Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä!
Mun epäsuosittu mielipide on, että jos sinä ja muut tuolla tavalla ajattelevat eivät ajattelisi noin, niin mainitsemiesi vähemmistöjän ei tarvitsisi pitää itsestään meteliä.
Eli niin kauan asiat olisivat hyvin kuin toimittaisiin täysin näiden vähemmistöryhmien halujen sanelemina?
Ei, vaan hyväksytään vähemmistöt sellaisina kuin he ovat ja annetaan heille samat oikeudet kuin muillekin ja ihan vaan tunnustetaan heidät niin heidän ei tarvitse ajaa omaa asiaansa noin äänekkäästi.
Jos joku ajattelee, että "muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä", niin se todellakin väheksyy tätä ryhmää ja todistaa, että tasa-arvoon ja hyväksyntään on vielä matkaa.
Luulen, en tiedä, että yli 95% ihmisistä hyväksyy nämä muunsukupuoliset sellaisina kuin he ovat.
Heillä on samat oikeudet kuin muillakin, mutta ei se tarkoita, että heillä olisi erikoisoikeuksia.
Ja kyse on demokratiasta, jossa ei voida mennä pienen vähemmistön mukaan. Ei eduskuntakaan mene Harkimon Liike Nyt / yhden miehen orkesterin säännöillä.
Ja näiden ryhmien kuitenkin tulee noudattaa samoja sääntöjä ja tapoja kuin muidenkin. Jos esim. naisista suurin osa ei halua transnaisia omiin sosiaalitiloihinsa, niin silloin sitä tahtoa on toteltava. Valitettavasti.
Eipä vähemmistöjen kollektiivinen tavoite ole erityisoikeudet vaan samat oikeudet kuin muilla ja hyväksyntä. Nimenomaan hyväksyntä on se asia, jota halutaan. Jos joku vähemmistön urpo haluaa jotain erityisoikeuksia, niin sille en voi mitään. Tyhmiä on kaikilla puolilla.
Väite, että vähemmistöt haluavat erityisoikeuksia, on pelkkä olkiukko.
Ei tarvitse mennä kauas historiassa, kun tummaihoisia ei haluttu samaan bussiin valkoisten kanssa ja tummaihoisille oli omat paikat busseissa. Aluksi jouduttiin menemään demokratian vastaisesti oikeuksien ja hyväksynnän saamisessa, mutta lopulta mielipiteet muuttuivat. Lisäksi tämä vessajuttu on tarpeetonta asian yksinkertaistamista. Kyse on laajemmasta kokonaisuudesta, jonka keskiössä on hyväksyntä.
Jos transnainen haluaa naisten sosiaalitiloihin ilman, että on edes käynyt leikkauksissa ja hormoonihoidoissa (eli siis täysin mies) niin kyllähän kyseistä asiaa voi pitää jo erityisoikeutena.
Eihän sinne tavallisilla miehilläkään ole mitään opikeutta mennä.
ei ole olkiukko eikä edes whataboutismia.
En ymmärrä sitä, että aikuiset ostaa toisilleen joululahjoja. Se tuottaa muka jotain "antamisen iloa", tai sitten perustellaan, että ostetaan vain tarpeellisia lahjoja. Turhaa tavaran ostamista se on joka tapauksessa. Miksi jouluna pitää olla lahjoja? Eikö pelkkä joulu riitä just sellaisena, kuin jokainen sitä haluaa viettää. En myöskään ymmärrä, että monessa perheessä lapset saa monta säkillistä tavaraa. Ihan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lulea loppuun, täällä on varmaan keskustelu menny jo ajat sitten sivuraiteille, mutta mikä on sellanen mielipide jota en viitsi kahvipöydässä tuoda esiin. Kymmenen vuotta sitten jos kahvipöydässä alettiin haukkua EU:ta, nii en jaksanu siihen ryhtyä urputtamaan vastaan, että miksi se on oikeesti aika tärkeä taloudelle ja viennille. "Ku Lissabonin sopimus tulee voimaan, nii EU:sta tulee liittovaltio ja eduskuntaki voidaan lakkauttaa", "hintojen luvattiin laskea kun liitytään EU:hun". Nykyään tuo on maltillistunut kun brexitin myötä on nähty, mitä se olis ilman.
