Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan myyjänä ärsyttää asiakkaat, jotka kaupan sulkeuduttua ei

Vierailija
26.01.2014 |

tule suoraan kassalle, vaan hakevat vielä jotain. Kun sulkemisaikaan kuulutetaan että kauppan suljettu. Eikä olla edes mikään automarket vaan pienehkö market niin luulisi että kassalle ehtiis heti kun kuulutus on tullut tai fiksuna katsoisi kelloa ja olisi kaupasta ulkona ennen sulkemisaikaa.

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:07"]

Ei kai työvaatteiden vaihto missään kuulu työaikaan?

[/quote]

Olin juuri viime kesänä kokoonpanohommissa, jossa työvaatteiden vaihto oli työaikaa. Olin aikaisemmin töissä kassalla, jossa ei tietenkään maksettu mistään "ylimääräisestä", niin ihmettelin asiaa tiiminvetäjälle. Hän argumentoi mielestäni varsin hyvin: työpaikka ei halua, että tehdään töitä sopimattomissa vaatteissa (eli toisin sanoen kotivaatteissa), joten täysin aiheellista pitää sitä työaikana.

[/quote]

Olen ollut töissä kaupassa, vanhainkodissa, ravintolassa, kahvilassa ja tehtaalla. Missään näistä paikoista työvaatteiden vaihto ei kuulunut työaikaan.

Vierailija
62/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:30"]

Täällä ainakin valitetaan asiakkaille, jotka eivät osaa käyttäytyä niin että myyjällä olisi helpompaa. Ihme asenne asiakaspalveluun. Ymmärrän hyvin sitä joka kohteliaasti esitti että lauantainamusia ei tarvitsisi kaikessa rauhassa valita enää puoli tuntia sulkemisajan jälkeen, mutta en tajua muutamasta minuutista narinaa, kun se kuitenkin on vielä työaikaa.

Meidän kaupassa työntekijät jakavat ne sulkemistyöt niin, että kaikki pääsevät suurinpiirtein ajoissa kotiin. Vaatteiden vaihto ei tosiaan kuulu työaikaan.

[/quote]

Mä en ainakaan puhunut mistään maitopurkin pikanoudosta, vaan kuusihenkisen perheen "minuuttia vaille ostoksista". Vois ihan pysyä asiassa. 

Helppoudestakaan ei kukaan ole sanonut mitään, vaan toivonut, että käytettäisiin talonpoikaisjärkeä, ja varattais siihen ostosreissuun puoli tuntia enemmän aikaa? Liikaa ilmeisesti?

[/quote]

Oisko liikaa lukea muutkin viestit kuin omansa? Ja myös aloitus? Siinä ei puhuttu perheen viikko-ostoksista, vaan esitettiin että kaupasta pitäisi olla ulkona jo ennen sulkemisaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:23"]

Viime minuutilla kauppaan kälppiminen on vaan ihan hemmetin epäkohteliasta varsinkin, jos ei tajua hoitaa ostoksiaan nopeasti. Yleensä viimeisellä minuutilla asioivilla ei edes ole mitään syytä, miksei kauppaan olisi voinut tulla aiemmin, ei vaan jaksa eikä kiinnosta, kun ei ole oma työaika kyseessä. 

Kaikki asiakaspalvelutyössä olevat tietää, että viimetinkaiset tyypit ärsyttää ja tekee sen usein tahallaan, oli sitten töissä kaupassa, kahvilassa, päiväkodissa, uimahallissa, virastoissa tms. 

[/quote]

Eikö teillä kellokortit raksuta plussaa koko sen ajan kun olette töissä yliaikaa? Minusta se on älyttömän hyvä systeemi. Työpaikallani asiakaspalvelussa minulla on aikaa istua vaikka kuinka kauan palvelemassa, saanhan plussaa koko ajan saldooni ja voin käyttää sen myöhemmin hyväkseni. Toki bussini lähtöön on aikaa sopivasti, ei onneksi sillä minuutilla lähde. Omalla autolla ei haittaisi sitäkään vertaa.

