Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Nyt kun korona ajan jälkeen kaikki harrastukset on avautuneet katson lähinnä hengästyneen muutamien lähipiiriläisteni lapsiperhe-elämää.
Lapsilla pääsääntöisesti ainakin 2 sellaista harrastusta jossa pitää mennä kodin ulkopuolelle ja näissä käydään 5-6 päivänä viikosta. Eteenkin urheiluharrastusten jälkeen loppuviikosta lapset on niin loppu etteivät jaksa keskittyä mihinkään ja vaan kiukuttelevat.
En kehtaisi sanoa ääneen että ne muksut on ihan hyviä ja niistä kasvaa normaalia ihmisiä vaikka ne ei suorita ja treenaa ja stressaa jo 6 vuotiaana. Riittäskö vähän vähempikin ja pitäskö niitä lapsia kuunnella ja havainnoida mitä ne jaksaa ja mitä ei.
Uskon, että iso osa näistä jotka eivät koe sukupuoltaan mieheksi tai naiseksi ovat lähtökohtaisesti mielenterveyspotilaita. Ja ei, ei niin päin että heidän mielenterveytensä on kärsinyt koska yhteiskunta ei ole huomioinut heitä ja heidän yksisarvistoiveitaan tarpeeksi.
Ei missään nimessä kaikki, ehkä noin 80%.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin sanomatta että
perinteiset hääjuhlat, joissa joku c luokan trio soittaa vanhanajan tanssimusiikkia, esitetään kiusallisia hääleikkejä, lapset esittää ihan liikaa ja liian pitkään jotain höpö höpö juttuja. Porukat taputtaa ja hurraa että olipa kiva, kyllä ootte taitavia, vaikka oikeasti korviin sattuu, osa kiemurtelee myötähäpeästä penkeissään ja etsii pakoreittä (minä myös).
Sit syödään kamalaa maksapasteijatäytteistä voileipäkakkua ja juodaan pahaa boolia,
ovat ihan hirveät juhlat.
En lähde enää ikinä tällaisiin juhliin. En halua joutua teeskentelemään monta tuntia iloista ja viihtyvää ja kytätä vaan kelloa millon ilkee lähteä pois.
Tästä on hyvä jatkaa.
En mene kenenkään häihin, koska ketuttaa olla mukana teeskentelemässä uskovansa tuon solmitun liiton onnellisuuteen ja kestävyyteen. En kestä, kun ollaan niin rakastuneita, että vain kuolema heidät erottaa, eikä mene kuin muutama aika, ja ollaan jo jätetty erohakemus. Realiteetit hakkaavat romantiikan.
Vierailija kirjoitti:
Kahvipöydässä en kehtais sanoo ääneen että leivonnaiset jota tarjottiin oli mauttomia, rakenne sitkeä ja amatöörimäisesti tarjolle laitettuja. Kahvi oli kitkerää ja aivan liian vahvaa.
Olen kylässä ja saunasakäynin jälkeen talonväki kysyy oliko hyvät löylyt, en viitsi sanoa että ei, sauna oli ihan sairaan kuuma ja kuivat löylyt, en voinut olla lauteilla kun minuutin.
Edelleen kylässä vietetyn yön jälkeen talonväki kysyy nukuttiko hyvin. En voi sanoa että no ei todellakaan, sänky oli kapea, patja liian ohut ja tyyny liian litteä halpisversio.
Kuulostaako tutulta?
Nämä varmadti niitä kohtia jossa me kaikki lipsautellaan valkoisia valheita ollaksemme kohteliaita.
Kyllä minä sanon, että en nukkunut hyvin, koska en osaa nukkua vieraassa paikassa. Saunasta sanon, että oli minulle liian kuuma, saan siitä rytmihäiriöitä. Ja kahvipöydässä sanon, että yksi kuppi riittää, koska maha menee sekaisin vahvasta kahvista. Syömisestä en kehtaa kieltäytyä, mutta saatan ottaa vain puolikkaan kakkupalan ja vetoan johonkin lihomiseen tms.
Mielestäni olen oikein kohtelias. En syyllistä, vaan kerron, miten minä toimin.
Levitän mielelläni koronaa ja muita tauteja ja olen aina innoissani, kun luen ihmisten kuolemista ja sairastumisista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun korona ajan jälkeen kaikki harrastukset on avautuneet katson lähinnä hengästyneen muutamien lähipiiriläisteni lapsiperhe-elämää.
