Olen ns. lastenvihaaja. Kysy pois.
En pidä pienistä lapsista. Itse asiassa sanoisin jopa inhoavani niitä. Tai tarkemmin sanottuna inhoan lasten kitinää, julmuutta, avuttomuutta, huonoa käyttäytymistä, äänekkyyttä, sottaisuutta, groteskia ulkonäköä, takertuvuutta, itsekkyyttä, itsekeskeisyyttä, sosiaalista taitamattomuutta, arvaamattomuutta ja muita lapsille yhteisiä piirteitä. En siedä näitä ominaisuuksia muissakaan ihmisissä, mutta aikuiset sentään osaavat toimia hillitysti.
En halua vahingoittaa lapsia, mutta en halua myöskään viettää lasten kanssa sen enempää aikaa kuin on pakko. Olen myötätuntoinen, tasapainonen ja menestynyt ihminen. Olen antanut rahaa lapsia auttaviin hyväntekeväisyyskohteisiin ihan niin kuin olen antanut rahaa eläinten suojeluun, vaikka inhoankin tiettyjä eläimiä. Arkielämässä lapset ovat kuitenkin minusta rasittavia ja vastenmielisiä.
Voin vastata kysymyksiin, jotka auttavat muita ymmärtämään ns. lastenvihaajan ajattelua.
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 17:04"]
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta salli mun epäillä. Itsehän sinä tuossa kerroit, kuinka asennoidut toisiin ihmisiin. Se, että sinulla on paljon tuttuja (joita et päästä itsesi lähelle) ei tee sinusta rakastettua ihmistä, saati ihmistä, jolla on hyviä ja läheisiä ystävyyssuhteita.
Joka tapauksessa kommenttisi kertovat syvästä ihmisvihasta ja epäluulosta ja siitä, että haluat kontrolloida muita. "Lapset eivät tottele käskyjä..."
Ihminen, joka aidosti pitää muista, ei epäile heidän tekojaan heti ja automaattisesti ilkeydeksi. Ihminen, joka sallii muille epäonnistumisia, ei vihaa itseäänkään siksi, että joku sattuu nauramaan ("Jos esim sanoin jotain tyhmää, ja ihmiset nauroivat minulle, niin kyllä sillä hetkellä vihasin itseäni ja omaa puutteellisuuttani") Tai: " Inhosin kaikkia itseäni nuorempia lapsia, ne olivat niin äänekkäitä ja tyhmiä".
Varmaan pidät nytkin aika moniakin ihmisiä inhottavina ja itseäsi tyhmempinä. Symppis piirre sinussa...
Ja tuo viittaus siitä, että jos sinä kävisit käsiksi vieraisiin lapsiin, se olisi ihan ok, koska "Aika moni niidenkin kakaroista saa joskus tukkapöllyä", niin mitä hit-to-a? Että kun joku paskapää rikkoo lakia ja kurittaa lastaan, sinullekin se olisi ok (kunhan et joutuisi kiinni, mitä tietenkin osaat varoa)?
Huokaus. 101 on aivan oikeassa. Et ole ihan terve mieleltäsi. Älykkyys ei paljoa pelasta, jos asennoituu noin julmasti ja mustavalkoisesti muihin ihmisiin.
Enkä siis usko hetkeäkään, että tuo julma kategorisointisi rajoittuu pelkästään lapsiin.
[/quote]
Luetunymmärtämisesi on heikohko. Ei se mitään, selvennän.
En missään vaiheessa sanonut, että lasten pahoinpitely on ok. Sanoin, että normaalia tuntea joskus väkivaltaisia tunteita. Ja että tiedän äitienkin niitä joskus tuntevan, koska jotkut todella pahoinpitelevät lapsiaan, ja on varmasti runsain joukoin ihmisiä, jotka tuntevat halua, mutta hillitsevät itsensä. Tunteet ovat ok, niiden mukaan toimiminen välttämättä ei.
En myöskään sanonut että minulla on paljon tuttuja. Sanoin, että olen pidetty ihminen. Sukuni ja ystäväni ovat todella kiintyneitä minuun, ja päästän heidät lähelleni. En vaan koe tarpeelliseksi aina sanoa, jos olen sitä mieltä, että vaikkapa joku heistä on tehnyt jotain oman moraalini vastaista. Yritän silti tukea heitä suruissaan, vaikka olisinkin eri mieltä tekojensa järkevyydestä.
Ja todellakin pidän suurtakin osaa ihmisistä itseäni tyhmempinä ja inhottavina. Eivätkö kaikki muka pidä? Vai mitä mieltä sinä olet pedofiileista, lasten ympärileikkaajista, rasisteista, fanaattisista uskovaisista, homofoobikoista, kerrostalokyttääjistä... Jos sun mielestä noi kaikki on sun kanssa älyllisesti samalla tasolla, eikä yhtään inhottavia, niin kertoo aika paljon susta. Ja olen huomaavinani, että ainakaan et pidä minusta, ja teet aikamoisia olettamuksia minusta. Että kuka täällä olettaakaan pahaa muista ihmisistä?