[/quote]

Siltä varalta ettet trollaa: Kaupoissa, ainakaan niissä liikkeissä joissa olen itse työskennellyt, ei ole kellokorttisysteemiä. Siellä ollaan palkatta niin kauan kuin pakko on - ja kassaa ei voi jättää tilittämättä ellei halua varmoja potkuja.

[/quote]

No en tiennyt. Harjoittaisin tuossa tapauksessa anarkiaa, ja lorvisin seuraavana päivänä sen ylimenevän ajan! Väitän edelleen että, kellokortilla ei ongelmaa olisi. Mitä liittonne sanoo asiaan?

Vierailija
64/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:07"]

Ei kai työvaatteiden vaihto missään kuulu työaikaan?

[/quote]

Olin juuri viime kesänä kokoonpanohommissa, jossa työvaatteiden vaihto oli työaikaa. Olin aikaisemmin töissä kassalla, jossa ei tietenkään maksettu mistään "ylimääräisestä", niin ihmettelin asiaa tiiminvetäjälle. Hän argumentoi mielestäni varsin hyvin: työpaikka ei halua, että tehdään töitä sopimattomissa vaatteissa (eli toisin sanoen kotivaatteissa), joten täysin aiheellista pitää sitä työaikana.

[/quote]

Olen ollut töissä kaupassa, vanhainkodissa, ravintolassa, kahvilassa ja tehtaalla. Missään näistä paikoista työvaatteiden vaihto ei kuulunut työaikaan.

[/quote]

Ja se on sääli. Toivoisin kesätyöpaikkani kaltaista politiikkaa jokaiselle työpaikalle, jossa pitää käyttää univormua.

T: 57

Vierailija
65/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:40"]

Täällä ainakin valitetaan asiakkaille, jotka eivät osaa käyttäytyä niin että myyjällä olisi helpompaa. Ihme asenne asiakaspalveluun. Ymmärrän hyvin sitä joka kohteliaasti esitti että lauantainamusia ei tarvitsisi kaikessa rauhassa valita enää puoli tuntia sulkemisajan jälkeen, mutta en tajua muutamasta minuutista narinaa, kun se kuitenkin on vielä työaikaa.

Meidän kaupassa työntekijät jakavat ne sulkemistyöt niin, että kaikki pääsevät suurinpiirtein ajoissa kotiin. Vaatteiden vaihto ei tosiaan kuulu työaikaan.

[/quote]

Mä en ainakaan puhunut mistään maitopurkin pikanoudosta, vaan kuusihenkisen perheen "minuuttia vaille ostoksista". Vois ihan pysyä asiassa. 

Helppoudestakaan ei kukaan ole sanonut mitään, vaan toivonut, että käytettäisiin talonpoikaisjärkeä, ja varattais siihen ostosreissuun puoli tuntia enemmän aikaa? Liikaa ilmeisesti?

[/quote]

Oisko liikaa lukea muutkin viestit kuin omansa? Ja myös aloitus? Siinä ei puhuttu perheen viikko-ostoksista, vaan esitettiin että kaupasta pitäisi olla ulkona jo ennen sulkemisaikaa.

[/quote]

No mikä siinä mättää, ettei sieltä kaupasta voi lähteä kassiensa kanssa kassan kautta ENNEN sulkemisaikaa? Tätähän tässä juuri on jauhettu pitkän ketjun verran? Voisiko joku vastata muuta, kuin että MINÄ ainakin menen minne haluan, ja milloin sattuu huvittamaan? Ja ehdotella liittoon valittamista?

Vierailija
66/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mikä siinä mättää, ettei sieltä kaupasta voi lähteä kassiensa kanssa kassan kautta ENNEN sulkemisaikaa? Tätähän tässä juuri on jauhettu pitkän ketjun verran? Voisiko joku vastata muuta, kuin että MINÄ ainakin menen minne haluan, ja milloin sattuu huvittamaan? Ja ehdotella liittoon valittamista?

[/quote]

Jos kaupan ovet ovat yhdeksään asti asiakkaille auki, tarkoittaa se sitä että kauppaan saa yhdeksään asti astella ostoksia tekemään. Jos sinä et ole työolosuhteisiisi tyytyväinen, kauppias tai liitto ovat niitä asiallisia kohteita valituksille.

