Sinäkö jätät ostoskärryt parkkipaikalle?
Tiedän, asia on mitätön. Mutta olen aina ihmetellyt samaa. Keitä ne oikein ovat, jotka jättävät käyttämänsä ostoskärryt kauppojen parkkipaikalle tai hyllystä ottamansa tuotteet vääriin paikkoihin kaupassa? Ovatko he niitöä samoja, jotka kuskaavat vanhat huonekalunsa ja muut esineensä metsään? Miten välinpitämätön ihmisen pitää olla ympäristöään kohtaan, että kehtaa teettää muilla sellaista lisätyötä?
Ovatko nämä aina joitakin moniongelmaisia tyyppejä vai onko joukossa myös terveitä, mutta vain huonosti kasvatettuja yksilöitä?
Kunhan ihmettelen, sillä kiirekään ei ole mikään syy irtisanoutua omien jälkiensä hoitamisesta. Tällä palstalla on niin monenlaista hiihtäjää, että ehkä joku osaa veikata syytä.
Kommentit (76)
Ihanaa keuhkoamista suhteellisen mitättömästä asiasta. Onko ap & valivali-kumppanit kauppiaita, kun niin tunteelle ottaa?
Itse vien kärryt aina takaisin, niin tekee jokainen jonka päässä on jotain järkeä. Myös se joka kolaroi autoa parkkihallissa, MYÖS jättää yhteystietonsa tai ottaa yhteyttä auton omistajaan, eikä liukene paikalta. Näitä putkiaivoja löytyy jokapaikasta jotka välttelee vastuuta tai omaa osaansa asioissa.
Ilman kolikkoa olevat kärryt saatan jättää parkkipaikalle, koska joku voi ne napata siitä. Itsekin otan usein parkkipaikalta kärryn jos on vaikka pulloja palautettavana tms. En tietenkään autojen tielle jätä.
Lainatut asiat on tapana palauttaa oikeille paikoilleen. Kysynkin niiltä, jotka jättävät kärryt lojumaan ympäriinsä: Jätättekö myös kirjaston kirjat (ja musiikit ja leffat ja kavereilta lainatut työkalut) palauttamatta?
Jatkoa edelliseen... Vaikka olen kyllä sitä mieltä, että olisi ihan hyvä olla niille kärryille varattu hyvin tilaa sinne parkkipaikalle. Hyvinkään Willassa on paikkoja, jossa on aivan liian vähän tilaa kärryille. On aika huonoa asiakaspalvelua, jos niitä kärryjä joutuu yli yli 100 metriä suuntaansa palauttamaan. Mutta silti niiden palauttaminen kuuluu asiakkaalle. Jos et tykkää siitä, voit vaihtaa kauppaa ja antaa palautetta kaupalle.
Minäkin vien AINA kärryt paikoilleen - silloinkin kun olin viimeisilläni raskaana - sekä nytkin kun minulla on kaksi lasta. Ei ole minun asiani teettää henkilökunnalle ylimääräisiä töitä.
Olen aina olettanut, etten ole kovin kummoisen itsetunnon omaana henkilö, mutta teidän joidenkin juttuja ja selittelyjä lukiessa, voin vain todeta, että olenkin melko itsevarma. Minun itsetuntoni ei kärsi, vaikka vienkin kärryt paikoilleen - joskus omia kärryjä palauttaessani nappaan mukaani pari muutakin ostoskärryä autojen vierestä. Minä myös vien aina senihanhirmukalliin4e kahvikupillisen jälkeen tyhjän kahvikupin oikealle paikalleen. Ei ole taaskaan minun asiani päättää kahvilan säännöistä ja teetättää lisätöitä henkilökunnalle. Jos minulla on parannusehdotuksia, jätän ehdotukseni palautelaatikkoon.
Jos tosiaan valitsen kahvilan, jossa kuppi maksaa sen 4e JA kuppi pitää palauttaa, niin silloin noudatan sääntöä. Jos sattuisin olemaan liian kermaperseilevällä ja tärkeällä tuulella, niin sitten valitsisin kahvilan, jossa saa jättää tarjottimet sun muut pöydälle. As simple as that. Kukaan ei kärsi.
Voi että mua vituttaa ihmiset jotka kuskaa niitä tavaroita kaupassa aivan täysin väärään paikkaan, koska ollaan niin saatanan laiskoja ja välinpitämättömiä.
Kylmätavarat jätetään lämpimään pilaantumaan jne. Eikä ole muuten sekään mitään uutta, että heitetään siideritölkki PAKASTEALTAASEEN?!?! Kiva sitä ympäriinsä räjähtänyttä tölkin sisältöä siivota ja kaikki osansa saaneet pakasteet heittää roskiin jonkun kusipään takia.
Voi olla että jätän. Jos ei huvita missään räntäsateessa talsia. Saahan kärryjen viejä siitä 0,5-1 euron kolikon siitä itselleen. Eikö se ole riittävä palkka minuutin työstä?
Musta on huippu kun kärryjä on jätetty parkkikselle, suorastaan kiitän tuuriani, kun sen siitä ohikiidossa nappaan käyttööni ja ilman poletteja tai kolikoita. Suorastaan makes my day! Ja samaa hyvää jaan seuraavillekin onnekkaalle, laitan kärryn toki niin, ettei pääse kolhimaan autoja. Oikeesti, niin kiva, kun kärry valmiina auton vieressä!
Meillä noita kärryjä ei ole paljon parkkipaikalla mutta tienvarsilla ja opiskelija-asuntolan pihassa on. Ulkomaiset opiskelijat käy porukalla Lidlissä ja työntää kärryjä kilometrin verran.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:50"]Mä jätän kun oon viimesilläni raskaana. Olo on ihan kauhee ja kävely sattuu, pyörryttää kaupassa jo. Normaalisti en jätä ikinä. Ainoastaan siis kun oon viimesilläni raskaana ja terveys alkaa pettämään.
[/quote]
Jaksat kuitenkin kivuiltasi hakea kärryt ja kiertää kaupan?
Nimim. Myös viimeisillään raskaana ja kipeänä, joka jää joko kotiin tai jaksaa viedä ne hakemansa kärryt takaisin
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 01:58"]
Ahaa, niita jumaloituja autoja ei saa kolhia karryilla mutta koiraansa saa kakattaa keskelle jalkakaytavaa vaikka siihen voi joku IHMINEN liukastua ja kolhia paansa. Selva juttu.
[/quote
Ahaa, minulle se itsekkään ääliön aiheuttama auton lommon korjaus maksaa. Sinulle siis yksi lysti.
[/quote] Oikeastaan ihan sama, jos se auto on niin tarkea niin parkkeeraa niin kauas viimeiseen ruutuun etta ei ole ketaan ymparilla. Minusta sinun autonoveasi suurempi asia on koirankakkaan kaatunut naapurin Matti josta ei enaa koskaan tule elajaa, sita ei saa pikkurahalla kuntoon.
En ole koskaan nänyt yhdenkään kaupan parkkipaikalla ohjeistusta viedä kärryä takaisin paikoilleen. Kannattaisko siis valittaa kauppiaalle siitä, että ohjeistus puuttuu? Olen myös aina ajatellu, että yksi sen kärrypantin pointeista on se, että jos asiakas "maksaa" siitä, ettei itse palauta kärryä. Itse käytän koria, joten nämä kärryasiat eivät ole kovinkaan lähellä sydäntä.
Minua ihmetyttää myös miten ihmiset voi olla niin tarkkoja autoistansa... Jos joskus esim. auton ovi on hipaissut vieressä olevaa autoa niin en kyllä edes vilkaise et jäikö siitä jälkeä vai ei. Jättäkää tarkat se autonne sinne kauemmas suosiolla.
Minä jätän. Minusta on aivan perseestä että sekin pitää asiakkaan tehdä. Ympäristörikoksia en tee. En jätä sitä kanssaihmisten hommaksi vaan käsittääkseni kaupan palkatun henkilökunnan hommaksi. Mutta nykyäänhän ei saa mitään hommaa kaupan työntekijöilläkään olla...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:56"]Minä jätän. Minusta on aivan perseestä että sekin pitää asiakkaan tehdä. Ympäristörikoksia en tee. En jätä sitä kanssaihmisten hommaksi vaan käsittääkseni kaupan palkatun henkilökunnan hommaksi. Mutta nykyäänhän ei saa mitään hommaa kaupan työntekijöilläkään olla...
[/quote]
Tarkennan vielä että en koskaan jätä kyllä parkkiruutuun.
Jätän, jos olen ne sieltä mukaani ottanut, mutta jos niissä on kolikko tai poletti sisällä, vien kiltisti ainakin toiseen kärryyn kiinni. Katson kyllä mihin ne jätän. Sellaista se vaan on, en jaksaisi nalkuttaa joka asiasta.
Ei ole yksi kerta,kun kärryt ovat kolhineet autoja parkkipaikalla. Valvontakameroista löytyy syyllinen. Veltto on, joka ei kärryjä vie paikalleen.