Brexit nimenomaan tulee todistamaan, että EU seisoo savijaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjät ovat hirmu itsekkäitä, menevät massan mukana ja muutenkin massan mukana olevat ihmiset ovat tylsiä, esim. jotka katsovat televisiosta jotain realityhumppaa.
Aika monet ihmiset ovat olevinaan hienoja kun on hieno ammatti ja enkunkielinen nimi ja hyvä palkka vaikka oikeasti ala olisi jonninjoutava ja siitä ei ole mitään hyötyä oikeasti. Samaan aikaan joku köyhä taiteilija tekee paljon suurempaa työtä joka jää elämään.
Taitaa mennä ihan päinvastoin nykyään. Vegaanit ovat niitä itsekkäitä, jotka menevät nykyään niin suositun massan mukana. Ja muistavat todellakin tuoda sen esiin jokaisessa mahdollisessa paikassa.
Oletko ihan tosissasi, vegaanius itsekästä? Ihminen tekee ison muutoksen elämäänsä, muutos ei ole mikään helppo että pelastaisi eläimiä kärsimykseltä ja samalla saa niskaansa kuonaa sinunlaisiltasi ihmisiltä jatkuvalla syötöllä.
Pitäiskö teidän jotka tuota peukutitte olla rehellisiä itsellenne. Hävetkää.
Pääsitpä taas pätemään. No, joudutte syömään niin pahaa ruokaa, että suotakoon se teille. Taidan paistaa kunnon marmoripihvin nyt. Omnom.
Pädetäänpä lisää. Tätä en kehtaisi sanoa sinulle kahvipöydässä mutta kun tässä ketjussa nyt ollaan niin kerronpa mitä oikeasti sinusta ajattelen. Kuulostat omiin korviini samalle kuin ped@fiili joka hehkuttaa että kohtapa otan nuoren vauvakyljyksen ja ah nami nami. Kerran eräs mies kehui miten oli syönyt herkullista karitsaa. Minun silmissäni tuo ihminen oli kertakaikkiaan kuin pahin ped@ri. Ei voi mitään.
Olet todellakin hyvin pätevä vegaani. Rinnastat syömisen seksuaalirikoksiin.
Tuohon ei pysty muu kuin aito vegaani.
Suurin osa sisäilmaongelmista on luulotautia; oikeasti Suomessa on asiat liian hyvin kun on vara täysin hyväkuntoisessa rakennuksessa tutkailla hysteerisenä milloin silmät kuivuu, milloin tuntuu kurkussa vähän joltain, milloin mitäkin...
Tykkään katsoa tositeeveetä ja kaikkea muutakin kuraa,kuten bb:tä ja tis:iä, vaikka olen akateeminen.
Avovaimon vanhemmat ovat tyhmiä. Tätä en ole kahvipöydässä ääneen sanonut, mutta olen maininnut siitä kavereille humalassa monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä!
Mun epäsuosittu mielipide on, että jos sinä ja muut tuolla tavalla ajattelevat eivät ajattelisi noin, niin mainitsemiesi vähemmistöjän ei tarvitsisi pitää itsestään meteliä.
Eli niin kauan asiat olisivat hyvin kuin toimittaisiin täysin näiden vähemmistöryhmien halujen sanelemina?
Ei, vaan hyväksytään vähemmistöt sellaisina kuin he ovat ja annetaan heille samat oikeudet kuin muillekin ja ihan vaan tunnustetaan heidät niin heidän ei tarvitse ajaa omaa asiaansa noin äänekkäästi.
Jos joku ajattelee, että "muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä", niin se todellakin väheksyy tätä ryhmää ja todistaa, että tasa-arvoon ja hyväksyntään on vielä matkaa.
Luulen, en tiedä, että yli 95% ihmisistä hyväksyy nämä muunsukupuoliset sellaisina kuin he ovat.
Heillä on samat oikeudet kuin muillakin, mutta ei se tarkoita, että heillä olisi erikoisoikeuksia.
Ja kyse on demokratiasta, jossa ei voida mennä pienen vähemmistön mukaan. Ei eduskuntakaan mene Harkimon Liike Nyt / yhden miehen orkesterin säännöillä.
Ja näiden ryhmien kuitenkin tulee noudattaa samoja sääntöjä ja tapoja kuin muidenkin. Jos esim. naisista suurin osa ei halua transnaisia omiin sosiaalitiloihinsa, niin silloin sitä tahtoa on toteltava. Valitettavasti.
Eipä vähemmistöjen kollektiivinen tavoite ole erityisoikeudet vaan samat oikeudet kuin muilla ja hyväksyntä. Nimenomaan hyväksyntä on se asia, jota halutaan. Jos joku vähemmistön urpo haluaa jotain erityisoikeuksia, niin sille en voi mitään. Tyhmiä on kaikilla puolilla.
Väite, että vähemmistöt haluavat erityisoikeuksia, on pelkkä olkiukko.
Ei tarvitse mennä kauas historiassa, kun tummaihoisia ei haluttu samaan bussiin valkoisten kanssa ja tummaihoisille oli omat paikat busseissa. Aluksi jouduttiin menemään demokratian vastaisesti oikeuksien ja hyväksynnän saamisessa, mutta lopulta mielipiteet muuttuivat. Lisäksi tämä vessajuttu on tarpeetonta asian yksinkertaistamista. Kyse on laajemmasta kokonaisuudesta, jonka keskiössä on hyväksyntä.
Jos transnainen haluaa naisten sosiaalitiloihin ilman, että on edes käynyt leikkauksissa ja hormoonihoidoissa (eli siis täysin mies) niin kyllähän kyseistä asiaa voi pitää jo erityisoikeutena.
Eihän sinne tavallisilla miehilläkään ole mitään opikeutta mennä.
ei ole olkiukko eikä edes whataboutismia.
Tämä. Lisäksi monessa paikassa on diversiteettikiintiöt mm. värillisille, jotka siten pääsevät helpommin eri paikkoihin, kuten esim. yliopistoon, kuin valkoiset. Suomessakin halutaan moneen paikkaan haalia nimenomaan diversiteettiä, kyvyistä ja taidoista ei niin väliksi. Jos joku on etuoikeus niin se, että pääsee eri paikkoihin helpommalla sisään ainoastaan siksi että on ihana rodullistettu eikä tympeä valkonaama jolla ainoa annettava on ylivoimaisesti parempi osaaminen.
Lämminverinen ravihevonen on laiskan ja kärsimättömän miehen hevonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
daddyblack kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.
😂😂😂
Nimenomaan biologisten lasten hankkiminen on itsekästä.
Mitä mukavuudenrakasta siinä on, että ei halua olla vanhempi, ei luoja.
Minä olen todellakin mukavuudenrakkaudesta lapseton. Lapsen hankkiminen on täysin sietämätön ajatus, ja tiedän etten kestäisi sitä valvomista ja muuta vastuuta, kun joku on koko ajan roikkumassa.
Olenko paha ihminen nyt? Laiska? Epäkypsä? Vastuuton?
En ole mitään noista, vaan onhan teidän lapsihullujen sekoää-äitienkin myönnettävä, ettei ole mitään mieltä tehdä lasta jos ei sitä ollenkaan halua.
Vai oletteko hullut sitä mieltä tosissaan, että jokaisen pitää tehdä lapsi, vaikka väkisin?
Minäkin olen mm. mukavuudenhalusta lapseton - ei kiinnosta enkä jaksa hoitaa sitä ruljanssia. Olisiko jotenkin parempi ratkaisu, että hankkisin lapsen sitten vastentahtoisesti? Ketä/mitä varten? Että kaikilla olisi yhtä rankkaa? Että saadaan tulevaisuuden veronmaksajia?
Seuranhaku ja parinmuodostus on liian helppoa naisille, ja turhan vaikeaa suurimmalle osalle miehiä. Ja naisten pinnallisuus tässä leikissä ärsyttää minua.
Tämä johtaa nuorten miesten ongelmiin. Mutta en tiedä ratkaisua eriarvoisuuteen.
Tätä ei voi sanoa ääneen, pidetään heti valittavana ämmänä, jonka pitäisi tehdä itselleen jotain.
Olen ollut kohta 20 vuotta parisuhteessa, joten omasta puolestani en enää valita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)
Juuri näin on!
Olen mies ja töissä insinööritoimistossa. Asutaan ok. talossa, on pari autoa ja kesämökki. Minua ei kiinnosta keskustella näistä. Mutta niistä jauhetaan loputtomasti, kyllästymiseen saakka.
-Taloni on asumista varten, ei kiinnosta remontit. Korjaan, jos joku paikka on rikki.
-Autoni on vain kulkuväline, joka helpottaa elämää. Ei kiinnosta tehot ja ominaisuudet yms. detaljit
-Mökkini on rentoutumista varten, ei kiinnosta remontit. Korjaan, jos joku paikka on rikki.
Suomalaisille sopii hyvin Nyt olla omissa oloissaan. Itsellä ei sen suhteen mitään ongelmaa. Sitte kun pääsee niin suuntaan ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja töissä insinööritoimistossa. Asutaan ok. talossa, on pari autoa ja kesämökki. Minua ei kiinnosta keskustella näistä. Mutta niistä jauhetaan loputtomasti, kyllästymiseen saakka.
-Taloni on asumista varten, ei kiinnosta remontit. Korjaan, jos joku paikka on rikki.
-Autoni on vain kulkuväline, joka helpottaa elämää. Ei kiinnosta tehot ja ominaisuudet yms. detaljit
-Mökkini on rentoutumista varten, ei kiinnosta remontit. Korjaan, jos joku paikka on rikki.
Ok talo ja mökki teettää aina hommia.
Insinöörin ei tarvitse osata korjata kaikkea mahdollista ja silti voi olla huippuhyvä insinöörin työssään. Ei tekniikan alan koulutus vaadi sitä, että kädentaidot olisivat hyvät.
Aika usein saa kuulla, että insinööristä ei ole mihinkään, kun ei osannut korjata jotain teknistä vempaista. Miksi pitäisi osata? Ei insinöörin työ ole korjaustyötä kovinkaan usein.
Shoppailu on täysin turhaa ja talouskasvu saisikin pysähtyä. Oikeasti välttämättömään elämiseen riittää todella pienet tulot ja muu on turhuutta ja luonnonvarojen väärinkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät saa saa lapsia, jäävät todella isosta kokonaisuudesta elämässään paitsi.
Lapset tuovat aikuisen elämään käsittämättömän paljon rakkautta ja iloa, mutta myös uusia ihmisiä ja asioita, joita et kokisi ilman lasta. Lapsi kasvattaa ja opettaa aikuista yhtä lailla kuin aikuinen lasta. Lapsen myötä arvot, tapa katsoa elämää, käsitys rakkaudesta jne muuttuu.
On ehkä ihan hyvä, että lapsettomat eivät itse täysin ymmärrä tai tiedosta, mistä kaikesta jäävät paitsi. Uskon, että asian syvällinen ymmärtäminen olisi monella todella kova paikka, vaikka itse olisi vapaaehtoisesti lapseton.
Näin ajattelen oikeasti, mutta ääneen sanon vain, että jokaisella on oikeus päättää hankkiiko lapsia ja vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan OK. Salaa ajattelen, että katuisitte, jos todella tietäisitte.
Lapset on Elämä isolla E-kirjaimella. Lapsettomat jatkaa jotain kummallista venytettyä teini-ikää koko loppuelämänsä ajan. Useimmat heistä ei koskaan tule ymmärtämään, mitä todella tarkoittaa huoli, rakkaus ja vastuu.
Niin ja huom kaikki eivät saa lapsia. Osa tietää sen jo nuoresta pitäen. Nämä ihmiset saattavat myös sanoa olevansa vapaaehtoisesti lapsettomia, jotta ei tartte kuunnella toisten päivittelyä tai neuvoja.
Mun mielestä aikuinen, joka pitää ihmisiä lapsellisina vain lapsettomuuden tähden tai kuvittelee että asia kuuluu hänelle, on itse epäkypsä ajatuksiltaan.
Ihan sama mikä se syy siellä lapsettomuuden taustalla on, sitä ei kukaan tiedä mikä se lopulta on ja miksi joku on päättänyt juuri niinkuin on päättänyt. Älyttömintä tässä on se, että enemmän lapset ja koko yhteiskunta hyötyisivät siitä, että joku uskaltaa pohtia sitä onko hänestä vanhemmaksi ennen kuin perustaa perheen. Olisi hyvä että ihmiset pohtisivat omia valmiuksiaan enemmänkin ennen kuin tekevät lapsia. Yllätysraskaudet toki erikseen, niille ei mitään voi eikä kaikki koe aborttia oikeaksi.
Mutta miettikää nyt paljonko lapsia on kärsinyt siitä että syntyi henkisesti epäkypsille vanhemmille?