Sinäkö jätät ostoskärryt parkkipaikalle?
Tiedän, asia on mitätön. Mutta olen aina ihmetellyt samaa. Keitä ne oikein ovat, jotka jättävät käyttämänsä ostoskärryt kauppojen parkkipaikalle tai hyllystä ottamansa tuotteet vääriin paikkoihin kaupassa? Ovatko he niitöä samoja, jotka kuskaavat vanhat huonekalunsa ja muut esineensä metsään? Miten välinpitämätön ihmisen pitää olla ympäristöään kohtaan, että kehtaa teettää muilla sellaista lisätyötä?
Ovatko nämä aina joitakin moniongelmaisia tyyppejä vai onko joukossa myös terveitä, mutta vain huonosti kasvatettuja yksilöitä?
Kunhan ihmettelen, sillä kiirekään ei ole mikään syy irtisanoutua omien jälkiensä hoitamisesta. Tällä palstalla on niin monenlaista hiihtäjää, että ehkä joku osaa veikata syytä.
Kommentit (76)
Venäläiset ainakin jättävät. Kuljen päivittäin kahden liikkeen ohi, joissa käy runsasti venäläisiä. Siellä ajelehtii parkkipaikalla tusinoittain kärryjä. Vien huvikseni kärryt takaisin katokseen ja kerään niistä kahden ruplan kolikoita (arvo n. 5snt, hieno kaksipäisen kotkan kuva).
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:56"]
Minä jätän. Minusta on aivan perseestä että sekin pitää asiakkaan tehdä. Ympäristörikoksia en tee. En jätä sitä kanssaihmisten hommaksi vaan käsittääkseni kaupan palkatun henkilökunnan hommaksi. Mutta nykyäänhän ei saa mitään hommaa kaupan työntekijöilläkään olla...
[/quote]
Olet juuri niitä ihmisiä jotka teettävät henkilökunnalla ylimääräistä työtä ja nillittävät sitten kun henkilökunta ei ehdi niiden kärryjen kärräilyltä ja vääriin paikkoihin jätettyjen elintarvikkeiden metsästämiseltä täyttää sitä murohyllyä tarpeeksi nopeasti. Kaupan työntekijöillä on ihan tarpeeksi hommia, sinun ei tarvitse niitä heille kehittää.
No joo, meidän kulmilla juurikin Venäläiset harrastavat ko.toimintaa:)
Mä jätän kun oon viimesilläni raskaana. Olo on ihan kauhee ja kävely sattuu, pyörryttää kaupassa jo. Normaalisti en jätä ikinä. Ainoastaan siis kun oon viimesilläni raskaana ja terveys alkaa pettämään.
Kovalla tuulella ostoskärryt lähtevät liikkeelle kolhien autoja, kuka on vastuussa?
Luin tän koko ketjun läpi ja pelästyin todella! Asuuko todellakin noin moni äiti nykyaikana autossa!!! Siis kun niin moni valittaa, että kärryt on pakko jättää parkkipaikalle, kun ei voi kantaa sekä lasta että kauppakassia kärryjen palautuspaikalta. Vai onko teitä kaikkia joku vastassa kotiovella noutaen sitten vauvan tai kassin?
Taitaa osa kuitenkin pystyä kotonaan kuljettamaan autosta sisälle kotiin sekä vauvansa että kassinsa, uskoisin.
Ja olihan tässä ketjussa yksi ongelmanratkaisijakin, hän, joka ehdotti että viette ostoskärrynne auton luo, puratte autoon ostoksenne, palautatte kärryt paikalleen ja palaatte autollenne vauva sylissä. Tämähän sujunee varsin näppärästi?
Eilen just kattelin yhtä paksua tätiä joka nakkasi ostoskärryn tyhjään parkkiruutuun ja vihelsi vielä mennessään :D Tuli vaan siinä mieleen, että hän ei taida muutenkaan hyötyliikunnasta perustaa...
En kyllä ostoskärryjä jätä, mutta ruokapaikoissa en kyllä itse kuskaa astioita kärryihin.Inhoan tätä Suomen itsepalvelukulttuuria.Ensin pitää esim.huoltoasemoilla jonottaa kassalla, sitten kuskata tarjottimet pöytään, joita ei ole monesti pyyhittykään.Kaupan päälle pitäisi vielä kuskata astiatkin kärryihin.Ja kaiken päälle maksat vielä kovan hinnan tästä kaikesta.Ihme ettei pidä mennä tiskaamaan astiatkin.Olen ulkomailla reissannut niin paljon, että voi sanoa ettei missään ole tälläistä itsepalvelukulttuuria kuin Suomessa ja korkeita hintoja.ei ole ihme että täällä niin paljon työttömiä, kun asiakkaat joutuvat tekemään kaiken itse.Jos kaikki menisivät itsepalvelulakkoon, niin kyllä sitä henkilökuntaakin olisi pakko palkata lisää.
Ajan auton jos mahdollista sen kärrykatoksen viereen vaikka vapaata olisi huomattavasti lähempänä oveakin. Meillä valitettavasti joku kauppa on poistanutkin nämä katokset parkkipaikalta, pitäisi sisälle asti jyrrätä jääpaakuissa, lumessa ja sohjossa ne puoltavat kärryt, joskus jätän toisiin kärryihin kiinni jos joku muu on jättänyt, sinne lähimmälle kaupan seinustalle jossa ainakin ennen kärryparkki sijaitsi.
Eikö edes noin pieni asia suju?
Palatkaa äidin helmoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän. Minusta on aivan perseestä että sekin pitää asiakkaan tehdä. Ympäristörikoksia en tee. En jätä sitä kanssaihmisten hommaksi vaan käsittääkseni kaupan palkatun henkilökunnan hommaksi. Mutta nykyäänhän ei saa mitään hommaa kaupan työntekijöilläkään olla...
Hah hah! Ai ettei kaupan työntekijöillä ole mitään töitä. Vuoden vitsi. No ehtiihän noi vaikka jättämään kassajonon seisomaan ja etsimään kärryjä pitkin pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah! Ai ettei kaupan työntekijöillä ole mitään töitä. Vuoden vitsi. No ehtiihän noi vaikka jättämään kassajonon seisomaan ja etsimään kärryjä pitkin pihaa.
Tarpeeksi moni kun jättäisi ne kärryt pihalle ja tarpeeksi monta kertaa kun se kassajono jäisi siihen seisomaan, niin lisää henkilökuntaa kyllä ilmestyisi jossakin vaiheessa.
Minä jätän ne kärryt just siihen auton viereen, en ala tyhjiä kärryjä työntelemään mihinkään. Kerätköön alempiarvoiset niitä kärryjä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän ne kärryt just siihen auton viereen, en ala tyhjiä kärryjä työntelemään mihinkään. Kerätköön alempiarvoiset niitä kärryjä.
Ai sulla ei oo varaa tilata kotiinkuljetusta? No, kuluttakoot alempiarvoiset aikaansa kauppareissuilla, mun aika on vähän arvokkaampaa :)
En jätä. Käytän useimmiten koria.