Ravintoloissa tämä asia yleensä hoidetaan niin, että tarjoilu lopetetaan reilusti ennen sulkemisaikaa. Ei niin, että ravintolahenkilökunta vaatii nettipalstalla että asiakkaiden pitäisi tajuta olla tulematta liian myöhään ravintolaan.

Vierailija
67/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, itse käyn kaupassa aina hyvissä ajoin ennen sulkeutumista ja kysymykseesi on vastattu jo monta kertaa, mutta vielä kerran: koska asiakkaiden annetaan tehdä niin, eikä heitä pyydetä poistumaan. Kyllä, olisi kohteliasta lähteä ajoissa, mutta koska se ei ole pakollista, osa asiakkaista katsoo viivyttelyn täysin sallituksi. Jos myyjä ei uskalla sanoa mitään asiasta viivyttelijöille tai työnantajalle kasvotusten, jäljelle ei valitettavasti jää muuta vaihtoehtoa kuin tyytyä tilanteeseen. Ei kukaan saa työpaikallaan muutosta asioihin nurisemalla hiljaa itsekseen.

Vierailija
68/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia törppöjä löytyy.

Meillä tulee ensimmäinen kuulutus 20.45., sen jälkeen tulee viimeinen kuulutus 20.55. Myös koko kauppakeskuksessa tulee vielä erikseen kuulutus...SILTI jotkut jää kiertelemään. Muutama asiakas on joskus suuttunut kun olen ystävällisesti sanonut että suljemme kohta. Tai yritetään sovareille vaikka liike menee kiinni.

Ymmärrän, jos on kiire ja pitää äkkiä hakea jotain (esim. ruokakaupassa)..mutta kuka tulee sovittelemaan kenkiä juuri sulkemisaikaan?? Kaupat on auki seitsemänä päivänä viikossa, arkisin klo 21.00. asti. Jos ei siinä ajassa ehdit tekemään ostoksia niin ..

Vierailija
69/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää pienen liikkeen kauppiaana se kun olen jo lukinnut oven ja silti ulkopuolelle tullaan koputtelemaan että ootko vielä auki hei huhuuu.. ja varmasti näkevät että lasken kassaakin jo ja ei, ei ole auki jos on lukossa -.-

Vierailija
70/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aikamoista ylimielisyyttä asiakkaalta, ettei välitetä sulkemisajasta. On hiukan eri asia lopettaa ravintolassa tarjoilu puoli tuntia aikaisemmin, kuin lakata päästämästä muihin kauppoihin vaikka varttia vaille sisään. Kas kun ihmisillä on erillaisia tarpeita. Jonkun maitopurkin haku maksamisineen ei vie kuin viisi minuuttia, mutta viikon ruokaostokset kolme varttia. Ihan helpointa on hoitaa asia niin, että asiakas itse arvioi sen ajankäyttönsä ja hoitaa itsensä kassalle edes pari minuuttia ennen sulkemisajan.

En minä ainakaan ilkeä olla yhtään minuttia yli sulkemisajan, kun tiedän miten tiukalle myyjillä menee niiden iltatoimien tekeminen muutenkin palkallisen ajan puitteissa. Ja lähes joka myyjä kyllä inhoaa mattimyöhäsiä, vaikka kuinka hymyillen ja ystävällisesti tulisi kehoittamaan, että voisitteko jo siirtyä kassalle, olemme sulkemassa.

Vierailija
71/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee kuulutus, että kauppa sulkeutuu 15, 10 ja 5 min ennen sulkemista. Tasalta kuulutetaan, että kauppa on kiinni. Tämä kuulutus toistuu vielä 5, 10 ja 15 min sulkeutumisen jälkeen. On ihan tavallista, että asiakkaat ovat vielä shoppailemassa varttia yli ja pakkailevat ostoksiaan puolen jälkeen vaikka olisivat olleet kassoilla heti tasan jälkeen. Kiireaikoina on ihan normaalia että lähemmäs tunti sulkemisen jälkeen kauppa ei ole vielä tyhjä.

