Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Että naispareille ja itsellisille naisille annetaan yhteiskunnan varoilla lapsettomuushoitoja. Se, että lääketiede pystyy tekemään jotain, ei välttämättä tarkoita, että pitäisi.
Toivon exilleni pelkkää pahaa ja huonoa karmaa. Toivon että he kokevat joskus saman mitä minulle tekivät.
En kehtaa kertoa kenellekään olevani näin katkera
Koronapandemia olisi mielellään saanut olla vähän tappavampi. Globaalin väkiluvun romahtaminen vaikka puoleen olisi ollut hyväksi koko planeetalle.
En pidä besserwissereistä. Heiltä tulee jotenkin ärsyttävä ja ylimielinen mielikuva.
En viitsisi sanoa että pidän kummallisina ihmisiä niitä jotka esittävät jotain muuta kun mitä ovat.
Puhvat itsensä jopa pussiin koska muuntelevat totuutta saavuttaakseen omat tarkoitusperänsä tai vain saadakseen piikitellä toisia.
Käyttävät toisia moralisoidakseen ja näpäyttääkseen sellasia elämänkatsomusoppeja jotka eivät sitten päde heihin itseensä tai läheisiinsä.
He eivät ehkä ymmärrä myöskään sitä että nokkelaälyiset kanssaihmiset tajuavat nämä rivienvälipiikittelyt ja he paljastavat todellisen luonteensa.
Joka on siis jotain muuta kuin mitä esittavät :D
Moottorikelkan ja vesiskootterin omistaminen pitäisi olla luvanvaraista. Luvan saisi kun perustelisi mihin oikeasti tarvitsee härpäkettä. Mopojen pitäisi olla sähkökäyttöisiä ja kulkea max. 40 km/h.
Onko näitä lisää?
Itse en vaan voi jaksaa kesävieraita. Jotain miehen kavereita tai mun työkavereita, jotka ovat jollain kesäkiertueella ympäriinsä, ja just myö täälläpäin.
Syövät aamupalan, lounaan ja illallisen, juovat valehtelematta kellarin tyhjäksi :onks bissee, onko jäitä hei yhtään? Saunaa pitää lämmittää ja joo hei yösauna olis vielä kiva. Veneellä pitää ajeluttaa juomaan jotain 8€ kaljoja, ja sitten voikin istahtaa meidän pihaan grillin viereen ja kysellä kylmän juoman perään.
En ala edes puhumaan, mikä siivoaminen näiden jälkeen alkaa.
Tänä on viimeinen sukupolvi joka saa nauttia sosiaaliturvasta. Sosiaaliturva ja avoimet rajat eivät ole yhteensopivia ja suomalaiset ovat valinneet avoimet rajat.
Olen sitä mieltä että kaikki johonkin uskontoon hurahtaneet kärsivät mielenterveysongelmista.
He eivät ota vastuuta itse elämästään / elämäntavoistaan / tekemistään / sanomisistaan,
vaan ulkoistavat ne sille johon uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että kaikki johonkin uskontoon hurahtaneet kärsivät mielenterveysongelmista.
He eivät ota vastuuta itse elämästään / elämäntavoistaan / tekemistään / sanomisistaan,
vaan ulkoistavat ne sille johon uskovat.
Itse asiassa tätä mieltä on tosi moni, mutta kuten aloituksessa sanottiin, sitä ei voi kaikessa seurassa kertoa.
Tämän taloussodan (jossa joku kuppanen, korruptoitunut Ukraina on vain tekosyy) tulee häviämään Eurooppa. Venäjä ja muu Eurooppa. Yhdessä. USA:ta tämä ei niin haittaa ellei sitten Kiina ala sille vdduilemaan. Saattaa se sen tehdä. Olisi oikeasti mielenkiintoista nähdä, jos syksyllä Kiina päättää vihdoin vallata Taiwanin, että miten USA kiemurtelee kuin Ruotsi Turkin edessä. Oliko ne ihmisoikeudet, joista on tullut niin paasattua (samalla kun itse myy aseita minkä kerkiää) nyt niiiiiin tärkeitä sitten kuitenkaan loppupeileissä sitten nii, kuitenkaan silleen nii.
Muu maailma tuntuu katsovan huvittuneena ja odotellen. Ensi syksy kärvistellään. Tulemme takuulla näkemään vielä kaikenlaista ei niin kivaa.
Ja vuosikausia lännessä on itketty, kun väestö vanhenee ja ei synny lapsia, ja pitää ottaa aahanuuttajia sen takia. Ja ei riitä rahat eläkkeisiin ja hoivapalveluihin. Sitten tulee kuin tilauksesta korona, joka sattumoisin niittää sieltä vanhimmasta päästä, lapset jättää rauhaan. On niitä ollut sellaisiakin kulkutauteja, jotka vei ekaksi kaikkein pienimmät. Mutta nythän olisi oiva tilaisuus antaa luonnon (jos se on pelkästään luonnon tekosia, eikä ihmisellä ole näppejä pelissä) hoitaa vaihtotase kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että joudun usein ystävieni seurassa tyhmentämään itseni, eli en voi sanoa mitä tiedän tai ajattelen ettei toiset tunne jäävänsä tiedollisesti alakynteen.
Muutenkin vähättelen ja kerron vain ikäviä sattumuksia tai juttuja itsestäni ettei he pääse taas juoruamaan että kylläpä toi nyt taas leveilee jollain.
Samasta syysyä esitän myös vähävaraisempaa mitä olen. Näin kellekään ei tule alemmuuden tunnetta. Tämä on harmillista mutta totta.
Onpa outoa. Mitä pelkäät? Että ystäväsi hylkäävät sinut?
Onko ystävät ystäviä jos heidän kanssaan ei voi olla oma itsensä? Ei sellainen ole ystävyyttä.
Mutta onko se ystävien vika ja heidän epävarmuuttaan? Vai onko se oman epävarmuutesi vika?
Kuulostaa siltä, että tuttavapiirissäsi ylläpidetään jotain kulisseja siitä miltä on sopivaa näyttää. Kaveruus ei ikinä syvene läheiseksi ystävyydeksi, jos et ole oma itsesi.
No, ehkä löydät uusia ystäviä, joiden kanssa jaat enemmän samoja kiinnostuksen aiheita!
En ymmärrä, miksi pettäminen tai sen mahdollisuus on niin monille parisuhteessa se pelottavin mahdollinen mörkö. Tai että miksi hyvä parisuhde kariutuisi siihen.
Olen kokenut joko seurannut läheltä (lapsuudenkodissa) tai kokenut itse (omassa, entisessä parisuhde) seuraavia asioita: kumppanin vakava psyykkinen sairaus, kumppanin vakava fyysinen sairaus, alkoholismi, henkinen väkivalta, kuolema.
Näiden jälkeen petetyksi tuleminen tuntuisi ajatuksena kokonaiskuvassa ihan mitättömältä asialta. Ei se toki mukavalta tuntuisi, mutta hyvää suhdetta se ei kovasti hetkauttaisi. Minusta se ei edes vähentäisi kumppanin rakkautta ja arvostusta minua kohtaan: ihminen on eläin, joka voi tuntea vetoa moneen suuntaan.
Monet historian suurihmiset ovat eläneet pitkäaikaisten kumppaniensa kanssa hyvin vapaamielisessä suhteessa ja pitäneet sivusuhteita, jopa aikana, jolloin oli tiukempi moraalinen kontrolli kuin nyt. Se osoittaa kykyä asettua yhteisön paineen yläpuolelle. Tulee ehkä siitä, että kokee, näkee ja ajattelee elämässä enemmän kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kouluampumiset teki oikeesti ne kiusaajat jotka rääkkäs ne ampujat napsahtamispisteeseen asti.
Kiusaaminen on väärin ja väkivaltaista, mutta ampumiseen on silti syyllinen vain ja ainoastaan se joka ampuu. Ei kukaan muu.
Koirakin pureee, kun sitä oikein kauan jaksaa ärsyttää.
Ja ahdistettuna hiirikin hyökkää!
Laaja m a # h an m uy t to on tehnyt maasta mme turvatto mam man.
En ymmärrä, miksi lapsella pitää olla oikeus isään (tai äitiin), jolla ei ole omaa mielenkiintoa lasta nähdä. Joka toinen viikonloppua lapsi ängetään etäisän luo. Isällä olisi prempanin tekemistä. Lapset olisi mieluummin kavereiden kanssa.
En ole uskonut koronan uutisointiin esim. tapoana tautina tai kuolonuhrien lukumäärää ja en pidä sitä muuna kun tavallisena flunssana.
En tunne sympatiaa Ukrainalaisia kohtaan. Ovat pelanneet korttinsa äärimmäisen huonosti janyt koko Eurooppa saa kärsiä siitä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mikä avioliiton funktio on tänä päivänä. Kaikista vähiten ymmärrän aikuisten naisten tarvetta päästä leikkimään prinsessaa isojen häiden muodossa. Rahaa palaa, ne bileet on harvemmin oikein mistään kotoisin ja viiden vuoden sisään pistetäänkin jo eropaperit vetämään. Mikä idea?
Täysin samaa mieltä. Tarvitseeko oikeasti mennä naimisiin, että voi näyttää toiselle olevansa tosissaan suhteen kanssa? Muutenkin hirveän kallista ja kaikkea paperihommia yms.
Ennen mentiin naimisiin ja oltiin kuolinvuoteelle asti yhdessä. Nykyään ei mielestäni toimi enää nuin.
Oisin ollut koko yläasteen yksin, koska kukaan luokan tytöistä ei ollut kaverini. Olin isolla yläasteella ja kaverustuin rinnakkaisluokkalaisten kanssa. Rinnakkaisluokkia oli niin monta, etten kaikkia oppilaita edes oppinut tuntemaan/tietämään nimeltä. Eli jos on kovin pienet piirit, voi jäädä yksin.