[/quote]
Eiköhän tuossa ole pikemminkin kyse sinun ilmaisukykysi ongelmista kuin kenenkään luetun ymmärtämisen kyvystä...
Edelleen sanot, että VÄLTTÄMÄTTÄ ei ole ok olla väkivaltainen. Siis joskus sinun mielestäsi on. Ja alkuperäisessä kommentissasi sanot aivan selvästi, että et käy käsiksi muiden lapsiin, koska siitä seuraisi sinulle rangaistus. Mitäpä moraalisista estoista, mutta kun se rangaistus...
Sinä sanot, että sinulla on läheisiä ystäviä. Edelleen vankasti epäilen, että tuolla ihmisvihan asteella sellaisia olisi. Mutta tästä en ala kanssasi kinata, en vain usko pätkääkään väitettäsi. Olet erittäin armoton kaikkea erilaisuutta ja heikkoudeksi kokemaasi kohtaan, sellaisella ihmisella ei mielestäni ole hyviä ihmissuhteita - jos niitä olisi, hän olisi armollisempi muita ja myös itseään kohtaan.
Minä en sano, että olet paha ihminen. Pikemminkin säälin sinua, koska tuo epäluulon ja ylenkatseen asteesi pitää sinut loppuelämäsi loitolla kaikesta ihanasta ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Et koskaan kykene täysin luottamaan muihin, et myös itseesi.
Minä todellakin pidän enemmistöä ihmisistä hyvää tarkoittavina ja mukavina. Ja katson, että myös niissä pahimmissa ihmisroistoissa on hippunen hyvää. Ja heidän pahuuteensa on syynsä, kukaan tai juurikaan kukaan ei ole paha syntyjään.
[/quote]
:D Sä tosiaan ymmärrät lukemaasi huonosti. Mietipä miltä tuo lause kuulostaisi, jos sen sanan VÄLTTÄMÄTTÄ ottaa pois? "Tunteet on ok, niiden mukaan toimiminen ei." Silloin tarkoittaisin, että ei ole ok toimia tunteidensa mukaan, jos esim rakastaa jotakuta. Lisäämällä sen sanan siihen, tarkoitin, että kaikenlaiset tunteet on ok, mutta pitää osata valita mitä niistä alkaa työstämään ja mitkä muuttaa toiminnaksi.
Kiva että sun mielestä mun täytyy olla ystävätön friikki, jos olen yhdestä asiasta eri mieltä kuin sinä. Olet ahdasmielinen.
[/quote]
Ai, sä kirjoitat väkivaltaisista tunteista ja sitten yhtäkkiä mitään mainitsematta vaihdatkin kaikkiin mahdollisiin tunteisiin, rakkaus mukaanlukien. Kyllä, sinä et osaa ilmaista itseäsi järkevästi ja loogisesti.
Sinä olet koko maailmankatsomukseltasi erilainen, ja ihmisvihaaja. Et pelkästään lapsivihaaja. Tätähän et koskaan tule myöntämään, mutta kyllä se paistaa kauas kirjoituksistasi. Juuri tuo, että sinusta SUURI OSA ihmisistä on itseäsi tyhmempiä ja inhottavia, ja kas kummaa, esimerkiksi poimit ääripään esimerkkejä pedofiileista alkaen. Ihan oikeasti...
Ap, olet mielestäni hyvin ylimielinen. Tekisi mieli tehdä se muotidiagnoosikin, mutta ehkä hillitsen itseni, kun juuri kuittasit kaikki saamasi vastaukset siihen nippuun, että ihmiset ovat peloissaan ja siksi diagnosoivat sinua. Sekö on sinun ajatuksesi tästä keskustelusta? Että sohaiset muurahaispesään ja ihmiset joutuvat paniikkiin ja haluavat siksi tehdä sinusta sairaan?
Aloitit keskustelun saadaksesi aikaan keskustelua. Et kuitenkaan keskustele vaan ylimielisesti toteat, että eri mieltä olevat ovat paniikissa ja peloissaan. Et kommentoi yksittäisiä vastauksia (et alennu), niputat kaikki vastaukset samanlaisiksi etkä halua keskustella, haluat vain julistaa.
Ei kyse ole siitä, ettetkö saisi olla pitäämättä niistä lapsista niin kuin joku ei pidä siitä punajuurista. Mutta lapset ovat iso osa maapallon ihmisistä ja kuuluvat samaan lajiin kuin sinä. Pidätkö naisvihaajaa terveenä? On hänkin oikeutettu mielipiteeseensä. Sinun näkökulmastasi pedofiililläkin on oikeus tunteisiinsa, kunhan onnistuu pidättäytymään teoista tai ainakin olemaan jäämättä kiinni. Joku vihaa lapsia, joku rakastaa lapsia, mitäs kummaa tässä...
Tunnen ihmisen, joka vihaa vanhuksia. Hänellä on diagnoosi ja lääkitys. Hän oikeasti vihaan vanhuksia niin paljon, että ilman lääkitystä huutelee heille hävyttömyyksiä. Hän inhoaa erityisesti rollaattoreiden kanssa kulkevia. Hän alkaa itsekin olla jo iäkäs, voisinpa sanoa, että vanhus, mutta ei hän näe siinä mitään yhteyttä. Vanhat ihmiset ovat hänestä epäluotettavia, ilkeitä, masentavia, rumia, eikä hän oman sairautensa takia ymmärrä, miten naurettavaa hänen käytöksensä on heitä kohtaan.
Ymmärrän, että olet terveentuntuinen aikuinen eikä lapsivihasi varmaan näy arjessa, mutta minulle tulee mieleen tuo tuttuni, joka alkaa aivan täristä rollaattorin nähdessään. En viitsi toistella, mitä kaikkea hän vihaa vanhuksissa, ja joku kai voisi sanoa, että hän on täysin oikeutettu mielipiteeseensä, mutta minusta kysymys on sairaudesta. Jonkinlaisesta empaattisesta tyhjyydestä, vihan kohdistamisesta heikkoihin, koska nämä eivät voi antaa hänelle takaisin samalla mitalla. Ja tästä tulee mieleen juutalaisviha, jossa nimenomaan liitettiin aivan absurdeja ominaisuuksia kokonaiseen ihmisryhmään ja kohdistettiin kaikkien ongelmien syyt tähän ihmisryhmään.
Et varmasti ole samalla viivalla tuttuni kanssa, ja voi olla, että olet ihan normaali kaikkine tuntemuksinesi, mutta mielipiteestä ei ole kysymys, kun liität ihmisryhmään ominaisuuksia, joita ei rehellisesti voi olla kaikilla ihmisryhmän kuuluvilla vaan vain osalla, jos näilläkään. Erityisesti tuntuu oudolta tuo ulkonäön inhoaminen. Monet eivät pidä lasten käyttäytymisestä ja huonojen kokemusten takia liittävät kaikkiin lapsiin samankaltaiset piirteeet ja näkevät nämä piirteet lähes jokaisessa, kun oikein etsivät. Minun ystäväni on tällainen. Hän ei pidä yleisesti pikkulapsista (alle kouluikäisistä). Lentokoneeseen mennessä hän käy jo sanomassa lasten vanhemmille, että kersan on sitten parasta olla itkemättä. Hän oikeuttaa huonon käytöksen sillä, ettei kestä näiden lasten huonoa käytöstä. Ihan tästä syystä en matkusta ystäväni kanssa. Mutta hänellä on suvussaan näitä pikkulapsia, joista hän pitää ja joiden kanssa hän tulee toimeen. Tuntuu, että hän vain olettaa kaikien muiden lasten käyttäytyvän tietyllä tavalla ja siksi siis jo etukäteen varoittelee vanhempia, ettei aio sietää tällaista käytöstä. Jotenkin surullista tuokin.
Pakko sanoa, ap, että tunnen muutaman ihmisen, jotka eivät pidä pikkulapsista, enkä oikein kumpaakaan ihmistä pidä normaalina. He ovat ennakkoluuloisia, röyhkeitä, huonokäytöksisiä ja pahantuulisia eivätkä tajua tätä edes itse. Olen huomannut, että oma asenne ratkaisee aika tavalla. Istuin bussissa Helsingistä Espooseen tämän pikkulapsia inhoavan ystäväni kanssa, ja hänen mielestään bussimatka oli yhtä lasten huutoa ja raivoa. Hän jaksoi paasata asiasta puoli tuntia matkan jälkeenkin.
Mitä sitten minun mielestäni tapahtui? Lauttasaaresta kyytiin nousi äiti lastenvaunujen kanssa. Vauva heräsi Tapiolan kohdalla ja alkoi itkeä. Äiti nousi hyssyttämään ja itku loppui muutamassa minuutissa. Tapiolan kohdalla bussiin nousi äiti ja kaksi kurahousuista lasta. He tulivat istumaan eteemme. Toinen lapsista kyseli aika kovalla äänellä kaikkea. Äiti vastaili hiljaisella äänellä. Lapseet eivät huutaneet, remunneet, juosseet eivätkä edes laulaneet, mutta ystäväni mukaan he olivat karjuneet, vieneet kaiken tilan bussista, olleet likaisia (juu, sadevaatteet päällä, kun satoi) räkänokkia, joille jonkun pitäisi opettaa hyviä tapoja.
Jäimme kaiken lisäksi pois yhtäaikaa tämän vaunujen kanssa liikkeellä olleen naisen kanssa. Kaverini mielestä oli hävytöntä, että akka lykkäsi kersansa vaunuineen ekana ulos ovesta mikä etuoikeus hänellä oli siihen. Minusta taas se oli loogista, koska hän oli vaunujen kanssa ollut koko ajan siinä ovitilassa ja kaverini olisi kai halunnut kiilata vaunut jostain käsittämättömästä syystä.
Lapsien vihaaminen on asennekysymys, ja joskus se asenne kertoo sairaudesta. Ap, ehkä lasisi on jonakin päivänä puoliksi täynnä eikä aina puoliksi tyhjä. Siihen saakka tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:16"]
Ap, olet mielestäni hyvin ylimielinen. Tekisi mieli tehdä se muotidiagnoosikin, mutta ehkä hillitsen itseni, kun juuri kuittasit kaikki saamasi vastaukset siihen nippuun, että ihmiset ovat peloissaan ja siksi diagnosoivat sinua. Sekö on sinun ajatuksesi tästä keskustelusta? Että sohaiset muurahaispesään ja ihmiset joutuvat paniikkiin ja haluavat siksi tehdä sinusta sairaan?
Aloitit keskustelun saadaksesi aikaan keskustelua. Et kuitenkaan keskustele vaan ylimielisesti toteat, että eri mieltä olevat ovat paniikissa ja peloissaan. Et kommentoi yksittäisiä vastauksia (et alennu), niputat kaikki vastaukset samanlaisiksi etkä halua keskustella, haluat vain julistaa.
Ei kyse ole siitä, ettetkö saisi olla pitäämättä niistä lapsista niin kuin joku ei pidä siitä punajuurista. Mutta lapset ovat iso osa maapallon ihmisistä ja kuuluvat samaan lajiin kuin sinä. Pidätkö naisvihaajaa terveenä? On hänkin oikeutettu mielipiteeseensä. Sinun näkökulmastasi pedofiililläkin on oikeus tunteisiinsa, kunhan onnistuu pidättäytymään teoista tai ainakin olemaan jäämättä kiinni. Joku vihaa lapsia, joku rakastaa lapsia, mitäs kummaa tässä...
Tunnen ihmisen, joka vihaa vanhuksia. Hänellä on diagnoosi ja lääkitys. Hän oikeasti vihaan vanhuksia niin paljon, että ilman lääkitystä huutelee heille hävyttömyyksiä. Hän inhoaa erityisesti rollaattoreiden kanssa kulkevia. Hän alkaa itsekin olla jo iäkäs, voisinpa sanoa, että vanhus, mutta ei hän näe siinä mitään yhteyttä. Vanhat ihmiset ovat hänestä epäluotettavia, ilkeitä, masentavia, rumia, eikä hän oman sairautensa takia ymmärrä, miten naurettavaa hänen käytöksensä on heitä kohtaan.
Ymmärrän, että olet terveentuntuinen aikuinen eikä lapsivihasi varmaan näy arjessa, mutta minulle tulee mieleen tuo tuttuni, joka alkaa aivan täristä rollaattorin nähdessään. En viitsi toistella, mitä kaikkea hän vihaa vanhuksissa, ja joku kai voisi sanoa, että hän on täysin oikeutettu mielipiteeseensä, mutta minusta kysymys on sairaudesta. Jonkinlaisesta empaattisesta tyhjyydestä, vihan kohdistamisesta heikkoihin, koska nämä eivät voi antaa hänelle takaisin samalla mitalla. Ja tästä tulee mieleen juutalaisviha, jossa nimenomaan liitettiin aivan absurdeja ominaisuuksia kokonaiseen ihmisryhmään ja kohdistettiin kaikkien ongelmien syyt tähän ihmisryhmään.
Et varmasti ole samalla viivalla tuttuni kanssa, ja voi olla, että olet ihan normaali kaikkine tuntemuksinesi, mutta mielipiteestä ei ole kysymys, kun liität ihmisryhmään ominaisuuksia, joita ei rehellisesti voi olla kaikilla ihmisryhmän kuuluvilla vaan vain osalla, jos näilläkään. Erityisesti tuntuu oudolta tuo ulkonäön inhoaminen. Monet eivät pidä lasten käyttäytymisestä ja huonojen kokemusten takia liittävät kaikkiin lapsiin samankaltaiset piirteeet ja näkevät nämä piirteet lähes jokaisessa, kun oikein etsivät. Minun ystäväni on tällainen. Hän ei pidä yleisesti pikkulapsista (alle kouluikäisistä). Lentokoneeseen mennessä hän käy jo sanomassa lasten vanhemmille, että kersan on sitten parasta olla itkemättä. Hän oikeuttaa huonon käytöksen sillä, ettei kestä näiden lasten huonoa käytöstä. Ihan tästä syystä en matkusta ystäväni kanssa. Mutta hänellä on suvussaan näitä pikkulapsia, joista hän pitää ja joiden kanssa hän tulee toimeen. Tuntuu, että hän vain olettaa kaikien muiden lasten käyttäytyvän tietyllä tavalla ja siksi siis jo etukäteen varoittelee vanhempia, ettei aio sietää tällaista käytöstä. Jotenkin surullista tuokin.
Pakko sanoa, ap, että tunnen muutaman ihmisen, jotka eivät pidä pikkulapsista, enkä oikein kumpaakaan ihmistä pidä normaalina. He ovat ennakkoluuloisia, röyhkeitä, huonokäytöksisiä ja pahantuulisia eivätkä tajua tätä edes itse. Olen huomannut, että oma asenne ratkaisee aika tavalla. Istuin bussissa Helsingistä Espooseen tämän pikkulapsia inhoavan ystäväni kanssa, ja hänen mielestään bussimatka oli yhtä lasten huutoa ja raivoa. Hän jaksoi paasata asiasta puoli tuntia matkan jälkeenkin.
Mitä sitten minun mielestäni tapahtui? Lauttasaaresta kyytiin nousi äiti lastenvaunujen kanssa. Vauva heräsi Tapiolan kohdalla ja alkoi itkeä. Äiti nousi hyssyttämään ja itku loppui muutamassa minuutissa. Tapiolan kohdalla bussiin nousi äiti ja kaksi kurahousuista lasta. He tulivat istumaan eteemme. Toinen lapsista kyseli aika kovalla äänellä kaikkea. Äiti vastaili hiljaisella äänellä. Lapseet eivät huutaneet, remunneet, juosseet eivätkä edes laulaneet, mutta ystäväni mukaan he olivat karjuneet, vieneet kaiken tilan bussista, olleet likaisia (juu, sadevaatteet päällä, kun satoi) räkänokkia, joille jonkun pitäisi opettaa hyviä tapoja.
Jäimme kaiken lisäksi pois yhtäaikaa tämän vaunujen kanssa liikkeellä olleen naisen kanssa. Kaverini mielestä oli hävytöntä, että akka lykkäsi kersansa vaunuineen ekana ulos ovesta mikä etuoikeus hänellä oli siihen. Minusta taas se oli loogista, koska hän oli vaunujen kanssa ollut koko ajan siinä ovitilassa ja kaverini olisi kai halunnut kiilata vaunut jostain käsittämättömästä syystä.
Lapsien vihaaminen on asennekysymys, ja joskus se asenne kertoo sairaudesta. Ap, ehkä lasisi on jonakin päivänä puoliksi täynnä eikä aina puoliksi tyhjä. Siihen saakka tsemppiä!
[/quote]
AAMEN!
138, iso komppi. Tuo esimerkkisi bussimatkasta havainnollisti oikein mainiosti sen, miten lapsivihaaja näkee asiat ikään kuin vääristyneiden lasien lävitse. Tietysti, lapsivihaajan mielestä me puolestamme olemme naiiveja ja väärässä, mutta varmaan piintyneinkin ihmisvihaaja ymmärtää, miten paljon funktionaalisempaa kaikkien hyvinvoinnille olisi katsoa asioita ja kanssaihmisiämme positiivisten ennakko-oletusten silmälaseilla.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:33"]
Intorverttien vihaamisen voi perustella siten, että he ovat niin vetäytyviä ja hiljaisia, koska tämä kai on koko määritelmän perusta.
[/quote]
Kannattaa ehkä tarkistaa määritelmä. Introverttiyttä ei aina voi nähdä ulkoapäin ollenkaan. On introverttejä, jotka ovat hyvinkin sosiaalisia ja puheliaita. Ero ekstrovertteihin on, että he kokevat sisäisen maailman tärkeäksi. Eli alennuit yhtä lailla törkeään yleistykseen.
[/quote]
Taidat puhua introvertin tarpeesta sosiaaliselle kanssakäymiselle, mutta ymmärtääkseni intorvertit eivät ole käytökseltään kovin sosiaalisia (tai he eivät olisi introvertteja), vaikka ehkä tarvitsevat sosiaalista kanssakäymistä.
Introvertit tarvitsevat yksinoloa ja rauhaa ympärilleen. He eivät halua olla osa tiimia vaan pakertaa itsekseen. Sosiaalinen ja puhelias ei voi olla introvertti, vaikka nauttisikin sitten joskus tasapainon vuoksi rauhasta ja hiljaisuudesta. Ei ainakaan introverttien omien sivujen mukaan. Se puheliaisuus liittyy siihen omaan alaan ja omaan aiheeseen. Sosiaalisuus liittyy niihin muutamiin läheisiin ystäviin.
Kannattaa tutustua sivustoon kunnolla eikä lukea vain muutamaa otsikkoa, jonka tarkoituksena on kumota tietyt kärjistykset. Kyllä ne introvertit ovat porukassa vetäytyviä ja hiljaisia, se on heidän keskeisin tunnuspiirteensä.
Minusta taas sinäkin alennut törkeään yleistykseen. Kumpikohan on yleisempää: sinun määritelmäsi introvertista vai minun määritelmäni introvertista? Kumpi teki törkeämmän yleistyksen?
Minä olen aina ollut sitä mieltä et´tä lasten vihaaminen vain siksi että heillä on lapsellisia ominaisuuksia koska ovat lapsia eivätkä valmiiksi kehittyneitä aikuisia kertoo vain ja yksinomaan vihaajan omasta heikkoudesta ja jonkinlaisesta pelosta.Säälittää lähinnä tällaiset.
Minä tunnen yhden ainoan lastenvihaajan ja arvaapa ap mitä! Sama ihminen vihaa kaikkia vanhuksia, tummaihoisia ja muita aikuisia ihmisiä jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan. Hän elää yksin, parisuhde yksi toisensa jälkeen kariutunut, hänellä oli valitettavasti huono lapsuus mikä todennäköisesti muokannut hänestä tällaisen, hän syö tolkuttomasti lääkkeitä ja on masentunut, hänellä on jatkuvasti vihapuhetta ja puheet hyvin aggressiivisia.Hän valittaa että vika uudessa paikkakunnassa kun ei saa ystäviä, työpaikkakin on paska.