Vierailija
72/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:53"]tule suoraan kassalle, vaan hakevat vielä jotain. Kun sulkemisaikaan kuulutetaan että kauppan suljettu. Eikä olla edes mikään automarket vaan pienehkö market niin luulisi että kassalle ehtiis heti kun kuulutus on tullut tai fiksuna katsoisi kelloa ja olisi kaupasta ulkona ennen sulkemisaikaa.

[/quote] kuuleppas, arvaa vituttaako tuollaoset ssiakkaan poispotkijat jotka saattavat vielä töykeästi ajaa asiskkaita pois vaikka ailaa olisi vielä vaikka kuinka. naama on norsunvitulla kun ei huvita olla töissä. kauppaan vain pitäisi palkata myyjiä jotks haluaa palvella adiakkaita hyvin. ja miksi usein vain yksi kassa auki ennen sulkemisaikaa ja jono kasvaa!

Vierailija
73/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:40"]

En halua kuulostaa mitenkään luokkaeroja puolustavalta, mutta tässä on jotain ammattiryhmäkohtaista. Asiantuntijahommissa (palkollisena) minulle on aivan se ja sama venyykö asiakkaan klo 16:50 soittama puhelu klo 17:00 vai 17:20 asti kun työaika loppuu ns virallisesti klo 17:00. Enää 16:30 en ota työn alle mitään hommaa missä varmasti tiedän menevän yli puoli tuntia, mutta jos oletin pärjääväni puolessa tunnissa ja meni tunti niin sitten meni, väliäkö sillä kunhan tuli hoidettua. Niistä venymisistä huomioidaan aina joskus jollain tavalla, mutta se on vain kiva bonus, ei mikään toimiva kannustin tekemään noin. Voin siis joskus aloittaa rehellisesti vartin myöhässä tai pitää pitkän oman ruokatunnin, mutta kai kaupassakin edes joskus on joku vartin tauko hoitaa omia asioita tai vaikka palstailla kassalla odotellessa että joku tulisi ostoksineen?

Ja menen kyllä kauppaan joskus minuuttia ennen sulkemisaikaa vain koska voin, olkoonkin että silloin on yleensä itselläkin sen verran kiire että hoidan asian mahdollisimman nopeasti.

Kinatkaa työnantajienne kanssa (tai liiton kanssa jos ette itse uskalla) siitä riittääkö 15 min ylimeno sulkemisrutiinien hoitamiseen. Ei se ole maksavan asiakkaan ongelma.

[/quote]

Ymmärrän, et sun on helppo istuu puhelin kourassa ja olla miettimättä niitä ylityökorvauksia. Itse olen kanssa kaupassa töissä ja olen opiskelija. Mikään muu ei vittu oo niin ihanaa kun perjantaina kello on 21.00 ja joku perhe tulee täyden ostoskärryn kanssa hihnalle ja maksaa sit viel tosi kivasti käteisellä sen koko vitun summan mikä on sopivasti joku 80,00 €. Siinä kello on jo sit jotain 21.05 ja sitten odotetaan et asiakas pakkaa ja sitte voidaan vasta sulkea se kauppa. Sitte huomataan et oho kello on jo sen 21.15 ja sitte pitää vielä mennä vaihtaa vaatteet ja muuta ja kello on sen 21.25 ku pääset koko rakennuksesta pois. Että joo sanon suoraan että se on ihan perseestä et asiakkaat tulee niin myöhään kauppaan.

[/quote]toivottavasti saat kenkää senkin ääliö!

Vierailija
74/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä suomalaista tyyliä, jossa ei tunneta asiakaspalvelua alkuunsakaan. Huomaa, että olette töissä vieraalla ja kaupan myynti ei kiinnosta teitä pätkän vertaa. Missään muualla maailmassa ei kauppaa suljeta, jos asiakas on vielä ostamassa jotain. Kauppa ennen kaikkea!

Omistan miehen kanssa kaksikin pienehköä liikettä ja tasan palvelu jatkuu, kunnes viimeinen on tavaransa saanut. Ovi voidaan vetää kiinni, mutta sisällä olevat palvellaan. Ja olenpa joskus vielä koputuksesta avannut oven, vaikka ehdin juuri laittaa kiinni. Raha on tervetullutta ja toivon, että sen ymmärtää myös nämä palkkatyöläiset.

