömän typerinä, ja keskustelupalstojen lukeminenkin tuntuu ahdistavalta, kun miettii, että onko ne ihan oikeasti tällaisia, vai ovatko fiksut vaan jossain piilossa kaikki. Kamala kaakatus ja sivistymätön laumamölinä aamusta iltaan.
Mutta yritän kestää ja muistaa, että mitäpä sen sitten väliä on, mitä muut mölisee. Koneen saa kiinni, eikä ihmisiä työn ulkopuolella tarvitse juurikaan tavata.
Laiskalle ihmiselle tekisi joskus mieli sanoa "Hei koita nyt ryhdistäytyä, olet äärettömän laiska!"