Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana 46 vuotiaana. Mitä tekisit?

Vierailija
27.01.2014 |

Elämäni suurin päätös edessä. Terveys suht ok, talous kunnossa. Isommat lapset murkkuja. Auttakaa.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut esikoisensa 42v. veljeni syntyi reilu vuosi minun jälkeeni  ja kuopuksen syntyessä äitini oli45v.Äitini jaksoi aina leikkiä ja touhuta meidän kanssa työnsä ohella.Kaikki me olemme terveitä.Eikä meitä ole koskaan kiusattu,että äiti näyttäisi vanhalle.Äitini mielestä olemme olleet arvokkainta ja tärkeintä mitä hän on saanut eikä kuulemma ole koskaan katunut,että ryhtyi lasten " tekoon" niinkin myöhään.

Vierailija
122/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 01:07"]Älä edes harkitse aborttia. Olen lähes samanikäinen, emmekä toivo neljättä, sillä isommat ovat meilläkin teinejä. Mutta jos niin sattuisi, ottaisimme lapsen ihan varmasti vastaan. Millään abortilla en alkaisi elämääni pilaamaan.
[/quote]
Huomaa ettet lukenut ketjua... Yli vuoden vanha aloitus ja ap tuossa hiukan aiemmin kertoi mitä meinaa tehdä. Tässä oikein hyvä esimerkki sulta miksi ei kannata kommentoida suin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetal DNA testing on uusi tapa selvitellä kehityshäiriöt jo ennen 12 viikkoa ja ilman keskenmenoriskiä. AP:lle tiedoksi jos kehityshäiriöiden mahdollisuus on se isoin asia mikä huolettaa.

Vierailija
124/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini sai lapsen 44 vuotiaana, ja olin itse 20v tuolloin. Äitini on paljon onnellisempi lapsen kanssa, eikä tilanne tunnu oudolta. :)

Vierailija
125/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuraskaudet ovat vielä mahdollisia tuossakin iässä eli vielä normaali synnytysikä tuokin on ollut kautta aikojen naisen elämässä.

Vierailija
126/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luullut noilla maileilla ymmärtävän jo jotakin ehkäisystä tai sen käyttämättä jättämättä..ulkopuolelta tulevista paineista.
Vauvan isä?

Vierailija
127/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:47"]Eikö näin vanha synnyttäjä ole luonnonoikku? Oikeasti mua pelottaa ihan kamalasti ja nolottaakin. Mä olen eläkkeellä ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen. Mies ottaa tosi rauhallisesti, ihana ukko. En usko, että vielä edes ymmärtää asiaa.

Kiitos vastauksista, en olis uskonut näin yksimieliseen kantaan.

ap
[/quote]

Todennköisyys saada tuossa iässä ihan terve lapsi ei ole kovin suuri.

Vierailija
128/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:12"]

Ja tuotahan ei usko kukasn. Sijaislapseksi ei vain päätetä antaa ketään. Ja omalleen ei olla mummina.

Kun lapsi kasvanut, hän yleensä muuttaa omilleen, ei enää toiseen perheeseen.

[/quote]

Yhdessä sosiaalityöntekijöiden kanssa päätimme että tällä hetkellä fyysinen ja henkinen kuntoni on sellainen että haluamme kaikki lapsen sijoittamista. Lapsen kasvettua tarkoitin että häntä ei voida sijoittaa ihan heti vauvana, vaan hieman myöhemmin. Mummiudesta ei tietenkään ollut mitään puhetta sosiaalityöntekijöiden kanssa, vaan näiden sukulaisten kanssa sovimme että olen tavallaan "mummina". Aborttiin kun en kykenisi enkä luopumaan lapsesta kokonaan, haluan kuitenkin jollain tapaa olla hänen elämässään läheinen ihminen. Mutta uutta pikkulapsi arkea en jaksa enää tämän ikäisenä. ap.
[/quote]

Höpö höpö. Tätä ei usko kukaan. Miksi tämä provo vielä nostettiin?

Vierailija
129/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:47"]

Eikö näin vanha synnyttäjä ole luonnonoikku? Oikeasti mua pelottaa ihan kamalasti ja nolottaakin. Mä olen eläkkeellä ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen. Mies ottaa tosi rauhallisesti, ihana ukko. En usko, että vielä edes ymmärtää asiaa.

Kiitos vastauksista, en olis uskonut näin yksimieliseen kantaan.

ap

[/quote]Et ole luonnonoikku. tiedän useita ikäisiäsi äitejä. Vuosia sitten tuttavani tuli raskaaksi 52 vuotiaana ja epäiltiin myomia kohdussa ja meni öleikkaukseen ja olikin ollut raskaan ja oli pahoillaan, kun oltu otettu edes huomioon sitä mahdollisuutta.

entisaikoina oli yleistä raskautua iäkkäämpänä, kun ei ollut ehkäisyä, ja luonto hoiti asian puoleen tai toiseen. Itse antaisin luonnon hoitaa tehtävänsä, sillä jos se lapsi on teille tarkoitettu.

Vierailija
130/149 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:36"]

Elämäni suurin päätös edessä. Terveys suht ok, talous kunnossa. Isommat lapset murkkuja. Auttakaa.

[/quote] Hoisin perhettä, parisuhdetta, työni, harrasteeni - ja aikanaan synnytin ihanan pienen pojan.

Vierailija
131/149 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet päätöksen ite oman omantuntosi mukaan. Itse keskeyttäsin raskauden mitä pikemmin.

En lähtisi leikkiin enään mukaan. Kun lapsi olisi pahimmassa iässä 15v itse olisin jo 61v. En usko että silloin enään jaksasin sen murrosikää käydä läpi. Olisimme niin eri planeetalta.

Ja valitettavan usein olen nähny näiden iltatähtien tehneiden äitien menttäneen siinä touhussa myös terveytesä.

Siis en tekisi.

Vierailija
132/149 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:36"]

[/quote]  itse sain just 44 v vauvan, kauan odotetun ja kaikki meni hyvin ja terve poika tuli. Oli ensimmäinen. En olisi uskonut että miten sopeuduin niin hyvin ja kuinka antoisaa aikaa on ollut ja kohta kasvatustyö on tehty ja tyytyväinen olen. 

Vierailija
133/149 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 23:26"]

Tee lapsi jos terve! =)

[/quote]  sitä ei aina tiedä

Vierailija
134/149 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:09"]

Sinä teet päätöksen ite oman omantuntosi mukaan. Itse keskeyttäsin raskauden mitä pikemmin.

En lähtisi leikkiin enään mukaan. Kun lapsi olisi pahimmassa iässä 15v itse olisin jo 61v. En usko että silloin enään jaksasin sen murrosikää käydä läpi. Olisimme niin eri planeetalta.

Ja valitettavan usein olen nähny näiden iltatähtien tehneiden äitien menttäneen siinä touhussa myös terveytesä.

Siis en tekisi.

[/quote]  mulla ei ollut paha murkku, jaksoin oikein hyvin

Vierailija
135/149 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaahan mummitkin lähes seittemänkymppisiä vauvoja kun vnahemmat bilettää ja bailaa olan takaa, menevät Ibizoille ja thaikkuihin niin kuka muu sitä hoitaa ellei mummu. 

Vierailija
136/149 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on terve, niin anna Suomen adoptioon. Joku lapsettomuudesta kärsivä nuoripari saa kasvattaa lapsen :) Tuo raskautesi on selvästi ihme ja onni, mutta se ei ole tarkoitettu sinua varten. Vaan lapsi on tarkoitettu ilahduttamaan jotain nuorta naista jossain joka ei saa itse lapsia. Usko minua.

Vierailija
137/149 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin luultavasti. Raskaus on itsellini ollut kamlaa aikaa joka kerta. Aborttion vaihtoehto tietyille viikoille saakka, kun se lasketaan "murhaksi", niin sitä ei enää saa tehdä. Itse en haluaisi viisiisäkymmenissä alkaa vauva ja taaperoaikaan, kun se näin kolmekymppisenäkin on raskasta.

Mutta mieti itse ihan rauhassa ja juttele sitten miehesi kanssa, päätös on oltava yhteinen. Ja selvittäkää riskit vauvan terveydestä.

Vierailija
138/149 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti sai minut 46 vuotiaana ja olen sekä ensimmäinen että viimeinen lapsi.

Vierailija
139/149 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin mutta kävisin tarkemmat seulat onko vauva ok. Tsemppiä ja onnea!

Vierailija
140/149 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin. Olisin yli 60 kun lapsi olisi murrosikäinen. Mielestäni liian vanha äidiksi, mutta jokainen tavallaan.