[/quote]

Ongelma tässä taitaa olla se, että monet eivät saa tuolta jatkoajalta palkkaa, eikä se ettei haluta myydä.  Sinähän saat yrittäjänä rahat taskuusi, mutta jos myynti tapahtuu myyjän työajan jälkeen ei myyjä saa palkkaa. Kätevää yrittäjälle, mutta ei kauhean kivaa sille pienipalkkaiselle myyjälle.

Ja turha muuten nillittää että mikseivät ilmoita liittoon esimiehelle. Pam on liittona ihan turha, he eivät todellakaan aja työntekijän asiaa vaan jäsenmaksut menevät lakimiesten ja muiden työntekijöiden palkkoihin ja mainoskampanjoihin. Liittoon kun soittaisi ja kertoisi, että joudun olemaan töissä niin kaupan kun asiakkaita huvittaa lorvia kaupassa vaikka en saa yliajasta palkkaa niin Pam-edustaja vastaa 99% todennäköisyydellä "Ei kannata ottaa sellaista työtä vastaan/ei olisi kannattanut allekirjoittaa tuollaista sopimusta". Vaikka sopimuksessahan tai työhaastattattelussa ei tietenkään noista ongelmista mainita mitään.

Vierailija
75/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 08:26"]

Mä en ymmärrä tätä suomalaista tyyliä, jossa ei tunneta asiakaspalvelua alkuunsakaan. Huomaa, että olette töissä vieraalla ja kaupan myynti ei kiinnosta teitä pätkän vertaa. Missään muualla maailmassa ei kauppaa suljeta, jos asiakas on vielä ostamassa jotain. Kauppa ennen kaikkea!

Omistan miehen kanssa kaksikin pienehköä liikettä ja tasan palvelu jatkuu, kunnes viimeinen on tavaransa saanut. Ovi voidaan vetää kiinni, mutta sisällä olevat palvellaan. Ja olenpa joskus vielä koputuksesta avannut oven, vaikka ehdin juuri laittaa kiinni. Raha on tervetullutta ja toivon, että sen ymmärtää myös nämä palkkatyöläiset.

[/quote]

Ongelma tässä taitaa olla se, että monet eivät saa tuolta jatkoajalta palkkaa, eikä se ettei haluta myydä.  Sinähän saat yrittäjänä rahat taskuusi, mutta jos myynti tapahtuu myyjän työajan jälkeen ei myyjä saa palkkaa. Kätevää yrittäjälle, mutta ei kauhean kivaa sille pienipalkkaiselle myyjälle.

Ja turha muuten nillittää että mikseivät ilmoita liittoon esimiehelle. Pam on liittona ihan turha, he eivät todellakaan aja työntekijän asiaa vaan jäsenmaksut menevät lakimiesten ja muiden työntekijöiden palkkoihin ja mainoskampanjoihin. Liittoon kun soittaisi ja kertoisi, että joudun olemaan töissä niin kaupan kun asiakkaita huvittaa lorvia kaupassa vaikka en saa yliajasta palkkaa niin Pam-edustaja vastaa 99% todennäköisyydellä "Ei kannata ottaa sellaista työtä vastaan/ei olisi kannattanut allekirjoittaa tuollaista sopimusta". Vaikka sopimuksessahan tai työhaastattattelussa ei tietenkään noista ongelmista mainita mitään.

[/quote]

mikseivät ilmoita liittoon esimiehelle. Ei siis liittoon esimiehelle vaan pelkästään liittoon :)

Vierailija
76/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:53"]tule suoraan kassalle, vaan hakevat vielä jotain. Kun sulkemisaikaan kuulutetaan että kauppan suljettu. Eikä olla edes mikään automarket vaan pienehkö market niin luulisi että kassalle ehtiis heti kun kuulutus on tullut tai fiksuna katsoisi kelloa ja olisi kaupasta ulkona ennen sulkemisaikaa.