Ainoa asia mitä hän kykenee rakastamaan on koiransa mikä on minusta vain hyvin surullista. Koira on lemmikki eikä koskaan voi korvata normaaleja täysipainoisia ihmissuhteita. Koira on eläin joka heiluttaa sulle häntäänsä vaikka löisit sitä, koira ei osaa sanoa vastaan eikä esittää omia mielipiteitä. koira elää maksimissaan sen 15 v ja kuolee pois.Ehkä juuri siksi tämä kyseinen henkilö niin koiraansa rakastaakin.
Joku mainitsi etteivät lapset ole julmia, eivät raiskaa ym ym. Pienet lapset voivat olla hyinkin julmia etenkin eläimiä kohtaan, osin varmaan ymmärtämättömyyttään mutta osa tietää taatusi mitä tekee. Samoin lapset ovat raiskanneet joukolla toisia lapsia, oliko nyt Englannissa ja Ruotsissa tapahtuneet viimeksi otsikoissa. Tosin tässä puhutaan nyt noin 10-vuotiaista mutta menevät mielestäni ap:n tarkottamaan lapsi-kategoriaan.
Joku oli sitä mieltä, että kukaan ei ole syntyjään julma, olen tästäkin hieman eri mieltä. Osa syntyy jo "hirviönä" ja toiset tulevat julmiksi hirviöiksi kasvatuksen (tai sen puutteen) ja osa olosuhteiden pakosta.
Joten mielestäni on turha väittää, että kaikki lapset ovat aivan enkeleitä ja muuta vastaava. Tosin ap:n kaltaista inhoa/vihaa en oikein ymmärrä. Itsekään en lapsista pahemmin pidä mutta en sentään lapsia tai ketään muutakaan ihmisryhmää inhoa tai vihaa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:35"]
Joku mainitsi etteivät lapset ole julmia, eivät raiskaa ym ym. Pienet lapset voivat olla hyinkin julmia etenkin eläimiä kohtaan, osin varmaan ymmärtämättömyyttään mutta osa tietää taatusi mitä tekee. Samoin lapset ovat raiskanneet joukolla toisia lapsia, oliko nyt Englannissa ja Ruotsissa tapahtuneet viimeksi otsikoissa. Tosin tässä puhutaan nyt noin 10-vuotiaista mutta menevät mielestäni ap:n tarkottamaan lapsi-kategoriaan.
Joku oli sitä mieltä, että kukaan ei ole syntyjään julma, olen tästäkin hieman eri mieltä. Osa syntyy jo "hirviönä" ja toiset tulevat julmiksi hirviöiksi kasvatuksen (tai sen puutteen) ja osa olosuhteiden pakosta.
Joten mielestäni on turha väittää, että kaikki lapset ovat aivan enkeleitä ja muuta vastaava. Tosin ap:n kaltaista inhoa/vihaa en oikein ymmärrä. Itsekään en lapsista pahemmin pidä mutta en sentään lapsia tai ketään muutakaan ihmisryhmää inhoa tai vihaa.
[/quote]
eikös noilla apn kriteereillä voisi vihata siten kokonaista ihmiskuntaa vai mitä? Suuri osa aikuisita on tosi julmia, haisevat, kiusaavat ja ovat vaikka miten ääliöitä. Lapsi kuitenkin harvemmin tekee mitään pahaa tahallaan toisin kuin aikuinen joka tekee sitä tieten tahtoen. Moni lapsi on mitä on vain siksi että kotiolot ovat hanurista...minä uskon että lapsi on syntyessään kuin tyhjä kirja ja aikuiset saavat lähes täysin sanella mitä siihen kirjoitetaan. Lapsen kaksi kolme ensimmäistä elinvuotta ovat kaikista otollisinta aikaa vaikutteille. Kyllä me aikuiset olemme siitä vastuussa millaiseksi lapsi tulee mutta on sairasta sanoa vihaavansa lapsia vain siksi että ovat lapsenomaisia. SAIRASTA!
Maiju
Vihaatte vauvoja, vihaatte lapsia. Selvä. Kommentteja, joissa ihmetellään tätä, on alapeukutettu. Lastenvihaajakommentteja yläpeukutettu. Lukutaito ei sitten kuitenkaan riitä tajuamaan edes tämän netttisivun nimeä. Vauva.fi. Tapahtuuko esim. jossain "poni.fi" tms. sivustoilla, että keskustelupalstaa valtaavat tyypit, jotka kommentoivat joka aloitukseen "onneksi mun ei tarvii kärsiä tälläsiä ongelmia ku en koskaan hanki ponia!". Miksei näille tyypeille voi olla omaa "vihaankaikkea.fi"-sivua niin ei tarvitse täällä valittaa ja puolustella sitten että "mutku tää on Suomen vilkkaimpia keskustelupalstoja" - tehkää siitä viha-sivustosta Suomen vilkkain :)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:35"]
[/quote]
Olet minusta ihan väärässä. Lapset eivät ole syntyjään pahoja, sellaista pahuusgeeniä ei ole olemassakaan.
Enkä nyt sanonut, että lapset olisivat syntyjään hyviäkään, mutta he eivät kykene tarkoitukselliseen julmuuteen. He tekevät pahoja ajattelemattomuuttaan ja siksi, että kuvittelevat kaikkien ajattelevan, toivovan ja pelkäävän samoin kuin he. Aivan pieni lapsi ei edes miellä olevansa äidistään erillinen ihminen, ja lapsi on vielä teini-iässäkin melko heikosti kykenevä ymmärtämään, että muut saattavat ajatella tapahtumista ja asioista aivan toisin kuin he itse.
Ja nuo kymmenvuotiaiden teot taas mitä suurimmalla todennäköisyydellä heijastavat sitä, miten heitä itseään on kohdeltu, tai miten he ovat nähneet ihmisiä kohdeltavan. Lapsi oppii vääriä käyttäytymismalleja ja suhtautumistapoja ympäristöstään, myös muilta kuin omilta vanhemmiltaan. Esim. rankka koulukiusaaminen voi raaistaa sekä kiusaajan että kiusaamisen uhrin.
Joka tapauksessa kaikki lapset eivät ole tietynlaisia. Kuten eivät kaikki naiset, vasenkätiset tai vaikkapa somalit tai ranskalaiset.
Ap:n kaltaisten ihmisvihaajien kutyymiin kuuluu, että he luulevat tietävänsä, miten asiat todellisuudessa ovat. Ja me muut olemme "hyväuskoisia hölmöjä", "naiiveja" jne.
Ja kuitenkin ihan jokainen varmaan tajuaa jos järjellä ajattelee, että ihmisiä on moneen junaan. Jos jokaiseen suhtautuu sillä ennakko-oletuksella, että "se on kiero paska, ja se juonii jotain mun pään menoksi", eläminen menee hankalaksi. Käytetään tolkuton määrä energiaa ja aikaa sen varmistelemiseen, ettei kukaan vaan petä ja huijaa... Kehenkään ei voi luottaa täysin, ja siten jää iso osa syvistä ja tärkeistä ihmissuhteista solmimatta.
Epäluulo syö ihmistä ja ihmissuhteita.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:37"]
Oireellista tälle ajalle, että lapsiperheille suunnatulla keskustelupalstalla moni oikein kisaa sillä, miten kovasti inhoaa lapsia. Minä teinä pitäisin suuni supussa ja hakisin apua.
[/quote]
Mielenkiintoista olisi nähdä, mitä tuolla julkisessa terveydenhuollossa sanottaisiin, kun menisi pyytämään apua siihen, ettei satu pitämään lapsista ja palstalla käskettiin useammastakin kuin yhdestä näppiksestä, että siihen pitää hakea hoitoa. Niin käsketään moneen muuhunkin asiaan ja lukipa vaikka mitä terveysaiheista artikkelia lehdistä, niin aina sanotaan, että täytyy kysyä omalta lääkäriltä elämäntapamuutoksen sopivuus itselle. Eli kaikki vaan hakemaan hoitoa, lääkkeitä ja terapiaa, jos ei satu pitämään lapsista tai tahtoo aloittaa laihduttamisen, ihan sama.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:49"]
Oireellista tälle ajalle, että lapsiperheille suunnatulla keskustelupalstalla moni oikein kisaa sillä, miten kovasti inhoaa lapsia. Minä teinä pitäisin suuni supussa ja hakisin apua.
[/quote]
Mielenkiintoista olisi nähdä, mitä tuolla julkisessa terveydenhuollossa sanottaisiin, kun menisi pyytämään apua siihen, ettei satu pitämään lapsista ja palstalla käskettiin useammastakin kuin yhdestä näppiksestä, että siihen pitää hakea hoitoa. Niin käsketään moneen muuhunkin asiaan ja lukipa vaikka mitä terveysaiheista artikkelia lehdistä, niin aina sanotaan, että täytyy kysyä omalta lääkäriltä elämäntapamuutoksen sopivuus itselle. Eli kaikki vaan hakemaan hoitoa, lääkkeitä ja terapiaa, jos ei satu pitämään lapsista tai tahtoo aloittaa laihduttamisen, ihan sama.
[/quote]
Älä kaunistele. Jos joku menee kertomaan, että hänestä kaikki lapset ovat irvokkaan näköisiä, koska eivät näytä aikuisille ja ahneita ja julmia pikku otuksia, siinä saa kyllä lähetteen jatkotutkimuksiin.
Ja vielä kun kertoo, että on sitä mieltä, että suuri osa muista ihmisistä on itsekkäitä ja tyhmiä paskoja, jotka juonii jotain hänen päänmenokseen, niin vainoharhahan sekin on.
Ei tuosta nyt varmaan diagnoosia saa, mutta ihan varmasti hyötyisi terapiasta. Misantropia on pahasti normaaleja ihmissuhteita häiritsevä asia.
Olen sitä mieltä, että lapset ovat tietyllä tavalla "tyhjiä kirjoja" syntyessään mutta en usko, että kaikki on vain kasvatuksen tulosta. Muistan itse omasta lapsuudestani kuinka osa tarhakavereista oli hieman erikoisia. Ja kyllä uskon vakaasti, että ovat olleet jo syntymästään hieman kierossa. (toisten lasten ahdistelua, rääkkäämistä ym.) Ja kyse noin 3-vuotiaista. Täältä muistan lukeneeni, että psykopaatiksi synnytään ja sosiopaatiksi kasvetaan (vai oliko se toistepäin).
Ja itse tiedän monia hurmaavia ja ihania lapsia ja myös niitä, jotka ovat nostaneet niskakarvani pystyyn heti alkutekijöistään. Ja molemmissa tapauksissa lapset ova taivan normaalisti kasvatettuja ja tavallisista perheistä.
Aloituksessa tökkäsi pahasti silmään tuo, että mm. julmuus ja itsekkyys ovat lapsille tyypillisiä ominaisuuksia ja (vaikka joillakin aikuisillakin olisi noita ominaisuuksia) aikuiset osaavat "sentään" käyttäytyä hillitysti. Hoo, et ole sodista vielä koskaan kuullut tai rikollisuudesta? Ei, mutta lapsethan tässä maailmassa eniten vahinkoa saa aikaiseksi, itkupotkuraivareita ja ties mitä kamalaa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:46"]
Ap:n kaltaisten ihmisvihaajien kutyymiin kuuluu, että he luulevat tietävänsä, miten asiat todellisuudessa ovat. Ja me muut olemme "hyväuskoisia hölmöjä", "naiiveja" jne.[/quote]
Missä ap noin sanoo?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:45"]
kuka hullu myöntäisi inhoavansa vaikkapa naisia tai miehiä tai vasenkätisiä joukkona, tämä on täysin vastaavaa
[/quote]
Minusta kyse ei ole lainkaan vastaavasta asiasta. Mikä piirrejoukko on yhtä leimallinen vasenkätisille kuin aloituksessani listaamani piirteet pienille lapsille? Yleistyksiä voi aina tehdä, mutta kaikki yleistykset eivät ole yhtä hyvin perusteltuja. Lapsista tekemäni yleistykset pitävät käytännössä paikkaansa oikein hyvin. En ole toistaiseksi tavannut kuin pari lasta, joiden seurassa oikeasti viihtyisin. Näin ollen minusta on aika turvallista sanoa, että inhoan lapsia (ja inhoan myös aikuisia, joilla on nuo samat piirteet). -ap
[/quote]
Aloituksessa listaamasi asiat eivät ole ominaisia yhdellekään neljästä lapsestani.
[/quote]
Koska rakkauslasit päässä.
[/quote]
Tuossa osuit villakoiran ytimeen. Sinäkin katsot lapsia, mutta inholasien lävitse. Mietipä, miksi sinulla sellaiset on. Eikö olisi kaikkien kannalta mukavampaa ja jopa ihmiskunnan säilymisen kannalta kaikin puolin parempaa, että katsoisimme toisiamme hyväksyvästi, "rakkauslasien" lävitse, kuin ajatellen toisistamme aina pahinta mahdollista?
Mieti sitä hetki.
[/quote]
Ihmiskunnan säilyminen?! Voi mikä lol! Näyttääkö susta, että ihmiskunnan säilyminen on uhattuna? Oletko tietoinen, että eksponentiaalinen kasvu johtaa välttämättä luonnon kantokyvyn ylittymiseen, jolloin ihmisiä kuolee massoittain nälkään, kylmyyteen, tauteihin jne. Jos haluat lapsillesi hyvää tulevaisuutta, sun kannattais toivoa, että mahdollisimman moni ihminen vihais lapsia ja jättäis omat hankkimatta. Sun muksuilla on sit paljon paremmat olot, kuin jos täällä on 10 miljardia ihmistä rakastamassa toisensa kuoliaaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:38"]
Ao oletko koskaan miettinyt että tuolle ihmisvihallesi ja suvaitsemattomuudellesi olisi jotain tehtävissä koska vika on sinussa itsessä eikä niissä lapsissa?
[/quote]
Kyse ei ole viasta, eikä sille tarvitse tehdä mitään. Kyse on voimakkaasta mieltymyskysymyksestä. Asioiden inhoaminen ei ole patologista tai mikään moraalikysymys. Minun tapauksessani tuosta piirteest ei ole edes kovin paljon haittaa. -ap
[/quote]
Anteksi vain ap mutta tuo on pahemman luokan luonnevikaisuus mitä näköjään et vain itse kykene tunnustamaan. Ei todellakaan ole luonnollista vihata jotain ihmisryhmää sen ominaisuuksien takia...nyt lusikka kauniiseen käteen ja hakemaan apua tuolle viallesi!
[/quote]
Jos jotain asiaa, ihmistä tai eläintä ylipäätään vihaa, niin syynä ovat tämän asian, ihmisen tai eläimen OMINAISUUDET. Mitkähän sinun perusteesi makukysymyksissä mahtavat olla, olisi kiva kuulla.
Koirafoorumilla saisi ihan samanlaisia vastauksia, jos tunnustaisi inhoavansa koiria.