Lapsilla pääsääntöisesti ainakin 2 sellaista harrastusta jossa pitää mennä kodin ulkopuolelle ja näissä käydään 5-6 päivänä viikosta. Eteenkin urheiluharrastusten jälkeen loppuviikosta lapset on niin loppu etteivät jaksa keskittyä mihinkään ja vaan kiukuttelevat.En kehtaisi sanoa ääneen että ne muksut on ihan hyviä ja niistä kasvaa normaalia ihmisiä vaikka ne ei suorita ja treenaa ja stressaa jo 6 vuotiaana. Riittäskö vähän vähempikin ja pitäskö niitä lapsia kuunnella ja havainnoida mitä ne jaksaa ja mitä ei.
sano ääneen ihmeessä, jos välität heistä aidosti. Tämä maa ei tarvitse yhtään enempää mielisairaita kuin jo tähän mennessä on.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että Savonlinnan oopperajuhlien tv mainos ja vaaleanpunainen "muka linnantorneja" esittävä kakkuhässäkkä on ihan hirveän tyylitön ja lähinnä törkeä. Vaikka on yleisesti tiedossa että oopperajuhlat on seksuaalivähemmistöjen kokoontumisajot, mutta mielestäni on törkeää että joka paikasta paiskotaan naamalle tällaista seksuaalivihjailua. Maailma on mennyt ihan sairaaksi.
Sama juttu, kun on tämä Ukrainan sota (tämänkertainen, näitä on ollut paljon, paljon enemmän aiemminkin) ja kaikki ovat rähmällään Ukrainan edessä.
Kovin teennäistä menoa, kun aiemmat sodat eivät ole kiinnostaneet ketään, mutta nyt tästä paasataan joka paikassa ihan kuin olisi vasta herätty, että hei joku sotii tuolla ulkona.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä uskaltas sanoo sitä etten koskaan ole ymmärtänyt miten jotkut ottaa itselleen sen roolin että määrittelevät muille mitä on soveliasta sanoa ääneen ja mitä ei. Tai edes ajatella.
Think!
Media-ala on todella narsistinen jo pelkästään tästä syystä.
Jatkuvasti yritetään vaikuttaa lukijoihin puolueellisilla uutisilla eikä neutraalista uutisoinnista ole ollut pitkään aikaan tietoakaan. Trollia trollin perään.
Bensan hinnasta valittaminen on pääosin lapsellista ruikutusta ja uusavuttomuutta.
Minä olen mielisairas ja teen kaikkea sairasta koko ajan.
Minä loisin teidän verovaroilla eikä hävetä pätkääkään. Rikkailta ihmisiltä pitäisi ottaa väkisin (jos eivät muuten anna) ylimääräinen raha pois ja jakaa järkevästi vähäosaisille.
Isojen kaupunkien keskusta-alueiden liikkuminen ei voi perustua yksityisautoiluun. Päinvastoin julkisten käyttöä sekä kävelemistä pitäisi entistä tehokkaammin parantaa. Näin mahdollistetaan heidän, joiden on pakko, työn tms syyn vuoksi, liikkua siellä autolla sujuva liikkuminen.
monet laiskoja ja saikkusaikuttajia vapaapäivien pitäjiä
Vierailija kirjoitti:
Vihaan työtä päiväkodissa!
Voi lapsiparat.
Maaseutua ei tule tekohengittää kepulaisella aluepolitiikalla, vaan elinkelvottomien tuppukylien pitäisi antaa kuolla pois.
Lihantuotanto tulisi ajaa alas hallitusti kymmenen vuoden sisään. Yhtä ainutta järkiperustetta lihansyönnille ei enää tänä päivänä ole, ainoastaan tunteisiin perustuvaa uhmaa välttämättömien muutosten edessä. Kymmenen vuoden siirtymän aikana mm. tuottajille annettaisiin mahdollisuus löytää joku vähemmän pöljä elinkeino.
En ymmärrä, mikä avioliiton funktio on tänä päivänä. Kaikista vähiten ymmärrän aikuisten naisten tarvetta päästä leikkimään prinsessaa isojen häiden muodossa. Rahaa palaa, ne bileet on harvemmin oikein mistään kotoisin ja viiden vuoden sisään pistetäänkin jo eropaperit vetämään. Mikä idea?
Huh huh niitä on monta ja tulee sillei impulsiivisesti eli enpä nyt muista niitä kamalempia.
Suurin osa ihmisistä on supertyhmiä, eikä heillä ole mitään vaistoja siitä, jos asioissa on jotain mätää. Ovat hyväuskoisia ja uskovat helposti kaiken, varsinkin jos se tulee koulutetulta tai hyvässä asemassa olevalta.
Pitkälle kehittynyt lääketiede heikentää ihmislajin geenejä. Sairaudet periytyy aina jälkipolville kun lähes kaikki vaivat ja loukkaantumiset ovat parannettavissa
on ihan älytöntä että pienet esikoiset 2v-3v viedään hoitoon kun äiti tai jopa isäkin ovat vauvan kaa kotona.