[/quote] kuuleppas, arvaa vituttaako tuollaoset ssiakkaan poispotkijat jotka saattavat vielä töykeästi ajaa asiskkaita pois vaikka ailaa olisi vielä vaikka kuinka. naama on norsunvitulla kun ei huvita olla töissä. kauppaan vain pitäisi palkata myyjiä jotks haluaa palvella adiakkaita hyvin. ja miksi usein vain yksi kassa auki ennen sulkemisaikaa ja jono kasvaa!

[/quote]

Täällä taas yksi veikkaisin iältään 40-60 vuotias mamma, jonka TÄYTYY saada arvoistaan palvelua silloin juuri kun HÄN haluaa. huhhuh! Vaikutat karsealta ihmiseltä :D

Vierailija
77/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:42"]

Toi on niiiiin raivostuttavaa!

Itse työskentelin aikaisemmin eräässä aika tunnetussa kioskissa;) ja sulkemisen jälkeen oli vartti aikaa hakea lattianpesu kamat, pestä lattiat, tyhjentää roskikset, laskea kassa, laittaa arvokkaat tavarat jemmaan jne. Aina ei ehtinyt aloittaa hommia aikaisemmin kun pää työ oli kuitenkin se asiakaspalvelu...

Että kiitos vaan näille valopäille jotka änkeävät isolla joukolla kioskiin/kauppaan minuuttia ennen sulkemista ja alkavat kysellä mitä ihmeellisimpiä asioita. ..

[/quote]

Herää kysymys, että miten likaista liiketiloissa mahtaa olla, jos siivouksetkin on suoritettava pikavauhtia. Samoin kassan lasku, ei kai sitä ole tarkoitus hutaisten tehdä? Jos työt jatkuvat, niin onhan niistä palkkakin maksettava. Joku kauppias/omistaja saisi vastata tähän.

Vierailija
78/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa aloittajan puolesta. Olet nuori ja saat paremman työn jostain. Tyytymättömyytesi on aina hyvä asia, mutta älä pidä sitä yllä. Unohda työkoneisto takanasi ja ala mukavaksi myyjäksi. Ole samassa veneessä meidän maksavien asiakkaiden kanssa, joilla kans on ongelmalliset työajat eikä meinaa kauppaan ehtiä. Minäkin ostan iltapalat kiireessä ennen seuraavaa työhukia, ja voi olla ettei kassat tykkää, mutta ei kaikkia voi miellyttää. Pakko hakee kk-siteitä aikana joka ei kiinnosta itteäkään, mutta kun kauppa on auki niin sinne. Joskus asiakkaat tarttee erinäisiä tuotteita, enkä muulloin ehtis kaupoille ku just 8.55 ja sitte pätkäunille. Lopeta kelloon tuijottaminen niin huomaat että v- käyrä laskee.

Vierailija
79/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikö teillä kellokortit raksuta plussaa koko sen ajan kun olette töissä yliaikaa? Minusta se on älyttömän hyvä systeemi. Työpaikallani asiakaspalvelussa minulla on aikaa istua vaikka kuinka kauan palvelemassa, saanhan plussaa koko ajan saldooni ja voin käyttää sen myöhemmin hyväkseni. Toki bussini lähtöön on aikaa sopivasti, ei onneksi sillä minuutilla lähde. Omalla autolla ei haittaisi sitäkään vertaa.

[/quote]

Mitkä ihmeen kellokortit? Meille ei kerry plussatunteja ja emmekä voi pitää ylimääräisiä taukoja. Meillä on tarkat ajat milloin ollaan kassalla ja milloin tauolla. Tauolle emme edes pääse ilman tauottajaa ruuhkassa.

Vierailija
80/198 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme asenne asiakaspalvelutehtävissä olevilla.

Vaihdan työvaatteet omalla ajallani. Työpäiväni (sekä palkanmaksu) päättyy klo.17. Jos kokous venyy, puhelin soi, meneillään oleva tehtävä on kesken, niin työpäivä saattaa venyä parilla tunnilla, enkä saa siitä minkäänlaisia korvauksia. Ja joka iltapäivä siivoan työpisteeni yövuorolaiselle ja vaihdan taas vaatteet - ilman korvausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi